News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ghrt

Probabil costă mai mult să o ranflueze decât să o vândă. Poate reuşesc să o taie, adâncimea nu e mare.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#76
Ca să o taie pe loc trebuie să o ecologizeze întâi. Scoase oile moarte, scoase fluidele poluante (motorină, ulei, păcură, chimicale, ce or mai avea pe acolo). Astea sunt de durată, necesită multă muncă făcută de scafandri, sunt riscuri, se blochează parțial șenalul navigabil, etc.
Mai repede cred că vor încerca o ușurare și o ranfluare cu perne de aer, chiar și dacă o așează în poziție verticală pe nisip, unde e apa mai mică și e ceva. Manevra asta de eșuare voluntară ar fi trebuit făcută în momentul în care au realizat că nu are stabilitate, se puneau pe uscat și nu se mai întâmpla tragedia. Dar...
Sunt multe de spus acum, după eveniment. Multe de cercetat, să nu se mai repete. Am apucat să văd câteva poze ale navei, cum arăta înainte de conversie și după. S-a construit o hardughie în spatele castelului, câteva punți, coloanele alea exterioare de ventilație, încă o punte sau două la suprastructură (cu cabine probabil), s-a ridicat prova, multă greutate pusă în partea de sus. Asta afectează stabilitatea. Plus că aveau furaje și ce mai era stivuit pe puntea de sus.

LE: niște poze dintr-un doc uscat, dinainte de conversie, pe vremea când încă se numea Sea Coquette arată forma navei, care nu prea are de loc parte cilindrică, plus că e stabilizată de o parte și de alta cu niște bârne (??), E prima dată când văd navă în doc ce trebuie sprijinită pe lateral.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#77
Quote from: kitsune on November 27, 2019, 09:18:00 AM

Quoteurmează să se facă în cursul acestei nopţi decupaje în peretele navei ca să poată să se intre din mai multe puncte şi să salvăm şi mai multe animale, câte putem să salvăm în condiţiile în care vremea, marea ne permit acest lucru", a explicat şeful DSU.
El a precizat că în următoarele zile o firmă va readuce nava în poziţie normală şi aceasta va fi atunci curăţată de animalele moarte.
,,Urmează în următoarele zile o firmă care după acordul armatorului va realiza readucerea navei în poziţia normală şi după asta curăţirea navei de cadavre, de animalele moarte şi incinerarea lor.
Adevărul

Nu știu ce fumează ăștia de cred așa ceva. Chiar vreau să văd nava aia plutind în poziție normală. Doar că nu prea are cum să se întâmple asta în câteva zile.

Asta scriam acum mai bine de 2 săptămâni. Și din păcate, aveam dreptate: oamenii ăia puși prin funcții pe acolo nu au de fapt  idee cu ce se mănâncă un incident/accident naval. Doar declarații fără acoperire. Și certitudinea că nu există un plan de urgență sau o analiză de risc.

Meanwhile:

Nava încărcată cu peste 14 mii de oi răsturnată în Portul Midia este tot pe mare, la 19 zile de la incident. Administraţia Porturilor Maritime spune că este vorba despre un caz fără precedent, pentru că nu poate interveni la navă în aşa fel încât să fie adusă la mal. Activiștii de mediu susțin că epava în care sunt încă mii de oi moarte a ajuns un adevărat focar de infecție.
Administraţia Porturilor Maritime, instituţia care se ocupă de nava răsturnată la Midia, nu are capacitatea să întoarcă nava pe poziţie şi să o aducă la mal, motiv pentru care a cerut oferte de la firme să găsească una care are echipamenele necesare.
Pentru că este o premieră şi nu s-au mai confruntat cu o astfel de situaţie, reprezentanţii APMC spun că nu pot estima când va fi rezolvată situaţia.

Sursa

Ce am subliniat în textul de mai sus sugerează că de fapt nu au idee cum trebuie ranfluată. Of. Să cer de la colegii mei (care au participat la ranfluarea Costa Concordia) ceva detalii? Poate se mișcă lucrurile mai repede. În fond este același lucru, la scară redusă. Doar că la noi, un caz similar a durat muuulți ani. Remember Rostock? Queen Hind e premieră, nu?



Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cris_ct

#78

^^Corect. Insa ei stiau ca nu se poate in doar cateva zile, trecerea timpului "linisteste apele"....
Filmarea de mai sus explicata:

kitsune

#79
Între timp avem un termen. Pentru licitație. 20 decembrie. Cinci firme interesate au făcut oferte, se așteaptă o a șasea (?).
Plus circa 30 zile pentru ranfluare (zic ei). Chiar îmi doresc să fie așa. Dar.... om vedea.
Mai multe detalii în conferința de presă a directorului CNAPM, preluată de Ziua de Constanța


Directorul CN APM Constanţa, Daniela Șerban, a susţinut vineri, 13 decembrie, o conferinţă de presă, în care, printre altele, a dorit să mulţumească pentru ştirile corecte din presă. "Vă mulţumesc frumos pentru contribuţia şi ştirile corecte pe care le-aţi dat în presă", a menţionat aceasta. Un aspect important precizat în conferinţa de vineri a fost faptul că a fost depusă o cerere, în cursul zilei de 13 decembrie, pentru eliberarea unui certificat pentru situaţia de urgenţă. Prin acest certificat, nu se pot depune contestaţii la licitaţia care este organizată de către CN APM pentru ranfluarea navei din Portul Midia şi pentru scoaterea cadavrelor oilor din navă.
"Astăzi am depus la Camera de Comerţ solicitare să ne dea certificat pentru situaţia de urgenţă. Suntem gata cu caietul de sarcini. În momentul în care cei ce vor câştiga licitaţia pentru ranfluarea navei, să nu blocăm şenalul din Portul Midia. Nu ştiu în ce măsură vor fi scoase aceste animale. Trebuie să avem în vedere şi ce dane vor fi puse la dispoziţie. Nu vrem să dureze mai mult de 30 de zile", a declarat directorul CN APM Constanţa.
Daniela Şerban a mai declarat că există cinci oferte pentru scoaterea cadavrelor din Portul Midia. Cele cinci oferte sunt pentru tot pachetul, inclusiv ranfluarea. În total sunt 635 de tone de animale. Sunt cinci firme, printre care două firme româneşti, o firmă din Grecia, una din Turcia şi una din Gibraltar. Mai mult, se aşteaptă ca un al şaselea ofertant să îşi arate interesul pentru licitaţie. Licitaţia ar urma să fie finalizată până pe 20 decembrie, iar autorităţile speră la o rezolvare rapidă a litigiilor. De altfel, Daniela Șerban a mai precizat că se află în permanenţă legătură cu armatorul.
60.000 de euro a cheltuit până în prezent CN APM Constanţa în Portul Midia cu monitorizarea, curăţarea în jurul navei şi alte operaţiuni. Ieri au fost scoase din apă de către scafandri 18 oi. De precizat că, în continuare, zona este monitorizată constant, iar din 3 în 3 ore sunt verificate atât apa, cât şi nava, iar faptul că niciun cadavru de oaie nu a mai ieşit la suprafaţă, cât şi faptul că nu se observă urme de combustibil în apă reprezintă un lucru îmbucurător pentru autorităţile locale. Totul ar fi sub control, din ceea ce punctează autorităţile la ora actuală. O situaţie critică ar fi dacă temperatura apei ar depăşi 20 de grade Celsius, fapt ce ar duce la contaminarea apei. Dar pentru că temperatura apei este scăzută, nu există un astfel de risc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Probabil amână până când mama natură va rezolva problema cadavrelor. Nici nu trebuie să se străduiască, dacă achiziţionează de pe piaţă procedura de ranfluare va dura în mod legal suficient de mult încât să mai aibă de ars doar oase şi păr.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

QuoteStatul român va cheltui sume importante de bani în următoare perioadă pentru limitarea efectelor cauzate de scufundarea navei Queen Hind, în Portul Midia. Pe lângă tragedia celor peste 15.000 de oi moarte pe 24 noiembrie, în condiții care au stârnit reacții vehemente în toată lumea, recuperarea leșurilor și reducerea poluării reprezintă cheltuieli necesare și urgente.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit pe 12 decembrie un contract pentru "Servicii de scafandrerie – activități suport pentru reducerea poluarii ca urmare eșuării navei M/V QUEEN HIND în Portul Constanța zona Midia". Serviciile au fost contractate prin negociere directă, într-o "Situație de urgență extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de entitatea contractantă".
Potrivit documentației de atribuire, "Obiectul îl reprezintă prestarea serviciilor de scafandrerie ca activități suport în operațiunile ce se vor desfășura ca urmare a eșuarii a navei M/V Queen Hind in Portul Constanța, Zona Midia. Aceste operatiuni vor fi, dar fără a se limita la acestea, următoarele: ridicarea din apă a leșurilor și a oricăror alte lucrări pentru Beneficiar ce necesită intervenție în apa din zona epavei". Valoarea totală a contractului care se întinde pe perioada a șase luni este de 77.550 lei, fără TVA.
Beneficiară este Nemo Pro Diving SRL din Eforie Nord. Firma înființată în anul 2015 a raportat pentru anul 2018 afaceri de 966.703 lei și un profit net de 281.834 lei, cu cinci angajați. Scafandrii de la Nemo Pro Diving au experiență în activități utilitare de anvergură, dar, fără îndoială, experiența de la Queen Hind va fi unică.

Replica

Mi se pare puțin, circa 2500 euro pe lună. Considerând că au de scos, printre altele, 14000 oi, vine cam un euro de oaie.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Păi nu le scot ei. Ei doar asigură "suport".

În realitate cred că vor intra cu echipament recreaţional de ape reci să facă diverse, probabil să facă un raport ceva.

Părerea mea este că nu vor reuşi să salubrizeze zona până începe apa să se încălzească (final de aprilie). Până acum nu s-a făcut nimic, ar fi interesant dacă cei de pe acolo ştiu măcar cine ar trebui să se ocupe, apoi respectivii dacă au idee ce se poate face şi să meargă. Cel mai probabil vor fugi toţi de responsabilitate.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Pe 13 Decembrie se spunea că până pe 20 se va ști firma aleasă (vezi 4 posturi mai sus). Acum avem alt termen:

Quote
Până în data de 23 decembrie 2019, la anunţul de consultare publică pentru servicii de dezeşuare şi ranfluare a navei ,,Queen Hind" din Portul Midia şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul navei, au fost depuse opt oferte. Licitaţia este organizată de Compania Naţională Administrarea Porturilor Maritime Constanţa.
Ziua de Constanța

Document
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Eu le doresc succes, nu am chef de apă împuţită pe litoralul nostru şi nordul celui bulgăresc până la Shabla.

Nu înţeleg ordinea operaţiunilor: ranfluare, cheu şi de abia după aia scoasul cadavrelor. Vremea e prea caldă, sunt constant temperaturi peste 4 grade, va fi infect acolo şi la propriu şi la figurat.
IMHO ar fi trebuit să scoată cadavrele şi combustibilul şi după aia puteau face ce vroiau cu metalul, cel mai simplu era să o taie direct.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

40 zile. Vreo pomană, vreo colivă ceva? Timpul trece, leafa merge, crabii se îmbuibă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

La câte sute de tone de carne putrezesc pe acolo, vor fi o nouă specie - crabozaurii. Poate se apucă şi intră şi în politică.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#87
50 de zile. Berbecii au ajuns în Chicago Tribune (mă rog, știrea despre ajungerea lor în adăpostul de la Periș).
Cum merge cu ranfluarea?
În curând o să avem de protejat noua specie de care zice @ghrt mai sus, crabosaurus queenhindensis, mai știi, poate se transformă în Krabzilla și o ia pe străzi. Sper să înghită cât mai mulți birocrați
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Nu te ingrijora...
Crabosaurus Queenhindensis va ramane mereu o specie secundara, nu o sa apara pe strazi...
Specia dominanta, Krabzilla, a luat deja in stapanire toate Ministerele, Agentiile, Autoritatile si Companiile NATIONALE. Uneori oboseste un exemplar, dar locul este preluat de un confrate "dupa chipul si asemanarea" sa... O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

CRABZILLA - THE LARGEST CRAB IN THE WORLD.

The UK's seaside town, under its original name Whistable, has made a strong claim to the media world. The site was once famous for its abundant oysters and active fishermen flow, but now the only one that pulls people and the mass media to this place is the Crab Hill, or gigantic crab , which has been spotted lying on the shores of a small town.



https://spoki.lv/tribine/KRABZILLA-PASAULE-LIELAKAIS-KRABIS/725414

:lol: :lol: :lol: