News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alinuttt

Eu am realizat pozele și textul pentru articol, și pot spune că lucrarea a fost realizată calitativ, este finalizată, iar acea clădire veche de lângă rampă nu intră în reabilitare. As fi curios de niste poze din gara Petroșani. :)
Alte nelămuriri în legătură cu gara Tg Mureș dacă aveți, vă răspund cu drag.

nenea_hartia

@alinuttt: excelente pozele (ca de obicei!), mulțumesc (tot ca de obicei!)!
Dar observațiile mele rămân. :D
O rugăminte mare, mare: ai cumva poze din interiorul pasajului pietonal?


alinuttt

Cat despre utilitatea pasajului:
Pasajul este impus de normele UE(finantarea UE=respectarea normelor).
Acea rampa este destinata strict persoanelor cu dificultate de deplaseare.

GDPR

Pacat ca cladirile anexa nu fac parte din reabilitare. La fel se intampla si la Brad.

TibiV

https://www.facebook.com/pages/Directia-Judeteana-pentru-Cultura-Vrancea/151587518534827

Quote
15 iunie 2016
COMUNICAT DE PRESĂ

Sancționarea cu amendă a proprietarului monumentului istoric "Gara Mărășești", cod LMI VN-II-m-B-06518

Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA - Sucursala Regională Galați, proprietarul monumentului istoric cod LMI VN-II-m-B-06518 – "Gara Mărășești", situat în orașul Mărășești, str. Doinei, nr. 1, județul Vrancea a fost sancționat cu amendă contravențională în valoare de 4.000 de lei de către agenții constatatori din cadrul Direcției Județene pentru Cultură Vrancea pentru nerespectarea obligațiilor privind efectuarea lucrărilor de conservare, consolidare, restaurare, reparaţii curente şi de întreţinere a monumentului istoric, prevăzute în art. 36, lit. b) din Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice.

Astfel, în luna decembrie 2015, reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Vrancea au efectuat un control în vederea constatării stării de conservare a monumentului istoric "Gara Mărășești". Urmare a controlului efectuat, s-a constatat că monumentul istoric se află într-o stare de degradare avansată, cauzată de neefectuarea lucrărilor de conservare, consolidare, restaurare, reparaţii curente şi de întreţinere, proprietarul fiind sancționat contravențional cu avertisment. De asemenea, cu această ocazie s-a dispus ca, în termen de 90 de zile, proprietarul să transmită Direcției Județene pentru Cultură Vrancea documentația tehnică necesară obținerii avizului specific Legii nr. 422/2001 pentru lucrări de conservare, consolidare și restaurare/reparaţii curente şi de întreţinere a monumentului istoric. La data sancționării cu avertisment, proprietarul monumentului istoric a comunicat Direcției Județene pentru Cultură Vrancea demararea procedurii de achiziție a lucrărilor de reparații la monumentul istoric "Gara Mărășești", procedură anulată ulterior în cursul anului 2016.

De asemenea, CFR SA a comunicat în lunile februarie și iunie 2017 faptul că reabilitarea și modernizarea monumentului istoric "Gara Mărășești" au fost incluse în programul companiei de modernizare a stațiilor de căi ferate până în anul 2018.
În luna iunie 2017, reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Vrancea au efectuat un nou control la monumentul istoric "Gara Mărășești", constatându-se că nu a fost luată nici o măsură concretă de remediere a stării de degradare avansată a monumentului istoric.

Drept urmare, în data de 14 iunie 2017, având în vedere nerespectarea de către proprietar a obligațiilor privind efectuarea lucrărilor de conservare, consolidare, restaurare, reparaţii curente şi de întreţinere a monumentului istoric, prevăzute în art. 36, lit. b din Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, s-a dispus sancționarea cu amendă contravențională în valoare de 4.000 de lei, conform prevederilor art. 55, alin.1, lit. b și alin. 2 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice.

Pe această cale, amintim că, în calitate de proprietar al monumentului istoric "Gara Odobești", cod LMI VN-II-m-B-06530, Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA - Sucursala Regională Galați a fost amendată de către Direcția Județeană pentru Cultură Vrancea și în anul 2016 cu amendă în valoare de 8.000 de lei pentru nerespectarea obligațiilor prevăzute de Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, sancțiune împotriva căreia proprietarul a depus plângere contravențională, aflată în prezent pe rolul instanțelor de judecată.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Asta este problema. Statul nu ar trebui sa se muste tot pe stat pana ce nu se rezolva problemele majore. Cand vom merge cu 160 prin 80% din tara, vom avea garile mari intr-o stare mai buna, poti sa vi cu fitze d-astea.

Da, e patrimoniul si toate cele, dar trebuie sa ne gandim la prioritati.

Phenol

Trebuie sa te contrazic: E foarte bine ca se verifica reciproc, asa trebuie sa fie in statul de drept. Din pacate, suma pare a fi doar simbolica, sper totusi sa aiba efectul dorit.

nenea_hartia

@Neufunk: Dacă întreținerea și investițiile se fac tot așa, gările monument istoric nu vor mai exista atunci când vom merge cu 160 km/h prin 80% din țară.  În plus, sugerezi că tocmai statul n-ar trebui să aplice o lege? :)

@Phenol: e adevărat că suma stabilită de lege e mică (amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei), însă legiuitorul a luat probabil în calcul că o mare parte a deținătorilor de imobile monument istoric sunt persoane private, de multe ori fără venituri mari. Oricum, remarc curajul DJC Vrancea, cred că e o premieră. Aștept cu interes și momentul când AFER o să înceapă să amendeze CFR pentru lucruri de pe aici.

GDPR

Episodul doi   :)

Pentru că Gara Petroşani pute de îţi mută nasul, / Regionala CFR Timişoara trebuie să rezolve problema W.C.-rilor

Miercuri, 21 iunie, le-am făcut o surpriză băieţilor din Satu-Mare de la firma ce se ocupă de reabilitarea peroanelor din Gara Petroşani. Am mers să vedem cum mai stă treaba şi dacă băiatul brunet, unul dintre eroii reportajului anterior, mai are ,,bericica la purtător" în timpul lucrului.

Se trage tare la peroane
Veştile sunt bune, de data aceasta niciun angajat nu se mai răcorea cu bere. Chiar dacă afară era foarte cald, toată echipa muncea de zor. Nu i-am mai deranjat cu întrebări, am făcut câteva poze şi am plecat. Nu înainte să stăm de vorbă cu unii şi cu alţii de prin gară. Ceferiştii ne-au spus că, după apariţia primului material legat de gară, unii dintre lucrători s-au supărat pe presă.
Am mai aflat că firma a luat câteva măsuri, printre care aceea de a-i potoli cu alcoolul în timpul serviciului. În acest sens, a mai apărut un supraveghetor, care-l ţine la curent pe şeful firmei sătmărene cu tot ce mişcă.

Promisiune onorată
În ceea ce priveşte promisiunea făcută de administratorul firmei din Satu-Mare, un om pe care nu-l cunoaştem, acesta s-a ţinut de cuvânt. Într-adevăr, până la finalul lunii curente peronul principal pare să fie gata. S-a turnat stratul de beton. Am înţeles că urmează asfaltarea. Ceea ce acum va fi o simplă joacă după ce greul a trecut.
Celelalte peroane, de la linia doi şi linia trei, vor urma la rând. Şi aici treaba e mai simplă, deoarece se va turna doar asfaltul. În acest sens au început pregătirile, miercuri doi angajaţi se ocupau la peronul doi de această operaţiune.

Zvj.ro

GDPR

Lucrările la gara din Brad sunt finalizate în proporție de 80 la sută

Renovarea bijuteriei arhitectonice de la Brad avansează ,,cu pași repezi". Deși au trecut doar opt luni de când au demarat reparațiile capitale la cea mai frumoasă gară din Țara Zarandului, reprezentanții CFR susțin că lucrările sunt realizate în proporție de aproximativ 80 la sută.

Lucrările de reparţii capitale la clădirea staţiei CF Brad au început în luna decembrie, a anului trecut. Programul derulat din fonduri proprii CFR SA cuprinde lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă. Chiar dacă durata contractului este de 24 luni, după doar opt luni, muncitorii firmei Industrial Construct Gedi –firma care a câștigat licitația publică pentru lucrările de reparaţii capitale la clădirea staţiei CF Brad – au reușit să realizeze aproximativ 80 la sută din proiect. Potrivit reprezentanților CFR, consolidarea subsolului clădirii de călători a fost realizată în proporție de sută la sută. ,,Rețelele de canalizare exterioare au fost realizate în proporție de 99,64 la sută, iar 95,56 la sută din drenul perimetral exterior pentru colectarea apelor pluviale a fost executat. Instalația de paratrăznet și priza de pământ au fost refăcute în proporție de 96,14 la sută, 80 la sută din finisajele exterioare au fost realizate, dar mai este de lucru la finisajele interioare – acestea fiind finalizate în proporție de 60,42 la sută. Totodată, mai trebuie realizate 67,10 la sută din reparațiile electrice interioare. Prin reabilitarea gării se urmărește îmbunătăţirea serviciilor publice oferite călătorilor. Durata contractului este de 24 de luni, iar valoarea contractului este de 1.094.546,18 lei fără TVA, sumă alocată din sursele proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR – SA", a precizat purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

Glasul-hd.ro

Phenol

domna Branzan spune asa: "Prin reabilitarea gării se urmărește îmbunătăţirea serviciilor publice oferite călătorilor."

Desi, ea vorbeste de calatori, fluxul de calatori nu justifica mentinerea si folosirea intregii cladiri.

Am vorbit cu Bradeni, dupa spusele lor primaria ar vrea sa o inchirieze si sa faca un muzeu. Aceasta idee a aparut si in presa, desi demult sper sa fie implementata.

QuoteAdministraţia publică locală a municipiului Brad consideră oportun ca în clădirea gării din Brad, pe lângă funcţionalitatea actuală, să amenajeze un Muzeu al Ţării Zarandului

Sursa: adevarul.ro

Timeline-ul pare cumva realistic (pentru Romania), 2015 au venit cei de la Brad cu ideea, CFR-ul a acceptat, in 2016 au pregatit documentatia iar in 2017 au demarat lucrarile.

PS.: dont get me wrong, sunt pro reabilitare a tuturor cladirilor monument istoric, dar aceste cladiri trebuie sa aibe un viitor pentru ca CF de azi automatizata nu are nevoie de asa de mult personal ca acum 120 ani; ma bucur ca in cazul acestei gari unice s-a gasit o utilitate

Neufunk

Multe gari din tara asta nu merita. Foarte multe. Ar trebui automatizate pe cat posibil. Demolat cladirea garii, automat de bilete la intrare, intrare doar cu cuzineti pe peron, un WC cu monede, o banca cu adapost pentru ploaie si atat. Garile din zonele rurale n-ar trebui sa aiba mai mult de atat. Cele care sunt cladiri istorice si au intradevar elemente valoroase pot fi reabilitate si utilizate in alt mod.

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1720472461320948

Quote
București, 11 septembrie 2017

Wi-Fi gratuit în Gara de Nord

CFR SA oferă, începând de astăzi, acces gratuit Wi-Fi în Gara de Nord, un serviciu public de calitate, disponibil permanent, care va permite pasagerilor și vizitatorilor să navigheze pe Internet.
Conectarea la internet se face pe bază de autentificare la reţeaua wireless ,,CFR Infrastructura" (nume și adresă de e-mail) sau prin logare pe baza contului de Facebook și după acceptarea termenilor și condițiilor de utilizare a rețelei wireless. Odată realizată autentificarea, portalul redirecționează utilizatorul pe pagina de internet a companiei, www.cfr.ro, unde pot fi consultate informații de interes public privind transportul feroviar, sau se pot deschide noi pagini de Internet.
Noul seviciu de acces wireless gratuit la Internet are acoperire atât la casele de bilete și în sălile de așteptare pentru clasa I și a II-a, precum și pe peroanele centrale, trecerea de la o zonă la altă fiind realizată automat, fără a fi necesară o nouă autentificare.

Marius CHIPER, director general CFR SA: "Prin acest serviciu implementat în Gara de Nord, încercăm să ne apropiem tot mai mult de nevoile călătorilor, abordând o politică de interacționare directă cu așteptările lor și să ținem pasul cu evoluția noilor tehnologii".

Noul sistem wireless din Gara de Nord, implementat de SC Informatică Feroviară - filiala CFR SA, este gratuit şi asigură acces simultan la internet pentru minimum 1000 utilizatori autentificaţi.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Pai la ce intarzieri au trenurile, macar acces la internet sa aiba bietii calatori...
Poate trece timpul ceva mai usor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu