News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: dan tm on June 03, 2018, 01:43:07 PM
Sa mai spunem ca la ghiseu sau la informatii CFR nu e foarte explicit cu privire la  ,,particulari". Nu stiu de cine apartin casierele si informatoarele de Calatori sau de Infra.
Nu e foarte explicit in cel mai bun caz. Intamplarea face ca am asistat de doua ori in doua perioade de timp diferite, in gara Predeal, la altercatii verbale intre calatori si persoana de la ghiseul CFR, care le-a raspuns pe un ton impertinent ca ei nu dau informatii despre trenurile "privatilor" intrucat sunt CFR, sa se duca omul in alta parte daca vrea informatii despre orar. Unde? Nici ea nu stia. Pe buna dreptate, oamenii se intrebau de ce persoana de la ghiseu nu putea oferi informatiile necesare si mai era si brusc impertinenta atunci cand auzea de privati.

TibiV

E la mintea  cocosului !
1-2 "directele".
3-4 "abatutele".
5 "foarte abatuta".

Daca "Nea Gheorhita" care vine in Bucuresti o data la 5 ani ar studia un pic inainte "Google search" ar intelege logica CFR-ista...
Si nu s-ar mai mira ca numerotarea intr-o gara este "5-3-2-1-4"


:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Nu este chiar asa logica numerotarii liniilor la CFR.Ori imi scapa mie ironia.

Liniile directe pot fi oriune in configuratia statiilor si se noteaza in planul tehnic cu cifre romane. Chiar daca e linia 3 peron pe planul tehnic e III.

E drept ca la CFR au aparut acuma dupa ,,modernizarea" garilor mari aberatii de genul Bucuresti Nord Gr. B .

in Calarasi Sud liniile sint 1-2-4. Noi pasionatii de tren stim ca undeva  spre capete mai e un ciot de linie numerotat 3 dar calatorii si ziaristii nu stiu. Ciot de linie care inainte se numerota bine mersi 3A in planul statiei sa zic asa si linia 4 devenea 3 peron, desi este posibil ca linia sa fi fost pur si simplu desfiintata.

DSCF4211 by David Daniel, on Flickr

aici se exemplifica aceeasi aberatie in Slatina si Sfintu Gheorghe.
http://www.forumtrenuri.com/t1969-slatina-901?highlight=slatina

La Bistrita Nord e si mai complicat insa trebuie sa mut pozele pe alt sait.

etravel

#258
Quote from: dan tm on June 06, 2018, 04:47:58 PM
in Calarasi Sud liniile sint 1-2-4.
Stii care e prima chestie care ii vine in gand cuiva care vede ca langa peronul 2 e peronul 4? Ca pe linia 3 a furat-o cineva si
a dus-o la fier vechi 

TibiV

#259
@dan tm

In planul tehnic pot sa le noteze si cu ideograme chinezesti, este treaba lor.

Dar calatorul obisnuit nu are nici o treaba cu instructiile si reglementarile feroviare. Si este perfect normal asa.

Deci numerotarea "publica" a liniilor trebuie facuta normal, nu 1-2-4 ca CFR a pierdut undeva pe drum linia 3.
Tu, ca pasager, vezi 3 linii. Pai numerotati-le naibii 1-2-3.

Imagineaza-ti cum ar fi in GdN daca ai avea 1-2-6-5-12-13-4-3.... Etc pana la 14.
Si sa se anunte in difuzoare "Trenul spre X nu va mai fi garat la linia 7, ci la linia 6"...

CFR-ul ar fi obligat sa isi contruiasca un depozit frigorific, caci chiar si 5-3-7-6-4 frigidere s-ar dovedi a fi  neincapatoare... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

TibiV,

cred ca ai inteles gresit, eu nu sustin aceste aberatii de tip nou, am si scris ca noi pasionatii stim ca poate exista undeva o linie 3. Apoi am vazut si eu ca e posibil chiar sa nu mai existe insa modificarea instalatiilor CED ar costa mai mult decit montarea liniei.

Asadar trenul intra in Bistrita Nord din directia Saratel si are in dreapta 3 linii

DSCF8723 by David Daniel, on Flickr

cu toate astea trenul se afla pe linia 5A vecina cu linia 3A

DSCF8724 by David Daniel, on Flickr

linia 3A a fost gindita ca o linie infundata pentru trenurile private Regio Calatori la /de la Ludus...
dar trenul nu opreste acolo la citeva sute de metri de cladirea de calatori ci trece pe linga opritorul fix al liniei 3A (arata ca un cavou nu stiu daca e regulamentar)

DSCF8725 by David Daniel, on Flickr

linia 3 A terminindu-se la opritor ramine un loc, loc ocupat  de linia 4, pe care trenul din poza se si inscrie

DSCF8726 by David Daniel, on Flickr

dar linia 4 se invecineaza cu linia 2 :o linia 5 nu mai are peron.

DSCF8726 by David Daniel, on Flickr

DSCF8731 by David Daniel, on Flickr

liniile 1-2 se continua spre o revizie de vagoane, dar se observa un tren pe stinga insa nu e pe linia 4...

DSCF8760 by David Daniel, on Flickr

mergind spre tren vedem ca linia 4 reintra in linia 5. De fapt simetric cu celalalt capat linia 4 intra in 5 pentru a face loc altei linii infundate, pentru trenurile IRC la/de la Bistrita Birgaului

DSCF8733 by David Daniel, on Flickr

opritorul fix

DSCF8766 by David Daniel, on Flickr

Acum linia 5 este 5C iar ciotul infundat este linia....TREI ...dar 3B

DSCF8770 by David Daniel, on Flickr

rezulta ca linia 5 e compusa din 5A+5B+5C

Q.E.D.

:-[


TibiV

#261
 :lol: :lol: :lol:
Doamne, cati cretini iau decizii in tara asta...
Asta mi se pare dovada suprema...


Quote from: dan tm on June 06, 2018, 11:02:01 PM
TibiV,

cred ca ai inteles gresit, eu nu sustin aceste aberatii de tip nou

@dan tm,
si tu ai inteles gresit.
NU era o critica, nu am spus/sugerat ca sustii aceste aberatii. (Aberatii este putin spus... Mai degraba "somnul ratiunii naste monstrii..." Monstri feroviari...)
Doar m-am folosit de cateva informatii de la tine ca sa arat ca este aberant ca un cetatean care intra in gara (si care NU este IDM/mecanic de locomotiva/sef de tren) trebuie sa uite "ca prostu'n targ" la 3 (trei) linii CF si sa afle ca trenul lui vine la linia 4 sau 5....

Urmatoarea etapa (posibila pe fosta MIV) este sa te duci intr-o halta cu doar 2 (doua) linii, fara macaze de intrare/iesire, dar in care opreste trenul, si sa auzi in megafoane: "Trenul spre Vintu de Jos soseste la linia 3 !..."
("Stiti, asta era vechea linie 3, dar nu o mai avem... Dar o anuntam ca sa ii pastram vie amintirea !...")
:lol: :lol: :lol:

Incerc sa ma amuz, dar este de plans...
"Reglementele CFR" au suprimat oare orice urma de urma de respect fata de calatorul "civil" care se cruceste ca a treia linie din gara este 4/IV (Iosif Visaroniovici...)? Pentru ca este "directa" sau de ce?...

Sa ne facem noi, CFR-istii, jobul cat mai simplu...
Calatorului caruia nu ii convine - m**e. Sa ia un maxi-taxi !...

LE
Urmatoarea "minune" va fi un anunt de genul "Trenul spre Alba Iulia pleaca de la linia doi roman. Trenul spre Simeria pleaca de la linia doi arab."
(Stiu ca nu este posibila sa ai II si 2, dar imi place la nebunie cum suna... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

Pe langa toata aiureala asta care nu are nici un sens pentru calatorul obisnuit, mi se pare grotesca inclinatia persoanei care a desenat opritorul liniei respective exact ca un cavou. Parca si alea sunt doua cruci lipite. Sinistru e putin spus. Chiar ca somnul ratiunii de la gara naste monstri feroviari.







pasadia

Daca tot e vorba de numerotarea liniilor - Sighisoara era cunoscuta si ea pentru liniile 1, 2 si 4 (3 disparand cand s-a facut peronul dintre 2 si 4). Asa era inca de acum 2 decenii, acum dupa "reabilitare" vor shimba oare?

dan tm

@tibiV

numerotarea cu cifre arabe si romane este strict interna la CFr si desemneaza liniile directe. 


frunzaverde

#265
E CFR, pentru ei calatorii sunt in cel mai bun caz chestia care incurca organizarea circulatiei.

Bineinteles ca exista un sistem si bineinteles ca n-are logica pentru publicul calator. Sistemul e gandit sa faca munca IDM-ului cat mai usoara. Si orientarea calatorilor cat mai grea.

Prioritati, nene...

Quote from: Ordinul 831/2000
Liniile se numerotează începând de la peronul clădirii de călători, în ordine crescătoare, indiferent de ecartamentul lor.
În staţiile insulare numerotarea liniilor începe de la peronul situat în dreapta sensului de la Bucureşti şi numai după ce se numerotează toate liniile din această parte se numerotează liniile din cealaltă parte a staţiei începând de la peronul din stânga sensului de la Bucureşti.
Pentru staţiile înfundate, când clădirea de călători este frontală, liniile se numerotează de regulă cu începere din partea unde nu mai sunt posibilităţi de dezvoltare. În staţiile cu grupe distincte de linii, acestea se numerotează separat în fiecare grupă cu cifre arabe însoţite de iniţiala caracteristică grupei de ex: 1A, 2A, etc., 1B, 2B, etc. pentru liniile din grupa de sosire respectiv triere. Dacă staţia are câte două grupe cu aceeaşi destinaţie, grupele se denumesc astfel: A1, A2, B1, B2, etc., iar liniile primesc denumirea grupei. Dacă unele linii din staţie sunt secţionate prin diagonale interioare, o porţiune servind pentru traficul de călători şi cealaltă pentru traficul de marfă sau ambele porţiuni pentru acelaşi trafic, ele vor purta acelaşi număr, urmat de litere mici, în ordine alfabetică. Asemenea linii vor fi trecute în tabel, în primul rând, sub un singur număr, considerându-se cuprinse între macazurile extreme, după care se vor înregistra porţiunile de linie: 1a, 1b, 2a, 2b, 2c, etc. pentru porţiunile de linie care le alcătuiesc. Numerotarea liniilor înfundate se va face numai după terminarea numerotării celorlalte linii din staţie (grupă) şi va începe cu sensul de la Bucureşti, în ordinea crescătoare a numerelor schimbătoarelor de cale. În capătul opus se va aplica acelaşi criteriu.

Intelegeti voi ceva din asta... Trenul pleaca de la linia A2a, sectiunea C... Drum bun, daca-l gasiti!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

@frunzaverde - vãleleu ce alambicat. E scris adanc, nu asa.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

#268
Desi pare bizar, la CFR am identificat o situatie in care liniile sint numerotate conform celor expuse de frunza verde, deci tehnic linia 2 este vecina cu linia 4 pentru ca abia la jumatatea statiei intre ele apare linia 3. DAAAr cu toate aste liniile peron sint numerotate consecutiv 1-2-3-4-5

aici este schita statiei Simeria

http://trenuletz.myfreeforum.ro/t487p210-schite-statii?highlight=schite+statii

se observa ca linia 3 A este dupa peroane. Totusi linia iV la peron e notata si anuntata ca linia 3, linia 6 din planul tehnic, pentru calatori este 5 peron.Depinde ce o sa iasa dupa lucrarile din statie.

IMG_20180616_194826 by David Daniel, on Flickr


cristi5

#269
Gara (neterminata la reabilitare) Fetesti, 9 iulie. Jocul video cu infrastructura a continuat:
- tren Bucuresti-Constanta anuntat pe linia 3. A venit pe linia 2. Ca sa ajunga de la peronul liniei 3 la peronul liniei 2 pasagerii pt Constanta au trebuit sa traverseze linia 3 si linia 2... pe care venea trenul
- in timp ce Constanta stationa, pe linia 3 a venit trenul meu, 1945 spre Satu Mare. Nu exista pasaj, asa ca am trecut cu copii si bagaje prin trenul de Constanta... Apoi am traversat linia 3 pe care... venea trenul...
- 1945 era mult mai lung decat peronul. Am mers prin tren vreo 3 vagoane...

Acces pt persoane cu dizabilitati care e riscant si pt oameni fara... (GPS)


Dinspre oras (GPS)


Dinspre linii (GPS)


A se observa ca daca vrei sa mergi de la copertina laterala la cea centrala, te uda ploaia  (GPS)


Planeitate nu, rugozitate nici atat. (GPS)


Praguri la usile garii


(GPS)


Bate vantul (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Aici trebuia sa fie sala de asteptare, sunt buticuri sau spatii goale (GPS)


Intrarea spre "sala de asteptare", disproportionat de mica fata de restul spatiului. (GPS)


(GPS)


Cel mai frumos lucru din gara (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader