Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

CFR Călători ar putea cumpăra trenuri noi în leasing sau prin parteneriat public-privat
CFR Călători demarează un studiu de fazabilitate pentru achiţia de material rulant. Noile trenuri ar putea fi cumpărate prin mai multe metode, printre care leasing sau parteneriat public-privat, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii companiei.

"La nivel de prognoză, au rezultat mai multe potențiale surse de finanțare în vederea înnoirii flotei: surse proprii (contribuția acționarului - acționarul unic al CFR Călători este Ministerul Transporturilor și Cash-Flow din exploatare și investiții), precum și surse externe (ajutor de stat, POIM - Programul Operațional de Infrastructură Mare al Comisiei Europene, leasing, parteneriat public privat)", au detaliat reprezentanţii CFR Călători. Ei au precizat că decizia privind sursele de finanțare aparține acționarului unic, adică Ministerului Transporturilor.

Aceştia au mai spus că achiziția de material rulant este un proiect de durată care constă în parcurgerea mai multor etape: descrierea necesarului de material rulant și a specificațiilor tehnice (studiu de fezabilitate), aplicarea și obținerea finanțării, demararea și derularea licitației de achiziție material rulant. Analiza cost-beneficiu realizată de CFR Călători reprezintă punctul de plecare în demersul pentru ,,Studiu de fezabilitate pentru achiziția de material rulant", care va stabili atât necesarul de material rulant cât și valoarea investițională.

În Master Planul General de Transport există două referiri importante cu privire la achiziţia de trenuri noi.


Astfel, în lista proiectelor de cale ferată cu viteză sporită se propune achiziţia a 43 de trenuri noi, în valoare de 175,6 milioane de euro. Tot în acest document, se menţionează că necesarul de material rulant este de 224 de unităţi, a câte patru vagoane fiecare, potrivit unui calcul al AECOM, unul dintre realizatorii Master Planului.

,,Pe durata ciclului de implementare a Master Planului tot parcul de material rulant va trebui înlocuit, cu excepția unităților Desiro (Săgeata Albastră - n.r.). Aceasta oferă oportunitatea de a înlocui o parte din unitățile ineficiente tractate de locomotivă cu unități multiple moderne electrice sau diesel. În loc să se înlocuiască trenurile tractate de locomotivă de alte trenuri de acelasi tip, se pot introduce unități multiple EMU (electrice) și DMU (diesel) care au costuri de operare mai mici și a căror capacitate se poate alinia mai bine cererii estimate de servicii", se arată în documentul citat.

Economica.net

mr.L

Cifrele de necesar sunt mult exagerate, cel putin in unele cazuri. Daca pe Bucuresti-Constanta ar fi suficiente 9 garnituri, deci inclusiv 4 hibride pentru Mangalia/Tulcea Oras, pentru Bucuresti-Giurgiu se propun nu mai putin de 12.

Sigur, ideea e buna, si eu vreau sa vad ramele noastre mergand de la Bucuresti pana la Veliko Tarnovo si mai departe, dar pentru momentul in care s-a facut necesarul, chiar se justifica un astfel de document?

Un Stadler tocmai ce-a venit pentru probe la Faurei, posibil sa-l vedem expus si la Zilele Feroviare, unii spun ca e trimis de Treni Italia, dar eu vad 3KV pe el si mie greu sa cred ca merge pe HSR cu 160km/h.

100% va fi prezent insa trenul Alstom Coradia al celor de la CFR Infrastructura 

Ionut

CFR Călători a introdus 4 trenuri modernizate pe ruta Bucureşti-Ploieşti

CFR Călători a introdus săptămâna aceasta pe ruta Bucureşti Nord-Ploieşti Sud patru trenuri modernizate din fonduri proprii, la Revizia de Vagoane Bucureşti Basarab. Garnitura trenurilor modernizate este formată din patru vagoane etajate cuplate între ele, un vagon clasa 1 şi trei de a 2-a şi au o capacitate totală de peste 270 de locuri.









Economica.net

alinuttt

#93
Atentie... Este vorba despre o singura rama TE Acvila modernizata acuma cativa ani in halele Ateliere Grivita(in total CFR Calatori mi se pare ca are 6 astfel de rame etajate modernizate formate din 4 vagoane la randul lor), noutatea fiind igienizarea, retapitarea, si unele reparatii. Aceasta rama (paremi-se a fi vorba despre TE Acvila 004) formeaza 4 trenuri pe relatia Bucuresti-Ploiesti Sud-Bucuresti prezentate in tabelul din una dintre imaginile atasate de Ionut. Este imbucurator ca se misca lucrurile la CFR Calatori din ce in ce mai bine. :)

Io

S-a intimplat in weekend sa merg cu trenul de la Predeal la Busteni ocazie cu care m-am folosit de serviciile unei companii numite Softrans (au site). Un tren second, in stare foarte buna, curat, nu stiu ce model. Merge de la Brasov la Craiova si retur! Cred ca poate fi foarte folositor pentru cei din Oltenia care vor sa schieze pe V. Prahovei sau in Poiana Brasov.
Ince ceva: Cfr imi cerea 11 lei pe bilet, aici am platit 6 in tren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alinuttt

Este vorba despre RES Hyperion... Nu este o rama SH, (secondhand), cat despre pret, vreau sa iti spun ca aproape intotdeauna iesi mai bine cu CFRul... Eu nu cred ca ai vazut oferte prea multe de la privati, pe cand CFR Calatori are o multime de oferte si reduceri. Nu mai suport sa vad atat de des ridicata in slavi compania Softronic doar pentru 2 rame(de calitate mediocra....)... Ca exemplu, CFR Calatori detine cca 80 de AM Desiro Siemens in parcul activ, si inca 35/40 asteapta sa fie reactivate... Si totusi... Vorbim de Siemens... 80 buc, nu 2 bucati, etc.. Nu inteleg de ce ridica aproape toata lumea ridica in slavi compania aia pentru 2 RESuri, pe cand de CFR Calatori aud multe vorbe rele din pacate, desi chiar nu merita.. Din potriva!

carutasul

#96
Desiro sunt cu motorina, ce treaba are una cu alta?
Cat despre preţuri, nu iesi cu CFR-ul mai ieftin aproape niciodată. Dă-ne un exemplu :)
Noi apreciem la Softronic faptul că s-au încumetat să proiecteze şi să facă de la zero o maşinărie nouă. Sigur că n-a ieşit rachetă intercontinentală, dar merge, deja au vreo doi ani de când circulă, deci e cel puţin decentă.

frunzaverde

#97
Quote from: carutasul on October 16, 2016, 06:36:13 PM
Cat despre preţuri, nu iesi cu CFR-ul mai ieftin aproape niciodată.

Singurul mod in care iesi mai ieftin cu CFR-ul e ori mergand cu un tren Regio, ori mergand cu unul din cele cateva trenuri IR tarifate ca R (poti ajunge la 24.75 intre Craiova si Bucuresti daca iei IR1836 (17:05 - 20:48). Altfel, tarifele la CFR anticipate, cu bilet luat on-line, sunt similare cu cele la Softrans cu bilet luat on-line (cativa lei in plus la CFR). Luate in gara tarifele CFR sunt mult mai mari ca cele Softrans.

Altfel, dpdv al confortului, vagoanele CFR ofera in general un produs "hard" mai bun decat ramele suburbane Softrans. Chestia e ca la CFR e totdeauna loterie; flota e foarte neuniforma, asa ca poti nimeri in ceva extrem de confortabil (care la nivel european ar fi folosit de unele administratii la clasa I) sau poti nimeri intr-o nenorocire gen etajat suburban modernizat sau, mai rau, 20-49 generatia 1, in care-ti rupi spatele si n-ai nici aer conditionat. Produsul soft (curatenie, servicii cu clientul etc. nu-l stiu la Softrans), la CFR, desi in imbunatatire, poate fi si el "loterie".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Confortul e in general mai bun la CFR ( hard, cum zici) ; ramele Softrans sunt mai inghesuite. In schimb e foarte curat, oameni amabili, wireless - nici la CFR nu ar fi rău exceptând problema WC-urilor care inevitabil devin mizerabile pe distante lungi - nu mă pricep dar suspectez că se termină apa :)
La tarife, nu te contrazic, dar vorbeşti de excepţii - probabil că din cauza concurenţei, parcă mai circulă si un Regiotrans pe ruta asta - in general preţurile sunt cam duble faţă de Softrans ( si Regiotrans) . Mai sunt unele chestii "de fineţe" ( de ex la Softrans poti să îti alegi online scaunul pe care o să stai) ; tarifele în tren sunt identice cu cele online. Pe Regiotrans am vazut multi biciclişti, de exemplu, un alt amănunt care arată şi el un pic de atenţie faţă de piaţă...


alinuttt

#99
Acele etajate albastre nu mai sunt bagate pe trenuri de rang superior de prin 2013/2014. Intradevar, din pacate, datorita lipsei de vagoane pt. lung parcurs se recurge la 20-49, dar cel putin pentru mine nu sunt un chin, asa cum le descriu altii(generatia 2XX are si clima). E la nivel mediu de confort. Eu as pune clima pe vagoanele 20-55/54, le-as igieniza si le-as pune in locul vagoanelor 20-49 care sunt pe IR. Nu e o problema foarte mare cu aceste 20-49... Sunt semicompartimentate, cu chiu cu vai se pot introduce si pe trenuri de noapte ca solutie provizorie..

mr.L

#100
Ramele Softrans desi suburbane, au confort de interregio in actuala configurare. Eu cred ca CFR Calatori ar fi trebuit sa achizitioneze aceste rame pentru liniile noi, modernizate, dar pe trase cu putine opriri, de maxim 400km.

Deci se pretau foarte bine pentru Brasov-Bucuresti Nord - Constanta, unde puteau intra in cadenta limitand si oprirea in Nord la un maximum 10'. De exemplu puteau dubla pe o ruta, la un interval de 30', un interregio cu mai multe opriri.

alinuttt

Pai pentru o asemenea achizitie trebuie si capacitatea fabricii de a scoate materialul rulant in timp util... Din cate stiu eu Softronic poate scoate o rama pe an. Va dati seama ce ar insemna asta in cazul unei intentii a celor de la CFR Calatori de achizitie a unui lot de 50 buc...  :lol: :lol: :lol:
Asta ca sa nu mai vorbim de calitatea produselor Softronic....

RaduC

Ce ai de spus, probat, despre calitatea ramelor Softronic?

Ionut

BEI va contracta consultantul pentru achizitia de material rulant in Romania

Firma de consultanță, selectată de către BEI, va întocmi documentația necesară pentru achiziția de material rulant. Astfel, cu sprijinul experților Băncii Europeane de Investiții, va fi angajată, pe bază contractuală,  o firmă specializată ce va întocmi documentația pe care se va fundamenta achiziția de material rulant, având termen de finalizare sfârșitul lunii octombrie 2018. [...] anvergura proiectului, în valoare de aproximativ 300 milioane euro.

Documentația constă în studii tehnice, economice și instituționale de o complexitate deosebită, care trebuie sa indice necesitatea, oportunitatea și eficiența achiziției materialului rulant și din care va rezulta numărul şi tipul de material rulant care va fi achiziţionat de către ARF pentru a fi utilizat în transportul public feroviar de călători.

După parcurgerea acestor etape, Autoritatea pentru Reformă Feroviară va aviza în cel mai scurt timp documentația mentionată anterior în CTE (Consiliul Tehnico-Economic) și după ce va primi avizul Ministerului Transporturilor și cel interministerial, va transmite Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, spre validare, actele specifice și formularele precizate în legile în vigoare pentru achiziția materialului rulant.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Miercuri, 16 mai 2018, a avut loc întâlnirea inițială a președintelui Autorității pentru Reformă Ferovară (A.R.F.), Gigi Gavrilă, cu reprezentații firmei de consultanță desemnată, pe bază contractuală, de către experții BEI-PASSA să elaboreze documentația necesară pentru achiziția de material rulant, care va sta la baza întocmirii caietului de sarcini și din care va rezulta numărul şi tipul vehiculelor feroviare ce vor fi achiziţionate de A.R.F., pentru utilizarea ulterioară în transportul public feroviar de călători.

ARF