Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

da, mai la nord de DN6, nu de traseul "tău" :)

vancouver

Am inteles ce vrei sa zici. In loc de mult mai spre nord, cum am desenat eu, tu zici sa fie doar "un pic" spre nord. Si atunci ar functiona pentru inceput acea centura de care vorbesti. Prima astfel de centura sa fie acolo la Ghimpati/Copaciu/Naipu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Uite, incerc sa pun pe planseta ce zici tu:



Comentariul meu:
- daca nu ai bani poti face pentru inceput doar mini-tronsonul 2b
- dar: de localitati si de 1+1 nu scapi numai cu 2b si 1. Trebuie macar facut si 2a, astfel incat sa nu ai un fenomen Holdea-Margina sau Sebes-Teius, in care ai ceva drum express, dar apoi revii la 1+1, inclusiv trecere prin Valea Plopilor. Mai ales ca de la intersectia cu 61 si 5B se adauga trafic.
- mai departe spre Alexandria ai in continuare Prunaru-Bujoreni-Draganesti Vlasca - o portie buna de DN clasic, cu tot tacâmul: zona dreapta de depasiri riscante, curbe ciudate cu urcari si coborari, localitati; deci cam la fel de urgent ca si Naipu-Ghimpati e si seria asta de 3. Daca vrei sa mai folosesti ceva DN e aproape imposibil, ca trebuie sa mai faci si o intrare si o iesire, de ex. imediat dupa Bujoreni un racord cu DX si din nou imediat inainte de Draganesti-Vlasca. Dar practic e imposibil, ai o zona de padure cu complex turistic, cu balti si meandre ale raului...

Ori daca faci 2a+2b+2d, ce castigi? Ca nu mai faci 2c? Castigi doar 14-15% din drum si asta pe o zona extrem de usoara, adica la pret economisesti doar 7-8% din cost. Dar chiar mai putin, pentru ca ai de facut in plus 2 drumuri de legatura (care in varianta propusa de mine nu exista), cu racordul aferent la DN6. Economia o sa scada spre 4-5%...

Si cu ce pret? Cu pretul ca fix atunci cand ai ambuteiaje acum, o sa ai ambuteiaj si dupa aceea, la intrarea pe 2c.

In schimb repet avantajele unei trasari ceva mai la nord (poate ca eu am exagerat si este suficient daca drumul trece imediat la sud de Letca Noua si Letca Veche):

1. O mai buna ocolire a zonelor mlastinoase + de padure (mai ales imediat la nord de Draganesti Vlasca, e si o manastire acolo).
2. O mai buna deservire a zonei Milcovatu / Mereni / Videle (nu se poate spune ca Naipu - Ghimpati nu vor fi bine deservite, DN6 o sa fie in continuare la dispozitia lor si alte localitati din sud doar viseaza la asa un drum)
3. Posibil un drum de legatura nou 1+1 pana la Videle.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Da, varianta ta pentru 2 e mai bună, dar eu m-am gândit la varianta asta în ideea că așa poți să le faci pe bucăți. Altfel ar trebui să faci toată porțiunea 2 ca să o poți folosi. Așa faci o centură peste Ghimpați anul ăsta, câștigi 10 minute, alta la Drăgănești+ Bujoru, alte 10 minute peste 2 ani, și când ai bani le unești.     Dar evident e "după buget, coane Fănică", dacă sunt bani poți face totul deodată, că doar nu e piramida lui Keops, e un drum de câmpie :) . Pe porțiunea 1 e clar că trebuie făcut un traseu nou ca să separi traficul de tranzit de cel local, măcar până la Mihăilești ( aia trebuia să fie "adevărata centură Mihăilești" ). Pe de altă parte, depinde și dacă bulgarii au vreo intenție cu pod la tr Măgurele, caz în care ecuația se schimbă radical...  Cumva asta mi se pare de fapt problema principală a deciziei, dacă e vorba de pod în zonă trebuie planificată autostradă și gata povestea ....   

vancouver

#859
Am mai studiat. Pe zona 2 m-am dus prea spre nord in prima varianta (dau peste niste paduri). Aici ceva intermediar, fara nici o padure, fara nici o casa atinsa, nici macar prin Bucuresti sau Ilfov. Si in zona centrala mult mai drept.


(click pe poza pentru imagine mai mare)

Si pentru o legatura rapida spre Videle am gasit o varianta mai buna, mai ieftina, cea cu albastru punctat. De la DX pana la Clejani drum nou 1+1 paralel cu actualul DJ411, deci automat si cu rol de centura pe acest DJ pentru 2 sate. Si mai departe doar reasfaltare drum existent Clejani - Gara Zavestreni - Videle, care nu trece prin nici o localitate. Doar unele curbe ceva indulcite si pasaj peste CF900 la Zavestreni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

singurul cusur pe care îl găsesc e tot ăsta, că trebuie să faci 40 de km de DE ca să fie folosibil. Cât despre porțiunea 3, m-am mai uitat pe StreetVew, o să mă uit mai atent când mă mai duc la țară, dar mi se pare din ce în ce mai rațională varianta să  treci drumul actual (DN6) pe deasupra la Vitănești iar la Văceni, dacă mai sunt locuite, să expropriezi trei case și să termini povestea, folosind aliniamentul actual :) Eventual le faci și lor o supratraversare în cazul în care au terenuri pe cealaltă parte a drumului, dar localitatea aia nici cătun nu e...
Eu mă gândisem la o variantă incrementală pe porțiunea doi ca să aibă efecte cât mai repede. Dar, încă o dată, trebuie mai întâi clarificat cu bulgarii dacă vor cu adevărat pod la tr Măgurele sau a fost doar pentru poză ( ar deveni traseul numărul unu spre Sofia, Atena) pentru că dacă da problema se pune altfel, vorbim aproape sigur de autostradă. Chiar și acum uneori waze mă trimite pe bac la Tr Măgurele pentru Grecia de la mine de acasă, în funcție de cât e de aglomerat la Giurgiu...

dr4qul4

Eu vad o problema grava in traseul lui vancouver. E mult prea drept. Nu a auzit CNAIR de asa ceva. Mai degraba traseul va merge de la Mihailesti spre Videle si de acolo la Alexandria. Daca nu face macar o cocoasa/ocol, nu respecta sandardul  O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Nici o masă fără pește,
Nici un drum fără cocoașă
...
:lol:

Vorbind serios, ultima variantă a lui vancouver este foarte bună. Le-a livrat un SPF "la gata" ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

@carutasul Bulgarii completează acum autostrada A2 ,,Hemus" Sofia-Varna https://magistralahemus.bg/trase/ - sunt în execuție loturile 2-5, și au scos la licitație autostrada Ruse-Veliko Târnovo http://www.api.bg/index.php/en/prescentar/novini/road-infrastructure-agency-has-launched-public-procurement-design-and-construction-first-756-km-ruse-veliko-tarnovo-motorway/

Traseul București Sofia va fi deci în viitor pe Giurgiu-Ruse (actualul pod sau altul nou) Biala - Veliko-Târnovo - Plevna - Sofia. Cam cum este și acum, doar că pe autostradă.

dr4qul4

Nu as fi atat de sigur ca bulgarii nu vor incepe cat de curand si o autostrada Sofia-Plevna, asa ca eu tot mai sper sa facem o hidrocentrala la Turnu Magurele.
Vrem energie verde, dar ignoram tocmai cea mai mare resursa la indemana (Dunarea), cea mai eficienta si cea mai putin poluanta energie pe termen lung (orice ecosistem ar strica o hidrocentrala acolo, lacul de acumulare format va crea un alt ecosistem la fel de valoros).
Nu cred ca ne putem baza pe o energie care produce "dupa cum bate vantul", iar panourile solare vor fi cel putin interesant de reciclat (plus ca ocupa mult teren care ar putea fi folosit pentru agricultura).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

@RaduG, sunt la curent cu lucrările de la bulgari, apreciez litoralul grecesc :) Doar că totuși un memorandum s-a semnat, o fi fost Veorica dar nu cred că a fost chiar așa aiurea, doar pentru presă, ceva discutii or fi fost totuși... Între Calafat și Giurgiu sunt mulți km, mai merge un pod, iar bulgarii o să vrea și ei proiecte noi, mai ales că pe direcția nord-sud nu prea au drumuri :) În fine, după părerea mea trebuie clarificat de la bun început, da sau ba, pentru că dacă e da nu cred că are rost să ne complicăm cu drum expres sau lărgiri.

hvm

#866
^^
Adica Sofia - Plevna pe alt traseu decat cel care acu trece la 3517km de plevna?

LE: Multumesc RaduM. Am editat.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

RaduG

#867
@dr4qul4 Lotul 3 ,,Hemus" trece la 14-15 km de Plevna, vezi link-ul meu de mai sus, și va avea nod de descărcare pe 35 către Plevna https://www.google.ro/maps/@43.2720098,24.6515281,2052m/data=!3m1!1e3. De fapt acesta este și rostul declarat A2 Hemus, conectarea și dezvoltarea nordului BG. Puțin probabil să mai deschidă încă un proiect spre Alexandria, mai ales că nici pentru A2 nu au clarificată toată finanțarea, iar cea imediat următoare ca etapizare în strategia lor va fi Ruse - Veliko Târnovo - Stara Zagora - Grecia.

naivu

Eu nu aș merge cu improvizații pe București-Alexandria, indiferent cât de mic e ultimul MZA înregistrat. Poate fi continuat cu un Alexandria-Craiova și cuplat cu Craiova-DTS și Calafat-Lugoj (incluse în programul de guvernare) și deveni în 15ani o legătură București-Occident similar de atractivă ca A1; cuplat cu un pod la Turnu Măgurele și un DX de 50km ar deveni cea mai atractivă conexiune spre Sofia-Salonic-Atena.
PS: cred că AM pt un nou baraj pe Dunăre e aproape imposibil de obținut, așa că rămîne posibil doar podul

dr4qul4

De la sud de Plevna nu poate fi facut un drum de legatura care sa ajunga pana langa oras? Si de acolo sa-l continue pana la granita?
Mie lotul acesta in constructie mi se pare ca merge destul de drept in Sofia si Bucuresti. Mult mai drept decat ce construim noi.
Ar trebui clarificat acest lucru. Ar fi cam aiurea sa se faca un nou pod la Ruse si dupa aceea sa duca o autostrada pana la Nikopol
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist