Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Nu cred ca avem 160 aici, poate in cel mai fericit caz intre Oradea si Vadu Crisului.Aproape jumatate din traseu e proiectat la viteza sub 100 de km/h.Traseul asa cum arata cu atatea curbe ar fi potrivit pentru un tren cu tilt dar asta era situatia si pana acum si nu a adus nimeni asa ceva, nu cred ca ar trebui sa speram ca se va intampla in viitor.

vancouver

#31
Discutam de reabilitara a 166km de CF. Asta inseamna de la Cluj (probabil cap X Cluj-Napoca Est) pana la granita cu Ungaria. Pe acesti 166 km cel mai rapid tren e preconizat la 118 minute. Asta inseamna o Vcomerciala=84,4 km/h. Daca punem 10 minute pentru 2 opriri in garile mari (Cluj si Oradea) rezulta 166 km / 108 min = 166 / 1,8 ore = 92,20 km/h viteza medie de circulatie. Adica probabil in jur de 100-105 km pe care se va merge cu 120 (sunt prevazuti 105km de cale dubla) si 60-65km in general cu 80, cu portiuni de 100 si cateva puncte de 60-70.

In conditiile in care o treime din traseu se va face cu 70-80, e aproape inutil sa se faca upgrade la 160, chiar si pe zonele drepte, gen Oradea-Alesd. Cu diferenta de la 120 la 160 se castiga 4-5 minute (presupunand ca. 40-50 km de 160). Ori cu diferenta de bani pentru 160 se poate mult mai usor corecta traseul in zone de 70-80, linie simpla, si acolo se castiga lejer 10 minute daca se urca viteza la 100 in loc de 70-80 pe vreo 50 km.

Mai mult, daca se corecteaza traseul de la 80 km/h pentru 100km/h in zonele de un singur fir, atunci profita de aceasta crestere si trenurile regio, care oricum nu ar folosi 160. Si chiar mai mult, profita si trenurile marfare, pentru care orice curba stransa e un chin.

Eforturile trebuie duse in directia reducerii zonelor de viteza mica si a curbelor stranse, nicidecum in directia unor zone scurte de 160 km/h, dar cu pastrarea altora de 60-70-80.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96

Proiectul incepe din statia Cluj-Napoca, nu din C-N Est, se vede in planul de incadrare din articolul de pe Bihon.

Considerand 5 minute stationarea la Oradea si alte 5 minute pentru Episcopia Bihor-Oradea, am avea acele 108 minute (118-5-5) pe Oradea-Cluj, ceea ce e absolut rezonabil (152 km/108 min=84 km/h).

Phenol

Sunt 166 km fiindca proiectul include si gara Cluj, adica incepe la cap X a garii Cluj (la vreo 300 m inainte de podul peste Somes din Cluj) si se termina la granita cu Ungaria.

razvan96

#34
Despre reabilitare Cluj-Oradea de la CFR:pana la urma avem 8 variante de viteza, sunt cele colorate cu mov in planul de incadrare (pe care il puteti gasi aici) si nu par foarte lungi.O sa cer informatii suplimentare despre proiect.Astept si un memoriu de prezentare pentru ANPM, sa speram ca apare in curand.

Phenol

Am pregatit un document cu intrebari ce urmeaza sa o trimitem la CFR in legatura cu reabilitarea/electrificarea liniei, in care cerem detalii pe langa altele si de aceste 8 corecturi de traseu.

@Ionut: dupa ce trimiti intrebarile, te rog poasteaza si aici documentul.

@razvan96: ma gandesc ca intrebarile pe care le trimitem sa nu se suprapuna, ci mai degraba sa completam unul pe altul; vezi intrebarile noastre si eventual trimite si tu un document sa aflam cat mai multe informatii despre proiect

dan tm

Linia ar merge dublata pina la Vadu Crisului , exista loc, ba chiar pina dupa halta Alesd a fost linia fabricii refractara paralela cu linia CF.

Daca ar fi sa ma uit pe harta prin doua tunele de cite 1.5 km statiile Suncuius si Bratca ar fi legata in linie dreapta.

Dupa statia Bulz pntru cei care stiu, in multe portiuni terenul permite dublarea chiar daca e sinuos, cel putin pina la Ciucea.


razvan96

Multumim.Ce am subliniat pare partea cea mai importanta.

QuoteDistanțele kilometrice pe care noul traseu se suprapune cu cel vechi, fara a fi necesare exproprieri sau terasamente noi, sunt urmatoarele:
-de la km 500+522(inceput proiect- cap ,,X" gara Cluj- Napoca) la km 522+621,
-de la km 523+848 la km 524+920,
-de la km 526+018 la km 531+456,
-de la km 532+138 la km 533+238,
-de la km 534+982 la km 537+389,
-de la km 537+921 la km 574+389,
-de la km 575+105 la km 580+945,
-de la km 581+936 la km 592+513,
-de la km 593+405 la km 660+208 şi pâna la km 6+735 (sfârşit proiect - frontiera Ungaria).

Proiectul arata foarte ok la prima vedere.Poate un semn ca se renunta la proiecte stupide si se baga banii unde trebuie.Mai ramane intrebarea daca acele reabilitari de poduri si podete sunt cea ce ar trebui sa fie o reabilitare (repararea podului si doar in cazuri exceptionale reconstructia, daca podul ala chiar e intr-o stare foarte proasta si nereparabil) sau le darama pe toate sa le faca la loc.Oricum ar fi, simplul fapt ca ni se spune in sfarsit ca pot crestere vitezele fara terasamente noi e un castig.

GML

Oare cand va fi gata, iarasi o sa avem IC-uri intre Cluj si Oradea?

florin74

O parte din poduri si podete au fost reabilitate pe programul CFR finantat din fonduri europene de reabilitare poduri podete si tuneluri.

alinuttt

Există surse de finanțare pentru proiectul ăsta sau încă face parte din categoria zecilor de SFuri cu șanse minime de lansare licitație proiectare+execuție în următorii 5 ani?

alexa_adrian2001

cred ca e un proiect cu care toti parlamentarii, presedinti de CJ se lauda la alegeri...deja se intampla de cativa ani buni...

sorin57


      https://clubferoviar.ro/contractul-pentru-cluj-napoca-episcopia-bihor/
 
      După atâta trudă politica se pare că nu reușesc nici anul acesta sa semneze contractul de proiectare și execuție deși în februarie ministrul transporturilor, primarul municipiului Oradea și al Clujului  semnau Acordul de implementare a proiectului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. In fapt, lucrurile stau puțin altfel partea tehnica din minister și companie pun bete in roate in implementarea proiectului. Adica ne dorim un proiect de aproximativ 7 miliarde lei dar CNCF nu e in stare sa scrie o cerere de finanțare. Daca nu depun cerea până la finele anului de pierde finanțarea pe actualul exercitiu financiar POIM.
:((