Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

ce valoare crezi ca are harta aia care pt A7 Siret arata traseu pe la Dornesti, cand noi stim deja ca va fi cocoasa la Balcauti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

=AZUIeO6EsdLfK-gSHpD-9AVmtP2JKln2Lg_9HzyhPEfJ_MyR7_5s1y3NuZSHRbxkFKPrU8v_dWg3xZrODmpMFGeARhVDzZjQDhVcMG84i6xwTY8B7lIXuXh_bFG_uowK80BYxVgYg_OaVVEKEOnMX53G&__tn__=-UC%2CP-R]pe fb CNAIR

rezumat: Verde sau Albastru. Localnicii ar vrea Albastru.

QuoteTraseu A8 – Clarificări CNAIR
CNAIR dorește să clarifice o serie de aspecte privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, în special în contextul preocupărilor unor cetățeni privind interferența uneia dintre alternativele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 cu intravilanul Unităților Administrativ Teritoriale Lețcani, Breazu, Rediu, Popricani, Rediu Aldei și Golăești.
CNAIR S.A. a luat act de sesizările cetățenilor, le-a analizat, a atras atenția Prestatorului asupra aspectelor reclamate și l-a instructat să găsească o variantă de traseu  a Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu un impact minim, atât social cât și de mediu, fără să facă însă rabat  de la parametrii tehnici și de calitate.
CNAIR S.A. a solicitat prompt celor 24 de U.A.T-uri intersectate, să prezinte un punct de vedere oficial în legătură cu variantele de traseu analizate. Până în prezent au fost primite doar 10 răspunsuri care susțin realizarea variantei albastre de traseu.
În perioada 22 noiembrie -25 noiembrie 2021, reprezentanți ai CNAIR S.A și ai Proiectantului s-au deplasat pe amplasament și au verificat zona cuprinsă între Lețcani și Golăești, pentru identificarea constrângerilor și pentru analizarea aspectelor sesizate de locuitori.
Au fost parcurse alternativele de traseu clasate pe primele două locuri în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa 1 (varianta verde și varianta albastră) dar și zona  unde ar putea fi construit drumul de legătură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În urma vizitei s-a constatat că numărul imobilelor afectate nu este de ordinul sutelor ci de ordinul zecilor și nu sunt afectate lăcașe de cult.
A fost identificată și o nouă zonă pentru realizarea drumului de legatură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași si cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În data de 26 noiembrie 2021, a avut loc o întâlnire on-line a reprezentanților CNAIR S.A., ai Proiectantului și cei ai Jaspers, care a avut ca principal subiect de analiză aspectele mentionate de catre locuitorii zonei.
În plus, la invitația Primăriei Municipiului Iași, în data de 02 decembrie 2021, reprezentanții CNAIR S.A și cei ai Proiectantului au participat la o nouă dezbatere pe marginea variantelor de traseu, propuse pentru zona cuprinsă între localitățile Lețcani și Golăești.
Aici au fost analizate aspecte tehnice legate de amplasarea nodurilor rutiere și de corelarea cu obiectivele de investiții derulate de Autoritătile Publice Locale.
Printre solicitările formulate cu această ocazie se numără și cea privind realizarea drumurilor de legatură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, la profil de 2 benzi de circulatie pe sens.
Reprezentanții Unităților Administrativ Teritoriale prezenți la dezbatere au agreeat varianta albastră de traseu.
Prestatorul urmează să realizeze o analiză detaliată pe varianta albastră, în concordanță cu toate constrângerile identificate și confirmate în teren în privinâa variantei verzi dar și cu solicitarile reprezentanților Autorităților Publice Locale. Tot Prestatorul trebuie să analizeze și să propună încă o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, tinând cont de observațiile privind natura terenului de fundare din zona în care a fost propus traseul inițial.
CNAIR S.A. va organiza noi consultari publice cu toti factorii implicați, după finalizarea analizei traseului, în conformitate cu aspectele constatate.

Albastru stim cu totii care traseu este. In schimb care e verde? Ca pe harta postata de ei acum ceva timp sunt 2 verzi, iar pe cestrin verde este doar aia desenata de unul cu parkinson (care in harta asta apare cu galben).


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

din cate stiu traseul agreat de CNAIR este cel care la intersectia cu DJ282 trece fix pe langa padurice (e cam cel mai drept traseu). Presupun ca ala e traseul verde.

Ce nu inteleg eu este de ce nu se merge pe traseul albastru si apoi dupa acea padurice sa se treaca pe traseul verde... Ar resulta o varianta aproape la fel de dreapta. Nu stiu care e motivul, poate geologia terenului proasta. Nu stiu cum arata terenul fix in acea zona, dar configuratia vaii ar permite aceasta trecere desi e posibil sa fie ceva de genul A3 la marea surpare. daca stie cineva mai exact sa ne spuna. Eu o sa incerc sa trag o fuga prin zona pentru a vedea cum arata terenul...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Bachus01

@hvm

Terenul este slab tare . Mai toate drumurile din zona respectiva sunt in valuri . La fel  toata Valea Siretului DN24C .
Mai folosesc uneori la orele de varf DJ248B  (de la Letcani spre Vanatori) pentru a evita orasul . Horror , dezastru drumul (placi de beton si foarte multe tasari)  dar macar econimisesc 30  min .
In 30 ani nu au facut absolut nimic pentru judetul Iasi iar acum sau trezit toti experti si mofturostii . La fel ca la Suceava .

hvm

Sincer sa fiu am cunostinte in zona care au casa fix la 20m de traseu expropriat propus pentru acel traseu verde si am mers de mult ori pe acolo (cam 4-5 ori pe an) dar nu am vazut niciodata cum arata dealul din spatele padurii fiindca "padurea" mi-a blocat vederea. :D
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Bachus01

Eu ma refer la drumuri . In general mai toata partea de nord , nord vest , nord est de Iasi (inclusiv in Republica Moldova) , Valea Siretului + la est/vest de Valea Siretului sunt in valuri . Nu neg , poate au fundatia proasta dar mai mult tind sa cred ca este terenul slab . Am avut o perioada cand mergeam saptamanal prin zonele respective.


shift2rail

^nu stiu daca s-a mai notat, dar in noul plan investitional decenal al MT(2020-2030) A8 a fost degradata la statusul de coridor "Montana"?!? in timp ce autostrada Moldovei se numeste doar traseul intre Bacau si Brasov (cu aprox 50 de km in ..Moldova)

grupul de advocacy 'Moldova vrea autostrada" avea suficient 'nas' ptr astfel de lucraturi, cu atat mai tare surprinde tacerea lor.

hvm

Vad ca au postat de ieri:
https://moldovavreaautostrada.ro/comunicate-de-presa/observatiile-asociatiei-moldova-vrea-autostrada-asupra-planului-investitional-pentru-dezvoltarea-infrastructurii/

Având în vedere perioada de tranziție între cele 2 exerciții financiare multianuale 2014-2020, respectiv 2021-2027, având în vedere faptul că Master Planul General de Transport și Strategia aferentă de Implementare au fost adoptate în anul 2016, precum și analizând necesitatea corelării politicilor publice relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructură necesare la nivel național, Ministerul Transporturilor a lansat în consultare publica pe 3 decembrie 2021 un document strategic de maximă importanță, cu putere executivă (acesta urmând a fi adoptat ca Hotărâre de Guvern), numit Planul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii, care are, conform comunicării oficiale,  un rol triplu de:

prioritizare a investițiilor constituind o condiție favorizantă în vederea noului cadru financiar multianual,
actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport al României,
document cadru de referință pentru politicile publice relevante și pentru toate instituțiile implicate în realizarea obiectivelor de infrastructură de transport națională.
    Planul Investițional, conform aceleiași surse, vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor politice, instituționale și dezvoltării unei strategii de asigurare a finanțării necesare pe cei 10 ani de implementare plecând de la corelarea principalelor surse de finanțare disponibile României: PNRR, POT, CEF 2.0 și bugetul național.

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii este 14.12.2021, context în care Asociația civică, apolitică și independentă "Moldova Vrea Autostradă" emite următoarele observații:

Asociația MVA a luat act de comunicarea publică a Ministerului Transporturilor cu privire la lansarea în dezbatere publică in data de 3 decembrie 2021 a Planului Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transporturi pentru orizontul 2020-2030.

Astfel suntem în măsură să analizăm documentul și în concluzie să afirmăm faptul că documentul necesită clarificări, corecții și corelări majore cu documentele de rang superior emise de Comisia Europeană (Regulamentul TEN-T (UE) nr. 1315/2013, Regulamentul (UE) nr. 1153/2021, Recomandările de Țara, PNRR ) și de România (Master Planul General de Transport HG 666 14/09/2016, Legea de aprobare nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii).

PILON 1 ARGUMENTAȚIE Referitor la Metodologia de ierarhizare și prioritizare, și Tabelul 2.1.28. Metodologia de prioritizare a proiectelor care aparțin rețelei rutier și Tabelul 2.1.29. Lista proiecte prioritizate și ierarhizate

Rugăm corectarea denumirii proiectelor aferente A8, care se numește corect Autostrada Unirii, conform Legii 219/2018.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Quote from: cove_adrian on October 28, 2021, 09:36:29 AM
Quote from: naivu on October 25, 2021, 09:50:36 PM
Predarea SF pe TgM-MNirajului e o veste buna; intrebare: acei cativa km lipsa intre capatul lotului Strabag de pe A3 si capatul contractului pt elaborare SF A8.montan or fi cuprinsi acolo?!
De inclus sunt insa nu au fost prevazuti in predarea "capetelor" in data de 25.10.2021.
Din discutiile pe care le-am purtat cu Acciona inca se lucreaza la planuri, lungimi, structuri etc.
Insa investigatiile in situ s-au finalizat. Referitor la geo au venit si rezultatele interpretarilor de la laboratoare si se lucreaza la raport.
Pana pe 7 dec cand e predarea FINALA a intreg SF-ului trebuie sa finalizeze TOT inclusiv cei 2,4 km dintre Acațari și Ilieni.

Azi e 7 decembrie...

DarkFranck

Astăzi, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a inaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt revizia 3, asa cum a fost stabilit in cadrul sedintelor saptamanale de progres.
Documentatia a fost predata pentru intreg obiectivul de investitie Autostrada Targu Mures – Targu Neamt.
La o prima analiza a acesteia, s-a constatat ca lipsesc documentatiile necesare pentru obtinerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentatiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate si Identificarea proprietarilor si imobilele detinute de acestia si lista proprietarilor si imobilele afectate semnate si stampilate de Primarii) iar volumul Autorizatii, Avize si Acorduri este incomplet.
In perioada urmatoare, documentatia va fi analizata de catre Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. in vederea verificarii modului in care au fost implementate observatiile emise anterior si de asemenea daca nivelului de calitate al documentatiei transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.

Sursa: CNAIR
Fluctuat Nec Mergitur

DarkFranck

Vorba filmului: "Verdict: varză!"  :-[
Fluctuat Nec Mergitur

hvm

mie mi se pare ca se pune de o reziliere..... Si atunci adio A8 din PNNR.... sau bucatile alea ar merge inainte? Desi tare ma tem ca e totul sau nimic...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cove_adrian

Salutare! Da, azi s-a predat (in format electronic) SF pe sectorul montan din A8. Lipsesc o serie de livrabile asa cum s-a precizat si in comunicatul de la CNAIR. Maine ii voi solicita oficial un punct de vedere ministrului Grindeanu vis-a-vis de stadiul calendarului agreat in vara anului 2021.
Conform calendarului din vara anului 2021 avem/aveam urmatoarele termene:
1. obtinere AM pe capete sector montan din A8 in mar 2022
2. obtinere AM pe sectorul montan intre capete in iul 2022
3. pregatire in prealabil/suprapunere etapa (cu clauza suspensiva pt AM)/ardere etape procedurale pentru a lansa licitatie de PTE+Executie in 2022 (trim III/IV)

Din moment ce nu s-a depus azi pe 7 dec 2021 (conform angajamentului anterior) documentatia pt RIM+SEA+SEICA atunci imi pun mari semne de intrebare vis-a-vis de obtinerea AM in timp util si implicit respectarea calendarului.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

pentium10

puteti separa ce s-a predat azi in plus "pentru capete"

ca vad aici se discuta de restul SF-ului adica "mediana" care e clar ca documentatia nu e completa
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

shamanu

Parerologie.... Desi nu cred in teoria conspiratiei eu zic ca cu A8 s-au cautat motive, altele decat SF -ul lui Acciona (?), ca sa se renunte la proiect. Nu vi se pare dubios cum au venit ei asa brusc si au propus 5 variante si au ales-o culmea pe aia care producea cel mai mult scandal... Ba ca sa prioritizeze A13 ca e mai ok... tot apar tot felul de semnale ca vor sa treaca A8 pe linie moarta

Ca apoi sa zica... noi am vrut, dar voi ati bagat zazanie... va opuneti modernizarii Romaniei