Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rocklee

aici imi dau cu pareria ...eu cred ca proiectul brasov bacau este mai avansat de cat targu mures -iasi ...si nu ar fi mare lucru sa ne trezim ca la anul sa fie scos la licitatie ...sa se mearga pe aceiasi strategie    a lui sova ...sibiu brasov ....brasov bacau ....comarnic brasov ... :)

inca ceva care ma face sami sustin puctul de vedere ar fi MP ...in care brasov bacau este mai prioritar ca targu mures iasi ...daca nu gresesc cumva ...

NGC

Brasov - Bacau nu este mai inaintat decat Targu Mures - Iasi.
Licitatia pentru SF Brasov - Bacau inca nu este anulata (desi ofertele sunt deschide din 24.10.2014), desi toate celelalte licitatii "cu cantec" pentru SF au fost anulate, dar proiectul nu este mai prioritar.

captiva

Stiu ca in documentele anterioare (SF sau SPF) varianta de traseu era Tg. Mures-Sovata-Ditrau-Poiana Largului-etc. Nu am vazut nicaieri sa se studieze varianta Tg. Mures-Reghin-Ditrau. In primul rand, DN Tg. Mures-Reghin este f. aglomerat (se vede si pe harta recensamantului din 2010, sunt sigur ca a crescut traficul si ca acest lucru se va vedea in recensamantul din 2015), apoi Reghin este de vreo trei ori mai mare ca Sovata, iar daca de la Sovata la Ditrau traseul pare dificil, de la Reghin la Ditrau exista deja un DJ care pare sa urce treptat, ajunge la maxim 900 de metri altitudine si apoi coboara aparent la fel de lin. Adica daca s-ar urma traseul acestui DJ si s-ar face un tunel in zona de maxima altitudine, cred ca s-ar putea rezolva destul de simplu trecerea din Podisul Transilvaniei in Depresiunea Giurgeu. In varianta prin Reghin, distanta dintre A8 si Miercurea Ciuc ramane aceeasi ca in varianta prin Sovata, in schimb A8 ar ajunge la circa 60 km de Bistrita. Nu trebuie neglijat si faptul ca intre Tg. Mures si reghin relieful este plat, in timp ce spre Sovata e ceva mai accidentat.

AdrianB1

In parte ai dreptate, sunt 3 cai de la Targu Mures la Ditrau: sud pe la Sovata-Praid, mijloc pe la Reghin- Dulcea si nord pe la Reghin-Deda-Toplita; intre cele trei variante sunt 2 munti de 1600 de metri altitudine.

Traseul nordic e prea ocolit, cel din mijloc e o alternativa dar daca ajungi cu autostrada la Acatari ai iesit din valea Muresului si nu mai ai cum ajunge la Reghin, orasul Targu Mures ar trebui ocolit pe la nord pentru asta (pe la Sancraiu de Mures) si e cam tarziu pentru asta. De la Acatari mergi la Sovata si traversezi pe varianta de sud. Un eventual DX Brasov-Sighisoara-Targu-Mures-Bistrita-Dej-Baia Mare, care ar lega nord-sud Maramuresul si depresiunea Dornelor de centrul tarii e un vis mai indepartat.

Archi

Quote from: AdrianB1 on February 14, 2016, 12:22:58 AM
cel din mijloc e o alternativa dar daca ajungi cu autostrada la Acatari ai iesit din valea Muresului si nu mai ai cum ajunge la Reghin, orasul Targu Mures ar trebui ocolit pe la nord pentru asta (pe la Sancraiu de Mures) si e cam tarziu pentru asta.

Poate sunt eu mai visator, dar oare nu ar fi posibila o varianta pe la Acatari ->Miercurea Nirajului apoi NORD spre zona Chiheru de Jos si la final trecut dealul spre Ibanesti? E adevarat ca ultima parte din traseu nu urmeaza o ruta naturala, dar relieful nu pare foarte dificil. Sunt alunecari de teren in zona?

horatiu.cosma

Pana la urma intre Tg.Mures si Tg.Neamt nu exista localitati mari care sa traga autostrada mai aproape sau mai departe, asa cum se incearca de valceni pe PiSi. Obiectivul e ca cele 2 orase sa fie unite pe cel mai eficient traseu posibil. Asta ne va spune SF-ul in vreo 5-6 ani.

AdrianB1

Quote from: Archi on February 14, 2016, 01:19:10 AM
Poate sunt eu mai visator, dar oare nu ar fi posibila o varianta pe la Acatari ->Miercurea Nirajului apoi NORD spre zona Chiheru de Jos si la final trecut dealul spre Ibanesti? E adevarat ca ultima parte din traseu nu urmeaza o ruta naturala, dar relieful nu pare foarte dificil. Sunt alunecari de teren in zona?
E mai scump decat pe valea Muresului, daca vrei sa ajungi la Ibanesti ieftin nu ai ce cauta prin Acatari - intri pe o vale ca sa o traversezi pe o alta vale cand puteai ajunge pe drept acolo: ce sens are?

Horatiu, exista un oras mare spre care daca tragi autostrada ai ceva beneficii: Bistrita. Nu o tragi pana la Bistrita, doar pana la Reghin ca tot ai vale si e larga, si ajungi la doar 60 km de Bistrita - de fapt punctul care intereseaza e Saratel pentru ca acolo traficul se desparte spre dreapta - Bistrita spre Nasaud sau spre Suceava  - sau stanga spre Dej, Baia Mare. Daca te uiti pe harta mare cu toate planurile rutiere in urmatorii 25 de ani observi ca e o gaura la nord de A3 Targu Mures-Cluj, A8 pana la Pascani si A7 pana la granita. Nu ca mi-as dori vreodata vreo autostrada Targu Mures-Sighetul Marmatiei sau Suceava-Bistrita-Dej (paralela cu A8, dar mai la nord), ca nu are sens asa ceva, dar daca trecerea A8 pe la Reghin ajuta de ce nu? Culmea, se pare ca e mai scurt cu 10 km Recea-Ditrau prin Reghin decat prin Sovata. vezi https://www.google.ro/maps/dir/Ditrău,+Județul+Harghita/Recea+547609/@46.6918173,24.7032846,10.26z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x474a8cfff1b65153:0x53221bd3f1aaed67!2m2!1d25.5014359!2d46.8107477!3m4!1m2!1d24.8306649!2d46.7715123!3s0x474a4626b1fe74bd:0x72e4300bfb48fa99!1m5!1m1!1s0x474bc73a4622c693:0x25d086580be8c5a3!2m2!1d24.4165545!2d46.4638922!3e0?hl=ro

Europiu

Oameni buni, ma iertati ca ma bag in discutie ca stiti voi ce, dar intreb si eu: pentru A8-ul asta (cel putin bucata dintre cele doua Targuri) nu s-a facut deja un SF? Rezultatele/concluziile acelui studiu erau chiar asa de proaste?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

AdrianB1

Pai se mai face peste 5-6 ani. Si traseul actual pe la Acatari cred ca e ramas de la ideea de a merge cu A3 spre Sighisoara, nu spre Ditrau. Daca ar fi facut planurile de la zero si luat in calcul si traficul spre nord si optiunile intre Recea si Ditrau putea sa iasa altceva.

Si nici nu cred ca studiile facute din pix de firme de 3 parale, precum e studiul pentru Pitesti-Sibiu, au o calitate grozava. Cateodata cat dai atata face, cateodata chiar mai putin.

NGC

#444
Quote from: Europiu on February 14, 2016, 08:31:36 PM
Oameni buni, ma iertati ca ma bag in discutie ca stiti voi ce, dar intreb si eu: pentru A8-ul asta (cel putin bucata dintre cele doua Targuri) nu s-a facut deja un SF? Rezultatele/concluziile acelui studiu erau chiar asa de proaste?

In anul 2009 s-au facut 3 licitatii.

[86173] / 11.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"" atribuita in 03.02.2010 catre SEARCH CORPORATION.
Valoare estimata:        5,985,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,291,995.98 RON fara TVA

[86194] / 11.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau - Targu Neamt"" atribuita in 23.12.2009 catre IPTANA.
Valoare estimata:        7,371,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,815,000.00 RON fara TVA

[86181] / 12.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Targu Neamt - Ungheni"" atribuita in 03.02.2010 catre INOCSA INGENIERIA.
Valoare estimata:        6,048,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,144,960.00 RON fara TVA
Estimare MPGT 2015: +/- 33,891,000.00 EUR fara TVA

In 2014 s-a licitat revizuirea celor 3 studii de fezabilitate, dar doar o licitatie a fost finalizata cu atribure.

[151190] / 30.05.2014: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" atribuita in 20.05.2015 catre asocierea AECOM INGENIERIA + CONSITRANS + SEARCH CORPORATION.
Valoare estimata:       33,267,173.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:      22,713,614.42 RON fara TVA

Acum comparati valorile acestea cu estimarile din MPGT 2015 (3% din valoarea estimata a lucrarilor) si trageti concluzia singuri. Si nu uitati sa tineti cont si de moneda in care sunt exprimate si de TVA. ;)

In plus, preturile ar trebui oricum reactualizate, pentru ca din 2010 si pana in 2016 sau chiar mai tarziu, sigur nu vor mai fi valabile.

Europiu

OK. Limpede ca apa de izvor! :) Multumiri.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

AdrianB1

Oricum e de remarcat faptul ca daca faci un SF pe un segment nu poti veni cu o solutie care sa spuna "segmentul asta e prost pus, toata autostrada ar trebui mutata mai la nord", ci doar sa gasesti varianta optima intre capetele segmentului dat. E cam ca la un traseu pe Waze cand ii spui "vreau de la Bucuresti la Suceava", el ti-ar da traseul optim dar tu mai pui conditia "prin Brasov si Bistrita". Da, o sa iti dea cel mai bun traseu care trece prin punctele astea, nu cel mai bun pentru Bucuresti-Suceava.

Loko

De ce se insista cu varianta prin Targu Neamt? Ma gandesc ca totusi ar fi bine sa se studieze si varianta prin Piatra Neamt. Sau Targu Neamt e batut in cuie?

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Cum apar discutiile astea iarna, tot la cate un an distanta. Si atunci tot despre traseu s-a discutat, dar nu au fost multi interesati.