News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[GJ] Centura Targu Jiu

Started by GDPR, March 29, 2018, 02:04:58 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Da, mare pacat.

Din ce se vede, anul acesta avem noroc daca termina centura Carei - 88% ultima data.

In rest, SI dupa marea realizare de la Caracal ... cate sa se faca intr-un an? Vreti sa plece din tara si micii intreprinzatori? (m-am inspirat din Sova cand am zis asta)

NGC

#31
Quote from: NGC on June 26, 2018, 10:13:38 PM
Deocamdata asteptam sa vedem cum reactioneaza Don Rugozitate (a.k.a. Serbanescu) si fituica de casa a CNAIR (a.k.a. Economica). ;)

A fost vreo reactie si mi-a scapat? ???

Pai atunci sa vedem ce anume a ascuns intentionat CNAIR din motivarea deciziei CNSC la contestatia pentru licitatia "Consolidarea terenului de fundare aferent sectorului Estic al Variantei de Ocolire Tg. Jiu".

Asa arata documentul facut public de CNAIR.



Si asta apare in documentul original.



perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

În lipsa unui comunicat asumat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, suntem nevoiți să facem următorul anunț: contractul cu italienii de la Collini pentru execuția Variantei de Ocolire Târgu Jiu a fost reziliat pe 18.05.2018.

Contractul a fost semnat spre finalul anului 2013, ajungându-se în prezent la un procent fizic de execuție de aproximativ 40%. Cele mai mari probleme de care s-a lovit constructorul pot fi rezumate extrem de simplu: pregătirea dezastruoasă a proiectului pus la dispoziție de CNAIR.

Exproprierile nu au fost finalizate nici până astăzi, mai multe locuințe aflându-se pe traseul drumului. Unele rețele de utilități și situri arheologice au fost identificate ulterior demarării lucrărilor.

Mai grav, structura solului pe care trebuia construită centura, așa cum era descrisă în proiectul tehnic, nu avea nicio legătură cu realitatea din șantier. Astfel că s-a lansat o licitație separată pentru consolidarea terenului de fundare la final de 2017 (încă activă), iar cea pentru finalizarea exproprierilor în primăvara acestui an (fiind anulată în primă fază). În ciuda acestor "eforturi", constructorul a decis să renunțe la contract.

Varianta de Ocolire Târgu Jiu se înscrie pe o listă rușinoasă a proiectelor pregătite dezastruos de către CNAIR, toate ajungând după ani de zile de tergiversări la rezilieri previzibile: centurile orașelor Suceava, Târgu Mureș, Carei, Bacău sau modernizarea DN76.

Mai mult, CNAIR nu învață din greșeli și continuă să scoată la licitație investiții majore insuficient pregătite, precum Drumul Expres Craiova-Pitești, Centura Timișoara Sud, podul peste Dunăre de la Brăila (deja semnat) și, probabil, în viitorul apropiat, secțiunile 2, 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.

Solicităm oficialilor CNAIR și MT să ofere șansa adevăraților profesioniști să se ocupe de aceste investiții critice pentru dezvoltarea țării. Locul ageamiilor nu este la cârma proiectelor de miliarde de euro.

perfidus

#34
Oho, foarte dura dar justificata atitudinea API.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

#35
"Consolidarea terenului de fundare aferent sectorului Estic al Variantei de Ocolire Tg. Jiu"

Quote from: NGC on June 26, 2018, 08:56:03 PM
Mai intai o sa trec veste buna.

Conform vrabiutelor, castigatorul desemnat este asocierea C & I EUROCONSTRUCT SRL - GUIDI COSTRUZIONI SRL, cu o oferta de circa 18,6 milioane RON fara TVA, iar perioada contestatiilor a trecut.

Iar acum vestea buna de atunci s-a transformat intr-o veste proasta.

Desi a desemnat un castigator, licitatia a fost pana la urma anulata.

Quote
Motive anulare: Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului
Observatii: AC anuleaza proced de atrib a contr in conf cu art. 212, alin (1), lit c), teza II din Legea 98/2016, cu modif si compl ulterioare, situatia actuala in cadrul proiectului, precum si decizia Antreprenorului Collini Lavori SpA de a rezilia contractul de executie a lucrarilor de constructie a variantei de ocolire Targu Jiu pentru care erau necesare activitatile de consolidare a terenului de fundare, facand imposibila incheierea contractului de consolidare.

Scuza cu decizia celor de la COLLINI de a rezilia contractul pentru "Constructia variantei de ocolire Targu Jiu" este de forma, de parca numai daca s-ar fi terminat acel contract ar fi fost necesara consolidarea. :lol:

Castigatorul desemnat (asocierea C & I EUROCONSTRUCT SRL - GUIDI COSTRUZIONI SRL) nu a contestat anularea licitatiei.

Eurocopter

Mie mi se pare normala decizia. Era o tampenie sa continui cu struto-camila de doua contracte simultan pe acelasi obiectiv si imi e ca ar fi generat alte blocaje. Trebuie facuta o rellicitare ca lumea care sa contina si consolidarea terenului.

NGC

In loc sa mearga in paralel consolidarea cu relicitarea pentru contractul reziliat, asa mai bine stam si asteptam iar pana se reliciteaza totul.
Parca vad ca pentru relicitare va trebui o expertiza, iar la licitatie vom avea contestatii, si uite asa mai trece un an si nu se face nimic.

Eurocopter

Oricum pentru relicitare se vor parcurge etapele enumerate de tine. Doar ca daca ai fi continuat pe ideea de doua contracte, cred ca ai fi putut face noua licitatie abia dupa ce terminau aia de consolidat fundatia. In final ar fi durat mai mult decat un an pauza acum si un singur constructor pentru tot. Plus ca asocierea care a castigat contractul ala nu imi inspira prea multa incredere...

perfidus

E clar acum, vom merge pe VO Tg.Jiu cam prin 20-23 cel mai devreme. Se duce naibii si finantarea POIM (2014-2020) cu regula n+3.
Proiectul asta poate fi dat ca exemplu intr-o analiza de caz a incapacitatii CNAIR + administrație locala si centrala de a gestiona un proiect intr-o zona plata, fara mari dificultati cu terenul.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

AlexxC

In opinia mea acest proiect ar trebui impartit in 2 proiecte separate:

-Varianta Est ,care are un avans procentual scazut si unde este nevoie de acea consolidare a terenului de fundare si

-Varianta Vest (intre E79 si DN67D) in stadiu foate avansat de finalizare ce serveste directiile sud spre vest si totodata sud - nord impreuna cu strazile Merilor si Barajului
Cel din urma proiect cred ca ar trebui tratat ca fiind prioritar deoarece necesita putine lucrari pentru a fi finalizat.

perfidus

#41
M-am uitat pe harta proiectelor de infrastructura si nu mi se pare viabila impartirea asta.
Portiunea din vest este cca 25% din lungimea proiectului si are podurile finalizate  80-90%, zone cu asfalt, in schimb nu e inceput lucrul la nodul DN66 iar fara el nu facem nimic. Daca se include si acest pasaj in lot da, mai creste putin procentul valoric din total.

Riscam totusi sa fie luat acest mini-lot de o firma prea mica tocmai pentru ca nu mai necesita lucrari multe si ar putea avea o valoare accesibila pentru firme mici fără forța financiara si sa ajungem din nou la probleme cu insolvente si anulari.
Valoarea totala a contractului semnat in 2013 cu Collini a fost de 150 milioane lei (pentru 20km). Nu mi se pare o suma deosebita pentru o firma serioasa.
Necazul aici a fost proiectul de slaba calitate si piedicile de la exproprieri, de aceeea a plecat Collini.

Edit: am vazut acum ca in 2013 s-a licitat doar partea de est pentru 150 milioane, partea de vest pare-se era prinsa in alt contract semnat inca din 2010 tot cu Collini, iar subantreprenor la ambele contracte era C&I Euroconstruct, firma care a dat mai multe tepe catre furnizori si despre care s-a tot scris in presa locala.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Bogdan_Cluj

Multumesc de link.
Ma tot uit pe harta si pur si simplu nu imi dau seama pe unde ar putea sa o duca. Prin sud peste cele doua creste si doua vai iasa la peste 13km si cu diferenta de nivel.

Singurul traseu care da in jur de 8 km e pe langa rau cumva (desi nu stiu daca incape pe acolo), deci nu e chiar "varianta ocolitoare" e tot prin oras, dar pe la marginea orasului (relativ).

Are cineva o harta, ceva (ca se pare ca exista SF-uri)?

perfidus

VO Targu Jiu - Se lucrează la planurile parcelare de la varianta ocolitoare

QuoteO firmă din Slatina va executa planurile parcelare la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Primarul din Târgu Jiu, Marcel Romanescu, a declarat că au fost licitate serviciile cadastrale respective şi câştigătoare a ieşit o firmă din Slatina. Reprezentanţii societăţii respective s-au prezentat la sediul primăriei şi au colectat toate datele necesare. Astfel, se va putea trece la executarea planurilor parcelare şi la înscrierile cadastrale. După cum se cunoaşte, lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu sunt blocate din luna octombrie a anului trecut. Bugetul total pentru executarea contractului este de 151 de milioane de lei. Licitaţia a fost câştigată de firma Collini Lavori din Italia. Ulterior, au apărut o serie de neînţelegeri şi nimeni nu ştie de ce de un an întreg nu se mai lucrează la centura ocolitoare a municipiului Târgu Jiu.

(Gazeta de Sud)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Centura Tg. Jiu e cam pauza (1 milion si ceva de lei, e de ras). Noroc ca e reziliat contractul de executie :D.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat