Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefanudrea

#555
^
Vedeti? De aia nu se face A6 pt ca exista persoane care cred ca DN6 e pustiu iar podul Calafat e o barna peste o balta! Cei care locuim in zona cunoastem realitatile si stim ce coloane de tiruri suferim pe traseul Severin Lugoj mai nou (in trecut Timisoara) faceam 4 ore pe 200 km precum si pe relatia Severin Calafat!

alecu26

traficul pe calafat vidin e in evidenta crestere de la an la an, asta in ciuda nepasarii partii romane, dar mai ales a bulgariei.

De asemenea, chiar mai demult vroiam sa spun asta: TIR-urile de turcia inca nu au disparut din Romania. Chiar zilele trecute, la bifurcatie la Szeged, vreo 5-6 tiruri cu numar de Turcia, unul dupa altul, in fata mea au continuat drumul spre Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

da, asta ar fi. Hotel, combustibil (daca il facem competitiv pretul). Si nu ar soma fetele de pe marginea drumului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bridge

#558
 :lol: Pt fete.

dcr965

#559
Quote from: cezar-mario2012 on March 09, 2016, 01:22:43 PM
  Acest subiect s-a mai discutat pe topicul (în data de 3 martie 2016):  http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg107744#msg107744 îl mai postez și aici.

   Nu, A5,A0, A1, A10 și A3. A fost doar o întâlnire informală ce a avut loc la Sofia. S-a mai discutat și despre o legătură feroviară rapidă între sudul și nordul Europei.

Cred ca vorbim de doua lucruri diferite - Reuniunea unde se vorbeste despre Via Carpatia nu s-a desfasurat la Sofia ci la Varsovia, dupa cum scrie aici

Vad ca si CNADNR a pus cate ceva despre acest proiect.

AdrianB1

Quote from: gruiarew on March 09, 2016, 05:50:05 PM
Nu mai bine să fie variante? Sau se ia în calcul iar să se pună presiune și cu asta pe bucata Sibiu-Pitești?
Bine? Depinde pentru cine. Bine pentru noi sau pentru tiristi?

Pai din Istanbul au autostrada pana la Sofia, de acolo e planificat ceva pana la Vidin, de unde se duc la Lugoj. Ca sa ajunga la Bucuresti cum traverseaza Bulgaria spre nord si de ce? E mai lung, e mai greu, pentru ei nu e bine.

Pentru noi nu e clar daca e mai bine, pana la urma vignetele alea sunt taxe de folosire a drumui din care sa se construiasca si sa se intretina drumurile, nu ocazii de a jumuli trecatorii. Ar trebui sa fie neutru, in cazul asta, de A1 avem nevoie si cu si fara traficul de tranzit extern.

frunzaverde

#561
Quote from: liviu on March 09, 2016, 05:02:09 PM
Pe ce te bazezi când scrii că e gol?

Iar incepem cu prostiile?

Hai sa vedem cum se compara traficul la Calafat cu cel de pe CX, concurentul lui direct. MZA = 1900.

MZA-ul la Dimitrovgrad/Gradinje (RS-BG) in 2009 era de 7480 in baza de date FTTE Belgrad. Spre Croatia, MZA-ul dat de sarbi este 7250 in 2009, cel dat de croati este de 6456 in 2011. Spre Ungaria, MZA-ul total la Röszke era de 5453 in 2009 (date unguresti) si 6850 in 2009 (date sarbesti).

Pentru granitele romanesti: Nagylak/Nadlac 6878, Apatfalva/Cenad 633, Battonya/Turnu 1275, Gyula/Varsand 2829, Sarkad/Salonta 1046, Artand/Bors 5175, Csengersimai/Petea 2264 (date unguresti din 2009), Ruse/Giurgiu 6247 (date bulgaresti din 2010). Pentru Moldova si Ucraina nu am cifre, pentru ca nici RO si nici MD/UA nu publica asa ceva. Deci Calafat-Vidin e cam la fel de aglomerat ca o vama RO-HU de rang 2 gen Petea sau Varsand in 2009 (traficul a crescut de-atunci, 2009 fiind "varf de criza").

Podul Calafat - Vidin a fost construit pentru un MZA de ~15-20.000 de vehicule. Pe zi, nu pe saptamana. Deci e gol. Dar ti s-a mai spus asta (tu scriai ineptii cum ca drumul la pod ar fi cel mai aglomerat din tara, cand in realitate traficul e mult sub capacitatea de proiectare)...

Quote from: gruiarew on March 09, 2016, 09:14:09 PM
Nevoia de A1 e clară, nu are sens să mai discutăm despre asta. Dar aş tinde să cred că e şi nevoie de A6. Şi după capul meu pentru traficul de tranzit le-aş da varianta cea mai scurtă.

Doar ca varianta cea mai scurta este Sofia - Dimitrovgrad - Belgrad - Budapesta - Viena. Respectiv Sofia - Belgrad - Zagreb - Munchen. Asta e problema cu "vechiul CIV", adica Sofia - Vidin - Lugoj; are un coridor care era 80% autostrada sau drum expres in 1995 (acum e 90%) la 150 km paralel. Un coridor care in plus este mai scurt, urca mai putin, si are muuult mai putini km intr-un relief greu. Si care in momentul asta are 70-80% din trafic.

Pentru o relatie pur nord-sud e un pic altceva. Chestia e ca pana acum UE a finantat aproape exclusiv legaturi est-vest (inclusiv in HU, M5 a fost construit prin PPP), relatiile nord-sud fiind slab sau foarte slab dezvoltate, si nu doar din punct de vedere al infrastructurii ci si a comertului. In afara de o bucatica in SK, o bucatica (mai mica sau mai mare) in HU si Kaunas - Klaipeda in Lituania, practic nu exista nimic construit... Si pentru RO si pentru BG, prioritatile nationale se intind pana dupa 2040 doar pentru rezolvarea situatiilor care azi sunt critice... ma intreb de unde vor veni banii? Sau e inca o carioca pe hartie, ca "Autostrada Marii Negre", "Traceca" si alte prosteli de-astea?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

liviu

#562
^

Interesante date istorice pentru comparații între țări, mai mult, nu între PTF.
Date mai noi nu există? Dacă nu, inventațile. Dai date din 2009.
E incorect să-i concurăm pe sârbi?! Te rog, ce este CX? Dimitrovgrad?
E normal ca TF total cu HU să fie întotdeauna mai agomerat, că nu trece numai cel de la Dunăre.
Eu compar în primul rând cu traficul dinspre Bulgaria (nu numai bulgăresc).
Cât este acum traficul pe Giurgiu-Ruse? Cât a influențat noul pod deschis în 2013 traficul pe vechiul pod?
Date recente am solicitat, dacă la are cineva. Poate le solicită API la Poliția de Frontieră.
Traficul nord-sud în Europa e tot mai evident azi pentru alții, nu pentru românii blocați în trecut, pentru care să nu fie prea târziu, ca de obicei.
Traficul urmează autostrada.

Ionut

Va rog, deviem. Reluam discutii vechi si nici macar nu sunt ontopic. Despre proiecte si discutii Ax versus Ay, discutati pe threadul generic de autostrazi. Multumesc!

Morosanu

Si totusi, doar o clipa Ionut, cum pot sa treaca printr-o vama (pod) ca si Calafat intre Ro si Bg 10-13 masini pe minut pentru MZA 15-20.000? Poate daca ar fi Schengen. Altfel nu e posibil!!!
Politica distruge tot ce atinge.

frunzaverde

#565
Quote from: Morosanu on March 10, 2016, 10:51:37 AM
Si totusi, doar o clipa Ionut, cum pot sa treaca printr-o vama (pod) ca si Calafat intre Ro si Bg 10-13 masini pe minut pentru MZA 15-20.000? Poate daca ar fi Schengen. Altfel nu e posibil!!!

Capitan Andreevo - Kapikule are MZA undeva la 11.000 cu 39 de culoare de verificare. Hegyeshalom/Nickelsdorf depasise 17.000 in 2004 cu 27 de culoare de verificare. Deci se poate.

Podul in sine a fost construit explicit pentru Schengen, vama curenta fiind construita in spatiul prevazut de reglmentari ca "spatiu rezervat pentru control temporar Schengen". Cu 6 culoare de control, de acord ca PTF-ul nu poate alimenta podul la capacitatea constructiva a acestuia - are o capacitate de maximum 4000-5000 vehicule pe zi. Sub a drumurilor care alimenteaza PTF-ul si sub a podului insusi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

cu toate ca ar trebui sa stiu...dar acum nu-mi amintesc: MZA se calculeaza in vechicule etalon sau fizice?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: alecu26 on March 10, 2016, 12:27:01 PM
cu toate ca ar trebui sa stiu...dar acum nu-mi amintesc: MZA se calculeaza in vechicule etalon sau fizice?

Depinde de la tara la tara. Sarbii, bulgarii, croatii si romanii folosesc vehicule fizice (un camion = un vehicul).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

da. Am gasit si eu intre timp. Totusi la calculul capacitatii unui drum (nivel de serviciu A, B, .....E) functie de care se defineste daca un drum e congestionat sau fluid, se foloseste vehiculul etalon. (parca).

Iar la calculul sistemului rutier, totul se echivaleaza in Osii Standard....alea de 11.5 tone care le vedem pe semnele de circulatie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stefanudrea

Ce se mai stie despre alunecarile de teren de pe A6?