Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IlisescuV

Asta sigur e in Romania?
La Timisoara zici ca sunt curse cu obstacole pistele de biciclisti. Faci la "jaloane" cu stalpii de electricitate de te plictisesti.

horatiu.cosma

#136
Da, sigur e in Romania. E pe strada Donath, o strada renovata de curand(calea rutiera, trotuare, spatii verzi, si din ce se vede, si pista de biciclete, care arata asa cum ar trebui sa arate peste tot).

ciprebbe

Da, se vede in poza si masina din dreapta cu nr de CJ.
Pista asta e o exceptie, dar sa speram ca va deveni regula.
In fiecare ultima di de vineri din luna se organizeaza:


Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Quest

#138
Quote from: ciprebbe on April 24, 2015, 01:11:18 PM
Cluj Napoca, Cartier Grigorescu


http://iconosquare.com/p/969673413471815450_925287096

Horatiu vad ca si la voi la Cluj s-a facut aceeasi greseala de concept (asta ca sa nu zic idiotenie). Uita-te ce au in comun poza ta cu cea de la noi (Timisoara, Blv. Eroilor de la Tisa), pista facuta prin 2013 ?



Faptul ca in ambele cazuri proiectantul in gindirea (?) lui cea creatoare a ocupat 2/3 din latimea trotuarului cu pistele de biciclete, obligind pietonii care vin din sensuri opuse sa se ocoleasca, unii dintre ei trebuind sa mearga pe pista. Absurd ! Ptr ca afluxul de trecatori care circula in ambele directii e sigur mai mare decit cel al biciclistilor.

Faci asa ceva doar daca dupa 1 an de la inaugurarea unei piste simple de latime normala, constati din monitorizare temeinica pe teren ca afluxul de biciclisti ce vin din ambele sensuri e intr-atit de mare incit astia se ciocnesc tot timpul unii de altii, situatie la care decizi ca pista trebuie largita la dublu si despartite sensurile. Eu cunosc cam ce trafic simultan in ambele directii este pe pista data ca exemplu din Timisoara pe Eroilor, presupun ca la voi in Cluj pe Donath e similar.

Pune-te in situatia unei tinere mamici care isi plimba bebelusul in carucior. Te poti intersecta cu o omoloaga care vine din sens opus, daca din trotuar v-au ramas sa impartiti doar un 1,5 latime ? Poti, dar una dintre voi doua trebuie sa ocoleasca pe pista, pe unde vine din spatele tau un nebun pe bicicleta, in viteza, si da peste tine si peste carucior si va rasturnati toti la pamint. Iar din spital cu bebelusul la urgente le povestesti la telefon apropiatilor ingrijorati ca erai pe trotuar dar a trebuit sa treci pe partea cu pista ptr ca din sens opus a venit alta mamica tot cu carucior, si n-ati incaput amindoua pe latimea de trotuar disponibil... Absurd !!
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

E intr-adevar o problema, dar sansa sa se intample ce zici tu e egala cu sansa ca, fiind doar un sens pentru biciclete, sa vina 2 din directii opuse si sa se ciocneasca, sau sa evite in ultimul moment si sa loveasca un pieton pe trotuar. E o problema de spatiu in general la noi, cartierele au fost construite acum 50-60 de ani, pe ideea traficului de atunci. Acum toata lumea urla dupa spatii mai mari: soferii pentru benzi suplimentare, pietonii pentru trotuare late si biciclistii pentru piste. Cumva trebuie multumiti toti, si atunci o sa apara inevitabil si conflicte de genul.

bond

nu știu de ce discutați în contradictoriu :) stilu' ăsta de desene pe asfalt e frecție de fapt, soluția rapidă pentru edili să marcheze "zeci de km de piste pentru biciclete" în palmares.
nu face decât să mute conflictu' dinspre trafic auto vs bicicliști înspre pietoni vs bicicliști. oricum, pe donath/vlahuță din "orașul comoară" n-ai altă opțiune decât de a merge pe trotuar ca și biciclist, nu te încălzesc cu nimic noile desene

icristian

Astazi a fost organizat un mars al biciclistilor in bucuresti in cadrul evenimentului Vrem un oraș pentru oameni! Marsul a fost foarte civilizat

Motivele organizarii adunarii publice:

- neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
- încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
- lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
- menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
- neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Au fost peste 5000 de bicilisti, dar evenimentul nu prea a fost preluat de media de la noi.
Pun un link cu un album foto, daca e cineva interesat: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.575292759239800.1073741895.341735879262157&type=1

istvan78

Quote from: bond on April 25, 2015, 09:05:04 PM
nu face decât să mute conflictu' dinspre trafic auto vs bicicliști înspre pietoni vs bicicliști. oricum, pe donath/vlahuță din "orașul comoară" n-ai altă opțiune decât de a merge pe trotuar ca și biciclist, nu te încălzesc cu nimic noile desene

Doar ca din acest "conflict" in general niciunul nu sfarseste ca o pata de sange pe asfalt...

Eu inteleg ce spui, nu-i tocmai solutia completa, dar de la a nu avea deloc piste (caz in care biciclistii nu au voie sa circule pe trotuar), pistele pe trotuar sunt un pas ce se poate implementa rapid.
Constructia pistelor complet separate se poate face doar la proiecte de reamenajare majore, ceea ce se intampla in decenii la nivelul retelei stradale.
E usor sa ne uitam acum la Londra si la Paris, dar sa retinem ca ei au inceput acum 20 de ani sa amenajeze piste pt. ciclisti!

dragos76

S-a dat acum cateva zile un link cu ce s-a amenajat pe Calea victoriei, si in zona adiacenta din Bucuresti, in materie de infrastructura de biciclete. De ce acolo s-a putut?
Bun, poate situatia concreta de pe Donath nu permite asa o solutie "curata". Dar eu nu am vazut ca primaria sa vina cu un studiu, prin care sa masoare fluxurile de ciclisti din diverse zone din oras, si mai ales sa analizeze pe unde s-ar putea amenaja cel mai bine aceste piste. Adica sa masoare de 10 ori, si apoi sa taie. Sunt zeci de strazi pe care primaria le are in plan pentru reabilitare totala. Multe din ele mari, dar eu nu stiu de nici un proiect care sa includa piste normale de biciclete.

Pana una alta, toate actiunile municipalitatii ma fac circumspect sa le privesc altfel decat o modalitate sa bifeze X km de piste. Si nu, nu sunt de acord cu "mai bine asa decat nimic"; tocmai compromisurile astea idioate ne tin in loc.


ciprebbe

Cum isi bate joc Primaria Cluj-Napoca de biciclisti: tine la secret planurile de trasare a pistelor "europene"

QuoteComisia municipala de sistematizare a circulatiei a avizat in sedinta din 9 martie planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 kilometri de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil. Deoarece este un proiect de mare interes, iar finantarea este una europeana, Clubul de Cicloturism Napoca a solicitat planurile de marcaj, pentru a fi consultate. Primaria nu a raspuns, insa, cererii depuse in baza Legii 544, asa ca acum risca sa fie data in judecata.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

E dificil sa faci un studiu pe anumite strazi si sa decizi pe baza acestor studii daca e sau nu nevoie de piste de biciclete pe acolo. Daca e sa ma gandesc pentru mine, nu as fi mers niciodata pe Donath cu bicicleta inainte de actuala pista(masini parcate pe trotuar, soferi vitezomani care din dorinta de a ocoli gropile mai trageau dreapta din senin pe carosabil), dar acum ca e, m-as duce cu prima ocazie.

bond

#146
@istvan78

și eu înțeleg și sunt oarecum de acord cu ce zici :) da' tocmai asta ziceam, aveau tot timpul din lume să facă treaba ardelenește:
- dintre donath și vlahuță, donath e circulat în cea mai mare parte de traficul care vine dinspre tăietura turcului spre mol/cora (e "varianta de centură" a traficului ușor dinspre baciu/zalău). se puteau gândi să facă sens unic și pistă de biciclete separată corespunzător, cu continuare pe eremia grigorescu
- vlahuță rămâne arteră principală auto+transport în comun, dar e problemă cu parcările rezidențiale: se puteau găsi soluții să elibereze parcările de pe un sens și să facă vlahuță artera de tranzit, în conjuncție cu 1 Decembrie
Io am locuit în cartieru' ăla ani buni, în perioada în care eram biciclist. Preferam să ajung pe malu' someșului și de acolo peste garibaldi și prin parc în centru. d-asta zic, e frecție ce au făcut, se putea face treabă bună fără prea mare efort


SB76UFO



Prima etapă a Triadei MTB se va desfășura începând din acest an la Avrig sub numele de "Avrig Mountain Bike Race". Va fi un traseu de aproximativ 45 km cu o dificultate tehnică medie accesibil majorității practicanților de mountain biking, traseu ce se întinde pe zonele deluroase din jurul orașului Avrig la 26km est de Sibiu. Data de desfășurare este 31 mai.
Competiția este organizată cu sprijinul Primăriei Orașului Avrig și va include un concurs pentru copii între 4 și 14 ani.
"Prostia este eternă și invincibilă"

doryan93

Cottontex a deschis  o nouă unitate de producţie la Drobeta-Turnu Severin, unde sunt acum 30 de angajaţi( s-a trecut pragul de 1000 de angajati in Romania), investind peste 1 milion de euro.. Cottontex  este o firma care produce echipamente pentru ciclism.
Sursa