News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#15
QuoteMoscova
Exact ce spunea cineva zilele trecute, indiferent cine a făcut-o, Iranul o să fie acuzat. Iar foloasele le trag alții. Cert este că e lucrătură de profesioniști, nu capete împrosopate recrutați de prin vreo tabără de refugiați și momiți cu șapte'jde'mii de fecioare pe lumea cealaltă. Dacă închid strâmtoarea Ormuz e jale cu petrolul și gazele. Marea Roșie poate fi închisă foarte ușor, la nord e canalul Suez, la sud e Bab-el-Mandeb unde vecini sunt Eritreea, Somalia și pe partea cealaltă Yemen (acolo fiind război între UAE și SA contra Iran). Și gata cu hidrocarburile din peninsulă. Plus traficul de mărfuri Asia-Europa.
Contra "piraților" convertiți din pescari putem să luptăm, mai o sârmă ghimpată, mai ceva gărzi cu pușcoace, mai vreo navă militară cu un elicopter. Dar împotriva tehnicii de luptă și forțelor speciale, ca și navă comercială nu avem nici o șansă.
Ca o idee, tabla în zona aia unde au dat gaură are maximum 22 mm.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Chiar dacă e militar incidentul, îl pun aici:

Incendiu misterios la bordul unui submarin rusesc
14 marinari ruşi au murit în urma incendiului izbucnit la bordul unui submarin rusesc din Marea Barents. Kremlinul a avertizat că ,,în numele secretului de stat" detaliile acestei catastrofe nu vor fi făcute publice. Accidentul reaminteşte de tragedia submarinului Koursk care s-a scufundat în 2000 făcând 118 victime. Ce ştim despre noua catastrofă?

Accidentul ar fi avut loc luni şi a fost anunţat marţi de ministerul rus al apărării într-un comunicat pe cât de scurt, pe atât de lipsit de detalii. Potrivit armatei, cei 14 marinari au murit intoxicaţi de fumul produs de incendiul de la bordul submersibilului. Un incendiu care a fost oprit în cele din urmă. Armata rusă mai spune că incidentul dramatic a avut loc în apele teritoriale ruseşti. Despre submarin, ni se spune că este unul ,,destinat cercetării mediului şi fundurilor marine foarte adânci". Submarinul s-a putut întoarce la baza sa, oraşul-închis Severomorsk aflat în regiunea Murmansk. Serghei Şoigu, ministrul rus al apărării, a confirmat că există supravieţuitori printre membri echipajului, în particular ,,un civil din industrie". Nu ni se precizează însă nici câţi supravieţuitori sunt şi nici câţi marinari erau în total la bordul submersibilului.

Surse citate de presa rusă afirmă că submarinul în cauză este unul nuclear de tip AS-12, botezat ,,Loşarik". E vorba de un submersibil secret, conceput pentru cercetare şi operaţiuni speciale de până la 6.000 de metri adâncime. La bordul lui ,,Loşarik" pot urca 25 de oameni. Vasul este conceput pentru a se putea agăţa de un alt submarin, mai mare, ce-l poate remorca până în zona sa de operaţiuni. Dealtfel, tot presa rusă spune că în fapt incendiul nu a avut loc la bordul lui ,,Loşarik" ci pe submarinul mai mare destinat să-l transporte. Toate submarinele de acest tip sunt rataşate Direcţiei scufundărilor profunde din cadrul ministerului apărării, o divizie specială a marinei ruse.

Prezentându-şi condoleanţele familiilor îndoliate, Vladimir Putin a precizat că echipajul de la bordul submarinului era format din ,,oameni cu înaltă calificare". 7 ofiţeri de rangul cel mai mare al marinei ruse şi doi ,,eroi ai Rusiei" se numără printre victime, a mai spus liderul Kremlinului. Analiştii estimează că ţinând cont de nivelul ridicat al personalului de la bord, misiunea submarinului incendiat era una cu caracter strategic.


Sursa

În mai multe articole se face referire la cei 7 ca fiind "căpitani". Conform presei ruse, sunt "căpitani de rangul I", grad pe care l-am avut și noi în marina militară, echivalentul fiind de "colonel" la terestru (azi gradul se numește "comandor" atât în marină cât și în aviație). Cu cel puțin 7 colonei la bord plus cel puțin doi "eroi ai Uniunii Sovietice Federației Ruse" la bord, aia nu a fost misiune de sondare batimetrică, cum.spuneau ei inițial.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Sunt speculaţii că a avut loc un incident cu un submarin american, au tras cu torpile unul în celălalt. Erau în Marea Barents dar pe ţărmul celălalt.
Cont (aproape) inactiv.

dan tm


TibiV

Daca ar fi tras cu torpile, nu cred ca ar fi existat supravietuitori....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Submarinul avariat este unul mai special, cică e fabricat din 3 sfere (concentrice) de titan, rezistă la adâncimi foarte mari. S-ar putea să fi rezistat la o torpilă.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#21
Nu știu unde să pun, aici sau la porturile lumii.



La 4:29 se rupe o parâmă, la 5:15 se rupe "șpringul", bine că au strigat la ăla cu pantalonii verzi să fugă de acolo
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Aici aici, daca e vorba de accidente/incidente. Dar ne explici si ce s-a intamplat mai exact?

kitsune

#23
Încă nu a apărut raportul oficial al accidentului deci nu pot decât să îmi dau cu părerea, judecând după filme.
Pare că nava e la acostare, are un remorcher pe acolo, pe cheu sunt echipele de oameni care urmează să lege parâmele, camioanele cu containere sunt pregătite pentru descărcare/încărcare. Nava vine prea în unghi spre cheu și cu viteză prea mare. Aici, ca o paranteză, am văzut tendința asta de a economisi timp făcând manevre "în forță", fără plan B în caz că nu merge ceva.
Probabil că pilotul avea de gând să vină full dreapta cu bowthruster-ul și cu o manevră de "full astern" la mașină și cu cârma bandă stânga, ca să ajungă paralel cu malul (o fi curent acolo, nu știu particularitățile, trebuie să caut). Speculez, dar e posibil ca bowthruster-ul să fi luat prea multă sarcină și nu aveau de ajuns în rezervă (de obicei la containere ții trei generatoare la manevră, dar am avut odată un caz când operatorul de pe comandă nu avea simțul manevrei și "f*tea" maneta aia de o luau dracii, aveam șocuri de 2-3000 kW, iar trei DG-uri duc circa 4-5000 kW, dar nu reacționează instant, a trebuit la urgență să pornesc al patrulea DG și să sun pe comandă să îmi bag și scot. Au schimbat omul, am rezolvat problema  :lol:).
Deci, prea în unghi, prea tare. Nu poate corecta unghiul de aterizare, nu poate reduce viteza. Evazajul de la teugă lovește macaraua de cheu cu mii de tone forță, piciorul macaralei se rupe ca un chibrit și se prăbușește peste camionul de jos. Înțeleg că un camionagiu a fost rănit, parcă.
Cum am spus, asta văd eu din video, pe fugă (mi-au venit scafandrii și am de alergat cu ei), n-am avut timp să caut pe net, dar sigur nu e încă un raport oficial.
Nava e făcută în 1997 în Coreea, deci veche, echipaj ruși, ucraineni, kiribati, deci crema cremelor.

LE: m-am uitat până la sfârșitul filmului. Au belele cu motorul principal, au intrat în vaporașul ăla... Deci, ori nu merge motorul, ori black-out. Inclin spre a doua variantă, din motive de operare. Dar nici cu pilotul nu mi-e rușine. A venit tare, fără cap, cu gândul că duce mașina. Văd că la pupa dădeau parâmele deja. Dar remorcherul ăla, în loc să împingă, fuge
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#24
Ex-sovieticii sunt maeștri la manevra navei sub influența alcoolului. Prin februarie unul a luat la popice bărcuțele la Pusan (Coreea) și apoi a dat o gaură într-un pod. Pe lângă obișnuitele vorbe de duh (cu preponderență bleati, pizdeț, nahui, suka) se mai aud și vorbe în engleză: "no collision!", "I need tugboat". Morți de beți erau.



LE: i-am arătat rusului meu ucrainian din Crimeea și mi-a tradus pe unde nu înțelegeam, adică totul in afară de înjurături. Nu pricepem nici unul ce vroiau ăia să facă. Și sunt 3 pe comandă (cel puțin), plus măcar nostromul la prova. Și niciunul nu îl contestă pe comandant sau se întreabă ce suka bleati facem noi aici?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#25
Ieri s-au implinit 30 de ani de la scufundarea navei Mogosoaia, in aval de Galati.

239 de morti. Cea mai mare catastrofa navala din istoria Romaniei.

https://www.viata-libera.ro/societate/133706-amintirea-celei-mai-mari-tragedii-navale-romanesti


ghrt

O relatare de pe CapCompas:
"Pagubele nu sunt nici ele minore, suma este foarte mare. Pontonul este nou 2019 ca an de fabricatie, o barca distrusa cu 2 motoare, alta sparta pupa, alta barca spart motor 150 cp plus prelata.
In ponton se mai afla un motor 150 cp care acum este bun ptr fier vechi plus foarte multe scule electrice si tot interiorul distrus."
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Un incident/accident nuclear în Marea Chinei de Sud a avut loc pe 21 noiembrie. Deocamdată sunt speculații, ori un submarin chinezesc, ori o bombă detonată sub apă. Cert este că nivelul radiațiilor este crescut în zonă (dar nu life threatening). Nu am găsit surse credibile în media, informația o am printr-o circulară primită de la companie, noi urmând a ajunge pe acolo în câteva zile.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Sper ca aveti costume din alea etanse ca in filmele "Armagedon" versiunea Nuke - nu bio sau aliens....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)