Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Loko

Problema e si la cei din Moldova, ca nu se pot intelege intre ei, sa aiba o pozitie comuna. Cei din Piatra Neamt se pare ca sunt inexistenti in aceasta discutie; cei din Bacau insista pe Bacau - Brasov, desi varianta A8 prin Piatra Neamt cred ca ar reprezenta o ruta chiar mai scurta catre Europa; cei din Iasi vor A8, indiferent pe unde, desi, din perspectiva viitoarei regionalizari, varianta prin Piatra Neamt ar fi mult mai buna pt ei - ar reprezenta cea mai scurta legatura catre Piatra Neamt si Bacau (via Roman), conferind Iasului o pozitie cu adevarat centrala in cadrul viitoarei regiuni dpdv al transportului.

esendy

in sinteza licitatiilor apare ca SF-ul pt TGM-Ditrau a fost atribuit in 20.05.2015. Se mai stie ceva de acest SF? S-a semnat contractul? Se face acest SF?

NGC

^^^

Quote from: NGC20 on April 12, 2016, 07:01:23 PM
Apropo, uite ce interesant pica suspendarea. ;)

Quote from: NGC20 on September 30, 2015, 12:31:33 PM
"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" -> Contract semnat in Mai 2015, dar suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

Katana_ro

NGC20, deci din ce inteleg procesul de atribuire e finalizat, iar de la 15 iulie 2016 se incepe lucrul efectiv la revizuirea studiului, e corect? Stii cumva si cat e termenul de executie?

Alta intrebare: stie cineva din surse interne cam cand au in plan relansarea studiului de fezabilitate pt Tg Neamt-Iasi-Ungheni? Surse din guvern spuneau ca va fi candva anul asta...

Mersi mult!

raresc

Quote from: Katana_ro on May 30, 2016, 05:07:03 PM

Alta intrebare: stie cineva din surse interne cam cand au in plan relansarea studiului de fezabilitate pt Tg Neamt-Iasi-Ungheni? Surse din guvern spuneau ca va fi candva anul asta...


Ultimul termen vehiculat de Directorul CNADNR ar fi ca undeva in iunie-iulie licitatiile vor fi in SEAP, alaturi de celelalte tronsoane din Moldova (Bacau-Ploiesti) si ca acum sunt la verificat la JASPERS. Sper sa nu gresesc.... Poate cutter are ceva info din interior.  O:-)

NGC

Quote from: Katana_ro on May 30, 2016, 05:07:03 PM
NGC20, deci din ce inteleg procesul de atribuire e finalizat, iar de la 15 iulie 2016 se incepe lucrul efectiv la revizuirea studiului, e corect? Stii cumva si cat e termenul de executie?

"Durata contractului este de 12 luni incepand de la data de incepere a contractului (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar)."

In teorie ar trebui sa inceapa revizuirea studiului, dar in practica nu prea cred ca se va intampla chiar asa.
Daca e sa faca un studiu de fezabilitate bun, asa cum trebuie facut pe Sibiu - Pitesti, cele 4 luni de zile nu prea cred ca ajung. Mai degraba ar trebui o noua licitatie si pentru acest tronson, la fel ca si pe celelalte 2 unde licitatia a fost anulata anul trecut.

DAR, poate ar putea folosi acest contract si cele 4 luni pentru a revizui portiunea Targu Mures - Acatari (DN13). Trebuie vazut ce este posibil din punct de vedere juridic. ;)

Horațiu 87

#501
Vesti bune sau doar gargara ????

Primul pas. AUTOSTRADA IAȘI – TG. MUREȘ, lansarea studiului de fezabilitate

Studiul de fezabilitate pentru construcţia secţiunii de autostradă Târgu Frumos – Iaşi – Ungheni va fi lansat luna aceasta împreună cu proiectul pentru drumul expres Ploieşti-Paşcani, a anunţat astăzi, ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Secţiunea face parte din autostrada Târgu Mureş-Iaşi -Ungheni de 310 kilometri.

Acestea sunt cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră care se derulează cu finanţare europeană care vor asigura conexiunea Moldovei cu Europa, a explicat ministrul Transporturilor.   ,,Autostrada va demara cu secțiunea Ungheni – Iași – Târgu Frumos, în prima fază cu partea de câmpie, urmând ca ulterior, să fie demarat și bucata peste munte, spre Târgu Mureș, pentru a se lega de Autostrada Transilvania", a spus Dan Costescu.   Luna trecută au început lucrările pentru construcţia centurii municipiului Bacău, un drum modern cu o lungime de 30 de kilometri, din care 16 în profil de autostradă şi termen de finalizare de doi ani.

http://7est.ro/national/guvern/item/67137-primul-pas-autostrada-iasi-tg-mures-lansarea-studiului-de-fezabilitate.html

CetateanPietrean7

Buna ziua tuturor.
De mult timp ma tot intreb ce se mai aude de autostrada care ar trebui sa treaca prin Judetul Neamt ca sa lege Moldova de Transilvania si in sfarsit m-am gandit sa caut si ceva formuri.
Ma bucur sa vad ca totusi sunt cativa interesati ca sa dezbata problema.

Ca trec direct la subiect eu militez pentru varianta A8 marcata cu rosu din imaginea atasata la post-ul lui north din 28 aprilie 2016 in care ne arata ca o varianta ar trebui sa traca fix pe langa Piatra Neamt. Am sa va detaliez si de ce prin prisma faptului ca sunt locuitor al orasului Piatra Neamt si cunosc in genere destul de bine judetul Neamt.
1. In primul rand se deserveste mai multa populatie fiind unite practic orasele : Roman- Piatra Neamt- Bicaz-Gheorgheni-Sovata-Tg.Mures.
Roman :aprox 60.000 cetateni; Piatra Neamt - aprox 120.000 cetateni; Bicaz - aprox 7.000cetateni; Gheorgheni - aprox 20.000 cetateni; Sovata - aprox 10.000 cetateni; ori celelalte variante nu aduna nici macar 1/3 din totalul de 217.000 locuitori.

2. Pe acest segment se afla mare parte din obiectivele turistice ale judetului nostru si aici exemplific:
  Piatra Neamt - declarat oras turistic in care s-au investit milioane de euro pentru stadion omologat FIFA, telegondola, strand modern cu hipodrom (te simti ca intr-o mica statiune), doua partii de ski, parc si zone pietonale, muntele Pietricia (cel mai mic munte din tara), muzeul de arta Eneolitica (cultura Cucuteni, mai veche decat Sumerienii), etc.. In apropierea acestui oras, privatii au accesat la randul lor fonduri UE si au dezvolatat afaceri (unitati de cazare dar si afaceri care incet au devenit brand-uri).  Care ar fi logica sa aloci sume uriase de bani ca sa atingi un scop acela de oras turistic si pe alta parte sa-l sabotezi fiindca autostrada nu trece prin apropierea lui?
   Tot pe segmentul turistic, in aceasta varianta se trece pe langa Lacul Rosu si Sovata, destinatii consacrate de foarte mult timp si frecventate de multi turistit. Iarasi acestea in loc sa fie puse in valoare sunt amenintate daca autostrada nu trece prin apropiere, pentru ca din pacate turistului ii este mai comod sa mearga la o destinatie unde are autostrada la dispozitie. In apropiere pot fi vizitate si Cheile Bicazului, care vine cu un peisaj spectaculos si va rog sa verificati pozele disponibile pe net.
   In orasul Bicaz avem cel mai mare baraj din tara si cel mai mare lac de acumulare artificial unde se pot achizitiona pontoane si pot fi acomodate ambarcatiuni de mici si mari dimensiuni. Vara lacul e plin de ski-jet-uri si mici yaht-uri. De ce sa nu exploatam acest segment, cei care isi permit un astfel de lux/sport din tara, sa aiba posibilitatea sa vina sa-si "parcheze" yahtul la Bicaz, in loc sa duca banii in cine stie ce colt de lume in afara Romaniei. Cum sa dezvoltam Romania daca nu prin punerea in valoare?
   Nu mai zic cate manastiri avem (Bistrita, Neamtul, Sihastria, Varatec, Agapia, Secu), la o aruncatura de bat.
   Cu tot respectul pentru oamenii din Toplita si  Pascani, dar nu avem ce vizita acolo.

3. Mediul de afaceri:
   In varianta in care autostrada trece pe langa Piatra-Neamt - Bicaz - Gheorgheni, practic se trece prin zona cu cei mai multi exploatatori de lemn de la noi din judet. Asta inseamna ca acestora le este mai usor sa transporte lemnul, ba chiar si mai ieftin prin prisma costurilor ocazionate de transport, asadar pentru acelasi pret mai mult profit, deci un venit mai mare pentru salariati sau isi cumpara patronul un X5 dar in ambele variante cineva castiga (angajatii cu salariul marit sau primaria care incaseaza impozitul pe X5 si apoi angajatii vad X5-ul sefului si de ciuda isi cer mariri de salarii :)) si iarasi e bine). Pentru cei speriati de defrisari va asigur ca taierea strategica si curatirea padurilor este necesara a fi efectuata regulat.
   Judetul Neamt a dezvoltat unele afaceri si au devenit profitabile, daca tot ne dorim produse "made in Romania", care aduc locuri de munca pentru rudele si prietenii nostru; spre exemplu:
Piatra Neamt:
   - Kober - vopseluri, lacuri si alte derivate ;
   - ColoHelp - produs natural ce se vinde preponderent in farmacii si se exporta cu succes de cativa ani;
   - Petrocart - produse din hartie;
   - Platforma Savinesti - inca adaposteste cateva firme, gatere, etc. (Vezi reportaj Romania Te Iubesc, pentru a vedea potentialul acestei platforme);
    - Rifil - fibre si fire si produse acrilice - capital romano-italian;
    - Sirca - produse metalice taiate la strung;
    - Mecanica Ceahlau - producator de utilaje agricole;
    - Maelvi - producator produse din cauciu, amortizoare, ambalaje etc.
    - Argo - producator de case din lemn preponderent pentru export;
    - ADF - cel mai mare dealer de profile PVC Salamander din judetul Neamt (probabil si singurul licentiat);
    - Tehnoprod - producator de mobila,
    - Merlin's vitamin aqua - bauturi naturale vitaminizate;
    - Moldocor SA - cel mai mare constructor poate din Moldova;
    - peste 20 de producatori de mobila
Roman:
- Umaro SA - producator strung-uri romanesti;
- Arcelor Mittal Steel - laminate si metalurgice;
si acestia sunt doar cei la care m-am putut gandi in 30 de minute.
    De ce Gurvenul, puterea executiva din acest stat nu ar trebui sa ii ajute pe toti acesti agenti economici si sa le puna la dispozitie o autostrada ca sa isi poata comercializa sau exporta mai usor produsele si sa genereze venituri la nivel zonal, ca fiecare mama, tata si tanar proaspat iesit din facultate sa fie platit mai bine pentru munca pe care o face si pentru ca fabrica in care lucreaza sa nu se inchida peste un an sau doi pentru ca in Bucuresti s-a mai deschis una la fel care are deschidere mai buna spre portul Constanta sau spre vest pe autostrazile pe care le are la dispozitie.
    Toti cei din tara se uita la moldoveni cu dispret insa nu noi am ales sa fim vitregiti de politica dusa in aceasta tara. Stiati ca societatile comerciale cu o cifra de afaceri de peste un anumit prag sunt obligate prin lege sa plateasca impozitele la Bucuresti, pentru ca sunt obligati sa mute domiciliul fiscal pe Bucuresti. De ce este logic si firesc sa faci bani in judetul Neamt si sa dai impozitul la Bucuresti, oare noi nu avem nevoie de banii respectivi la noi in zona? Nu erau cretini cei care voiau regionalizare. Toata tara a sangerat ani de zile pentru Bucuresti, dar cui ii pasa in cele din urma?

4. Ar trebui sa existe criteriul "zona generatoare de venituri". Daca se genereaza mai multe venituri la bugetul de stat de la localitatile de pe acest traseu Roman- Piatra Neamt- Bicaz-Gheorgheni-Sovata-Tg.Mures, decat de la localitatile de pe rutele alternative, logic ar trebui sa le dai acestor localitati posibilitatea sa se dezvolte mai departe avand si autostrada. Nu pui la indemana unor localitati "pe moarte" o autostrada, ca oamenii aia oricum nu au nevoie de ea, ce sa faca cu ea? sa lucreze la peco si atat. Ce sa faca cei din mediul privat, sa aiba in permanenta costuri ca sa ajunga din Piatra Neamt la autostrada, la o distanta de 45km, pana fie isi muta afacerile fie dau faliment si uite asa lasi sa moara un oras in care s-au bagat zeci de milioane de euro.
   Logic ar fi sa se ia in calcul cifra de afaceri total din mediul privat de la toate societatile cu puncte de lucru pe o localitate si sa compare cu cifra de la celelalte localitati si surpriza iti dai seama cine iti aduce venituri in tara asta si le dai ce trebuie oamenilor alora. Spre exemplu NEPI tocmai ce a cumparat in Piatra Neamt un teren cu 10 milioane de euro ca sa aduca Carrefour, care ar fi la 5 minute distanta de autostrada.

5. Pentru ca este superb peisajul daca se trece pe langa Piatra Neamt, se trece pe langa cursul raului Bistrita si e o placere sa mergi pe o autostrada cu peisaj. Pentru cei care ati fost prin tunelurile si viaductele din nordul Italiei si ale Austriei stiti ca este superb sa treci prin defileuri, munti si vai. Poate ar trebui sa fie si o placere sa hoinaresti prin Romania chiar si mergand pe o autostrada. Nu vad de ce costurile ar fi mai mari, singura cheltuiala ar fi cu un tunel in apropiere de Cheile Bicazului, dar ar fi de vis.

Sper ca oamenii care pot lua decizii, sa nu isi mai bata joc de banul public. Oricum va fi scumpa si o vor termina in 7 ani in loc de 3, dar macar sa treaca pe unde trebuie si pe unde conteaza. Sper ca nu am deranjat pe nimeni si imi cer scuze daca am facut-o, e doar opinia mea.

pasadia

Va inteleg dorinta de a avea autostrada cat mai aproape de oras. Si va inteleg si dorinta de a desena noi trasee decat cele oficiale. La naiba, cred ca unii ar zice ca la asta se reduce toata activitatea mea de pe SSC si PUM.

Dar sa fiu al naibii daca inteleg de ce vi se pare ca 40 de kilometri fata de autostrada (adica distanta pana la Humulesti) reprezinta o distanta lunga. Cu o mica investitie intr-un drum decent s-ar putea strabate aceasta distanta in mai putin de 25 de minute, adica mult mai putin decat dureaza pentru un locuitor din Bucuresti sau Timisoara sa iasa pe autostrada. Ca atare un traseu al autostrazii prin Targu Neamt (si nu prin Piatra) nu va afecta in mod real dezvoltarea zonei.

La fel, nu pot intelege de ce ati dori ca autostrada sa fie chiar langa Chile Bicazului. Zona, asa cum e acum, e distrusa. Potentialul ei e mic, nu se adreseaza turismului de masa (nu vei avea niciodata staiuni si hoteluri de capacitate mare). Ca atare din punctul meu de vedere strategia pentru toata zona dintre Lacu Rosu si Durau ar trebui sa fie nisata pe categorii de turisti foarte speciale, dispusi sa plateasca in plus (alpinism, ecumenism, bird-watching, biketrekking, etc...). Turisti care nu ar aprecia autostrada in mod special.

Autostrada se pupa bine cu zone turistice capabile sa faca fata unui turism de masa (au capacitati de cazare mari, suficient de multe atractii, etc...). Pe Valea Prahovei se potriveste din punctul meu de vedere, pe Cheile Bicazului nu.

dumbravaandrei

#504
Multumesc de detalierea despre Piatra Neamt.
Insa:

Quote from: CetateanPietrean7 on June 23, 2016, 07:39:19 PM
1. In primul rand se deserveste mai multa populatie fiind unite practic orasele : Roman- Piatra Neamt- Bicaz-Gheorgheni-Sovata-Tg.Mures.
Roman :aprox 60.000 cetateni; Piatra Neamt - aprox 120.000 cetateni; Bicaz - aprox 7.000cetateni; Gheorgheni - aprox 20.000 cetateni; Sovata - aprox 10.000 cetateni; ori celelalte variante nu aduna nici macar 1/3 din totalul de 217.000 locuitori.
Autostrada va fi gandita pentru traficul de lung parcurs, nu cel de parcurs mediu si scurt (local). Asta inseamna ca trebuie ales cel mai optim traseu pentru a scurta distanta de la Ungheni (colectoare flux Chisinau-Odessa. Cine a circulat pe E85 a remarcat numarul destul de mare de tiruri din Moldova si Ucraina). Nu mai zic de colectarea dinspre alte judete cu bazine demografice mult mai mari decat Neamtul (Botosani si in principal Suceava)

Quote from: CetateanPietrean7 on June 23, 2016, 07:39:19 PM
2. Pe acest segment se afla mare parte din obiectivele turistice ale judetului nostru si aici exemplific:
  Piatra Neamt - declarat oras turistic in care s-au investit milioane de euro pentru stadion omologat FIFA, telegondola, strand modern cu hipodrom (te simti ca intr-o mica statiune), doua partii de ski, parc si zone pietonale, muntele Pietricia (cel mai mic munte din tara), muzeul de arta Eneolitica (cultura Cucuteni, mai veche decat Sumerienii), etc.. In apropierea acestui oras, privatii au accesat la randul lor fonduri UE si au dezvolatat afaceri (unitati de cazare dar si afaceri care incet au devenit brand-uri).  Care ar fi logica sa aloci sume uriase de bani ca sa atingi un scop acela de oras turistic si pe alta parte sa-l sabotezi fiindca autostrada nu trece prin apropierea lui?
   Tot pe segmentul turistic, in aceasta varianta se trece pe langa Lacul Rosu si Sovata, destinatii consacrate de foarte mult timp si frecventate de multi turistit. Iarasi acestea in loc sa fie puse in valoare sunt amenintate daca autostrada nu trece prin apropiere, pentru ca din pacate turistului ii este mai comod sa mearga la o destinatie unde are autostrada la dispozitie. In apropiere pot fi vizitate si Cheile Bicazului, care vine cu un peisaj spectaculos si va rog sa verificati pozele disponibile pe net.
   In orasul Bicaz avem cel mai mare baraj din tara si cel mai mare lac de acumulare artificial unde se pot achizitiona pontoane si pot fi acomodate ambarcatiuni de mici si mari dimensiuni. Vara lacul e plin de ski-jet-uri si mici yaht-uri. De ce sa nu exploatam acest segment, cei care isi permit un astfel de lux/sport din tara, sa aiba posibilitatea sa vina sa-si "parcheze" yahtul la Bicaz, in loc sa duca banii in cine stie ce colt de lume in afara Romaniei. Cum sa dezvoltam Romania daca nu prin punerea in valoare?
   Nu mai zic cate manastiri avem (Bistrita, Neamtul, Sihastria, Varatec, Agapia, Secu), la o aruncatura de bat.
   Cu tot respectul pentru oamenii din Toplita si  Pascani, dar nu avem ce vizita acolo.

O autostrada DISTRUGE turismul local. Marile statiuni turistice montane din Austria / Franta / Germania si chiar Italia se afla la distante de 20-30 de minute de autostrada fiind deservite cel mult de un drum expres 2x2. Graz-ul ar fi o mica exceptie, dar si acolo din autostrada in partea turistica a orasului e o distanta de 40 de minute. Ar fi mult mai util crearea unui drum express 2x2 sau 1x2 care sa lege Piatra neamt de municipiile din jur: Targu Neamt, Roman si Bacau. In acest mod Piatra neamt va fi unul din fericitele orase care ar avea conexiune expres la 2 autostrazi la o distanta de 30 de minute (luand in considerare si A7 cu conexiune in Bacau si Roman. Ma refer la distanta cargo.)

Quote from: CetateanPietrean7 on June 23, 2016, 07:39:19 PM
3. Mediul de afaceri:
Firmele mentionate, conform datelor ANAF nu depasesc 185 mil. EUR ca cifra de afaceri.
Kober: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 220 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 240 mil RON
ColoHelp: nu apare cu numele asta, nu am date. Nici nu am auzit, deci e posibil sa fie ceva irelevant
Petrocart: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 62,5 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 87,5 mil RON
Rifil: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 275,5 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 320 mil RON
Sirca: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 16,4 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 18 mil RON
Mecanica Ceahlau: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 28,8 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 29,8 mil RON
Maelvi: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 1 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 0.8 mil RON
Argo: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 11.7 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 10,1 mil RON
ADF: Aici am calculat pentru toate cele trei firme din grup: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 20.9 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 30.1 mil RON
Tehnoprod: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 4.9 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 6.7 mil RON
Vitamin Aqua SRL: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 0.17 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 0.2 mil RON
Moldocor: Medie Cifra Afaceri 2010-2015: 90.2 mil RON. Cifra Afaceri 2015: 110.3 mil RON
[/quote]

Quote from: CetateanPietrean7 on June 23, 2016, 07:39:19 PM
Ar trebui sa existe criteriul "zona generatoare de venituri". Daca se genereaza mai multe venituri la bugetul de stat de la localitatile de pe acest traseu Roman- Piatra Neamt- Bicaz-Gheorgheni-Sovata-Tg.Mures.
Daca vorbeam doar de Piatra... sa zicem. La traseul propus nu e o diferenta semnificativa.

Quote from: CetateanPietrean7 on June 23, 2016, 07:39:19 PM
Logic ar fi sa se ia in calcul cifra de afaceri total din mediul privat de la toate societatile cu puncte de lucru pe o localitate si sa compare cu cifra de la celelalte localitati si surpriza iti dai seama cine iti aduce venituri in tara asta si le dai ce trebuie oamenilor alora. Spre exemplu NEPI tocmai ce a cumparat in Piatra Neamt un teren cu 10 milioane de euro ca sa aduca Carrefour, care ar fi la 5 minute distanta de autostrada.
Descarcarile logistice locale nu am vazut sa se faca din autostrada (10-15 minute). Cu toata parerea de rau, de ce sa descarcam o autostrada in parcarea unui hipermarket? Credeti ca ala care vine din Ungaria, Austria Germania ii mai arde sa stea la coada pe autostrada cand se duce nemteanul duminica la cumparaturi? Facem autostrada pentru moldova sau pentru Carrefour Piatra Neamt? :) Un hipermaket traieste al naibii de fericit daca are o cale rutiera de trafic greu la o distanta rezonabila de autostrada :).

Quote from: CetateanPietrean7 on June 23, 2016, 07:39:19 PM
5. Pentru ca este superb peisajul daca se trece pe langa Piatra Neamt, se trece pe langa cursul raului Bistrita si e o placere sa mergi pe o autostrada cu peisaj. Pentru cei care ati fost prin tunelurile si viaductele din nordul Italiei si ale Austriei stiti ca este superb sa treci prin defileuri, munti si vai. Poate ar trebui sa fie si o placere sa hoinaresti prin Romania chiar si mergand pe o autostrada. Nu vad de ce costurile ar fi mai mari, singura cheltuiala ar fi cu un tunel in apropiere de Cheile Bicazului, dar ar fi de vis.
Da. Nimic de spus sa facem cateva viaducte prin zona, dar pe un DN, nu A. Avem peisaje superbe. Ce facem acum? tragem autostrada prin ele sa le distrugem? Pe bune? E ca si cum cineva ar avea o prietena care arata ca Angelina Jolie in vremurile ei bune dar se trezeste sa ii umfli buzele cu botox doar pentru ca botox-ul e cool. Pe bune?!? Ce am prefera atunci? Viata cu buzuka?


Ideea de baza: Mutarea traseului care sa treaca prin Piatra Neamt e cu mult mai costisitoare decat varianta propusa prin targu neamt. Costuri care nu par sa se compenseze nici cu o dezvoltare a zonei fulminanta in urmatorii 30 de ani. Un traseu care sa treaca prin Piatra -Bicaz-Sovata ar fi mult mai scump si ar prelungi termenul de executie cu cel putin 5 ani (chiar 10). Una e sa lucrezi in masiv muntos si alta e sa lucrezi pe o vale. Asta in conditiile in care Roman si Bacau vor avea autostrada la momentul aparitiei A8. Iar departarea de judetele din Nord (care apropo - economic si financiar stau mult mai bine ca piatra neamt) nu justifica diferenta de costuri si timp de realizare.
Sfatul meu: (mai ales daca aveti conexiuni / influente / sunteti membru la CJ-u) : Incepeti sa va ganditi la un sistem care sa va permita sa construiti drumuri "expres" (1x2 sau 1x1+1 alternativ) intre Piatra si orasele importante din jur: BACAU, Roman si Tg. Neamt. Sunt mult mai ieftine, mult mai usor de construit, mult mai rapid de construit si cu adevarat profitabile pentru judetul Neamt. Cu joc de gleznte si seriozitate (da, stiu... n-avem) CJ Piatra Neamt poate sa faca singura aceste drumuri pe diverse fonduri comunitare sau chiar imprumut de la o banca de dezvoltare si pe urma decont din surse nerambursabile (de multa vreme zic ca ce s-a facut la Aeroportul Iasi trebuie facut studiu de caz). Asta pana se face A8, ca dupa o sa fie mult mai greu de justificat aceste drumuri.

CetateanPietrean7

#505
@pasadia

1. Iertata sa-mi fie nestiinta, dar ce inseamna SSC si PUM?
2. Nu vorbeam de variante noi de autostrada, ci de varianta 1.
3. 40km pana la autostrada e o distanta enorma de la Piatra Neamt pana la Humulesti. Acel traseu, in trafic plin, se face la ora actuala in o ora daca nu tii cont de limita de viteza si o ora si 15 min daca mergi regulamentar. Da-mi voie sa te intreb daca ai mers pe acel drum ca sa vezi cat e de aglomerat, plin de localitati, carute si biciclisti. Pe acolo merge traficul greu acum pe un drum supraaglomerat.
4. Investitie in ce drum? in acesta PiatraNeamt-Tg.Neamt (DN15C) sau unul nou? Sunt imposibile ambele variante. Imbunatatirea celui existent nu se poate face, adica sa-mi mai adaugi o banda sau ceva de genul pentru ca trebuie sa facei exproprieri la greu, sa despagubesti locuitorii lipsiti de terenul sau poate casele lor, ca asta e legea, nu ii scoti afara ca trece drumul si le spui "te pup , pa pa". Numai procedura judiciara in sine dureaza cei 5 ani la care face trimitere Dumbravaandrei (ca ar mai dura in plus pentru construirea autostrazii prin Bicaz).  Iar un drum nou, de la 0, nu cred 1000 de ani ca sunt astia in stare sa faca. De genul drum expres? niciodata, sunt total incompetenti, oricum ar costa de 7 ori pretul si abia le repara pe cele existente. Deci cele 25 de minute de care tu vorbesti sunt utopice. Mai bine face un imprumut UAT Judetul Neamt sau Primariile interesate toate la rand ca sa imprumute cat se poate din suma excedentara fata de celalalt traseu al autostrazii si atunci deja nu mai au ce sa zica gurile rele.
5. Cu turismul si categoriile de turisti specializate, sunt deacord, insa poate am fost inteles gresit... Accesul in zonele turistice se face extraordinat de greu, motiv pentru care nu sunt vizitate.
     In concret, pe ruta Gheorgheni - Sovata DN 13B, sunt un milion de curbe, nu poti depasi 50km/h, nu poti depasi din cauza curbelor tir-urile pe care le ajungi din urma si la sfarsit opresti pe dreapta si vomiti ca ti se face rau dupa o ora pe curbe, oricat ai fi de tare. Numai celor cu choppere le place traseul ala. In varianta I de autostrada, se rezolva problema aceasta si Sovata  si Cheile Bicazului nu vor mai fi izolate (ca acces stradal) si vor putea sa creasca. Daca de la Iasi la Tg.Mures faci 3 ore pe autostrada, nu e logic ca se vor plimba pietrenii, romascanii, iesenii si altii pe toata ruta asta la sfarsit de saptamana?! Nu asa generezi venituri pe toate zonele turistice? Ruta aceasta detine majoritatea turismului din Neamt, restul ar mai fi Duraul ca statiune unde se gaseste muntele Ceahlau, respectiv in varianta in care autostrada trece pe langa Poiana Largului, adica pe unde se intentioneaza acum, pe langa Tg. Neamt, dar vor distruge Parcul National Ceahlau, abia aici vorbim de defrisari.
6. Nu ne comparam cu Valea Prahovei, noi nu am avut 2 milioane de locuitori ai Bucurestiului lanaga noi ca sa crestem turismul. E logic ca Valea Prahovei are nevoie de tot accesul din lume ca sa creasca in continuare. Dar acelasi lucru il cer si pentru Piatra Neamt. Nu e normal sa bagi zeci de milioane de euro in Piatra Neamt, sub deviza oras turistic, bani pe care Guvernul i-a bagat aici si acum sa nu ne dai autostrada ca sa existe acces facil in zona.

captiva

^^
Daca si Piatra Neamt-Tg. Neamt e drum aglomerat...  :lol:
Cat despre Gheorgheni-Sovata, da, e virajat, dar sa mor eu daca am vazut vreodata pe acolo masini oprite cu soferi vomitand  :lol:
Iar despre o ora pana la autostrada (desi pana la Humulesti din Piatra nu am facut vreodata mai mult de 45 de minute mergand usor peste viteza maxima legala), despre ce vorbim aici? Eu stau in Bucuresti si fac lejer o ora atat pana la A1, cat si pana la A2. Si ca mine mai sunt sute de mii de bucuresteni (macar cat populatia intregului judet Neamt).

CetateanPietrean7

Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2016, 10:42:14 AM

Autostrada va fi gandita pentru traficul de lung parcurs, nu cel de parcurs mediu si scurt (local). Asta inseamna ca trebuie ales cel mai optim traseu pentru a scurta distanta de la Ungheni (colectoare flux Chisinau-Odessa. Cine a circulat pe E85 a remarcat numarul destul de mare de tiruri din Moldova si Ucraina). Nu mai zic de colectarea dinspre alte judete cu bazine demografice mult mai mari decat Neamtul (Botosani si in principal Suceava)

Asadar logica ta spune ca nu facem autostrada pentru noi ci o facem pentru cei din afara tarii noastre, sau e mai important sa se gandeasca asupra preluarii traficului international din afara tarii decat cel intern.
Eu am alta opinie: In principal trebuie sa satisfacem fluidizarea traficului intern si accesul mai rapid al tuturor cetatenilor din Romania catre granite si orasele importante si in plan secundar concomitent cu scopul principal trebuie sa preluam si traficul din afara tarii. Spun asta pentru ca nu cetatenii din afara tarii platesc taxele si impozitele in tara asta si nu ei realizeaza consumul care genereaza venituri in tara asta, ei doar trec pe aici, fac plinul isi fac treburile fiziologice si au plecat la drum. Sper ca noi romanii, sa ne lepadam de aceasta gandire serviabila fata de straini. Nemtii cand au facut autostrazi nu s-au gandit ca francezii trebuie sa le tranziteze tara, s-au gandit ca rulmentii din nordul Germaniei trebuie sa ajunga repede si ieftin in Sud-Estul Germaniei la fabrica Audi.

Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2016, 10:42:14 AM
O autostrada DISTRUGE turismul local. Marile statiuni turistice montane din Austria / Franta / Germania si chiar Italia se afla la distante de 20-30 de minute de autostrada fiind deservite cel mult de un drum expres 2x2. Graz-ul ar fi o mica exceptie, dar si acolo din autostrada in partea turistica a orasului e o distanta de 40 de minute. Ar fi mult mai util crearea unui drum express 2x2 sau 1x2 care sa lege Piatra neamt de municipiile din jur: Targu Neamt, Roman si Bacau. In acest mod Piatra neamt va fi unul din fericitele orase care ar avea conexiune expres la 2 autostrazi la o distanta de 30 de minute (luand in considerare si A7 cu conexiune in Bacau si Roman. Ma refer la distanta cargo.)

Tu vorbesti serios? Tu chiar crezi ca astia au capacitatea sa faca un drum nou in judetul Neamt? Sa le imbunatateasca pe astea noi e imposibil, am mai spus-o intr-un post anterior, expropriere, timp, bani, avocati, contestatii si tot trece prin localitati. Deci, nu zboara.

Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2016, 10:42:14 AM
Descarcarile logistice locale nu am vazut sa se faca din autostrada (10-15 minute). Cu toata parerea de rau, de ce sa descarcam o autostrada in parcarea unui hipermarket? Credeti ca ala care vine din Ungaria, Austria Germania ii mai arde sa stea la coada pe autostrada cand se duce nemteanul duminica la cumparaturi? Facem autostrada pentru moldova sau pentru Carrefour Piatra Neamt? :) Un hipermaket traieste al naibii de fericit daca are o cale rutiera de trafic greu la o distanta rezonabila de autostrada :).

Da, my bad, voiam doar sa sugerez ca se fac in continuare investitii de mare anvergura in Piatra Neamt si ritmul de crestere economica ar fi bine sustinut cu o autostrada noua. Vreau sa scot in evidenta faptul ca autostrada nu poate fi gandita doar prin prisma criteriului de pret, trebuie sa se tina cont de cateva criterii majore simultan, ca intr-un organism, sa functioneze toate laolalta.

Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2016, 10:42:14 AM
Firmele mentionate, conform datelor ANAF nu depasesc 185 mil. EUR ca cifra de afaceri.

Am nominalizat primele firme care mi-au venit in minte, insa te rog sa vizualizezi si acest site:
http://www.zf.ro/zf-24/economia-fiecarui-judet-din-romania-in-functie-de-cifra-de-afaceri-a-companiilor-12272959
Poti observa ca judetul Neamt, genera in 2014 o cifra de afaceri de 2,4 miliarde de euro pe an. Acum e probabil mai mare, dar nu cred ca am depasit inca Suceava, in conditiile in care Institutului de Statistica ne arata ca :
1. Judetul Neamt are 5 orase, 2 municipii, 78 comune si 344 sate, cu o populatie totala de 560.755 locuitori, din care 210.630 urban.
2. Judetul Suceava are 16 orase, 5 municipii, 98 comune si 379 sate, cu o populatie totala de 717.224 locuitori, din care 302.736 urban.
Deci judetul Neamt are 4.279,9 euro/cap locuitor si Judetul Suceava are 3.764,5 euro/cap de locuitor, venit din mediul privat. Am neglijat aici veniturile din domeniul public, pe care le asigura statul nu inteligenta mediului privat.
Si va asigur ca la o verificare riguroasa, conform datelor de la ANAF unde se afla pe teritoriul judetului Neamt fiecare punct de lucru al fiecarei societati inregistrata in acest judet, atunci veti descoperi ca, concentrat mediul privat este pe linia Roman - Piatra Neamt - Bicaz. Am pus si Bicazul pentru ca aici este tot lemnul ce se exploateaza si doua puncte mari de producere curent electric, Barajul Bicaz si hidrocentrala Stejaru. Pe partea de Nord a judetului Neamt, nu este mai nimic si pe acolo vor sa duca autostrata, pai nu e penibil?
Asadar logica mie imi spune ca trebuie sa dam apa la flori si iarba la iepuri. Daca se doreste cresterea economica a Romaniei trebuie aplicata o strategie particularizata in functie de fiecare zona. Nu stiu ce criterii verifica studiile de fezabilitate, sincer chiar am sa mai caut pe forum sa vad ce verifica cei care fac studiul, insa absolut orice amanunt conteaza.

Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2016, 10:42:14 AM
Ideea de baza: Mutarea traseului care sa treaca prin Piatra Neamt e cu mult mai costisitoare decat varianta propusa prin targu neamt. Costuri care nu par sa se compenseze nici cu o dezvoltare a zonei fulminanta in urmatorii 30 de ani. Un traseu care sa treaca prin Piatra -Bicaz-Sovata ar fi mult mai scump si ar prelungi termenul de executie cu cel putin 5 ani (chiar 10). Una e sa lucrezi in masiv muntos si alta e sa lucrezi pe o vale. Asta in conditiile in care Roman si Bacau vor avea autostrada la momentul aparitiei A8. Iar departarea de judetele din Nord (care apropo - economic si financiar stau mult mai bine ca piatra neamt) nu justifica diferenta de costuri si timp de realizare.

Am aratat mai sus ca nu stau mult mai bine ca judetul Neamt, chiar e pe bune, asta e realitatea si oricum pe acolo va trece A7 deci problema lor e rezolvata.
Chiar si pe varianta Tg.Neamt, se trece prin Parcul National Ceahlau, nu pot sa inteleg cu aia de la Mediu dau avizul, cred ca au fost biciuiti mai intai. Se va defrisa si se va distruge in masa acel parc.
Cum poti sa spui ca nu se justifica diferenta de costuri, atunci cand se deserveste mai multa populatie, chiar tripla pe langa Piatra Neamt, decat pe langa Tg Neamt, cine plateste pentru autostrada aia, nu noi ? Cine iti aduce bani la buget? raspunsul teoretic e orice cetatean din Romania, dar in realitate, cei mai multi bani la buget ii aduc societatile din Romania, care platesc impozite, taxe si salarii si aici nu vorbim de cele ale politicienilor cu sediul fiscal in paradisuri fiscale ca aia ii scot din Romania. Chiar asa, facem numai ce e mai ieftin in tara asta? Credeti ca germanii gandesc sa faca ce e mai ieftin sau ce e mai bun pentru tara lor? Pe cine vreti sa luam exemplu? (fac o paranteza - nemtii vor sa renunte la energia nucleara si au montat eoliene si panouri solare pe hectare intregi, oare a fost ieftin? pe termen lung da, e mai ieftin)
Cine plateste daca autostrada trece pe la Tg Neamt in loc de Piatra Neamt. Tot noi, ceilalti 300.000 locuitori care nu am prins autostrada si platim zilnic carburant in plus ca sa ajungem pana acolo, nervi si timp pierdut in trafic.
Stii ce...ma bucur ca ai vorbit de costuri mai mari si zone mai dezvoltate, ai putea sa-mi dai niste cifre. Sincer ti-as fi recunoscator.

Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2016, 10:42:14 AM
Sfatul meu: (mai ales daca aveti conexiuni / influente / sunteti membru la CJ-u) : Incepeti sa va ganditi la un sistem care sa va permita sa construiti drumuri "expres" (1x2 sau 1x1+1 alternativ) intre Piatra si orasele importante din jur: BACAU, Roman si Tg. Neamt. Sunt mult mai ieftine, mult mai usor de construit, mult mai rapid de construit si cu adevarat profitabile pentru judetul Neamt. Cu joc de gleznte si seriozitate (da, stiu... n-avem) CJ Piatra Neamt poate sa faca singura aceste drumuri pe diverse fonduri comunitare sau chiar imprumut de la o banca de dezvoltare si pe urma decont din surse nerambursabile (de multa vreme zic ca ce s-a facut la Aeroportul Iasi trebuie facut studiu de caz). Asta pana se face A8, ca dupa o sa fie mult mai greu de justificat aceste drumuri.

Pe bune? Nu sunt in politica, nici nu vreau si ii detest. Nu ai cu cine si asa e peste tot. Nu fac astia un drum nou 1000 de ani. Se gandesc sa faca Piatra Neamt - Bacau la doua benzi pe sens de 10 ani si este irealizabil. La cum e configuratia drumului, curbe si localitati, chiar daca il largesti (cu tot ce inseamna - exproprieri, bani, timp), oricum nu o poti proiecta sa mergi cu viteza. La ora actuala in plin trafic, faci Piatra-Bacau in 1 ora si 15 minute, fara limita de viteza si daca mergi regulamentar faci sigur 1 oras si jumatate.

Multumesc pentru atentie si sper ca nu am deranjat pe nimeni.

AdrianB1

E interesanta discutia, dar un pic naiva. Nu cred ca are de ce sa deranjeze pe cineva, desi s-a mai purtat discutia asta in trecut.

1. Autostrada deserveste traficul de distanta lunga, nu local. Timisoara-Iasi, nu Piatra-Roman. O distanta sub 50km nu se preteaza la autostrada facuta special pentru acel trafic.
2. Da, traficul din Piatra in unele directii e infiorator (cand merg spre Vatra Dornei evit traseul asta, dar ajung sa il fac uneori si stiu cum e), dar cu autostrada spe Targu Neamt si cu o conexiune mai buna Piatra-Tg. Neamt se cam rezolva problema. Cu inca una spre Roman si cu A7 chiar e perfect
3. Autostrazile si investitiile in general se fac pe unde au sens per total, nu pentru un anume om, oras, sau judet. Altfel daca s-ar putea fiecare oras cu 10.000 de locuitori ar avea autostrada proprie, dar cand ai de ales cum sa legi regiuni intre ele, cu milioane de oameni fiecare, nu pot toate orasele sa fie in buza autostrazii, chiar daca au 50 sau 100.000 de locuitori. A8 e facuta pentru traficul est-vest, nu pentru un oras anume.

CetateanPietrean7

Quote from: AdrianB1 on June 25, 2016, 09:20:27 PM
E interesanta discutia, dar un pic naiva. Nu cred ca are de ce sa deranjeze pe cineva, desi s-a mai purtat discutia asta in trecut.

1. Autostrada deserveste traficul de distanta lunga, nu local. Timisoara-Iasi, nu Piatra-Roman. O distanta sub 50km nu se preteaza la autostrada facuta special pentru acel trafic.

Da, e clar ca nu sunt inteles. Eu am facut referire la una din cele trei variante de autostrada care ar trebui sa tranziteze judetul Neamt , respectiv cea cu cele mai multe avantaje. Estul si vestul raman unite, scopul este atins.
De ce sustii tu ca e mai ok sa treaca pe langa Tg.Neamt? Ce criterii ai in vedere?