Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

Goldmund

Multumim pentru poze, dorum! A6 arata foare bine si tare mult as vrea sa merg in curand pana la Turnu Severin, pe autostrada...

teocharis

@dorum: ai parcurs si iesirea din A6 pe la nodul Paru catre Costeiu?

cineva spunea ca acel DJ intre Paru-Costeiu-DN6 nu ar face fata descarcarii traficului de autostrada....

dorum

e f. prost iar in Costeiu sunt niste curbe la 90 grade si drumul e ingust...TIR-urile s-ar chinui sa-l parcurga si sa iasa in DN

teocharis

asta inseamna ca nu va fi folosit nodul Paru iar iesirea/intrarea in A6 va fi pe centura Lugoj...

dorum

ca cam asa ceva! :)

PS: cacofonie introdusa intentionat!! :) :)

Archi

Quote from: dorum on December 08, 2013, 05:27:05 PM




OMG :jawdrop:!! Cum a reusit zapada sa "nimereasca" chiar pe pod. Asta da precizie.

teocharis

nasol, prevad un A6+A1 aproape pustii...

nenea_hartia

Quote from: Archi on December 08, 2013, 06:37:17 PM

OMG :jawdrop:!! Cum a reusit zapada sa "nimereasca" chiar pe pod. Asta da precizie.
Podurile sunt cele mai reci structuri. Unele sunt construite peste ape și niciunul nu are contact direct cu solul (pe sub ele e curent, dacă-mi permiți un barbarism :D). De aceea pe ele e mereu pericol de polei iarna. Explicația pozei e că a nins peste tot, dar s-a topit. Mai puțin pe pod.

@dorum: mii de mulțumiri!

savagedanyro

De abia acum realizez cat de mult ne-a lipsit nenea_hartia in ultimul timp.

...live the moment...

bogdymol

^ Poti sa o mai spui o data :cheers:

-------------------------------------------------

Ce-mi plac indicatoarele. Bine ca ne-au umplut de indicatoare cu metropola Calafat pe toata autostrada, dar cand ajungi la sensul giratoriu dintre A6 si Centura Lugoj si trebuie sa o iei spre Calafatul-mult-mentionat, constati ca a disparut brusc de pe indicatoare.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alecu26

#160
Quote from: nenea_hartia on December 08, 2013, 07:54:13 PM
Podurile sunt cele mai reci structuri. Unele sunt construite peste ape și niciunul nu are contact direct cu solul (pe sub ele e curent, dacă-mi permiți un barbarism :D). De aceea pe ele e mereu pericol de polei iarna. Explicația pozei e că a nins peste tot, dar s-a topit. Mai puțin pe pod.

Intradevar...am circulat pe Sebes-Orastie la primele ore ale diminetii...inainte de a aparea trafic de santier mai mult...si am remarcat acelasi fenomen.

Am obesrvat fenomenul inclusiv la podete, care nu erau foarte ingropate.

Din aceasta cauza se explica faptul ca in normativ, podurile de autostrada sunt limitate la suprainaltare...la maxim 5% (cred). Dar asta doar in tara Bananiera Romania....unde este permis asa ceva. Banuiesc ca in tari normale...cand apare pericol de polei, alunecus, gheata, orice...se inervine preventiv mai ales pe poduri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

#161
Ramasesem dator cu poze de pe dealul de la Tipari cu A6 finalizata... :)























vancouver

Quote from: alecu26 on December 11, 2013, 09:35:15 AM
Quote from: nenea_hartia on December 08, 2013, 07:54:13 PM
Podurile sunt cele mai reci structuri. Unele sunt construite peste ape și niciunul nu are contact direct cu solul (pe sub ele e curent, dacă-mi permiți un barbarism :D). De aceea pe ele e mereu pericol de polei iarna. Explicația pozei e că a nins peste tot, dar s-a topit. Mai puțin pe pod.

Intradevar...am circulat pe Sebes-Orastie la primele ore ale diminetii...inainte de a aparea trafic de santier mai mult...si am remarcat acelasi fenomen.

Am obesrvat fenomenul inclusiv la podete, care nu erau foarte ingropate.

Din aceasta cauza se explica faptul ca in normativ, podurile de autostrada sunt limitate la suprainaltare...la maxim 5% (cred). Dar asta doar in tara Bananiera Romania....unde este permis asa ceva. Banuiesc ca in tari normale...cand apare pericol de polei, alunecus, gheata, orice...se inervine preventiv mai ales pe poduri.

Nu neapărat. La orice școală de șoferi din vestul Europei se învață asta și sunt întrebări în chestionare. O altă zonă predispusă la polei subit este în pădure. Acolo umiditatea e mai mare si poate apărea polei la sub 0 grade, chiar dacă restul drumului este uscat.

Pe de altă parte există mixturi asfatice speciale, care fac ca apa să nu înghețe decât la -4°C. Acestea se pun pe podurile de autostrada din Germania.

In România prevad probleme la iesirea din tunelul Sacel pe viaductele lung+scurt care bordeaza tunelul. Acolo o supraveghere video + meteo + informare automatizata prin panouri electronice ar fi extrem de utila. Eventual informare legata de temperatura asfaltului la intrarea pe poduri. Limitari s-ar mai impune acolo si pe vant puternic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

aschiutza

 In Germania in cazul acestei alternante viaduct-tunel-viaduct exista limitare permanenta la 80km/h (de exemplu pe A71 in cazul salbei de tunele si viaducte de langa Suhl). mie personal masura nu mi s-ar parea exagerata la Sacel.

vancouver

#164
In Germania in general in tunele este restrictie la 80 km/h si supraveghere video. Si tot in tunele sunt instalate cele mai multe radare fixe permanente.
Dar: discutam de tunele montane, FARA banda de urgenta, cu sectiune circulara si cu benzile ingustate. Asa sunt cele de pe A71. Cel mai lung de acolo are de altfel 8km si cofrajele + betonarea sunt realizate de firma româneasca Hidroconstructia. La multe poduri de acolo alte firme românesti au facut armarea si/sau cofrajele si betoanele, unele firma la care chiar eu lucrez.

Tunelul Sacel e alta mancare de peste. Poate fi comparat cu tunelurile executate deschis de la Aschaffenburg de pe A3 (cu rol de protectie fonica). Acolo A3 are 3 benzi pe sens + banda de urgenta in tunele. Limitarea este electronica, de obicei la 100 km/h. Daca apar probleme sau se aglomereaza se reduce limita de viteza.

Asta trebuie facut si la Sacel: sistem VMS pe urcarea spre tunel de la Sibiu, prin tunel si pana dupa viaductul mare. In sens opus la fel.

Limitarea in tunel poate fi:
- de regula 100 km/h
- 80 km/h daca se aglomereaza
- 60 km/h daca se executa lucrari de intretinere sau avem vehicul stationat pe banda de urgenta

Inainte si dupa tunel, pe viaducte si pe urcare:
- de regula 120 km/h
- 100 km/h daca se aglomereaza sau ploaie mocaneasca
- 80 km/h pe ploaie serioasa
- 80 km/h la temperaturi sub +1°C in asfalt si umezeala (utilajele intervenind oricum cu substante permanent pe acest sector la sub +4°C)
- 60 km/h pe ceață

Sistemul VMS trebuie sa fie compus din minim 7 tabele pe fiecare sens de mers.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.