Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

MCI


🟪 Ședință de analiză a variantelor de traseu al sectorului Târgu Neamț – Iași – Ungheni 🟪

🟣 Joi, 04.11.2021, la sediul CNAIR, sub formă de videoconferință, a avut loc o întâlnire pentru analiza alternativelor de traseu propuse pentru  sectorul de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Autostrăzii  A8.

🟣 În cadrul videoconferinței au fost prezenți reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ai Proiectantului, cei ai Unităților Administrativ Teritoriale, cât și proprietarii afectați de către variantele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale 1.

🟣 Scopul acestei întruniri a fost acela de a prezenta și de a dezbate împreună cu autoritățile locale și organizațiile interesate avantajele și dezavantajele fiecărei variante, precum și impactul acestora, luând în considerare criteriile tehnice, de mediu, economice și sociale.

🟣 În urma ședinței, pe baza noilor informații puse la dispoziție, s-a constatat că varianta propusă anterior și prezentată de opinia publică are un impact social mai mare asupra locuitorilor decât s-a considerat inițial.

🟣 Din acest motiv, CNAIR S.A., împreună cu Prestatorul, au manifestat deschidere în adoptarea unor noi soluții, astfel încât impactul social asupra locuitorilor să fie cât mai mic.

🟣 Reamintim că în data de 08.04.2021 a fost semnat contractul pentru Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E. cu CONSITRANS S.R.L. necesare construcției acestui sector de autostradă.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C8%99edin%C8%9B%C4%83-de-analiz%C4%83-variantelor-de-traseu-al#/0

survola

Mă gândesc la București, oare A0, A1, A2 și A3 nu au ,,secționat" nici un ,,intravilan"?
Doar lângă Iași se întâmplă asta?

slartibartfast

Bărcănești și Bogata vin în minte, ambele pe A3. Dar în ambele cazuri am impresia că nu exista altă soluție.

adiarc

Si in Sibiu,A1 centura Sibiu trece printr-un cartier marginas ( marginas de sute de ani...nu de zeci ).....nu e nici o catastrofa...ba din contra...in zona unde sunt panouri fonoabsorbante e mult mai liniste ,aproape totala,decat in zonele fara ( am o locatie la 1 km de autostrada si se se aude tot timpul un zumzet cu geamurile deschise sau rabatate )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MCI

"Luni, 8 Noiembrie 2021

Ședință de progres pentru autostrăzile Moldovei la CNAIR.

Nu voi comenta cele discutate în aproximativ o oră, dar voi reda câteva dialoguri, care sunt elocvente pentru situația actuală de pe A7 și A8.

După discuțiile cu privire la situația de pe A7 a intervenit colegul meu Ionel Apostol:

Apostol - " Prin lunile Iunie, Iulie d-na director general Ioniță și ceilalți directori din CNAIR, d-l Secretar de Stat Adrian Covasnianu și ceilalți din Ministerul Transporturilor (referire la Cătălin Drulă) ne promiteau că până la sfârșitul anului, respectiv luna Decembrie 2021 vor fi scoase la licitație toate tronsoanele până la Pașcani.
Ce s-a întâmplat?
Tot se promit termene și în final le încalcăm?!
A plecat cineva (Cătălin Drulă - USR) și nimeni nu a vrut să se mai țină de cuvânt?!....
De ce ne-am împotmolit?! "

Director Tehnic CNAIR, Adrian Udeanu
-" Încerc să vă răspund eu la această întrebare:
Mie NU mi se pare că suntem împotmoliti.
Impotmoliti am fost până ACUM.
ACUM sunt termene clare și încercăm să ne ținem de ele... "

După discuțiile de pe tronsonul Tg.Neamt - Iași - UNGHENI, de pe A8 am intervenit în cadrul discuțiilor:

Urtoi -" Profit de prezenta d-lui director general Hanganu, de la Consitrans și vreau să am o scurtă intervenție.
Conform contract, în 12 luni de la data semnării contractului (Aprilie 2021) și Ordinului de incepere a lucrărilor (Mai 2021) ar trebui predat SF-ul pe tronsonul Tg.Neamt - Letcani - UNGHENI, adică Mai 2022.
Până azi au trecut șase luni!
Cei de la Consitrans cred că vor reuși în următoarele șase luni, câte au mai rămas, să finalizeze SF - ul?

Consitrans - "... Vom reuși până în Aprilie-Mai 2022 să finalizăm SF-ul, dar avem această necunoscută cu COVID-ul...."

Urtoi - " Acordul de Mediu va fi predat pe tronsoane, sau în întregime pentru tot tronsonul Tg.Neamt - Letcani - Ungheni?"

CNAIR, reprezentant mediu - " Acordul de Mediu va fi predat pentru tot tronsonul, estimăm noi până Octombrie 2022, dacă nu intervin alte situații neprevazute... "

Concluziile le trageți dvs...

ÎMPREUNĂ PENTRU A8!

P. S. Monitorizarea asociației noastre - Împreună Pentru A8, a celor din MT, CNAIR și proiectanți va continua!"

Sursa: FB Catalin Urtoi
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4357545827695488&id=100003203405254


hefaistos

Care "sunt termenele"? Sa știm și noi când nu le respecta CNAIR-ul.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

>Impotmoliti am fost până ACUM.
>ACUM sunt termene clare și încercăm să ne ținem de ele... "

Impotmoliti in functii de ne-conducere?  UNDE sunt termenele alea "clare" ca nu apar nicaieri?  E clar ca nu e un termen deci va tineti de acest ne-termen?

RazesIesean

Nu vedeti ca "Chistol" a inceput sa impuste cu demagogie in stanga si in dreapta.
Ar fi fost oportun sa-l intrebe cineva care sunt acele  lucruri ce au fost blocate si care sunt termenele asumate.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

RaduG

FB Cătălin Urtoi:

QuoteAutostrada A8
7 Decembrie 2021- Mai sunt 23 de zile!
Predare SF pe sectorul de munte,
Miercurea Nirajului - Leghin - 150 km
Este ultimul termen avansat de firma spaniolă Acciona și acceptat de CNAIR!
Cel mai așteptat SF de pe A8!
Au trecut 14 ani de la primele discuții tehnice despre A8 (Mai 2007)!
ÎMPREUNĂ PENTRU A8!





Powered by API/PUM imgur uploader

QuoteCatalin Urtoi

Duminică, 14 Noiembrie 2021
Azi am fost în zona comunei Rediu, unde împreună cu câțiva locuitori din zonă am făcut la pas un sector din viitoarea autostradă A8.
Având la dispoziție o hartă oficială transmisă de către CNAIR am străbătut pe jos, preț de câteva ore mai multe zone urmărind mai multe variante de traseu (linia roșie, verde și albastră)
Toate informațiile luate azi din teren în zona Breazu - Rediu - pădurea Marzesti și ieri din zona Aroneanu - Rediu Aldei le voi transmite celor din CNAIR, în calitate de reprezentant al asociației ÎMPREUNĂ PENTRU A8.
Am văzut că sunt acuzat că fac lobby pentru x sau pentru y și că vreau să blochez autostrada.
Nimic mai fals!
Dacă nu ne implicăm din această fază, pentru a se ajunge în urma analizelor AMC la o variantă acceptată de toate părțile implicate, respectiv localnici, UAT - uri și CNAIR există riscul inițierii a sute de procese, care ar bloca câțiva ani acest proiect.
Analiza  din teren în această fază a AMC-urilor, dialogul cu localnicii afectați mai mult sau mai puțin va duce în final la un traseu sustenabil și acceptat de toată lumea, evitând întârzierile ulterioare.
ÎMPREUNĂ PENTRU A8!

















Powered by API/PUM imgur uploader

Geri


Începând de astăzi CNAIR a decis anularea sedințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră din Moldova! Sedințele de progres de la CNAIR vor fi înlocuite cu un comunicat de presă la fiecare două saptămâni prin care societatea civilă și mass-media vor afla stadiul proiectelor de infrastructură rutieră.

Conform informațiilor de la CNAIR există posibilitatea organizării de ședințe de lucru punctuale ce vor fi anunțate în timp util.

Din nefericire consider că se încheie o etapă în care elemente de transparență și dialog au caracterizat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Prin această decizie CNAIR a decis să revină la comunicări sterile și seci. Moldova va avea de pierdut și implicit va fi privată de acces la informații detaliate, societatea civilă nu va putea ajuta cu know-how și proiectele nu vor putea fi particularizate pe necesitatea și realitatea teritorială ce caracterizează spațiul moldav.

Însă indiferent de noua politică ce se creionează în cadrul Ministerului Transporturilor cel mai important este ca proiectele Moldovei să se maturizeze și să nu se rateze oportunitățile de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Programul Operațional Infrastructură Mare/Programul Operațional-Transport și Bugetul de Stat.


Cei 59 de km ai autostrăzii A8 (sectoarele Moțca-Leghin și Tg. Mureș-Miercurea Nirajului) împreună cu 319 km ai autostrăzii A7 de la Ploiești până la Pașcani trebuie finalizați și recepționați până în 2026!

Sectorul Miercurea Nirajului-Leghin din zona montană a A8 și sectorul Ungheni - Iași - Tg. Neamț trebuie finalizați până în 2030!

Autostrada Pașcani-Suceava și Drumul Expres Suceava-Siret trebuie finalizate până în 2030! LOCUITORII DIN MOLDOVA AȘTEAPTĂ ÎN 2026 ȘI 2030 COMUNICATUL DE PRESĂ CU PRIVIRE LA DAREA ÎN TRAFIC A AUTOSTRĂZILOR A7 ȘI A8

sursa: facebook Adrian Covasnianu
https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10215803939291256

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

CNAIR trântește ușa în nas moldovenilor.

Săptămana aceasta, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, sub ferma cârmuire a Directorului General Interimar Cristian Ovidiu Cătălin Pistol, a dat un șut în fund societății civile și presei, blocând accesul la ședințele de progres pentru proiectele majore din Moldova, autostrăzile A7 și A8.

În ultimul an CNAIR făcuse pași spre transparentizare, invitând ONG-uri la ședințe de proiect cu antreprenorii pentru a observa stadiul real și a disemina știrile către cetățeni din surse credibile și imparțiale. Dar prea multă democrație strică, așa că ne întoarcem la vechile metehne: decizii strategice luate în spatele ușilor închise, lăsând cetățenii să speculeze și să viseze.

Sperăm să nu revenim la vremurile de tristă amintire când ne fugăreau dronele pe șantier și când i-am dat în judecată (în 5 procese, toate câștigate definitiv) pentru accesul la documente de interes public.

Moldova vrea autostrăzi, iar Uniunea Europeană le plătește (în bună parte). Cerem CNAIR să facă un minim efort civic și să revină pe drumul spre transparentizare, permițând ONG-urilor să participe la ședințe ca observatori.

RaduG


mirceaeliade

pai cum sa fure dulaii din ciolan daca societatea civila vine la sedinta cu intrebari care deranjeaza confortul dulailor?  /s

mirceaeliade

Ma uitam pe harta CESTRIN si am observat ca au adaugat acolo oficial variantele de traseu pentru jumatatea de Est a A8.