[BH] Centura Stei-Beius

Started by Io, June 16, 2018, 03:03:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

In forma actuala nu prea o sa fie tentant sa mergi pe centura. De exemplu ai 2 tiruri in fata dupa care astepti sa faca 4 giratorii, mai bine o iei prin oras 2 giratorii si mai prinzi si un semafor sa zicem, cred ca o sa faci mai putin prin oras. Este un castig pentru localnici pentru ca scapa de traficul greu. Vina e la cnair ca a lalait-o 10 ani cu proiectul asta iar Bolojan vrea acum ceva simplu si rapid 

luc

Bine că au rămas, cel puțin pe hârtie, la varianta inițială:

"În urma analizei celor trei trasee propuse pentru Varianta de Ocolire Beiuș, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) a decis realizarea Variantei 1. Aceasta ar urma să fie împărțită în două sectoare: sectorul 1, care ocolește Beiușul, și sectorul 2, care ocolește celelalte localități de pe traseu.

Prima etapă presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național. Traseul traversează râul Crișul Negru și Drumul Comunal 231, apoi printr-o curbă la dreapta își continuă traseul paralel cu drumul național, ocolind pe la vest Beiușul. În continuare, traseul traversează o cale ferată și râul Crișul Negru, apoi printr-o curbă la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni în DN76. Proiectul șoselei prevede construirea a două poduri peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane.

Varianta 1 a fost aleasă datorită procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centură. Proiectul este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare- POIM 2014-2020."

https://www.cjbihor.ro/varianta-1-traseul-decis-pentru-centura-beius/


luc

#48
Ce îmi plac mie desenele astea cu carioca pe hârtie! Boală grea, de care nu mai scăpăm!
La o privire mai atentă traseul propus intersectează de 2 ori DJ764F. Ori în "schița" propusă nu apare nici un pasaj înainte de Tărcaia. Avem pe undeva SF-ul? E o scăpare de proiectare sau de... cariocă?

nenea_hartia

@luc: Presupun că se folosește 100% documentația originală, de acum 10 ani, asta ar explica lipsa pasajului. Acolo era propusă o intersecție în T, la nivel. :(



tom_sawyer

 Consiliul Judeţen Bihor a aprobat proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici pentru realizarea centurii municipiului Beiuş, un proiect de 69 mil. euro, fără TVA, finanţat din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014-2020, din fonduri de la bugetul de stat şi de la bugetul CJ Bihor.

Lungimea traseului este de 7,33 km, iar şoseaua va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens. Proiectul presupune construirea a patru poduri şi a trei pasaje, cu o lungime totală de 1,85 km. Durata de realizare a investiţiei ''Varianta ocolitoare Ştei (Beiuş) - etapa I - Centura Beiuş'' este de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

''Ne propunem ca după aprobarea proiectului în comsia tehnico-economică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe care sper să o obţinem în prima jumătate a lunii iulie, să demarăm procedura de licitaţie pentru desemnarea unui constructor. Documentaţia pe care o avem este la stadiul de Proiect Tehnic (PT), deci nu va mai fi nevoie de o durată de proiectare. Estimăm că, dacă nu vor fi contestaţii, cel mai târziu în primăvara anului viitor vom putea începe efectiv lucrările, prognozând că la finalul anului 2023 centura va fi gata", a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, într-un comunicat de presă.

ZF

cristi767

LICITAȚIA PENTRU CENTURA BEIUȘULUI

QuoteAzi s-a publicat în sistemul electronic de achiziții documentația licitației pentru centura municipiului Beiuș, după ce Autoritatea Națională de Achiziții a verificat conținutul și condițiile propuse, având în vedere valoarea ridicată a lucrărilor - 70 de milioane de euro.

Constructorii interesați vor putea pregăti oferte până în prima jumătate a lunii decembrie. Deschiderea ofertelor se va face în 13 decembrie.

Lucrările sunt complexe (3 pasaje supraterane și 2 viaducte de peste 700 de metri lungime fiecare) și vor trebui finalizate până la sfârșitul anului 2023.

Proiectul tehnic face parte din documentație, iar dacă procedura de licitație se va derula fără probleme, lucrările ar trebui să înceapă în primăvara anului viitor.

Mulțumesc proiectanților, echipelor tehnice ale Consiliului Județean Bihor, Companiei Naționale de Autostrăzi, primăriilor și autorităților partenere pentru faza în care a ajuns acest proiect important pentru zona Beiușului și pentru tranzitul pe DN 76 între Oradea și Deva.

via


bacovia

Tare Bolojan!
Trist ca nu sunt mai multi ca el. La Cluj se c*ca pe ei cu centura vietii.

lucianluci96

#53
Traseu Centura Beius:







marinul

eh asa da, un singur sens giratoriu  :D

survola


NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1035682] "Executie lucrari ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș"".

Valoare estimata: 316.930.989,34 RON fara TVA

Durata contractului: "18 luni si 36 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Finantare: POIM

Termen depunere oferte: 13.12.2021

lucianluci96

Răsturnare de situaţie în cazul Centurii ocolitoare a Beiuşului: Tribunalul Bihor a suspendat investiţia de peste 320 milioane de lei

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/rasturnare-de-situatie-in-cazul-centurii-ocolitoare-a-municipiului-beius-tribunalul-bihor-a-suspendat-investitia-de-peste-320-milioane-de-lei-167232.html

Tribunalul Bihor a suspendat, miercuri, executarea hotărârilor Consiliului Judeţean Bihor vizând realizarea Centurii ocolitoare a municipiului Beiuş până la finalizarea procesului pornit de 494 de localnici din comuna Tărcaia, în care oamenii cer anularea întregii proceduri.

Executorie, dar nu definitivă

"Admite cererea de suspendare formulată de reclamanţi, în contradictoriu cu pârâtul Consiliul Judeţean Bihor", arată comunicarea de pe portalul instanţei, specificându-se şi hotărârile a căror executare se suspendă.

Astfel, instanţa a suspendat hotărârea prin care s-a aprobat noul traseu al şoselei ocolitoare (HCJ nr. 143 din 30 iunie 2021) şi cea prin care s-a aprobat declanşarea procedurii de expropriere şi însuşirea raportului de evaluare pentru culoarul respectiv (HCJ nr. 144 din 30 iunie 2021), "până la soluţionarea definitivă a cauzei având ca obiect anularea actului administrativ".

Soluţia instanţei este executorie, însă nu şi definitivă, putând fi atacată, cu recurs, în 5 zile de la comunicare.

,,Vom face recurs și, în funcție de sentința definitivă, vom decide ce avem de făcut pentru a trece peste acest impediment. Centura Beiuș va fi realizată, procedura de licitație fiind în derulare", a fost reacția preșdintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, transmisă BIHOREANULUI de Biroul de presă al instituției.

Acelaşi drum, două trasee, multe exproprieri

Un număr de 494 de săteni din comuna Tărcaia au chemat în proces Consiliul Judeţean Bihor, cerând anularea hotărârilor adoptate pentru construirea şoselei care va ocoli municipiul Beiuş, al cărei traseu a fost deviat pe terenuri cultivate cu legume, în solarii, de către localnici şi, în paralel, suspendarea investiţiei până la finalizarea procesului.

Potrivit acţiunii, traseul presupune exproprierea a 137.613 mp de terenuri aflate pe raza comunei Tărcaia, din care 65.386 mp proprietate privată a persoanelor fizice şi 72.227 mp proprietate publică a comunei Tărcaia.

Asta, în condiţiile în care, din 2018, a fost dispusă declanşarea procedurilor de expropriere pentru alte 155 de proprietăţi din Tărcaia, în suprafaţă totală de 86.896 mp, pentru aceeaşi centură, dar pe un alt traseu, propus în 2011, şi care a trebuit modificat între timp deoarece, pe amplasamentul iniţial, Primăria comunei nu a mai ţinut cont de proiect şi a construit staţia de epurare a localităţii.

"Exproprierile vor avea consecinţe sociale ireversibile, având repercusiuni asupra mijloacelor de subzistenţă a unei părţi însemnate a localnicilor, în condiţiile în care veniturile din agricultură reprezintă singura sursă de venit a majorităţii acestora", se arată în acţiunea sătenilor din Tărcaia.


Superb, dupa suspendarea de la Alesd urmeaza asta de la Beius.

lucianluci96

https://www.cjbihor.ro/5-oferte-pentru-centura-beius/

Astăzi, 19 ianuarie, a avut loc deschiderea ofertelor pentru execuția lucrărilor la ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș".  Urmează evaluarea tehnică și financiară a acestora, ca mai apoi să fie desemnat un câștigător.

5 firme și asocieri de firme au depus oferte:


(1) PORR Construct
(2) Todini Construzioni Generali SPA
(3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt
(4) Asociere – Construcții Erbașu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orășenești
(5) Asociere – Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber.

Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 316.930.989,34 și 329.622.308,91 lei. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș" va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Lungimea traseului va fi de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.

Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020.

hosting pictures

vancouver

Bravo. Super bine se misca Bolojan si CJ Bihor. Si nu bani aruncati aiurea, ci prioritizat ce e mai important. Felicitari.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.