Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

RaduG

FB Cătălin Urtoi

QuoteCatalin Urtoi

La întâlnirea de Miercuri cu Ministrul Transporturilor am avertizat conducerea Ministerului Transporturilor și CNAIR că se încearcă blocarea proiectului Autostrăzii Unirii-A8!
De aceea am decis ca timp de două săptămâni, subsemnatul și colegul meu Ionel Apostol să ne mutăm la București și să solicităm celor implicați în evaluarea proiectelor, respectiv MT, CNAIR, Cestrin si alții să aplice principiul transparentei, corectitudinii și eliminarea implicării unor "baroni" locali în decizia finală.
Cerem reanalizarea tuturor proiectelor, prioritizarea echitabilă pentru toate regiunile și eliminarea influentelor de tip baroniada în stabilirea priorităților!
Aici sunt de acord cu decizia colegului Ionel Apostol de la asociația Împreună Pentru A8:
" În caz contrar ne vom adresa Comisiei Europene, dar pentru stabilirea adevărului suntem în stare chiar și de acțiuni extreme gen... GREVA FOAMEI!"
Autostrada UNIRII-A8 este proiectul întregii regiuni Moldova!
Ne-am săturat să fim luați de proști!
#IMPREUNAPENTRUA8

QuoteAvem nevoie URGENT de susținerea și ajutorul vostru!
AUTOSTRADA UNIRII-A8 ESTE ÎN PERICOL!
MOLDOVA ESTE IAR LĂSATĂ LA URMĂ, DUPĂ ARDEAL, MUNTENIA și BUCUREȘTI!
Începând de mâine voi fi cu Ionel Apostol  la București în încercarea de a susține continuarea proiectului A8 și finalizarea sa până în 2030, conform LEGII.
În acest moment este necesar să ne susțineți prin cât mai multe PETIȚII pe tema Planului Investițional 2020-2030, plan care prioritizeaza proiectele de infrastructură rutieră și unde Autostrada UNIRII-A8 a fost impartita și decazuta pe interese politice, pe doua poziții inferioare(12+ 17) în ACCESAREA FONDURILOR DE FINANȚARE, față de alte proiecte cum ar fi:
Ploiești- Brașov (poz. 2+3);
Arad- Oradea (poz. 7);
București-Alexandria (poz 9);
Alexandria-Craiova (poz. 10);
Brasov-Bacau (poz.14).
Acesta este textul petiției:
"Avand in vedere 𝗣𝗹𝗮𝗻𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 supus consultarii publice pana la data de 14.12.2021, va transmit urmatoarele observatii:
1. 𝗣𝗹𝗮𝗻𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹, in actuala forma, 𝗻𝘂 𝗿𝗲𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗮 𝗼 𝗹𝗲𝗴𝗲 𝗼𝗿𝗴𝗮𝗻𝗶𝗰𝗮 𝘀𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗼𝗿𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲𝗳𝗶𝗻𝗶𝘁𝗲 𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗽𝗹𝘂𝘀 𝗶𝗻 𝗥𝗲𝗴𝘂𝗹𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗨𝗘 𝘀𝗶 𝗮𝗻𝘂𝗺𝗲 𝗰𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗲𝘃𝗮𝘇𝘂𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗰𝘂𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗧𝗘𝗡-𝗧 𝗖𝗼𝗿𝗲, 𝗧𝗘𝗡-𝗧 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗿𝗲𝗵𝗲𝗻𝘀𝗶𝘃𝗲 𝘀𝗶 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹𝗲.
2. 𝗜𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘀𝗶 𝗽𝘂𝗻𝗰𝘁𝗮𝗷𝗲𝗹𝗲 𝗻𝘂 𝗿𝗲𝗳𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮, 𝗻𝘂 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗮𝗰𝘁𝘂𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝘀𝗶 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗮𝗯𝗮𝘁𝗲𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝘀𝗶𝘁𝘂𝗮𝘁𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗲, 𝗰𝘂 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝘂𝗹𝘁 𝗱𝗲 𝟯𝟬𝟬%, pentru indicatorii luati in calcul in cadrul documentului.
3. 𝗦𝗼𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁 𝗮𝗱𝗼𝗽𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗻𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗽𝗿𝗶𝗼𝗿𝗶𝘁𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗶𝗻 𝗳𝘂𝗻𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝘂𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗧𝗘𝗡-𝗧 𝗖𝗼𝗿𝗲 𝘂𝗿𝗺𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝘂𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗧𝗘𝗡-𝗧 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗿𝗲𝗵𝗲𝗻𝘀𝗶𝘃𝗲 𝘀𝗶 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗶 𝗶𝗻 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹𝗲. Doar dupa asigurarea finantarii pentru toate culoarele TEN-T Core sa se aloce fondurile necesare executiei pentru proiectele din culoarele TEN-T Comprehensive si apoi pentru Drumurile Radiale.
4. 𝗦𝗼𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁 𝗮𝗹𝗼𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮, 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗱𝗮𝘁𝗮, 𝗮 𝘁𝘂𝘁𝘂𝗿𝗼𝗿 𝗳𝗼𝗻𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗻𝗲𝗰𝗲𝘀𝗮𝗿𝗲 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 - 𝗔𝟴 𝘀𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮 𝘀𝗲 𝗮𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮 𝗿𝗲𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗟𝗲𝗴𝗶𝗶 𝟮𝟵𝟴/𝟮𝟬𝟭𝟴 𝘀𝗶 𝗢𝗨𝗚 𝟭𝟬𝟱/𝟮𝟬𝟮𝟬 𝗮𝘀𝘁𝗳𝗲𝗹 𝗶𝗻𝗰𝗮𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝘀𝗮 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗮 𝗳𝗶 𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗳𝗼𝗹𝗼𝘀𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗹𝗮 𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝟯𝟭 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟯𝟬, termen maxim prevazut in legislatia aflata in vigoare.
Va multumesc!"
Aici trebuie dat click pentru a scrie și transmite petiția!
http://mt.gov.ro/.../acte-normative.../3647-hg03122021dgoit
P.S. Vă rog să faceți acest lucru azi sau mâine, deoarece marți 14 Decembrie se încheie perioada de consultare publică!
Rugați și prietenii să ne susțină prin distribuire!
Hai să fim câteva sute!
După trimitere vă rog să postați în comentarii poza confirmării.
Avem nevoie de aceste confirmări în relația noastră cu MT.
Vă mulțumesc!

ionescu63

#3106
E foarte bine ca există asociații care luptă pentru dezvoltarea infrastructurii mai ales într.o regiune a tarii cum este Moldova
Dar ar trebui să se renunțe la principiul "Să moartă și capra vecinului " să oprim investițiile din toate celelalte regiuni  și să construim doar în Moldova pentru că nici în celelalte regiuni nu sunt cetățeni de mână a doua. Și nu faci decât să ii ostilizezi cu o astfel de poziție.

dr4qul4

asociatiile astea nu lupta pentru Moldova, lupta doar pentru Iasi. Sa poata sa plece mai repede iesenii din tara dupa sarbatori.
Sunt contra A7 si A13. Ar fi si contra DX Nordului, dar ala e prea la inceput.

Si nu am inteles ce vor pana la urma. Sa faca aia SF-ul bine si repede? Nu-l vor face. Trebuie reziliat contractul si facut altul cu un cost real: adica vreo  40-50 mil Euro
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

areal51

#3108

nu are nimeni nimic cu a se construi oriunde in Romania autostrazi, dar cand cotizezi si tu ca moldovean cu 20-30% la totalul bugetului de stat si sa primesti zero autostrazi e marlanie (nu mai zic de stadioane, ce ma doare pe mine) E revoltator. Si-s vreo 20 de ani de cand s-a pus accentul pe acest gen de infrastructura. Probabil ca daca zona Moldovei era de sine statatoare (s-o zic in forma asta) era ca Macedonia de Nord la acest capitol.
LE. Autostrazile din Ro nu folosesc Iasului, decat daca vrei sa ajungi si ai treaba in Banat! Un drum spre Occident de la Iasi, iesind prin Petea sau Bors necesita pauza de somn si cazare din prima zi, ca n-ai apucat sa iesi din tara si esti deja terminat fizic si psihic.

GDC

@dr4qul4: și lupta pentru Iași e ceva rău, nu? Că văd că lupta împotriva Iași-ului e de bine. Nu am văzut nimic de asociațiile astea să fie contra A7. Dacă sunt, înseamnă că nu sunt cu toate acasă.
Împotriva A13 or fi, dar doar fiindcă s-a impus gândirea că ori una ori cealaltă. Și sincer A13 folosește doar jumătății de sud a Moldovei bine, restul mai puțin.

Cred că asociațiile astea în general caută capital politic, în ce scop încă nu știu. Dar văd mult zgomot și nici o soluție constructivă de la ei. Cum ziceai, SF pe montan n-o să se facă bine în banii în care fusese licitat. Poate să urle oricine, oricât.

Revenind totuși la esență: A8 deservește cel mai ok cea mai mare populație în ideea că avem o trecere și gata.


Repet și aici părerea mea: A13 trebuie făcut fiindcă ecea mai ușoară modalitate de a trece munții la nivel de A. Poate fi făcut probabil și HP în zona de munte dacă traficul permite.
A8 trebuie început și el acum:
În primul rând Iași -DN2 - ăsta trebuie făcut indiferent de alte discuții și  trebuia făcut de mult.
HP de la Tg. Mureș la Tulgheș pe partea montană va crea oportunitate mai bună de conectare spre Tg. Neamț și cu modernizare DJ126 la nivel de DN și spre Piatra-Neamț.
DN2-Leghin va scoate traficul din Tg. Neamț o dată ce avem tronsonul de mai sus.
Tulgheș-Leghin făcut în limita posibilităților cu prioritate mai scăzută și în funcție de necesități.

Și uite așa scădem costuri și facem legături decente pentru nivelul de trafic de acum și de peste 20 de ani. Dar nu ne putem permite să amânăm pregătirea proiectelor.

Cât despre A.Nordului - autostradă mai scumpă decât A8 prin faptul că tronsonul montan e mai lung și văile sunt mult mai puternic antropizate. Mai mult, trebuie să sper la autostradă până la Bistrița în loc să folosesc autostrada existentă până la Tg. Mureș. Așa că hai să lăsăm caii verzi.

elphax

A13 este doar  pana la Bacau
A8 este pana la Iasi / Ungheni / Chisinau !

Este imperativ sa se faca legatura prin Iasi, chiar daca se intarzie mult trecerea muntilor cu A8

GDC

@elphax: sper că nimeni de bună intenție nu contestă A8 DN2-Iași. Discuția era pe partea montană. Asociațiile de mai sus pun foarte multă presiune pe A8 montan în termene nerealiste care nu fac decât să ducă în derizoriu orice discuție constructivă. Mai bine se cramponau de scorul mizer obținut de Iași-Pașcani în analiza vieții care a apărut la MT. Fiindcă acolo văd pericolul să se ajungă la concluzia că A8 Iași-Pașcani mai poate aștepta, ceea ce ar fi criminal la propriu.

qionescu1

Cei din Moldova au dreptate dar investițiile vin și vor avea A de la nord la sud și de la est la vest. Să te ții cu dinții de A8, zona montană, care costă 5,180 miliarde euro, jumătate din bugetul POT este o greșeală. Nu numai că nu mai rămân bani de investiții dar există și riscul blocării lucrărilor sau avansarea lor foarte lentă, ceea ce ar fi o pierdere pt toată lumea.

mitsu

Pana nu se va face un pas inapoi si sa se ajunga sa se ceara un half-profile pe zona montana din A8, nu se va construi nimic din aceasta. Ar fi cel mai realist compromis, si din punct de vedere al costului, si al timpului de executie. Cat timp se va cere A8 full profile prin munte, sansele sa se si faca sunt zero. Se va merge pe ideea ca, din banii aia, faci alte 2-3 autostrazi, la fel de importante.

mirceaeliade

Eu SINCER nu cred ca sunt multi sustinatori impartiali care vor A8 inainte de autostrada pe VPrahovei. 
Change my view!

Xander

Ca sa fim impartiali, hai sa inchidem 30 de zile autostrazile din Romania, alea construite, nu alea de pe hartie.
Paradoxul este ca "aia din Moldova" nu o sa simta mari diferente, pe cand "ailalti" o simta ca s-au intors 20 de ani urma.

Pun pariu daca dupa un asemenea exercitiu parerile vor fi mai putin polarizate.

pasadia

Cei care vor suferi cel mai mult sunt locuitorii oraselor - Sibiu, Deva, Arad, Sebes, Bacau... Bine, ideea de a muta tot traficul greu prin Campia Turzii - Turda -Feleac - Buna Ziua - Floresti ar duce direct la o lunga parcare pe toata distanta asta, efectiv nu cred ca va exista tir care sa strabata toata distanta in mai putin de cele 4 ore jumatate ale tahografului.
Ceea ce imi aduce aminte de un alt motiv pentru care A8 imi pare ciudat - nu are pe traseu orase si nu ajuta cu adevarat nici o aglomeratie urbana. Da, avem Targu Frumos de salvat, si de fapt bucata dintre el si Iasi, dar nu pot reduce TOT A8 la acea bucata (care oricum stim cu totii ca trebuia construita demult).

A8-ul isi rateaza utilitatea si prin traseul ales. Tot din amintiri, eu pusesem mai demult un traseu ce mi s-ar fi parut mai firesc - de la Ungheni pe la nord de Tg. Mures pana la sud de Reghin de unde pe valea Gurghiului spre Ditrau. In felul asta macar salva TGM si zona aglomerata din DN15 de traficul local si am fi avut o justificare in plus. Dar deh, vrem neaparat sa legam Sovata la autostrada, ce sa zic...

dr4qul4

@GDC, pentru mine, prioritatea nr 1 pt Moldova este Ploiesti-Iasi. Mai apoi este ramificatia spre Suceava si cea spre Braila.  Asta e scheletul prin care conectezi toate orasele mari din Moldova si le unesti cu Bucurestiul si cu Portul Constanta.
Nu spun sa nu se faca nimic pt trecerea muntilor DAR hai sa facem ceva realist. Cat timp se insista cu A8 complet, NU vom face nimic. Cel mult ne vom alege cu cateva segmente extrem de scumpe dar fara o valoare reala.
Ma uit la A3 si nu pot sa nu ma gandesc ca A8 va avea aceeasi soarta: Dupa 15 ani de chinuri, abia acum incepe sa se intrezareasca autostrada, DAR inca nu ne-am apucat de tunelul Meses asa ca traficul va ramane mult si bine pe DN1 ca sa nu stea in ambuteiaj pe acele serpentine. Iar ca sa fie comapratie corecta, ar trebui sa adaugam si CoBra pe lista. Iar daca prima bucata din A3 ocoleste CLujul, prima bucata din A8 va ocoli Targu Neamt.
Cu alte cuvinte, daca aceste asociatii o tin una si buna cu A8 full, abia peste vreo 20 de ani putem spera ca vom circula decent spre Moldova.
Daca insa vor accepta ca nu se poate accelera nimic pe un SF de 17 mil lei si vor sprijini Toate proiectele din Moldova, eventual facand o lista de prioritati a tronsoanelor cu adevarat utile, s-ar putea sa avem o sansa.

Chiar te invit sa faci o lista a tronsoanelor pe care le-ai dori realizate. In ordinea pe care o crezi tu. Dar hai sa ne limitam la 30 km/an de full profile, respectiv 50 km/an HP.  Extra pe langa A7-8 Bucuresti-Bacau-Pascani
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pest1969

A8 corespunde si nevoilor celor din Bucuresti, doar ca nu nevoilor lor imediate. Daca va fi un "boost" pentru dezvoltarea regiunii, va fi un lucru bun pentru toti, inclusiv pentru cei din Bucuresti.
Exact cum A0 ii ajuta si pe cei din zona Moldovei, intr-un fel sau altul.

Feri

Diferenta intre A8 si CoBra este ca prima are sustinere la finantare UE pentru finalizare cat mai repede in timp ce CoBra e la categoria "pana in 2050". Este probabil un factor ce a favorizat tentativele de abordare cu PPP pe CoBra.