[BH] Centura Stei-Beius

Started by Io, June 16, 2018, 03:03:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Io

#30
Nu pricep care autoritati locale. CL Stei sau Beius? Mira-m-as foarte sa aiba vreo letcaie disponibila pentru asa ceva, primul e un orasel la pat pe perfuzii, al doilea se tiraste cit de cit. Nu-mi par in stare sa cofinanteze ceva. Personal pentru asemenea proiecte? Sper ca e o gluma. Ar ramine CJ Bihor. Cum/prin ce mecanism si de unde?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

horatiu.cosma

E o ordonanță recentă prin care autoritățile locale/județene/asociațiile de UAT-uri să preia proiecte de interes local de la CNAIR și să se implementeze (SF, licitații, execuție), dar plățile să se facă prin MT.

nenea_hartia

Pe ăsta n-avea cum să-l facă nici CNAIR, se bloca 10 ani în conductele și LEA 20kV ale fraților Micula, d-apoi autoritățile locale.

Io

#33
^ Am vazut-o, Horatiu, dar mi se pare doar o pasare a unei birocratii catre o alta si nimic mai mult. Eventual infiintarea uneia noi.
- cine face selectia proiectelor?
- cine organizeaza licitatia si cum? MT? Cnair?
- cine le plateste? Un ordonator de credite banuiesc. MT? Cnair? Ok, si dupa aia le da cuiva, CL, CJ? Le transfera? Cum, cui anume, carei structuri, e de dorit specializate, din CJ/CL? La Stei? Asta ar fi cel mult o gluma proasta.
Sa presupunem ca proiectul va fi fost trecut de contestatii si alte cele. Cine il implementeaza si il urmareste pe parcursul desfasurarii? CL Stei? Greu de crezut.
Mai apoi cine il receptioneaza, cum si de ce? Ce se intimpla daca executia e neconforma cu proiectul sau gresita de-a dreptul? Recte au consiliile locale oameni competenti in asa ceva, competente tehnice zic, ca purtatori de stampila patrata care sa o valideze pe cea rombica pot fi angajati dintre rudele si anturajele localilor fara vreo problema, se gasesc destule la o adica, si rude si stampile.
Cine retine/executa garantia de buna executie si cu ce drept odata transferat proiectul catre CL?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi767

Dacă e să facă cineva proiectul ăsta, acela ar putea fi numai CJ Bihor. Probabil se liberalii se bazează pe faptul că de la anul vor avea și președintele de CJ (în ultimii 4 ani au avut 50%-1 vot, și nu au avut președintele pentru că s-au coalizat toți ceilalți împotriva lor).

Este exclus să îl facă orice CL din zonă, cu atât mai mult cu cât este un proiect care ar trece prin mai multe UAT-uri. Oricum, înțeleg că fondurile ar veni de la bugetul național, deci contează mai mult cine gestionează proiectul. Or niciun CL dintre Ștei și Beiuș nu excelează la un bun management de proiecte, indiferent care ar fi sursa de finanțare. De aia cred că 99% e gândit pentru CJ Bihor această desfășurare de proiect.


marinul

Ai intuit bine, dupa cum vorbeste Bolojan ii posibil  ca defapt sa fie doar centura Beius

marinul

De pe facebook

Ilie Bolojan

PREGĂTIM CONDIȚIILE PENTRU CENTURĂ LA BEIUŞ
Azi am fost la Beiuş pentru a pregăti toate condițiile în vederea realizării centurii municipiului Beiuş.  Împreună cu primarul Beiuşului şi cu specialiști care se vor ocupa de actualizarea studiul de fezabilitate, am fost în teren, pentru a analiza traseele posibile care, pe de o parte, să respecte standardele de drumuri naționale și să corespundă criteriilor de finanțare europeană, iar pe de altă parte să răspundă nevoilor de circulație şi dezvoltare ale Beiuşului.
Am stabilit cum vom colabora pentru a urgenta proiectul. Vom face un parteneriat, în așa fel încât în luna martie, anul viitor, să avem documentația tehnică finalizată.
Mulțumesc dlui primar Gabi Popa şi colegilor care se vor ocupa de proiect pentru angajamentele asumate. De săptămâna viitoare, ne apucăm de lucru şi pe acest proiect.

link

marinul

pe Facebook

Consiliul Judeţean Bihor

Trei trasee propuse pentru Centura Beiuș
🚧 Municipiul Beiuș este unul dintre cele mai aglomerate orașe din județul Bihor, fiind tranzitat de Drumul Național 76, pe care circulă mii de mașini în fiecare zi. Dinspre Oradea intră în Beiuș în jur de 6.000 de mașini pe zi, iar la ieșire din Beiuș înspre Ștei, aproximativ 4.000 de mașini.
🚧 Astăzi au fost publicate în dezbatere publică cele trei variante de traseu pentru Centura Beiuș. Proiectul va fi realizat de Consiliul Județean Bihor până la finalul anului 2023.
🚧 Varianta 1, cu cea mai mare lungime, propusă în anul 2010, ocolește atât municipiul Beiuș, cât și orașul Ștei, și localitățile dintre cele două orașe, are o lungime 27,3 de kilometri, iar valoarea estimată a acesteia este de peste 150 de milioane de euro.
🚧 Celelalte două trasee propuse au în vedere doar ocolirea municipiului Beiuș. Varianta 2, cea mai îndepăratată de oraș, are o lungime de 6,8 kilometri, iar varianta 3, cea mai apropiată de oraș, are o lungime de 6,4 kilometri. Costurile pentru fiecare dintre cel de-al doilea sau al treilea traseu ar fi de aproximativ 32 de milioane de euro, de 5 ori mai puțin decât varianta propusă în urmă cu 11 ani. 
🚧 Traseele propuse sunt descrise în detaliu în documentul publicat pe site-ul instituției, la secțiunea Transparență decizională.




















Powered by API/PUM imgur uploader

elphax

foarte bine ca se face centura la Beius, dar se poate face si la Stei una, fara sa fie una lunga de 30 km pentru ambele orase. adica ar putea fi la pachet , facand un proiect mai atractiv pentru proiectanti si constructori

medicul de garda

Totusi, centura originala Stei-Beius, licitata, atribuita, uitata complet si anulata, era mult mai buna dpdv al tranzitului, pentru ca ocolea TOATE localitatile dintre cele doua orase, inclusiv haosul din Rieni, cu fabrica lor de apa minerala diluata. Degeaba eficientizeaza Bolojan proiectele pana ajungi sa nu mai recunosti nimic din ele, in cazul de fata mai ieftin nu inseamna deloc ca e la fel de bine, nu e nici macar pe aproape. Asta era unul din putinele proiecte din tara prin care chiar se marea viteza de tranzit pe un drum national, nu ca la majoritatea centurilor care te varsa in buza localitatii urmatoare  :doh:

Acelasi rationament se aplica si pentru Alesd sud, unde proiectul scump, pe partea cealalta a Crisului Repede ocolea si localitatile vecine cu orasul. Acolo nu am comentat pentru nu era la fel de flagranta ieftineala...
Trust me, I'm an east-european doctor!

marinul

ca e in buza localitatii e una, dar doar sensuri giratorii :(  . Doar 6 mai exact

razvan96

Este o optimizare complet absurda de cost, dar da bine sa le spui oamenilor ca e mai ieftin. Ei cred ca proiectele astea sunt ca reclamele unora de pe TV, tai doar costuri, nu si beneficii.

nenea_hartia

Ca unul care am avut parțial tangență la partea de proiectare cu varianta Ștei-Beiuș originală, sunt foarte, foarte dezamăgit de ceea ce propune Bolojan acum... >:(

AlexxC

Bolojan se intinde cat ii permite bugetul Cnair....buget din care trebuie facute altele mult mai arzatoare.
Daca ar face-o din banii judetului,din partea mea poate sa faca centura la fiecare localitate din judet.