Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

Stef

În legătură cu variantele propuse pentru drumurile de legătură dintre SRU și Aeroport Iași - A8, majoritatea persoanelor prezente la ședința organizată de CNAIR au ales varianta mai lungă (galbenă SAU neagră în funcție de hartă), întrucât tehnic e mai ușoară, fără probleme cu deja celebrele dealuri din județul Iași care mai fug când ți-e lumea mai dragă.

Dar indiferent de ce variantă se alege, ar fi indicat la completările din chestionar să amintiți faptul că e necesară conexiunea acestor drumuri de legătură direct în DN24, e vorba de o distanță extrem de mică care ar scurta semnificativ  accesul din oraș către cele două puncte (am marcat cu verde pe harta de mai jos o simulare).






TeoH9

Cocoasa incepe sa devina simbol national :lol:

GIV

fereasca sfantul!!

intrebarea mea este: cocoasa sau burta? ca unii oameni se aleg cu cocoasa dupa ceva munca.. altii cu burta de la bere

pasadia

Am o dilema apropo de acest drum de legatura si la modul general apropo de Iasi si de zona sa inconjuratoare. Recunosc, nu imi e poate atat de cunoscuta zona, desi am fost la aeroportul Iasi de vreo 3 ori si am strabatut strazile din estul Iasi-lor (atat DN28 cat si DJ249A). Si stiu ca toata zona arata... urat, saracacios, cam neingrijita, etc...

Prin urmare tot timpul mi-am inchipuit ca un viitor drum de legatura intre A8 si Iasi va veni pana in estul Iasilor, servind oarecum ca "centura" pe partea de est. Eu mi l-am inchipuit tot timpul pana in zona dintre Iasi si Tomesti. Bun, inteleg ca se doreste legarea aeroportului si a viitorului spital la autostrada, dar dupa mintea mea ar fi fost obligatoriu sa legi si zona industriala activa de pe malul Bahluiului. Gresesc cu ceva?

Raducu Popa

Vis-a-vis de acea cocoasa, e mai bine asa, parerea mea. Varianta cu rosu, trece printre cele doua localitati si printr-o mica padure. La cum se dezvolta zona respectiva, nu este exclus sa se uneasca la un moment dat si varianta rosie sa treaca prin ,,centru".

Stef

Există la nivel de strategie o variantă cu descărcare din A8 la Golăiești care coboară pe cursul Prutului până la Tuțora, după care se unește cu DN24 în sudul locațității Dumitreștii Gălății.

timisoreanul

Ma bag si eu in discutie, avand in vedere bunavointa lui Ionut. Eu am sustinut si voi sustine mereu ca Romania are nevoie de infrastructura (in primul rand rutiera, dar si feroviara, aeriana, navala) ca de aer. Este ceea ce a franat dezvoltarea tarii. Romania, fara sa recit din poeziile comunistilor, chiar are un potential foarte mare, macar pentru populatia si suprafata pe care le are. Autostrazile nu inseamna doar ca te deplasezi mai repede dintr-un loc in altul, ci ca se reduc costurile produselor industriale sau agricole, se dezvolta turismul, etc. si cel mai important se salveaza vieti omenesti. Cat priveste resursele, pe de o parte chiar merita ca acestea sa fie indreptate spre infrastructura, pentru ca este un beneficiu pentru intreaga populatie si pentru generatiile urmatoare. Parca Isarescu spunea ca Romania mereu a avut resurse, problema a fost modul cum au fost alocate. Si chiar daca nu mai e situatie de acum ceva timp, eu inca am impresia ca multi bani se aloca aiurea, in detrimentul investitiilor importante.
In plus, trebuie sa acceleram permanent si sa nu ne oprim pana nu vom avea toata reteaua de autostrazi finalizata, de la A0 pana la A14 si celelalte drumuri expres, care sa lege toate orasele importante precum si sa faca toate legaturile cu tarile vecine.
Dar pe de alta parte, prioritizarea trebuie sa existe. Pe langa trafic si legaturile cu reteaua europeana de autostrazi, trebuie sa se tina cont si de relief. Si la A1 s-au facut toate loturile de campie si de deal si acum se lucreaza sau se proiecteaza sectoarele montane. Asa ca si pe A8 mi se pare ca mai intai ar trebuie sa se faca ce este mai usor, cum ar fi Targu-Neamt-Iasi-Ungheni si apoi sectoarele montane. Dupa cum, fara suparare, nu inteleg de ce s-ar face mai intai sectoarele montane de pe A8 fata de Comarnic-Brasov.
Partea buna este ca in sfarsit s-a intrat si la noi in ritmul firesc de realizare, avand 1000 de km de drum rapid in exploatare si 600-700 in constructie. Pacat ca s-a pierdut atata timp pana sa se porneasca. Sa speram ca va fi pace, ca nu vom avea vreo criza economica si ca se vor si realiza toate aceste proiecte. Deja in 2030 ar trebui sa avem o situatie mult imbunatatita fata de cea de azi.

pasadia

@Stef - aia construiești pentru traficul de tranzit dinspre Vaslui (care sincer sa fiu as zice că nu va fi semnificativ). Dar nu vad cum ar fi de folos pentru transporturile de marfa cu O/D in Iasi dacă lor le va rămâne să meargă pe aceleași DJ-uri și prin aceleași sate până ajung la această centura menționată de tine.

Stef

#4089
Atât s-a putut  :zen: La nord est de Iași e singurul proiect în discuție mai serioasă momentan. Încerc să primesc permisiunea să pun harta.

Legat de cocoașa, în 2011 parcă asta era drumul de legătură SRU/Aeroport, din ce am înțeles a fost schimbat pentru că s-au dat autorizații de construire deși ar fi trebuit să fie blocat segmentul but hey. EDIT: Cică era alt drum mai direct, prin stânga pădurii.






@pasadia Legat de harta de mai sus cu Iașul, aparent e deja publică, așa că mă refeream la asta:




shift2rail

#4090
O sinteza tehnico-economica buna in ZF, despre cea mai scumpa autostrada din Ro (6.4 mld eur):

https://m.zf.ro/eveniment/6-4-miliarde-euro-costa-cea-scumpa-autostrada-romania-pana-acum-22107181

"Aceasta va fi cel mai scump şi complex drum realizat vreodată în România şi chiar Europa, având în vedere faptul că nu va traversa un singur lanţ muntos, ci trei şiruri paralele - aceasta fiind configuraţia Carpaţilor Orientali, cu trei fâşii paralele de munţi vulcanici - în vest, roci dure, şisturi cristaline în centru şi roci sedimentare în est şi sud."

hefaistos

#4091
Am inceput sa ma uit pe lista tunelurilor.
1. Ceva e cam ciudat. Tunelul de la pozitia 18    incepe la 120+985 si se termina la 120+987. Adica are... 2 metri. E o greseala? Si daca e greseala, cate alte greseli sunt in documentatie?
2. Ce se intelege prin unidirectional vs bidirectional. Cele undirectionale sunt forate, iar cele bidirectionale cut-cover cu ambele sensuri in acelasi tunel? Sau altceva? 
Daca asta insemna rezulta ca din 47 de tuneluri cu o lungime totala de 12.442 km (da stiu ei au spus 11.64 dar mie prin insumare mi-a dat mai mult) 29 cu o lungime totala de 9.400 km vor fi cut -cover. Cum faci HP la cut-cover?

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

qionescu1

Quote from: tom_sawyer on August 31, 2023, 11:29:43 PM@qionescu1 : A8 a fost o alegere strategic greșită pe termen lung. Totuși, odată cu anularea licitațiilor de SF pe Brașov-Bacău și Suceava-Vatra Dornei + includerea în PNRR a capetelor A8 + finalizarea de bine, de rău a SF-ului montan este cea mai înaintată ca pregătire.

Faci mai mult rău acum să nu continui pe "pista" asta, poti pierde și bruma de finanțare disponibilă care se va diminua pe măsură ce continuă războiul din Ucraina [cine plătește obuze și F16?]; și se va diminua și odată cu reconstrucția Ucrainei, care va absoarbe din fonduri.

De scos la licitație se va scoate, presiunea publică în an electoral e mare. Deci nu mai poate fi întoarsă din drum acum.

Important este să promovăm dimensionarea ei corectă, pentru nevoi reale, ca să aibă șanse cât mai mari ca proiectul să continue și după alegeri, când vine decontul la multe cheltuieli angajate nesăbuit în perioada electorală. Și să poată fi alocate anual sume rezonabile astfel încât să avem o legătură peste Orientali cât mai repede.

@tomsawyer    Depinde de cum ne rapoartam la intarziere pentru ca suntem in intarziere numai in ce priveste startul proiectelor. Daca ne raportam la finalizarea lor atat A14 cat si A13 (sau mai ales A13) au toate sansele sa fie terminate inaintea A8 chiar si cu un start mai tarziu cu 2 ani.

Legat de bruma de finantare diposibila problema e ca nu e tocmai bruma, iar de pierdut nu se pierde nimic pentru ca sunt atatea proiecte de finantat incat depasesc bugetele alocate. Daca A8 este o "greseala strategica pe termen lung" cum poate fi numita insistenta cu care se continua aceasta greseala?

tom_sawyer

#4093
Un SF durează realist cel puțin 4 ani, avem multe exemple recente. În momentul ăsta A8 montan are SF complet și Acord de Mediu.

Intră la licitație proiectele care au documentație completă, scrie clar în noul POT că nu e apel competitiv, ci primul venit, primul servit, în funcție de care proiect e mai "matur".

Dpmdv nu va mai rămâne niciun fel de finanțare disponibilă pentru A13 și A14, oricum e insuficientă și pentru A8.

(vorbeam de pierderea finanțării pentru traversarea Orientalilor, pe exercițiile financiare următoare mă aștept să primim mai puțini bani)

Gio

@tom_sawyer A8 sectiune montana de 160 de km la pretul de 6.4 mld euro nu se va face, cel putin nu in viitorul apropiat, nu in urmatorii 20-30 de ani. Noi inca nu ne-am apucat de cei 67 km sectiune montana a A1 care costa 2 mld, nu am gasit solutii cu mult mai presanta A3 Comarnic- Brasov care chiar are trafic de autostrada. Probabil A13 va prinde din urma si avand in vedere costurile mai mici va avea prioritate fata de A8, asa cum e si in masterplan. Sansa lui A8 montan ar putea fi retrogradarea la DX sau varianta HP, ori poate nici atat nu se va putea.