Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Despre M300 pe sectiunea Teius/Coslariu - Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Magistrala M300 pe relatia Teius-Sighisoara-Brasov-Bucuresti apartine de Coridorul Rin-Dunare.

Ionut

#1
Declaratii si explicatii de astazi de la intalnirea oficiala API-CFR.

SF Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor

Bun. Aici a fost o intreaga discutie. Despre strategie. Despre invatatul din greseli. CFR se jura ca au invatat din lectiile de pe Coridorul Rin-Dunare. Si ca acum fac mai bine. Ca au consultanta JASPERS pentru acest SF (si nu numai). Ca fac ca la carte studiile geotehnice pentru M300 Cluj-Oradea-Episcopie. Ca fac la normativele noi studiile geo. Ca nu mai repeta greselile de pe Coridorul Rin-Dunare (exact asa s-au exprimat, "nu mai repetam greselile"). "Pregatim bine proiectele." Parca nu-mi venea sa cred ce aud.

In fine. Ca sa ma convinga (ca nu prea ii credeam), mi-au detaliat:
- ca au analizat in amanunt cu JASPERS 25 de alternative de traseu
- 3 scenarii diferite
- ca in AMC au bagat multe criterii (sporirea confortului pt calatori, sa evite arii protejate, sa evite exproprieri multe/mari, sa evite situri arheologice, sa sa sa sa sa)
- inclusiv li s-a cerut o statie/PO la Tetarom Cluj si au prevazut
- au tinut cont inclusiv de PMUD Cluj si PMUD Huedin

Ce sa mai... au zis "am invatat din greseli, nu mai facem ca pe Coridorul Rin-Dunare, pregatim bine proiectul!"

Bun. Ce-a iesit, cam ce iese plus stadiul:
- M300 se va electrifica
- se jura ca nu vor fi variante de viteza decat unde chiar se merita
- se pare ca iese mai mult RK, nu reconstructie "bruta" ca pe Coridorul Rin-Dunare
- ideea e ca se studiaza (mult) mai atent solutiile, sa fie viabile economic, sa nu se faca investitii de miliarde si sa se obtina 5 minute in minus la trenuri

Stadiul si termene:
- s-au facut deja unele demersuri pentru procedura de obtinere AM (acord mediu)
- avizarea traseului in CTE CFR se va face "in curand"
- in decembrie 2019 este gata SF-ul
- NU se va aviza SF-ul in CTE CFR decat DUPA ce iese AM
- iar AM iese cam intr-un an, deci primavara 2020


Doar DUPA ce iese AM se avizeaza in CTE CFR studiul de fezabilitate. Dupa avizarea SF in CTE se va scoate, in (termen standard) 3 luni, licitatia pentru proiectare si executie. Asta e planul.

Inca o data, se jura ca au invatat din greseli si sa pregatesc bine proiectul si ca se face cumva ceva intre RK si reconstructie totala. Vedem ce iese mai exact. :)

Ionut

Am uitat sa va spun ca au avizat cererea de finantare pentru SF Cluj-Napoca-Oradea-Episcopie si se asteapta semnarea contractului de finantare pe fonduri POIM. Vorbesc despre SF, nu lucrari.

Ionut

In cazul electrificarii liniei Cluj Napoca – Episcopia Bihor se face reactualizarea SF, document in faza avansata. "La finele acestui an trebuie sa demaram licitatia pentru proiectare si executie. E un proiect finantat integral in actuala perioada de programare din POIM (Programul Operational Infrastructura Mare)", afirma el.

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro

GML

Era in plan candva in trecut electrificarea liniei?
Am venit de la Garbau la Cluj cu trenul, si erau multe stalpuri pe langa calea ferata.


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Phenol

defapt s-a si circulat cu locomotiva electrica pe Cluj - Baciu triaj si se poate si azi, doar ca ar fi o prostie sa schimbi locomotiva dupa ce parcurgi 5 km.

https://www.google.com/maps/@46.7826556,23.5340277,3a,75y,330.94h,94.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF8iOgVXOmOCUJxn0n3FqVQ!2e0!7i13312!8i6656

In triajul din Baciu parca e elctrificat o singura linie iar in gara sunt electrificate liniile 3 si 4, adica minimul necesar pentru a poate face schimbul de locomotiva.


rota

Lucrări de ciuruire integrală a prismei de piatră spartă şi buraj mecanizat între staţiile Apahida - Cluj Napoca Est

Sucursala Regională CF Cluj execută, în regie proprie, lucrări de reparație periodică a liniei între staţiile Apahida – Cluj Napoca Est, pe firul II, şi de modernizare a trecerii la nivel de la km 491+906.

♦ Lucrări de reparaţie periodică între staţiile Apahida - Cluj Napoca Est
◘ ciuruirea integrală a prismei de piatră spartă
◘ buraj mecanizat cu maşini grele de cale
♦ Scop - îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie prin
◘ refacerea omogenităţii şi elasticităţii stratului de balast
◘ restabilirea completă a calităţilor drenante ale pietrei sparte
◘ eliminarea materialelor uzate din componenţa căii.

♦ Modernizarea trecerii la nivel de la km 491+906
◘ refacere a căii fără joante
◘ montare de dale elastice interioare şi exterioare noi
◘ înlocuire traverse de beton şi materialului mărunt de cale
◘ turnarea unui strat geotextil şi ranforsat cu geogrilă
◘ montarea unor tuburi de drenaj a apei colectate în apropierea pasajului
◘ protecţie pentru cablurile de instalaţii feroviare
♦ Scop – îmbunătăţirea gradului de siguranţă şi confort pentru traficul rutier şi feroviar în zona trecerii la nivel

♦ Termen de finalizare 12 aprilie 2019

♦ Finanţare
◘ fonduri proprii ale companiei

♦ Execuţie
◘ SRCF Cluj în regie proprie
Sursa


Phenol

Asta explica limitarea de 50 pe zona acelei treceri introdusa recent.

Phenol

Astazi se circula doar pe firul II intre Apahida si Cluj Napoca Est.

Defapt se schimba doua treceri de CF, asta si asta, al doilea fiind inchis in momentul de fata.

Vedeti filmarea pe intreg traseu:



17.04.2019

Phenol

#10
Lucrarile sunt gata pe Apahida - Cluj Napoca Est, de data asta am avut ocazia sa filmez din sens invers:



De mentionat ca viteza e destul de mica din cauza timpilor largi din mers (si asa a ajuns timpuriu in statii).

3.5.2019

Ps: @frunzaverde: la min 6.11 apare R 3089

ciprebbe

Cand te gandesti ca linia din stanga poate fi folosita pt aeroport fara a incurca magistrala cand e oprit trenul....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Andi

^ Pentru aeroport cred ca s-ar putea infiinta o halta in dreptul aeroportului iar spre cladirea propriu zisa sa se faca o pasarela ori un pasaj subteran.

horatiu.cosma

http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari2015.detalii?idi=57886&idl=14

Sunt foarte curios cum va merge procedura de mediu. E greu de tot prin Defileul Crișului.

Knattspyrnufelag

Salut și bine v-am găsit. Aș vrea să întreb care este starea liniei între Teiuș și Cluj-Napoca și dacă se prevede modernizarea acestei secțiuni. Având în vedere lucrările de pe ,,Coridorul Rin-Dunăre" și planurile pentru Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor consider că există o oportunitate pentru modernizarea acestei secțiuni de 100 km pe care cele mai rapide trenuri o parcurg în două ore.

Mulțumesc anticipat pentru răspuns.