Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

ovicor

De ce trebuie sa faca "alte jocuri de prin Ardeal"?! Orice lot construit in Ardeal ajuta traficul spre vest al moldovenilor! Dar, da, sectorul Iasi- Pascani trebuia prioritizat!

mirceaeliade

Nu inteleg de ce par sa grabeasca Pascani-Suceava-Siret si lasa sa lalaie Pascani-Iasi.  E vorba pur de politic local?

naivu

Impresia mea e că doar Pașcani-Suceava e "grăbită" (trebuia să fie gata SF de aproape un an), pe motiv de Flutur. Suceava-Siret nu știu dacă e la jumătate!
Ținând cont că pe Pașcani-Suceava-Siret s-a semnat în sept 2020 iar pe Pașcani-Iași-Ungheni în apr 2021 e oarecum normal să existe un decalaj.

sillentium

#4143
Cam ce nu a fost inclus in PNRR in Moldova a cam fost tergiversat.
Cred ca daca nu se includea Ploiesti-Pascani si capetele de la Tg. Mures-Tg. Neamt in PNRR ar fi fost tergiversate si astea.

alinuttt

Păi dacă nu erau în PNRR nu ar fi avut sursă de finanțare probabil. Pe PT2020-2027 nu încăpeau.

sillentium

QuoteLicitația pentru construirea podului peste Prut de la Ungheni, pod care face parte din Autostrada Unirii (A 8) a fost suspendată, miercuri, 13 septembrie exact în ziua în care CNAIR ar fi trebuit să deschidă ofertele, așa cum Economedia a explicat aici. Licitația a fost suspendată fără precizările specifice în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice și fără a fi prelungit termenul pentru depunerea ofertelor.

Contractul de 162 milioane lei pentru Podul peste Prut de la Ungheni a fost scos la licitație pe 6 august, iar miercuri dimineață, în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice, CNAIR a menținut termenul pentru depunerea ofertelor, data de 13 septembrie. Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar la sfârșitul anului trecut, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  ,,CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- apărare".

https://economedia.ro/poduri-noi-peste-prut-intre-romania-si-republica-moldova-cnair-a-suspendat-licitatia-pentru-podul-de-la-ungheni-care-face-parte-din-autostrada-unirii-a8-guvernul-aproba-acordurile-pentru-podurile.html

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100236928/

naivu

^Chiar nu vor să înțeleagă cât e de important podul ăsta ca declarație politică!

RazesIesean

A8 pe partea moldava parca e blestemat. Iar CNAIR este stat in stat, anuleaza si blocheaza licitatii fara explicatii.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

a.l.x

Aproape fiecare licitație lansată de CNAIR  este suspendată cel puțin o dată,nu doar cele din Moldova.

ionescu63

Explicația e simpla: sunt clarificări la care CNAIR.ul trebuie sa răspundă
Se va debloca după răspunsul la clarificări.

mirceaeliade

Cred ca in ultimul an o licitatie ori a fost suspendata pt clarificari, ori a fost anulata pt lipsa de oferte.  Tot nu inteleg cum se va face conexiunea la reteaua existenta de la noi, pt ca drumul in care se descarca parca e de pamant

bpapiiro

Suspendarea are loc ca urmare a clarificarilor cerute de ofertantii interesati si fiind peoiect transfrontalier, este nevoie si de raspuns din partea Republicii Moldova.
Daca la aceste clarificari se raspunde in 2 peri sau incomplet, ulterior se deschide calea contestatiilor ce poate avea consecinte nebanuite.
E bine sa se raspunda cat mai clar si la obiect la aceste solicitari de clarificare, in aceasta etapa.
Nu e nimic extraordinar in asta. Sa nu uitam ca inclusiv Ploiesti - Buzau a stat suspendata cu peste 1500 de solicitări de clarificare, unele intemeiate, altele mai putin intemeiate. Chiar si capetele A8 au stat in suspendare de procedura pana s-a raspuns la clarificari.

sillentium

QuoteCNAIR și UMB semnează miercuri, 20 septembrie contractul pentru proiectarea și execuția lotului Leghin-Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii (A8), potrivit unui anunț de presă al Ministerului Transporturilor. Contractul pentru lotul Leghin-Târgu Neamț (30 km.) este finanțat din PNRR și este primul care se semnează pe Autostrada Unirii. Contractul va fi semnat în prezența ministrului Sorin Grindeanu care a declarat că nu mai așteaptă și decizia Curții de Apel București la contestația Danlin (detalii aici)


https://economedia.ro/primul-contract-pe-autostrada-unirii-cnair-semneaza-miercuri-cu-umb-contractul-pentru-lotul-pnrr-leghin-targu-neamt.html

Ionut

Deci UMB acceptă șantajul. Bun bun. Sau pentru UMB nu se bagă clauza. E drept, ei sunt pățiți cu CraPi4.

Kimi

Au anuntat castigatorul pe TGM - M.Nirajului si nu gasesc eu? Nu trebuie sa semneze contractul pana la sfarsitul anului ca sa se incadreze in PNRR? Ce masa tot amana?