[AR] Centura Arad

Started by Dominik, April 12, 2018, 02:52:26 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

#60
^^
Un pasaj e gata. Al doilea arata si azi exact ca acum 2 ani. Dar cica se lucreaza (acum vreo 2 saptamani am trecut pe acolo dar nu am vazut nici o miscare pe santier).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

tom_sawyer

Mai misca cineva ceva la pasajul asta?

Ultimele stiri pe care le-am gasit sunt din febr-martie:

17 februarie 2020
QuoteFalcă a anunţat că, în urmă cu două săptămâni, a avut loc o întâlnire tehnică în Arad, iar săptămâna trecută una cu reprezentanţi ai Enel, firma care pare să pună piedici construcţiei pasajului din Micălaca. ,,Problemele ivite în privinţa pasajului trebuie rezolvate la nivel local, nu la nivel de minister. Vorbim despre câţiva stâlpi de curent şi despre accesul la aceşti stâlpi. Există soluţii, iar în perioada viitoare, în cel mult două săptămâni, vom prezenta aceste soluţii"
aradon.ro

3 martie 2020
QuoteMai exact, primarul Călin Bibarț a anunțat astăzi că municipalitatea se va folosi de un proiect de reabilitare și extindere a sistemului de apă și canalizare din Grădiște, pentru a avea posibilitatea să înainteze demersurile de expropriere a terenurilor din zonă și, astfel, CNAIR să poată continua construirea pasajului.

Bibarț a declarat că a purtat mai multe discuții atât cu CNAIR cât și cu cetățenii din zonă pentru a încerca deblocarea lucrărilor, însă – potrivit primarului – proprietarii terenurilor s-ar fi prezentat cu avocați, anunțând că vor să întocmească PUZ în vederea dezvoltării zonei, însă scopul ascuns ar fi doar posibilitatea de a cere despăgubiri mai mari la o viitoare expropriere de Statul Român. Dat fiind acest fapt, întomirea proiectului de hotărâre care va fi supus la vot vineri, în Consiliul Local, ar fi o soluție de a porni exproprierile.

Nu se cunoaște nici o perioadă estimativă pentru întregul demers al exproprierilor și, automat, al reînceperii lucrărilor la pasaj.
specialarad.ro

alexandru_m

Incremenit in timp. Ultima data am fost acum 2 saptamani pe acolo si de la ultimele poze facute de Johann parca nu s-a schimbat nimic. Poate boschetii sa fie mai mari si tot ce e fier lasat de izbeliste sa fie mai ruginit.

vancouver

#63
Data fiind harta traficului la nivel de 2017 publicata aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg292668#msg292668 ,
propun o relocare a DN7 la est de Arad (intre Paulis si Arad). Traficul acolo este cel mai mare din toata zona Banatului, inclusiv peste toate autostrazile deja construite pe acolo. Se vede cum putin mai la est traficul scade semnficativ la minimul ce se poate reprezenta pe harta, deci exclus sa fie vorba de traficul de tranzit. E vorba de trafic local. (cel de tranzit este sub 5000 veh / zi pe Valea Muresului, cel de langa Arad de pe Dn7 intre 15000 si 20000. Deci cel local este de 12-15.000. Se vede din schita de mai jos ca acesta este si scopul noului drum, de a oferi legaturi cu fiecare localitate. Pentru tranzitul de lung parcurs avem A1, deci nu trebuie sa ne intereseze.

PROPUNERE RELOCARE DN7 LA EST DE ARAD:


(click pentru zoom)

Se observa ca am integrat si constructia unui pasaj peste sensul giratoriu de la intersectia centurii Arad nord cu Dn79 Arad - Oradea. Din acest punct pana la intersectia cu DJ709 4 benzi, fiind de asteptat trafic semnificativ (si DJ709 e destul de aglomerat si unii vor folosi noua conexiune, mai ales camioane). In rest 1+1 ajunge, pentru ca oricum ramane si vechiul DN7, iar din traficul local o parte o sa ramana pe vechiul DN7.

Utila ar fi undeva si o parcare pentru camioane cu toaleta. Posibil in timp noul drum sa atraga spatii logistice sau industriale.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vlad94

Foarte buna ideea. Ar degreva traficul din zona metropolitana Arad. Dar de ce sa nu fie tot drumul in regim 2+2?

dr4qul4

ideea e buna, dar ar trebui implementata de CJ Arad.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

@Vlad94: pai am explicat de ce nu e necesar sa fie tot 2+2. Pentru ca avem trafic de tranzit ca. 5000 veh/zi si trafic local <15.000 veh/zi. Din traficul local o parte o sa ramana pe DN7 actual, fie ca au treaba efectiv in acele localitati sau zone comerciale, fie ca sa intre in Arad mai spre sud. Sa zicem 50%.

Numai ca traficul de tranzit este calculat la nivel de 2017, cand inca multe camioane foloseau Valea Muresului, A1 nu era gata ca acum, doar cu 15km lipsa. Deci acel trafic de tranzit a mai scazut cu siguranta.

As lua 3000 tranzit + 7000 local / regional. Adica 10000. La mai putin de 16.000 este suficient 1+1. Resursele trebuie alocate prudent si judicios si nu facute drumuri inutile, ca atunci nu ajung banii pentru alte zone. Mai ales ca trebuie facut si un nou pasaj peste CF, si aici chiar conteaza 1+1 in loc de 2+2.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alexandru_m

Vancouver, neaparat trebuie parcarea aceea cu toaleta unde sa isi poata face ISCTR-ul controalele. Drumul nou ocoleste parcarea dintre Vladimirescu si Mandruloc unde sta controlul trafic / controlul vinieta  O:-)

Vorbind serios, a fi foarte util acel drum. Toate localitatile de pe DN7, cat si cele de la poalele Zarandului sunt practic "dormitoare" pentru Arad. O perioada am facut si eu naveta Sambateni - Arad.

ionut_16

După ani de zile în care lucrările la cel de al doilea pasaj rutier din Micălaca au fost mereu întrerupte, acum s-a lansat un nou termen: iulie 2021.
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/termen-pentru-pasajul-din-micalaca-iulie-2021-1262428/





Powered by API/PUM imgur uploader

QuoteARAD. Lucrări sistate ani de zile, reluate în parte, exproprieri și noi variante de construcție. Toate au făcut ca Pasajul rutier din Micălaca să fie în construcție de peste 8 ani de zile. Ultimul contract pentru finalizarea lucrărilor a fost semnat în 2018, dar și acesta a întâmpinat probleme, iar acum este suspendat. Pe scurt, constructorii nu au putut înainta cu lucrările, dat fiind faptul că terenurile necesare pentru coborârea liniei de înaltă tensiune nu au fost incluse în șantierul Pasajului. Totuși, veștile din partea administrației locale sunt unele încurajatoare. Pasajul ar putea fi finalizat în luna iulie a anului 2021.

,,În momentul în care s-a repus în licitație cel de al doilea pasaj de pe Centura Aradului, Ministerul Transportului de atunci a uitat să ia terenul necesar pentru coborârea liniei de înaltă tensiune. În anul 2019, sub guvernarea PSD, lucrările au fost oprite. Tot în 2019, dar în luna noiembrie sau decembrie, a avut loc o întâlnire cu directorul CNAIR Timișoara, Instituția Prefectului Arad, Consiliului Județean Arad și Primăria Municipiului Arad, pentru a căuta pe plan local soluții. Varianta pe care am mers este deja în primă parte aplicată, Primăria Municipiului Arad a aprobat exproprierea acelor terenuri și a dat posibilitatea constructorului să proiecteze deja coborârea liniei de înaltă tensiune. În luna august, când Studiul de Fezabilitate va fi finalizat, acesta urmează să fie aprobat de Primăria Arad. Apoi, constructorul va putea începe lucrările pentru a aduce rețeaua de înaltă tensiune în subteran, ceea ce înseamnă că în luna ianuarie constructorul pasajului va putea începe lucrarea. În comparație cu anul 2012, atunci când Guvernul Ponta a oprit lucrarea, acum lucrarea este sistată şi din punct de vedere al autorizației de construcție pentru a nu mai fi nevoie de încă o autorizație. Astfel, din ianuarie 2021 estimăm că în iulie 2021 acest pasaj va fi finalizat", a explicat europarlamentarul Gheorghe Falcă, într-o conferință susținută vineri alături de ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Așadar, dacă nu vor apărea alte probleme, într-un an de zile va fi finalizat și cel de al doilea pasaj de pe Centura Aradului.

ioandorin

Vancouver: ar fi o idee bună cu acea variantă de centură, dar paralel cu 708C e linia de tramvai Arad-Ghioroc,care până la Sâmbăteni e paralelă cu DN7 si ar mai trebui si un pasaj peste CF 200 ! Și la cum de rapid se construiesc pasajele în Arad ...!!!!!!


bogdymol

Deja e comedie cu pasajul de la Arad. După 10 ani de la începutul lucrărilor pasajul nu e gata, iar contractul de construcție s-a reziliat din nou. Alți bani vor fi investiți pentru o nouă expertiză tehnică, iar de (re)început efectiv lucrările nici nu cred că putem discuta anul acesta. :bash:

Constructorul și-a pierdut răbdarea și a renunțat la pasajul din Micălaca (centura Arad)



Este vorba despre pasajul acesta. Stadiul actual e exact cum îl vedeți pe Google Street View.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

elphax

acuma  sa vedem pe cine pica vina. sau cum se scot cei de la DRDP ...

NGC

Rezilierea a avut loc anul trecut.

Saptamana aceasta a fost lansata licitatia [SCN1080776] "Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-București - (expertiză tehnică lucrări executate, întocmire proiect tehnic rest de executat și asistență tehnică din partea proiectantului".

Valoare estimata: 331.932,77 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 18.01.2021

TibiV

^ referitor la articolul postat de bogdymol...

Problemele de genul asta (legate de dreptul de servitute) nu pot fi rezolvate nici de cel mai competent ministru...

Astea sunt probleme de LEGISLATIE, iar legile NU sunt facute de ministri.
Ministrul (si ministerul in ansamblu) trebuie sa respecte legea. Daca legea este proasta/incompleta, poate cere modificarea ei - dar nu o poate modifica. De asta exista (sau incercam sa existe) separatia puterilor in stat...

Cat timp legea spune ca poti expropria 100 de metri patrati pentru a instala/reloca un stalp LEA, dar nu poti obliga proprietarul terenului care inconojoara stalpul sa iti permita accesul la stalp (probabil o data la 10 ani, dar poate fi si de 5 ori anual, daca este un an cu vijelii/furtuni/tornade neobisnuit de puternice, si o regiune intreaga ramane in bezna...) nu poti rezolva nimic.

Probabil normal ar fi sa expropriezi si drumul de acces la stalpi, si (daca fostul proprietar iti este simpatic) sa ii dai tu dreptul de servitute de a traversa drumul tau (ca din momentul exproperii, poti sa decizi ca este drum "inchis circulatiei publice".
Daca nu iti este simpatic, nu ii dai drept de servitute - si atunci sa fie obligat sa faca un ocol de 2-3 kilometri pentru a trece de pe o tarla a lui pe cea vecina (tot a lui), aflata la doar 5-6 metri distanta...

La sah calul poate efectua "manevre" ne-ortodoxe, dar in lumea reala baietii aia cu calul-nacela de la F5 care vor sa ajunga la cabluri nu prea au cum "sa sara" peste tarlaua de la F6 ca sa ajunga la turnul de la E7...

Daca va aminititi, discutiile astea cu "dreptul de servitute" au fost foarte "la moda" pe A10 in 2020. Slava Domnului ca anul asta "s-au demodat" - pe A10 cel putin...

Dar, deh, pe "vremurile de trista amintire", toti agricultorii isi bagasera "de buna voia" terenurile in CAP si taceau din greu (si furau la fel de din greu...)
Acum sunt proprietari "cu drepturi depline" si se supara chiar si daca zboara o drona peste terenurile lor... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)