Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

iulius

#1125

elphax

poate sa astepte mult si bine d-na Cretu
pana cand mai are mandat la CE ? poate vine ministru la transporturi sa vada cum e

Ionut

Confirmarea oficiala (daca era nevoie pentru acel om din 1000) ca A8 nu are AM si nu va avea AM pe SF-urile din 2010.
TREZIREA!

• Autostrada Târgu Mureş – Iaşi, data începerii procedurii EIA/EA 21.06.2013; s-a respins prin Decizia nr. 21/28.09.2015. Motivul respingerii: nedepunerea raportului privind impactul asupra mediului şi studiul de evaluare adecvată în termen de 2 ani.

Ministerul Mediului

dumbravaandrei

#1128
Poate trimiti asta si la guvern, se pare ca acolo nu prea ajung astfel de informații  ;)

Horațiu 87

VREM AUTOSTRAZI IN MOLDOVA !!!

Emisiunea "Jocuri de putere" cu Rares Bogdan de la Realitatea TV. Invitati: Ionut Ciurea, Mihaela Steliana Munteanu, Catalin Urtoi, Dorin Dobrincu si Adrian Covasnianu

https://www.facebook.com/impreunapentrua8/videos/195201087965716/

Horațiu 87

6.06.2018 - COMUNICAT DE PRESĂ - DISCUȚII CU CNAIR!

În urma Marșului motorizat spre București realizat din 19 mai 2018, pentru construirea de autostrăzi în Moldova, astăzi, 6 iunie 2018, la sediul CNAIR București, a avut loc prima întâlnire între reprezentanții asociațiilor civice, Cătălin Urtoi - "Impreună pentru A8", Dan Radu- "Moldova vrea autostradă" și Ionuț Ciurea - Pro Infrastructură și conducerea CNAIR – director general Narcis Neaga și o echipă de directori generali adjuncți din subordinea acestuia.

1. S-a emis un termen clar pentru reactualizarea licitațiilor pentru studiile de fezabilitate (SF) în trimestrul 4 al anului 2018, pentru toate tronsoanele A8, respectiv Ungheni - Iași - Tg. Neamț, Tg. Neamț - Ditrău și Ditrău -Tg. Mureș. A fost confirmat faptul că sunt alocări bugetare pentru aceste SF.

2. S-a avansat un posibil termen pentru declararea câștigătorilor la licitațiile pentru SF și proiectare pentru toate cele patru tronsoane ale A7 - Suceava -Ploiești, în luna iulie, și a firmei de construcție pentru construirea în regim de autostradă a centurii orașului Bacău - final de iunie 2018.

3. Începând de vineri, 8 iunie 2018, consilier pe probleme tehnice al Directorului General CNAIR va fi profesorul Nicolae Boțu, de la Facultatea de Construcții, Universitatea Tehnică Gh. Asachi Iași, care se va ocupa și de A7 și A8.

4. S-au stabilit, în premieră, o comunicare directă între asociațiile civice "Impreună pentru A8", "Moldova vrea autostradă" și "Pro Infrastructură" și conducerea CNAIR, și posibilele întâlniri viitoare, pe subiecte privind A7 și A8.

Vom reveni cu amănunte privind dialogul cu autoritățile, mai ales că Guvernul României, primul ministru, încă nu a răspuns solicitării noastre de dialog.







Sursa

horatiu.cosma

Nicolae Boțu (cel cu păr alb, din stânga lui Neaga) este cel care a "făcut" inițial forajele geotehnice pentru Tecnic-Spea pe secțiunile 1 și 5 de pe Sibiu - Pitești. Așa de bine le-a făcut, că a trebuit să vină Geostud în loc. Din ce se făcuse până în acel moment de către Boțu, Geostud nu a reușit să folosească absolut nimic (rezultate scoase din burtă, lipsa dovezilor că s-a făcut ceva în teren, doar cifre și documente care se băteau cap în cap). Omul e genul de personaj din umbră care face partea geotehnică la SF-urile alea pe care le numim noi "maculaturi ieftine" și pe care apar o grămadă de probleme la execuție. Să sperăm că nu își va folosi noua funcție de decizie din CNAIR pentru a "indica" viitorilor proiectanți de pe A7 și A8 să aleagă ca subcontractor pe geologie și geotehnică firma lui.

Ionut

Iesim si noi in seara asta cu pozitie. E in esenta ce au zis si colegii... i-am lasat pe ei sa fie primii care comunica. :) Au fost multe discutii, 90% pe A8 si A7. Am deviat putin si pe alte subiecte.

Ionut

Pozitia promisa. Like/share pe Facebook, conteaza!




API pe Facebook

Astăzi, 06.06.2018, alături de asociațiile civice Impreuna pentru A8 și Moldova vrea autostrada, Asociația Pro Infrastructură a participat la o primă întâlnire cu responsabilii CNAIR în frunte cu Directorul General Narcis Neaga cu scopul de a cere răspicat deblocarea proiectelor de autostradă care trebuie implementate în Moldova: A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani și Varianta de Ocolire Bacău.

Poziția organizației noastre a fost tranșantă, criticând Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru rezultatele dezastruoase în privința autostrăzilor din Moldova. Discuțiile au fost (pe alocuri) foarte aprinse, dure și fără echivoc. Am cerut relansarea licitațiilor de actualizare a studiilor de fezabilitate pentru Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași și desemnarea de urgență a câștigătorilor pentru cele 4 licitații aferente Autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani, cât și pentru Centura Bacău.

Cu chiu cu vai, am reușit să obținem asumarea (măcar parțială) a unor termene pentru aceste trei proiecte majore.

Pentru Autostrada A8, CNAIR promite că în trimestrul 4 al acestui an va lansa procedurile de licitație pentru actualizarea studiilor de fezabilitate pentru Târgu Mureș-Ditrău-Târgu Neamț-Iași. Ni s-a comunicat că se lucrează deja la documentația de atribuire (caietul de sarcini și restul actelor necesare).

Pentru Autostrada A7, poziția oficială a companiei de drumuri este că în luna iulie 2018, cităm, "există șanse" să avem anunțați câștigătorii pentru contractele de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru cele patru tronsoane din coridorul Ploiești-Pașcani. Vă reamintim că aceste licitații au fost pornite în noiembrie 2016 (!) și ofertele au fost depuse în perioada iulie-august 2017!

Legat de Varianta de Ocolire Bacău, am fost asigurați că evaluarea celor 4 oferte depuse pe 12.02.2018 se va finaliza în această lună, iunie 2018. Așadar, conform declarațiilor oficialilor CNAIR, până pe 30.06.2018 vom avea desemnat constructorul care va executa prima bucată de autostradă din Moldova (aproximativ 16 km), după ce (în aprilie 2017) turcii de la Eko Insaat au cerut rezilierea contractului în urma problemelor financiare.

Vom continua să avem o poziție fermă față de acțiunile, promisiunile și termenele CNAIR și vom cere transparență, responsabilitate și eficiență din partea CNAIR în derularea marilor investiții rutiere din Moldova (și din toată țara), așa cum facem deja de ani buni de zile.

Suntem permanent deschiși la dialog și asigurăm opinia publică de echidistanță și obiectivitate în prezentarea faptelor. Fără manipulare. Fără minciuni. Responsabilitate maximă. Așa cum cerem și de la CNAIR.

Ionut

Vad ca si Banca Mondiala se baga in hora.




Banca Mondială: Autostrada Moldova-Transilvania, prioritate pentru România

Aflată într-o vizită la Iaşi, a auzit în mod nemijlocit ceea ce experiementase încă de la venirea în ţară, cu patru luni înainte: România are un set divers de provocări şi un drum unic spre dezvoltare - de la drumuri mai bune, la instituţii mai puternice şi la un climat de afaceri mai bun.

"O autostradă care să conecteze Moldova cu Transilvania şi cu restul Europei; un sistem educaţional care să producă forţă de muncă înzestrată cu un mix adecvat de competenţe pentru a reuşi pe deplin pe piaţa muncii care este atât de competitivă în zilele noastre; instituţii capabile să asigure o predictibilitate a politicilor publice şi continuitatea în implementarea obiectivelor de dezvoltare. Toate aceste componente sunt vitale pentru România pe măsură ce această se îndreaptă spre prosperitate şi o creştere mai incluzivă", relatează Proskuryakova.

Digi24

pentium10

UE a alocat 4 miliarde euro pentru autostrada Iași Tîrgu Mureș dar guvernele PSD nu au vrut sa ia banii

Acuzații extrem de grave ale asociațiilor civice care militează pentru construirea autostrăzii Iași - Târgu Mureș. Surse de la Bruxelles, invocate de asociațiile "Moldova vrea autostrada" și "Împreună pentru A8", susțin că UE alocat 4 miliarde de euro pentru a cofinanța în proporție de 85 % costurile autostrăzii. Banii s-ar da prin 2 mari programe de finanțare de care autoritățile române știu dar pentru care nu au vrut să depună cereri de finanțare.  Vedeți mai jos comunicatul celor 2 asociații civice.


În perioada 21-22 iunie 2018, o delegație a Asociației "Moldova Vrea Autostradă" și a Grupului civic "Împreună pentru A8" s-a deplasat la Bruxelles, pentru a avea discuții și dezbateri aplicate referitoare la proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei cu organismele și instituțiile Uniunii Europene. În ziua de 21 iunie, delegația de ieșeni a fost primită de doamna Karima Delli, președintele Comisiei de Transporturi și Turism (TRAN) din Parlamentul European, în cadrul discuțiilor aplicate și țintite, domnia sa menționând că a înțeles necesitatea construirii de autostrăzi în regiunea Moldovei, una dintre cele mai sărace din Uniunea Europeană. Doamna Karima Delli a făcut o declarație extrem de importantă:

Romania, prin Master Planul General de Transport și statele Uniunii Europene, trebuie să-și asume planurile naționale de dezvoltare a infrastructurii rutiere la nivel european și, implicit, să-și asume dezideratul european de modernizare a coridoarelor principale de transport (TEN-T Core Network), în care sunt incluse A 8 si A 7, până în 2030. Reprezentanții societății civile au fost invitați și ca observatori la dezbaterile Comisiei de Transport și Turism (TRAN), unde au văzut modul de prezentare a proiectelor fiecărui stat membru al Uniunii Europene, dar și cum se obțin suplimentările de bugete pentru infrastructura mare, din viitorul exercițiu financiar 2021-2027. S-au aflat informații noi, cu privire la linii suplimentare de finanțare, în afară de POIM, care ar oferi posibilitatea finanțării autostrăzii A8, prin CEF 2 (Connecting Europe Facility), în perioada 2014-2020. În aceeași zi, la Comisia Europeană reprezentanții celor două asociații civice, au fost primiți și de comisarul european pe politici regionale, doamna Corina Crețu, care, alături de experții de la DG REGIO au dezbătut problematica și impactul lipsei autostrăzilor în Moldova. În cadrul întâlnirii s-a precizat oficial faptul că Statul Român, prin autoritățile contractante și aplicante, nu a transmis nicio cerere de finanțare pentru studii de fezabilitate la autostrăzile A8 și A7. Precizăm faptul că realizarea studiilor de fezabilitate este primul pas pentru construcția autostrăzilor A8 și A7. Deși autostrăzile respective fac parte din rețeaua principală de transport (TEN-T Core Network), există peste 4.000.000.000 (patru miliarde!) de euro disponibili prin POIM, iar Comisia Europeană și-a reafirmat interesul și susținerea pentru decontarea proiectelor de autostrăzi în procent de până la 85% din valoarea totală a investiției. Cu toate acestea, Statul Român nu s-a arătat interesat de șansa finanțării studiilor de fezabilitate și a construcției prin fonduri de coeziune. Situația este cu atât mai gravă cu cât timpul rămas din exercițiul bugetar 2014-2020 este destul de scurt și deja există riscul de a repeta, precum POS-T 2007-2013, un nou episod de dezangajare a fondurilor de coeziune pentru România. Ca un detaliu ce vine în ajutorul Statului Român, experții DG REGIO, deși nu agreează soluția parteneriatului public-privat (PPP) prin prisma complexității, a etapelor stufoase de verificare și a rentabilității investiției, s-au arătat dispuși să deconteze studiile de fezabilitate și prin această metodă, cu o singură și elementară condiție: Statul Român să depună cererile de decontare pentru studiile de fezabilitate complete și avizate în timp util! În cazul în care statul român nu depune studiile de fezabilitate pe POIM 2014-2020, pe următorul exercițiu bugetar 2021-2027 nu se mai poate finanța construcția autostrăzilor A8 și A7! Delegația a mai avut încă patru întâlniri cu europarlamentari români: doamna Claudia Țapardel și domnii Cătălin Ivan, Marian Jean Marinescu și Siegried Mureșan, unii dintre ei membri ai Comisiei TRAN. Concluzia, în urma celor două zile de întâlniri și dezbateri la Bruxelles este că Uniunea Europeană așteaptă ÎNCĂ din partea Statului Român cererea de finanțare pentru studiile de fezabilitate aferente autostrăzilor din Moldova! Statul român este obligat să finalizeze studiile de fezabilitate pentru A8 și A7 în cadrul POIM 2014-2020, în caz contrar nu va putea să solicite fonduri de coeziune din exercițiul 2021-2027 pentru construcția acestora! Statul român este obligat să finalizeze studiile de fezabilitate pentru A8 și A7 pentru că există riscul de dezangajare a fondurilor europene, iar aceste precedente negative pot reduce alocările viitoare de fonduri de coeziune, pentru exercițiul bugetar 2021-2027! Dar pentru ca Statul Român să facă toate acestea, este necesară buna funcționare a lui, profesionalizarea CNAIR și responzabilizarea tuturor politicienilor, cu privire la faptul că prioritatea cetățenilor este exclusiv construcția autostrăzilor.

https://www.topiasi.ro/homepage/topiasi/16398-ue-a-alocat-4-miliarde-euro-pentru-autostrada-ia%C8%99i-t%C3%AErgu-mure%C8%99-dar-guvernele-psd-nu-au-vrut-sa-ia-banii.html
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dr4qul4

UE nu a dat nimic. Ca sa dea, inati trebuie sa cerem. Si ca sa cerem trebuie sa vem un SF sa stim cat costa. In nici un caz nu o sa dea 4 mld Euro. Astea sunt visele umede ale unora.
UE nu finanteaza nevoi de trafic imaginar. Poate vor aloca bani pentru segmente, pentru upgrade-ul unor DN montane, sau pentru half profile. Dar bani de o autostrada printr-un parc natural, nu vor aloca. Acolo sa nu va mirati daca avizul de mediu va spune tunel de X km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#1137
Acum n-u o musca si tu aiurea in cauza unui ziarist ce a tras din condei aiurea in titlu. Continutul e mai corect:

Quoteexistă peste 4.000.000.000 (patru miliarde!) de euro disponibili prin POIM,

Pentru tot, nu exclusiv pentru A8.

QuoteStatul român este obligat să finalizeze studiile de fezabilitate pentru A8 și A7 în cadrul POIM 2014-2020, în caz contrar nu va putea să solicite fonduri de coeziune din exercițiul 2021-2027 pentru construcția acestora!

Deci, asa cum spui si tu, se asteapta SF-ul. Dar deh, favoritii tai nu au timp de SF caci ei trebuie sa poarte razboaie fantasmagorice cu paralele, paralelipipede si alte forme geometrice.


dr4qul4

Nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia ca am favoriti. Daca nu mai cred in cei care au reusit sa-l scape pana si pe bordureanu, nu inseamna ca sunt de acord cu ce fac ceilalti. Mie incepe sa-mi miroasa a blat tot ce se intampla. Noroc cu GSP ca le mai incurca ploile.
Nu cred ca poti face o autostrada daca schimbi conducerea la fiecare 6 luni de zile.
Si in orice caz nu o poti face mintind ca "UE ne da 4 mld Euro si PSD-ul nu vrea banii". Asta e exemplul clar de fake news si trist e ca sunt multi care pun botul. Multi de la care ai putea avea pretentii, care mai au si o facultate.
Dar asa se intampla cand copiezi  ca sa iei examenele, creierul se relaxeaza, uita cum sa gandeasca si ajungi sa tipi ce-ti dicteaza altii.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Informatie suplimentara la intrebarea mea - CNAIR la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
A8 Targu Mures-Iasi

Tot la insistentele mele, am reusit sa generez o dezbatere legata de A8. In fine, s-a discutat destul de mult si a intrat in hora si un reprezentant al JASPERS prezent la intalnire. Pozitia acestuia a fost ca ar trebui sa avem, ca tara, experti, toate partile implicate, o dezbatere despre solutia cea mai buna de a lega Moldova de Ardeal. Ca A8 este scumpa. Ca se poate face pe Brasov conexiunea.

Eu am insistat pe doua lucruri si mi-a luat suturi in fund gratuite:

1. Am zis ca in toate scenariile Tg Neamt-Iasi este un traseu comun (sau macar Iasi-DN2/Pascani). Deci de ce nu incepem aici? Haideti sa facem AM separat pentru Tg Neamt-Iasi si sa putem incepe. Sunt 100 de km. Ajuta mult.

2. Moldovenii nu mai pot astepta. Societatea nu mai are rabdare. Atat le-a trebuit reprezentantilor DG Regio/Comisia Europeana si JASPERS. Dom'le ca API si societatea civila trebuie sa aiba rabdare, ca trebuie sa pregatim proiectele. Le-am zis ca noi, API, asta cerem!!! Pregatirea proiectelor. Am dat exemplu cu Craiova-Pitesti. Am cerut actualizarea SF pentru A8. Pregatire pregatire pregatire. Din pacate, strainii nu inteleg pe deplin frustrarile din tara asta. Pacat. Am plecat cu un gust amar legat de tema asta. Foarte amar.