Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

^harta de mai sus, interesanta zic eu:

shift2rail

^harta, in general pozitia respectabilului grup de cercetatori Turcasanu&Dobricu, e construita pornind de la premisa ca traficul prin pasul Oituz, respectiv Tihuta, se va reloca masiv pe A8, odata construita autostrada. Imho, e argumentul cel mai puternic ptr FP pe A8. Adeptii HP, sustin, dimpotriva, ca fluxurile din nordul si sudul Moldovei se vor reorienta doar marginal catre traseul median (A8).

MDM, Impreuna pentru A8, etc si-ar intari argumentatia daca ar organiza anchete socio_economice in zonele Suceava/Botosani si Bacau/Focsani/Galati, privind aceste schimbari potentiale de comportament de condus, si ar incerca sa cuantifice, cat mai precis, traficul susceptibil a se reloca.

Archi

#4112
^^ Nuanta care merita reiterata in contextul hartii de mai sus este ca traficul de Budapesta este mult mai mic decat traficul local intre orasele din regiune.

Daca oprim 1000 de masini random pe diferite DN-uri care traverseaza Meridionalii (mersi, din graba am gafat) Orientalii vom observa, cel mai probabil, ca foarte putine dintre acestea au o destinatie in afara tarii sau in vestul Romaniei astfel incat ruta sa aiba elasticitatea necesara ca sa treaca prin A8. Astfel spus, Bacau - Brasov, Focsani-Brasov, Suceava - Baia Mare si alte multe relatii vor ramane pe ruta lor actuala atata timp cat destinatia finala nu este mai la vest.

Nu trag nici o concluzie cu privire la A8 si oportunitatea ei, cred ca s-a vorbit suficient mai sus. Doar vreau sa evidentiez ca harta aceasta este corecta doar in cazul traficului care merge la Budapesta, sau in vestul extrem al Romaniei ci nu trebuie privita ca general valabila pentru tot traficul potential.

ovicor

@ Archi, nu Meridionalii, Orientalii!

sillentium

QuoteUMB, contestat de Danlin și la Curtea de Apel București pentru contractul câștigat pe A8. CNAIR poate merge mai departe cu semnarea contractului finanțat din PNRR

UMB nu scapă de contestațiile Danlin nici la Curtea de Apel București. Constructorul Danlin din județul Neamț a depus luni, 4 septembrie contestație și la CAB după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Constestațiilor (CNSC) i-a respins, pe fond contestația pentru lotul III al Autostrăzii Unirii (A8), lotul Leghin-Târgu Neamț finanțat prin PNRR. De la momentul respingerii contestației la CNSC, Compania de Drumuri poate semna conform legii contractul de 1,5 miliarde lei fără a mai aștepta decizia CAB. Instanța nu a stabilit, deocamdată un termen pentru această cauză conform informațiilor pe care le-a consultat Economedia. Cel mai probabil, dat fiind și calendarul PNRR, CNAIR și UMB vor semna rapid contractul. În 2020, Curtea de Apel București a anulat decizia Guvernului (Prin Memorandum) și a CNAIR de semnare a contractului cu UMB pentru Lotul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești, acesta fiind cel mai cunoscut exemplu de contract ,,întors" în instanță. Însă de la acel moment, Legea Achizițiilor Publice s-a schimbat și obligă Autoritatea contractantă la semnarea contractului după decizia CNSC.

https://economedia.ro/umb-contestat-de-danlin-si-la-curtea-de-apel-bucuresti-pentru-contractul-castigat-pe-autostrada-unirii-a-8-cnair-poate-merge-mai-departe-cu-semnarea-contractului-finantat-din-pnrr.html

horatiu.cosma

Rămâne de văzut dacă UMB va accepta să semneze acel acord de încetare fără condiții în cazul în care Danlin câștigă la CAB. Că dacă se întâmplă ca pe A0 Nord 1 unde Pizzarotti nu a acceptat șantajul CNAIR, se poate prelungi și aici.

marius.firtonea

De ce ar accepta UMB asa ceva? Luand in considerare volumul de munca pe care il au pt ei sunt benefice întârzierele.

hefaistos

Pentru discutii privind eventuala etapizare.
Tabelul nu contine o informatie foarte importanta, cea referitoare la volumele (milioane de mc) din deblee si ramblee dar din pacate nu am gasit aceasta informatie





Powered by API/PUM imgur uploader

Se poate observa ca:
1. S-a discutat de cei 11 km de tuneluri. Observati va rog cate structuri supraterane sunt, cred ca bat la scor lucrarile subterane.
2. Loturile 1 si 3 sunt "lejere" (in raport cu restul A8 nu cu ceea ce suntem obisnuiti sa construim in Romania) Din pacate lotul 3 nu are utilitate fara lotul 4.

Datele au fost obtinute din prelucrarea Raportului de impact de mediu. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Dontalion

#4118
@Archi, am avut "plăcerea" de a face traseul Gura Humorului <-> Cluj pe durata a 5 ani cam o data pe luna, fiind student și pe urmă angajat cu familia rămasă peste munți. Cunosc personal multe persoane care fac traseul acesta des. De fiecare dată, mașinile de pe traseu au numere de la Republica Moldova și Ucraina la Brașov, București, Constanța, Cluj, Timișoara, și cam orice alt judet din țară. Este vorba de o zonă turistică de nivel național, întinsă, și în plin proces de dezvoltare. Pe lângă acestea, menționez toate mașinile de Germania, Italia etc, și TIR-urile prezente cam unul la 10-15 mașini mici. Sunt surprins sincer că nu se întâmplă mai multe accidente, dar, în același timp, știu câte accidente am evitat eu "la mustața", si situațiile de care îmi mai povestesc prietenii.
Nu contest faptul ca traficul "local" (a se citi național) depășește traficul internațional, însă sub nicio formă nu mai este vorba doar de traficul dintre orașele regiunii. Este vorba de un drum care pur și simplu abia face față ca si capacitate la trafic. Și sunt sigur ca, pe langa durata mai mică a drumului Gura Humorului -> A7 -> A8 -> A3 -> Cluj (-> Ungaria), siguranța și comoditatea acestei variante ar justifica ocolirea și kilometrii în plus, la fel ca destul de multe alte rute prin zonă.

snake69fast

Cum am mai scris, Miercurea Nirajului - Sovata, Joseni- Ditrau si Pipirig - Leghin sunt in carti pentru a fi scoase la licitatie in anul asta sau in anul urmator. Sunt loturi relativ simple. Pe Ditrau - Tulghes poate ca inainte de a sari direct pe autostrada ar fi bine de finalizat cu asfalt drumul existent (mi-as dori modernizare dar ar fi bine macar asfalt pe drumul de pamant si piatra de acum). Apoi restul la urmatoarea conjunctura pozitiva...  :)

miszlik

Oare astāzi va fi anuntat cāstigatorul pe Tg. Mures-Miercurea Nirajului? Este 7 septembrie..

Stef

^Nu, ba chiar a fost prelungit termenul. Nu că noul termen ar însemna foarte mult, dar cu întârzierea asta suntem la limită cu un eventual CNSC, de CAB nu mai zic.

GAC

licitatiile la loturile montane trebuie lansate simultan si cat mai repede, doar au la baza aceeasi maculatura, care nu va deveni documentatie de calitate indiferent cat am astepta.
asadar 12 proiectare + 48 executie.
decalarea lansarii licitatiilor inseamna preludiu pentru loturi muzeu sau black gap-uri care nu vor permite utilizarea niciunui lot pentru scopul de a defini un nou coridor de transport de mare capacitate.

ovicor

Cred ca o usoara decalare, de 6 luni, a licitatiilor, ar fi benefica, se reduce riscul ca toate loturile sa fie castigate de acelasi constructor. Cel care castiga prima licitatie, va renunta sa participe la o licitatie ulterioara daca are intentia/ putinta de-a construi doar un lot.

tom_sawyer

Se face pregătirea opiniei publice pentru adevăruri dureroase:

"Atenționez pe cei de la Iași, că etapa de mediu pentru tronsonul Moţca - Leţcani - Ungheni este în mare întârziere, iar cei care știu că pot influența la nivelul proiectantului Consitrans o abordare mai serioasă, să se implice, căci timpul NU iartă și parcă văd că unii de prin instituțiile locale vor constata la un moment dat că nu mai sunt fonduri în Programul pentru Transport (PT)!

Ca să prindem finanțare prin PT 2021-2027 trebuie să se ajungă cu acest proiect în Interministerială și să se emită HG pe indicatorii tehnico-economici, iar pentru aceasta trebuie să fie finalizate SF-ul cu Acordul de Mediu și Proiectul Tehnic de execuție!

Nimeni nu va băga moldovenilor și ieșenilor în traistă, dacă moldovenii și ieșenii NU sunt preocupați, iar la acea traistă cu fonduri europene numită PT 2021-2027, au început să aibă pretenții tot mai mulți la nivel național, care își fac lecțiile și finalizează documentația cu tot cu indicatori tehnico-economici, iar acestora nu ai ce să le reproșezi!", avertizează neaşteptat de brutal activistul proautostradă Cătălin Urtoi.

sursa