Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cred ca discutia deja devine inutila pentru ca traseul se stie. Sunt studii deja facute, nu vad cum traseul se poate schimba acum in mod radical. Asa ca de fapt discutam ca sa ne vedem in treaba si sa ne enervam, nu vad ce poate iesi constructiv de aici.

dr4qul4

Acum vreo 2 ani si eu am deschis subiectul. Normal si logic dpdv demografic era sa treaca prin Piatra.
Dar pana la urma am inteles ca traseul prin Tg Neamt e mult mai usor.

Desi ar avea aceeasi lungime, pe V Bistritei e greu de facut. Sunt multe asezari si foarte multe lacuri de acumulare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

CetateanPietrean7

Salutari,
As vrea sa aflu si eu daca studiile de fezabilitate pot fi consultate pe vreun site, dat fiind totusi ca sunt bani publici si teoretic oricine ar trebui sa aiba acces la ele. Nu sunt foarte lamurit cum se alege o varianta de traseu pentru ca totusi studiile sunt in derulare asa ca nu s-au raportat doar la ele, nefiind finalizate. Multumesc

Ionut

^ Vezi primul post din acest thread, pagina 1, sus de tot. Au tot fost facute studii. Si se vor mai face (revizui, de fapt).

CetateanPietrean7

#514
Quote from: Ionut on June 26, 2016, 03:06:32 PM
^ Vezi primul post din acest thread, pagina 1, sus de tot. Au tot fost facute studii. Si se vor mai face (revizui, de fapt).

Salut din nou.
Prietene eu nu am reusit decat sa vad o harta pe prima pagina a acestui thread adica cu autostrada in varianta 3.
Eu incercam sa gasesc detalii tehnice precise despre costurile de a trece pe langa Piatra Neamt.
Oricum printre primele pagini am gasit commenturi de genu "oricum cei 40 km de la piatra la tg mures ii faci in 40min" si tot asa. Se pare ca multi nu inteleg ca zona Piatra Neamt si pana la Gheorgheni e izolata si se circula greu din cauza reliefului. Tg neamt e in camp are europeanul la 15min distanta si tot acolo e problema?
Printre cei existenti pe acest forum sunt si oameni implicati in studiile de fezabilitate? Sau implicati in procesul de decizie? Mi-as dori sa fie, ar arata ca se doreste si o sondare publica indirecta daca una directa s-a considerat ca nu este necesara.

Gendan

Nu sunt cel mai indreptatit sa dau sfaturi pe tema A8. Ia la rand topicul, pagina cu pagina. Iti ia putin timp dar probabil te vei lamuri. Daca mai ai intrebari, adreseaza-le pe topicul Parcare. Sunt multi colegi care iti vor raspunde cu placere. Stiu ce spui, eu sunt din Falticeni, cunosc zona si potentialul de acasa, orasul are aceeasi situatie, cu o sosea de viteza care va trece la un moment dat pe aproape, dar nu prin spatele blocului ci la vreo 20 de km. Dar autostrada va fi mai scurta si mai usor de construit iar eu nu pot avea o problema cu asta.

dumbravaandrei

Draga CetateanPietrean7 (sanatate si alorlalti 6).

Relieful de la Tg. Frumos la Roman nu este cel mai prietenos iar de la Roman la Piatra nu mai zic. Pascani-Tg. Neamt - Ditrau este un traseu in care se va lucra pe versant si nu in versant. Diferentele de cost sunt imense. Traseul de autostrada in aceasta configuratie vs Piatra Neamt este mult mai scurt si incomparabil mai usor de lucrat decat traversarea Hasmasului.
Si acu incepem cu una din probleme:
Care ar fi posibilitatile de a "devia" autostrada prin Piatra Neamt?
1) Tunel pe sub oras (pe sub Ocol)  care va trebui sa iasa la Tarancuta (ca sa nu daramam partia si sa mentinem turismul). Ca varianta de back-up ar fi sa faci un viaduct de la iesirea din tunel (?!?) care sa treaca prin nordul partiei. Nu vad cum cum la Vaduri am rezolva problema. ori relocam Preluca, ori cocotam autostrada sus pe deal si asteptam 10 ani un AM. Iar de la Pangarati al Tasca distractie fara numar la tunele si viaducte prin poate cei mai instabili versanti muntosi din tara. Iar de la Neagra ai intrat direct in masiv. Greu tare de lucrat acolo.
2) Cobori de la Tg Frumos / Podu Iloaiei la Roman ca sa treci prin Roman - Piatra si dupa urci autostrada in coada lacului? Faci un ocol de cel putin 80 de km pe autostrada (la un cost mediu de 10-12 mil EUR / km => 800-1mld EUR cost aditional). Exclus. Se finanta doar daca Piatra-Neamt era cat frankfurt :)

Cu ce va fi diferita aceasta autostrada fata de altele? Fara discutii va fi cea mai scumpa. Mult mai scumpa si mult mai complicata decat Pitesti-Sibiu. Asa ca orice km al traseului trebuie pretuit foarte bine. Sincer sa fiu, eu ma astept la un cost mediu / km de 20 mil EUR. Cam pe acolo este pretul corect ca sa ai o autostrada care sa reziste 50 de ani. Ca dupa aia nici mama dracului nu mai repara puzderia de viaducte si tunele necesare. Nu vad nici cel mai mic avantaj daca ar trece prin Piatra, altul decat mandria localnicilor ca le trece autostrada prin / pe sub gradina. Nu asta e ideea unei autostrazi.
Pentru Piatra da... drumurile de care mentionam (investitie de la 0 cu traseu nou) sunt cele mai fezabile. Si pot fi facute in 10 ani - ori pe fonduri regionale ori pe cele structurale.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

CetateanPietrean7

Salutare tuturor!
Draga dumbravaandrei, multumesc pentru urari, am sa le transmit si lor!

Eu nu faceam propuneri proprii de construire a vreunei autostrazi, eu faceam referire la varianta colorata cu rosu din postul urmator:

Quote from: north on April 28, 2016, 01:29:27 AM
Răspuns pentru @pasadia, care a ridicat o întrebare foarte interesantă într-un post destul de vechi, pe care l-am văzut acum, mulțumită faptului că l-a reamintit mai sus.

Quote from: pasadia on December 09, 2014, 12:35:31 AM
- reactualizarea unui SF poate conduce la solutii complet diferite de traseu? De exemplu, daca consideram cele 2 localitati cu numele de Ungheni ca fiind capetele autostrazii, as vrea sa inteleg daca s-ar putea propune ca variante diferite de traseu si varianta Ungheni - Acatari - Sovata - Gheorgheni - Ditrau si varianta Ungheni - Targu Mures - Reghin - Gurghiu - Ditrau (deci o varianta care sa traverseze muntii Gurghiului pe ruta DN13B si alta care sa urmeze ruta DJ 153C). Aceste variante de traseu au fost analizate in faza SPF? De ce a fost aleasa o anumita varianta in dauna altelor?

Aceste variante (așadar și traversarea munților Gurghiului prin Pasul Lăpușna) au fost studiate la momentul elaborării SPF-ului. Am găsit o hartă cu acestea (din păcate nu la o rezoluție prea bună, dar poate are cineva una mai lizibilă). Aici se văd cele trei variante studiate, inclusiv diversele subvariante.

(Aici link direct pentru cine vrea să deschidă în fereastră nouă imaginea și să obțină, cu Ctrl + Scroll-up un zoom mai bun)

Referitor la aceste variante mai exista si o serie de concluzii trase:

Quote from: pasadia on April 28, 2016, 02:16:03 PM
Mersi frumos pentru raspuns, excelent!

Quote from: north on April 28, 2016, 01:29:27 AM
Care au fost considerentele pentru alegerea variantei sudice în zona de vest a autostrăzii (sau, altfel spus, de ce analiza multicriterială a indicat această variantă ca fiind cea optimă)? Probabil s-ar putea obține raportul CTE în care a fost studiată problema (deși sunt totuși 9 ani de atunci!) pentru a se vedea detalii. Eu bănuiesc că are de-a face cu impactul local al autostrăzii în zona Mureș - Harghita, în speță pentru stimularea dezvoltării zonei turistice Sovata - Praid (probabil și a zonei de schi Havas - Bucsin).

In privinta asta imi e frica ca lucrurile stau mult mai simplu decat atat: s-a ocupat nenea_hartia care a pus SPF-ul la dispozitia noastra (nu mai e valabil acel link, asa ca pun la dispozitie un nou link de unde se poate descarca, valabil pana in 5 mai - apropo, nu era vorba ca ne facem o platforma on-line unde sa fie incarcate astfel de documente?

Concluzia documentului e ca s-a propus acest traseu pentru ca prezinta CEA MAI SCURTA LUNGIME DE TUNELE.




Asadar dupa cum veti putea observa, autostrada propusa a fi facuta in prezent este cea colorata cu albastru, care la fel are o lungime mare de tunele si totusi se va realiza in detrimentul propunerii variantei II cu cea mai scurta lungime de tunele. Asa ca domnule dumbravaandrei, lasam tarancuta si tunelul pe sub oras deoparte cu sarcasmul tau.

Eu inca nu imi dau seama de unde voi va dati cu parerea de costul unui km de autostrada si in ce conditii variaza acesta pentru ca nimeni nu este nici proiectant, nici executant si nici angajat la firmele de studii de fezabilitate pe acest forum. Aceasta autostrada va costa cat e necesar si cat se poate, in functie de interesele unora, dar se pare ca aceste argumente sunt uitate cand cineva cu simt pragmatic ca mine va da suficiente motive pentru care autostrada sa treaca pe langa Piatra Neamt conform variantei I colorata cu rosu, din desenul de mai sus. Repet, nu se vor face drumuri noi in judetul Neamt, pentru ca nu se vor gasi niciodata bani in bugetul de stat. Exista cel putin 4 poduri (cele pe care le cunosc eu) cu limitare de tonaj la 8 si 13 tone ce asteapta sa fie reabilitate de  cel putin 10 ani, cu sau fara fonduri structurale, in conditiile in care la Bicaz exista fabrica de ciment Holcim Carpat Cement (fosta Moldocim) si zilnic pleaca ciment-truc-urile si masini incarcate la 40 de tone cu ciment pe aceste poduri  :D si nimeni nu are nicio problema cu asta. Tu chiar crezi ca cineva mai croieste un drum nou vreodata? In fine, unii oameni sunt fixati in niste idei...

Chiar va rog sa imi indicati si mie unde pot gasi preturile /km pe categorii de drumuri, pentru ca toata lumea stie ca sigur e mai scump in varianta sustinuta de mine, dar eu nu stiu cum faceti calculele, (lasand la o parte termenul de executie).

Multumesc, cu stima...

dumbravaandrei

Traseul final va fi o combinatie a celor 3 variante. Mai scurt si mai ieftin. Sursa

Cat despre costuri... suntem la a doua revizuire de sf si se pare ca nu iese costul total su  6 mld eur. Impartiti la cei 303 km => aprox 20 mil eur/km. Asteptam sa se termine si studiul deja in derulare.

NGC

^^^ Informatiile de mai sus, inclusiv traseul "mai scurt si mai ieftin", nu sunt actuale.

Deocamdata nu se revizuieste nici unul din cele 3 studii de fezabilitate.
Singurul contract semnat este cel pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau", dar este suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

ghifor

Eu cred ca varianta marcata cu rosu nu va fi niciodata agreeata de politicieni! De la Gheorgheni pana dincolo de Piatra Neamt traseul trece prin padure proprietate de stat si din exproprieri nu iese nimic.....Vor sarii unii in sus ca nu respectam natura planuind autostrazi prin padure.In D pe A3 in zona Passau este un relief oarecum similar ca sa nu mai vb de autostrazile din zona Alpilor.

CetateanPietrean7

#522
Pai abia in varianta actuala propusa conform SF cat si in cele doua variante albastru si mov, se trece prin Parcul National Ceahlau printr-o zona protejata natural si varianta rosie conform concluziilor citate din postul meu anterior, ocupa cea mai mica suprafata de padure.

O alta chestie interesanta din cea am mai citit din presa din anii trecuti de la 4-5mil euro/km se ajunge la 20mil/km. Oare chiar nu vede nimeni treaba asta? Oare chiar nu mai are nimeni nerv pe el sa ia totul la bani marunti? In fine... mai continui ca o sa aud comentarii de naivitate...
O seara placuta!

dr4qul4

Pe ce lume traiesti omule?  5 mil E/km nu e nici la campie. 1 km de tunel fara banda de urgenta si fara ventilatie si iluminare costa 54 mil E!!
Vorbim de o autostrada care strabate zona montana pe mai bine de 120 de km. Doar acestia vor costa minim 2 miliarde de euro!!!
Ceilalti 200 si ceva de km vor mai costa inca minim 2 miliarde E. Pentru ca nu se face la campie. Atat Tg Mures-Sovata cat si Tg Neamt-Iasi sunt in zona de deal. Chiar daca tie ti se pare plat, in realitate autostrada va trebui sa ocoleasca localitatile  si sa aiba si geometria potrivita.
Iar la deal inseamna ca apar viaducte, pasaje, deblee, ramblee si consolidari. Poate chiar si tunele.

Eu sunt contra A8 pe traseul   Tg Mures- Tg Neamt. As sustine o varianta mai sudica, dar una half-profile pe zona montana. Din pacate cunosc zona cat de cat, si fara un mega tunel pe la Bicazu Ardelean, nu vad solutie.

E si normal ca ei sa estimeze 6 mld E cost total. Probabil castigatorii ar licita in total 4-4,5 mld E.

Din exproprieri nu se mai fac bani de ani buni. Doar se pierd. sunt rare situatiile in care se plateste mai mult de 1 E/mp de teren extravilan. Iar pentru terenuri agricole si pasuni...de obicei se da sub 1 leu/mp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist