[CJ] Centura Dej

Started by NGC, February 01, 2019, 06:10:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pod peste Paraul Valea Ocnei km 0+600








Ionut

Pasaj peste CF Cluj-Dej Calatori km 0+784










Ionut

Pasaj superior pe DJ172E km 1+800






Ionut


Ionut

Pod de descarcare km 3+890






Ionut

Pasaj peste CF Triaj Dej km 4+520










Ionut

Pod peste Paraul Izvor km 5+387






Ionut


Ionut

Cam atat, astea au fost detaliile interesante. Spor la discutii. :)
Sunt curios cate avize mai sunt valabile...

TibiV

Quote from: ciprebbe on February 03, 2019, 03:07:03 PM
^ Varianta 3 e ideala :)))
Parca vad ca ne alegem cu Varianta 3...
Zero costuri...
:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

3 nu schimba nimic!
E nevoie de 2 sau 3 cu o a doua trecere peste Someș și CF pentru a mari capacitatea de trafic
Cred  ca 2 ar fi ideal,  dar optimizata bucățica de la giratoriul de pe DN17 pana la intersecția actuala cu DN 1C spre Baia Mare

FRS

Parerea mea e ca geometria ar trebui sa fie de autostrada (viteza de proiectare, declivitati), si rezultatul sa fie un half profile. Intr-un orizont de timp se va face autostrada de la Cluj spre Bistrita, si sigur va trece prin zona Dej. Sa ne uitam un pic la vecinii unguri cum pregatesc ei proiectele in perspectiva.

elphax

in momentul cand se va face autostrada - minim 20 de ani pana atunci - traseul nu se va suprapune cu centura. probabil ca va fi nevoie atunci sa fie cu 2 benzi pe sens

dragos76

#28
@FRS
Perfect de acord.
Apropos de acel drum expres (că aproape sigur nu e nevoie și nu va fi autostradă) Cluj-Dej-Bistrița (și în alte discuții, cu ramificare spre Halmeu), oare au mai fost ceva analize? Ok, e clar că un astfel de drum nu o să îl ai în un orizont de timp mai mic de 15 ani, dar totuși, ce e așa de greu să faci centura asta ușor de "îmbinat" cu aceste viitoare proiecte?

@elphax, păi tocmai asta era și ideea, să faci acuma un "half profile", dar să pregătești locul și pentru a două bucată, precum și să alegi amplasarea traseului ca să îl legi de acel viitor drum

elphax

#29
am ajuns la calculator si am aruncat o privire mai atenta la planse si la harta. legate de comentariile anterioare - normal ca ar fi bun sa se proiecteze cu 2 benzi :)

cunosc destul de bine zona si problemele de acolo, am facut o mica harta
azi sunt 4 puncte sensibile, de jos in sus:
- intersectia de la sud de oras, langa OMV si MOL - acolo exista o CF industriala folosita rar dar cu STOP ceea ce cauzeaza probleme si cozi mari pe ambele sensuri, sunt zile in care coada spre Cluj are kilometri buni, chiar pana aproape de Gherla. Va ca ambele solutii includ un pasaj peste CF si un mic giratoriu dupa ce se trece de CF
- Podul peste Somes si intersectia T din stanga podului - aici se fac din nou cozi in ambele sensuri - practic este intrarea in oras dinspre Nord. dupa ce se va face centura pe aici vor trece doar cei care au treaba in oras, vor sa mearga la gara sau spre Ocna Dejului. In plus podul este tot timpul degradat de la traficul greu, oricat l-ar repara
Noul pod peste Somes ar fi in zona garii
- cel 2 poduri foarte apropiate - de la Petrom pana la intersectia DN1C-DN17 - din nou sunt 2 poduri degradate peste care se trece incet daca nu vrei sa iti strici masina - in varianta noua am avea un pasaj mare peste liniile CF mai in dreapta.
- pseudo giratia - de fapt aici a fost o intersectie clasica in triunghi transformata in giratie pentru a elimina riscul de accidente si blocajele . dar evident avem cozi foarte mari. se asteapta foarte mult cand vii dinspre Baia Mare pentru ca se cedeaza trecerea celor care vin dinspre Bistrita si sunt mai multi evident - e principala ruta de trafic dinspre Moldova.
Aici ar fi buna si o largire intre aceasta intersectie si locul unde se va lega centura cu DN17

Practic daca se face varianta 2 ramanem cu cele 2 probleme din partea nordica - podurile si intersectia, deci se face cam degeaba, ca si cum ai inlocui o teava cu una mai groasa dar intr-un capat ramane o palnie care mentine debitul anterior.

situatie - inclusiv timp de parcurgere azi (luni) la ora 10:00
am pus cu galben lucrarile noi - giratii si pasaje care se vor face pt varianta 1


Powered by API/PUM imgur uploader