News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

@kitsune, şi Medy a plecat bandată de la cheu, şi nu am auzit de vreo sancţiune.

Cu oile, greu de ales între transport şi abatorizare sau înec, însă faptul că cei care se pretind autorităţi pe acolo nu s-au apucat de extras şi incinerat cadavrele cred că va crea o mare problemă ecologică şi de sănătate publică.

^^ să nu credem poveştile cu oile, cormoranii etc. Erau doar naraţiuni politice, genul de poveşti care prind la cei neinformaţi, adică aduc mai multe voturi (neinformaţi) decât îndepărtează (informaţi). Faptul că sunt puerile ţine de nivelul povestitorilor şi e singurul fapt interesant.

Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#46
Medy a fost în 2010. Acum e 2019. Sper că accidentul ăsta va face un pic de curățenie. Dacă nu, ulciorul n-o să meargă de multe ori la apă.
Și da, cu 14k oi moarte în apă e clar că va fi o problemă ecologică dacă nu le scot repede.
Iar oile alea salvate eu le-aș trimite la zoo, să trăiască până la adânci bătrâneți, o merită, au scăpat de condamnarea la moarte.
Totul în numele unei reguli sanitare antice, devenită cruzime lipsită de sens astăzi. Halal.

Între timp o altă navă a intrat la încărcare a ieșit (my bad), Harmony Livestock, fabricată în 1973! Băi, ce conserve ruginite cară oile de la noi? Le verifică cineva "pe bune"? La arabi în mod sigur nu, știu porturi unde e obligatoriu să cotizezi, altfel nu pleci (la fel ca la ruși, ukrainieni, africani). Cum nu prea ajung prin Europa aia cu apă caldă, chiar sunt curios unde și când s-a făcut ultima inspecție pe Black Sea MoU.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

Cumva OT: la ce e neaparata nevoie de un strungar in echipajul ala?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

Reparaţiile de tot felul sunt o luptă permanentă.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Că era OT am răspuns la cheu, că aici vorbim de oi. Între timp am aflat că au scăpat 53.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune


Quoteurmează să se facă în cursul acestei nopţi decupaje în peretele navei ca să poată să se intre din mai multe puncte şi să salvăm şi mai multe animale, câte putem să salvăm în condiţiile în care vremea, marea ne permit acest lucru", a explicat şeful DSU.
El a precizat că în următoarele zile o firmă va readuce nava în poziţie normală şi aceasta va fi atunci curăţată de animalele moarte.
,,Urmează în următoarele zile o firmă care după acordul armatorului va realiza readucerea navei în poziţia normală şi după asta curăţirea navei de cadavre, de animalele moarte şi incinerarea lor.
Adevărul

Nu știu ce fumează ăștia de cred așa ceva. Chiar vreau să văd nava aia plutind în poziție normală. Doar că nu prea are cum să se întâmple asta în câteva zile.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#51
QuoteScrisoare deschisa
Ref : Tragedia QUEEN HIND


Ma numesc Rusu Ieronim Florin, angajat la SC MARITIME PILOT SRL ca PILOT MARITIM 1, am 67 ani si sunt Pilotul navei QUEEN HIND.
Trebuie sa precizez ca sunt posesorul brevetelor Comandant de cursa lunga si Pilot maritim 1, avand o experienta in pilotajul navelor maritime de peste 30 ani, iar brevetul pe care-l posed imi da dreptul sa pilotez nave de orice marime, fara limite.
Consternarea mea ete datorata celor aparute in presa scrisa si a informatiilor false, sau incomplete, aparute si pe retelele de socializare.
Doresc sa prezint filmul complet al tragediei navei QUEEN HIND :
Pe data de 25.11.2019 ora 10.20 m-am prezentat la bordul navei pentru plecarea navei QUEEN HIND de pe cheul de nord din portul Midia. Comandantul navei ma informeaza ca nava are pescaj Prova 5,90 m, Pupa 6,54 m iar pentru siguranta navei si a manevrei doreste doua remorchere, avand in vedere si faptul ca este nou pe nava; a preluat nava in ziua plecarii ei.
La plecarea de la cheu remorcherul CANAL SERVICE 11 a luat remorca prova, iar remorcherul BRAILA a luat remorca pupa. Incercand largarea nevei de la cheu cu cele doua remorchere am constatat ca nava nu poate iesi de la cheu, ba mai mult se inclina la stanga foarte mult aprox 10 grade. Am stopat remorcherele, nava a revenit la inclinare zero. Folosind masina navei FOARTE INCET INAINTE am constatat ca nava nu se misca, refuzand sa paraseasca cheul. In acel moment am inteles ca nava este pusa pe uscat, fiind acostata la cheu si il informez pe Comandant despre aceasta. Prima intrebare a acestuia a fost ,, care este natura fundului marii in locul respectiv ?" Spunandu-i ca in acea zona a portului nu avem decat fund nisipos si mal, acesta imi sugereaza sa folosim masina JUMATATE INAINTE si nava va iesi de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevarat. Odata ce nava a parasit cheul, remorcherele au inceput sa lucreze conform ordinelor primite, iar masina navei a fost redusa la FOARTE INCET INAINTE. Parcurgand aprox. 500 m pana la iesirea din zona Santierului Naval, am remarcat ca nava guverneaza cu greutate, iar stabilitatea navei este precara, aceasta inclinandu-se la stanga sau la dreapta foarte mult. In acel moment am inteles gravitatea situatiei, am cautat sa mentin nava la extremitatea maxima din stanga senalului nevigabil. Trebuia sa evit blocarea portului in eventualitatea ca nava se va rasturna in mijlocul canalului navigabil. Nava incepuse sa se incline spre dreapta exagerat de mult. Eram convins ca exista riscul de rasturnare a navei, cu siguranta inainte de a iesi din port, drept pentru care am stopat nava si am solicitat asistenta tuturor remorcherelor din port. Au raspuns prompt remorcherele BUCURESTI, ALEXANDERU 2 si PESCARUS 3. Cand remorcherele au sosit langa nava, desi au incercat sa impinga nava din tribord, bordul in care era inclinata nava, aceasta continua sa se incline, rasturnarea fiind iminenta. Trebuie sa mentionez ca toate cele 5 (cinci) remorchere au executat comenzile primite prompt si cu profesionalism. Nava fiind foarte tare inclinata, desi am luat in calcul reintoarcerea navei la cheu, masina navei nu a mai raspuns la comenzi, fiind probabil inundata cu apa. La acel moment Comandantul navei, intelegand ca nava este pierduta, a ordonat ABANDONAREA NAVEI si salvarea echipajului. Subsemnatul am fost recuperat de remorcherul BUCURESTI. De la bordul remorcherului am coordonat permanent prin radiotelefonul portabil actiunea de salvare a echipahului. Parte din echipaj erau la prova navei, altii la pupa navei, iar un alt grup se aflau linga comanda de navigatie, impreuna cu Comandantul navei; 22 membrii in echipaj, inclusiv Comandantul navei. Permanent am tinut legatura cu Capitania Portului Midia prin radiotelefon, iar atunci cand un membru al echipajului a cazut la apa, am solicitat prin Capitania Portului, serviciul ambulanta 112 si am ordonat pilotinei MARITIME 2 sa asiste remorcherul CANAL SERVICE 11 si sa dea o mana de ajutor pentru recuperarea marinarului cazut in apa. Stiam ca acest marinar urma sa intre in soc hipotermic.
Toata actiunea de salvare a echipajului s-a desfasurat in timp record pentru ca nimeni din exterior nu a intervenit peste ordinele pilotului, repartizarea pozitiilor remorcherelor si a pilotinei fiind datorata pilotului ce a coordonat si evaluat situatia de la fata locului, fiind la bordul remorcherului BUCURESTI.
Consider ca toata actiunea declansata si desfasurata de la momentul ABANDON NAVA a fost un succes datorat bunei pregatiri a marinarilor romani aflati la bordul remorcherelor : CANAL SERVICE 11, BRAILA, ALEXANDRU 2, PESCARUS 3, BUCURESTI si pilotina MARITIME 2. Acestia au salvat vieti ale marinarilor aflati pe nava QUEEN HIND si desi doar ei merita toate laudele, noi marinarii romani, nu ne-am facut decat datoria fata de semenii nostrii.
Personal, ca Pilot Maritim 1, nu doresc lauri sau laude, dar nici nu accept ca vre-un merit al acestor echipaje sa fie insusit de oportunistii de la uscat, mai ales ca acesti oportunisti isi permit sa trunchieze adevarul unei situatii dramatice, sa dea declaratiii false, etc.
Ma intreb : mintind, in urma unei tragedii, oare ce au de castigat ?
Repet, aceasta scrisoare deschisa se datoreaza indignarii fata de oportunisti, declaratii si afirmatii false aparute in mass media si pe retelele de socializare.

Comandant de Cursa Lunga,
Pilot Maritim 1
Rusu Ieronim Florin

Este clar din descriere că nava avea probleme cu stabilitatea. Iar declarația cu punerea pe uscat la cheu mi se pare ușor verificabilă. Dacă a mințit comandantul când a declarat pescajele, atunci nava era supraîncărcată. Dar să tragi cu remorcherul de navă (aflată la cheu) și să se închine cu 10 grade, păi asta trebuia să dea de gândit cu privire la stabilitate. Cine a văzut bărcuțele alea de la Midia numite remorchere își dă seama că nu au cum să tragă de o navă și să o încline. Nici să fi fost legate de vârful catargului să fie brațul forței lung nu se intampla asta.
Prova 5.90, pupa 6.54 când dana aia e dragată la 7m, nu prea are cum să se pună pe uscat. Ori nu e adâncimea la dană 7m (și atunci portul e vinovat) ori nava a fost supraîncărcată. Dar oricine are ceva experiență pe mare simte instabilitatea, e ceva care devine instinctiv și în cazul ăsta trebuia să declare urgență și să abandoneze manevra revenind la mal, nu să continue spre ieșire. Asta este părerea mea personală.
Și tot părerea mea personală din tot ce am citit zilele astea e că acolo totul e făcut pe hârtie să arate bine, și proceduri și analize de risc și orice altceva. Bâjbâiala și declarațiile de genul "tragem cu remorcherele să îndreptăm nava în câteva zile" spun cât de pregătiți sunt.

Apropo: a recuperat cineva VDR-ul? Că nu am auzit pe nimeni spunând de el.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

De ce te miri? Pe mine mă amuză când ies cu velierul şi mi se dau avertismente de furtună, iar dincolo de dig marea şi vântul sunt bf 3-4. Oamenii ăştia nici măcar nu ştiu ce e pe mare! La nasul lor. Evident, am ajuns să mă gândesc la ei toţi ca la nişte ...
Cont (aproape) inactiv.

ghrt

Să forţezi nava la apă adâncă în loc să o descarci la limita de plutire (era la cheu) mi se pare foarte inteligent. Băjeţii ăştia n-ar trebui să aibă nici permis de autoturism. Iar faptul că pilotul se laudă cu profesionalismul în condiţiile astea, în loc să îşi schimbe profesia, arată că şcoala românească de navigatori produce rebuturi de mare sugces.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Banuiesc ca "sugces" nu este o eroare "de typing"....
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

E varianta mea de "succesuri". Voluntară, ca să zic aşa.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Cât cântărește o oaie? Că am văzut vehiculate cifre gen 49 kg (berbecuți), dar prin poze par mai mari. 14600x49=715,4 t.
Nava asta avea (sau are) 2154 tdw. Nu prea văd cum o poți supraîncărca. Doar dacă mai rămâne balast pe undeva. Dar totuși, cum să pleci cu rezervă de stabilitate spre zero?
@ghrt, pilotul are 67 de ani, deci e școlit pe vremea "Școlii superioare de marină" (IMMB), cea care a dat mulți reprezentanți de seamă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

@kitsune, e ca şi cum cineva s-ar lăuda că demarează cu frâna de mână trasă şi altcineva l-ar admira că a fost coleg de bancă cu Titi Aur.
Ce s-a întâmplat (era dezechilibrată şi s-a răsturnat imediat după ce nu a mai avut suport sub chilă) confirmă ce prostie au făcut. Aici nu e că eşuezi pe un banc de nămol fiind în marş şi e de admirat că te descurci. Erau fix la cheu, unde îşi puteau rezolva problemele fără riscuri şi cu costuri minime. A se descurca a devenit sinonim cu inconştienţa.
Acum trebuie să o ranflueze, plus marfa pierdută, costul ecologizării (recuperarea, transportul şi arderea cadavrelor), iar într-o ţară decentă consecinţele ar fi fost mult mai drastice deoarece nu ai voie să poluezi cu peste 14000 de cadavre în apă.
Acum nişte ani eram amic cu un şef de protecţia muncii de la IDEB, mereau aveau accidente stupide. Le comiteau muncitorii cu experienţă, care nu mai aşteaptau ok-urile din dispecerat.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#58
"de seamă" era ironic. Mai am și eu câțiva pe aici și mă minunez zilnic.

Acum că veni vorba, nicăieri în lume pilotul nu are responsabilitatea manevrei (cu o singură excepție), el fiind doar "sfătuitor", decizia și răspunderea fiind a comandantului. Se încearcă în zilele noastre să se adopte sistemul de la aviație, unde s-au evitat multe incidente/accidente când comandantul n-a mai fost "Dumnezeu", dar e o opoziție majoră din partea "jupânilor". Se vorbește de "Bridge Team" și alte chestii, dar de multe ori am văzut reacții de genul: "Nu contează ce crezi tu, eu am dat ordin și așa se va face pentru că eu sunt comandantul". Majoritatea ăstora sunt din școala veche, mai ales din est și ex-sovietici, dar am văzut și de prin vest, rămași cu idei de pe vremea lui Captain Blight.
Investigațiile accidentelor navale sunt pline de cazuri asemenea.
Nu vreau să dau verdicte pentru că nu am toate datele, dar multe lucruri nu se "lovesc" din toate declarațiile astea și modul cum s-a acționat.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Adica pilotul nu ar fi putut sa refuze plecarea navei chiuar daca a vazut ca se inclina?

el nu verifica inainte, greutatea, balastul de care spunea-i, repartizarea incarcaturii?