Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

NGC

#3705
^^^ Pentru lotul 2 avem deja, iar pentru lotul 1 mai dureaza putin.

Structuri:



Lucrari hidrotehnice:



Mai sunt si modificari de dimensiuni si pozitie la podete.

Observati optimizarile la poduri si pasaje si ce lucrari hidrotehnice trebuie facute.

Europiu

Quote from: pasadia on October 07, 2015, 01:41:54 PM
Adica ei sunt invitati sa faca SI proiectare, dar le sunt impuse limite iar incalcarea acestora aduce consecinte pe care ei nu le pot controla direct (caci deh, stau dupa semnatura cate vreunui jurist din MT sau MJ).

Sistemul asta obliga la spaga (sau ma rog, la alte forme de trafic de influenta). Si poate din cauza asta unii constructori cu potential se feresc de Romania lasandu-ne cu constructori mai necunoscuti.

100% de acord cu tine @pasadia; e una dintre cele mai tari chestii pe care le-am citit pe forum-ul asta (fara gluma!).
Pentru ca, in principiu, ce zice @cutter este perfect adevarat numai ca, yet again, vorbim de "cum ar trebui sa fie" intr-o societate unde fiecare isi vede de treaba pentru care e platit.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Quote from: NGC20 on October 07, 2015, 02:50:55 PM
Observati ce lucrari hidrotehnice trebuie facute.
Parca ar lucra la un proiect pentru Apele Romane.. :)

Dar am mai obesrvat ceva interesant la poduri si pasaje.
Nu prea gasesti doua tipuri identice de deschideri (ca si lungime vorbesc).
Doar la pasaje au deschideri de 31,5m, 40m, 41m, 50,5m, 75,5m, 80m.
La poduri este cam tot asa...
Unde este standardizarea pentru reducerea costurilor ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cfdp

fidic galben --proiectare cu  executie, proiectantul este pus in situatia sa lucreze la extreme, sa respecte tema de proiectare si normele tehnice in paralel CU OPTIMIZAREA SOLUTIILOR SI REDUCEREA COSTURILOR PENTRU CONSTRUCTOR (de aici, modificari minime -maxime in declaratia de proiectare cu toate ca la ofertare esti obligat sa-ti insusesti cerintele caietului de sarcini, respectiv solutiile tehnice din SF/DALI.
      solutia fidic galben --- FARA INDICATORI FIZICI CONCRETIZATI( ex. lungime pod de 51.24m): NUMAI PARAMETRI DE GABARITE, INTERSECTIE CU ...., STATII bucati , PARCAJE bucati, RESPECTARE CORIDOR EXPROPRIAT. IN DURATA DE PROIECTARE SA SE IMPUNA UN TERMEN FIX PENTRU OBTINEREA TUTUROR AVIZELOR DE EX.: x luni, dupa care sa decurga celelalte etape.
       Solutia fidic rosu in care PROIECTAREA SE REALIZEAZA ANTERIOR SI CONSTRUCTORUL ESTE OBLIGAT SA RESPECTE UN PROIECT TEHNIC AUTORIZAT. IN ACEST CAZ PROIECTANTUL ASUMANDU-SI INTREAGA SRASPUNDERE , INDICAT AR FI CA SI URMARIREA EXECUTIEI LUCRARILOR ( IN TON CU NOUA LEGE 10 REPUBLICATA IN 2015) SA FIE IN SARCINA ACESTUIA.

Aiud.dan

Astazi in jurul orei 11 zbura un avion de mici dimensiuni deasupra lotului 3 in zona Aiud, sa ne asteptam oare la o filmarea aeriana a acestui lot?


voyageros

in mod incredibil azi dupa masa (atunci am trecut eu prin zona) se lucra la nodul de pe lotul 4 (Turda)...si cand spun ca se lucra ma refer la un oarecare furnicar de oameni si utilaje care se deplasau care incotro. Era miscare cum n-a fost de mult in zona asta? au primit avizele oare?

cutter

Quote from: pasadia on October 07, 2015, 01:41:54 PM
Ete na, ei vor fi penalizati cu mai putin decat Aktor sau Pizzarotti. Dar in cazul asta nu inteleg ce constructor normal la cap si-ar mai dori sa se lege printr-un contract cu statul roman. Adica ei sunt invitati sa faca SI proiectare, dar le sunt impuse limite iar incalcarea acestora aduce consecinte pe care ei nu le pot controla direct (caci deh, stau dupa semnatura cate vreunui jurist din MT sau MJ).

Nu înțeleg care e problema. Este un contract proiectare și execuție. Da, proiectarea trebuie să respecte condițiile impuse prin contract. Normativele, structurile obligatorii, coridorul, acordul de mediu. Dacă vrei e ca și cum ți-aș da un proiect ilustrativ pentru o casă cu 2 etaje cu 2 dormitoare sus de 25 m2 și un living de 60m2 jos. Ești liber să proiectezi grinzile și pantele acoperișului cum vrei atîta timp cît se respectă normativele în vigoare, de ex. structura de rezistență e asigurată și acoperișul e proiectat pentru căderile de zăpadă din climatul respectiv.

Tu ce vrei? Să proiecteze constructorul cum vrea? Adică în exemplul meu, să-mi facă o casă parter - eventual cu wc-ul în curte?

Quote
Sistemul asta obliga la spaga (sau ma rog, la alte forme de trafic de influenta). Si poate din cauza asta unii constructori cu potential se feresc de Romania lasandu-ne cu constructori mai necunoscuti.

Nu obligă la nimic. Obligă să nu licitezi 50% din valoarea estimată și dup-aia să vii cu șmecherii, numite optimizări. Să nu forțezi mîna autorităților știind că acestea oricum sunt băgate în colț de opinia publică (justificat datorită rezultatelor proaste pare care le au) și să impresionezi cu "uite, dar noi am lucrat, ce dacă am încălcat tot ce era în contract și legile țării, noi am lucrat și voi nu ne plătiți și ne cereți acte și formalități". Normal că într-o țară flămîndă de dezvoltare și unde toate proiectele merg prost o asemenea abordare are succes. Dar tot o șmecherie este...

Pe la colțuri o să-ți recunoască toată lumea că vai FIDIC-ul galben e prost că de fapt e pentru construit fabrici și vai FIDIC-ul roșu este prost că vai proiectarea este cum este în România proastă și constructorii sunt răi și găsesc utilități care nu erau în proiect și fac claim-uri. Dar vai nici PPP-ul nu este bun.

Adevărul este că avem exact ce merităm. Punem niște puștani să se ocupe de proiecte de sute de milioane de euro. Punem manageri care n-au nicio treabă cu o companie de miliarde de euro. Iar în companiile astea care vin și lucrează aici, tot oamenii de rangul doi vin și inginerii cei mai buni sunt plecați din țară.

Asta e radiografia unui eșec de țară, de fapt. Fără oameni buni, n-o să facem nimic. Tot pe bază de șmecherii, mici hei-rup-uri și compromisuri mergem înainte tîrîș-grăpiș...

rant over

cutter

Quote from: Europiu on October 07, 2015, 03:34:16 PM
Quote from: pasadia on October 07, 2015, 01:41:54 PM
Adica ei sunt invitati sa faca SI proiectare, dar le sunt impuse limite iar incalcarea acestora aduce consecinte pe care ei nu le pot controla direct (caci deh, stau dupa semnatura cate vreunui jurist din MT sau MJ).

Sistemul asta obliga la spaga (sau ma rog, la alte forme de trafic de influenta). Si poate din cauza asta unii constructori cu potential se feresc de Romania lasandu-ne cu constructori mai necunoscuti.

100% de acord cu tine @pasadia; e una dintre cele mai tari chestii pe care le-am citit pe forum-ul asta (fara gluma!).
Pentru ca, in principiu, ce zice @cutter este perfect adevarat numai ca, yet again, vorbim de "cum ar trebui sa fie" intr-o societate unde fiecare isi vede de treaba pentru care e platit.

De ce ești 100% de acord cu el? Dacă în acordul de mediu scria că trebuie să facă 30 de podețe și ei fac 10, ți se pare ok? Ți se pare corect față de celelalte companii care au participat la licitație și poate au cotat acele podețe, nu s-au gîndit la șmecheria de a nu le face că oricum știm noi că nu sunt necesare? Facem concurs de șmecherie sau de competențe și bună execuție?

Cînd văd asemenea atitudini (mă refer la cei care au făcut modificările nu la tine) mai că-mi vine să bag eu contestație la mediu acum la revizuire, să-mi explice exact cum trece apa Mureșului la inundația 1% fără toate acele podețe, ce sate se vor inunda mult după ce italienii nu mai sunt pe aici, sau cum e ok să umpli un lac cu terasament că "oricum era lac artificial"...

Europiu

#3714
^
Am vrut sa spun ca sunt de acord cu urmatoarele:

(i) producerea de consecinte pe care constructorii nu le pot controla

Pentru ca, zic eu, pana si modificari marunte (nu asa dramatice cum descrii tu) pot necesita revizuirea unui acord de mediu, revizuire pe care, de regula, o face un functionaras pe care, de cele mai multe ori, il doare fix in paispe (acea "serenitate" de care vorbeai la digi)

(ii) lipsa unor criterii super-stricte in luarea unei decizii poate favoriza aparitia unui mediu coruptibil.
Ai libertate de alegere? "Te ajut" eu un pic...

Nu vreau sa divagam prea mult discutia, as avea multe de spus pe tema asta, dar nu uita ca am completat zicand ca, in principiu, ai dreptate. Inclusiv cu opiniile de mai sus. Insist, insa: intr-o societate normala si matura.
E o simpla parere si nu vreau sa-mi aprind paie-n cap: Foarte multi dintre conationalii nostri nu au aceasta cultura a autocontrolului. Sa nu fac ceva nepermis nu pentru ca ma prinde cineva ci pentru ca, pur si simplu, nu se face (recentul caz cu "ce, autostrada inchisa? lasa ca stiu eu mai bine" este evident extrem, dar relevant, zic eu).

10 podete in loc de 30... OK, eu, ca proiectant, am tot dreptul sa am tupeul sa propun asa ceva. E riscul meu (private business). Dar ca o astfel de propunere poate trece de faza "admis", da, asta este revoltator. Exact la asta m-am referit cu prea multa libertate: cine verifica cum s-a luat o decizie sau alta? Care sunt consecintele pentru cel care a calcat in strachini? Ca o concluzie: mijloacele prin care impui respectarea unor reguli trebuie sa fie adaptate la realitatile societatii in care le vrei aplicate.

OK, I'm ready. Scuze pentru lungul off-topic!!!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

#3715
@ Cutter... ai +1 de la mine   :lol:

Apreciez TS pentru modul in care lucreaza. Nu apreciez TS pentru modul in care liciteaza si proiecteaza.

Aceste optimizari (de fapt trisari si rabat de la calitate) le fac pentru ca stiu ca statul e presat de timp si le va accepta. 

Sper ca CNADNR sa nu le accepte aceste modificari fara ceva reduceri. Altfel ar crea un precedent periculos. (pe A1 au acceptat primind la schimb devansarea termenului, de care CNADNR avea nevoie neaparat). Practic ar da liber tuturor sa ignore acordurile de mediu.

Stiu ca suna aiurea, dar prefer sa merg pe DN decat sa ne batem joc de natura.

Poate acele podete sunt inutile pentru inundatii (desi o autostrada ar tb sa fie proiectata tinand cont de inundatiile care se pot produce chiar si 1 data la 100 de ani), dar cu siguranta acea explicatie cum ca exista deja bariere pentru trecerea animalelor intre cele 2 zone: dn, cf si muresul, si din acest motiv nu mai are rost sa facem podete pe autostrada, este o tampenie.

O vulpe poate traversa si un dn si o cf si chiar si muresul. In schimb nu ar tb sa poata traversa o autostrada......






Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Ne ia Ionuț la bătaie în curînd că facem off-topic :)

Pentru un mediu mai corect ar trebui anumite modificări și legislative și contractuale. Toată lumea vorbește de ele, dar nimeni nu face nimic pentru a le implementa. Părerea mea este că solicitarea acestor modificări ar trebui să vină din două surse:
1) De la CNADNR care știe exact ce probleme a întîmpinat în implementare.
2) De la constructori, dar din ce-am înțeles sunt interese divergente pe piață și nu pot avea o voce comună.

Pîna una-alta, le cerem noi, societatea civilă :)

dr4qul4

Nu cred ca suntem off-topic.

Avem 2 loturi pe A10, intr-un stadiu avansat de constructie, care insa au calcat in picioare acordurile de mediu, iar acum avem o dilema...

- Inchidem ochii si continuam cu sistemul actual (de tara bananiera) doar pentru a ne creste nr de km de autostrada (care peste 10 ani poate fi inchisa din cauza unei catastrofe naturale majore)
- punem piciorul in prag si obligam constructorul sa demoleze si sa refaca tot ce nu respecta acordul de mediu (ceea ce va duce la reziliere). Pb varianta aceasta s-ar fi aplicat in Germania si cred ca asta au facut si polonezii.
- incepem o negociere si acceptam un compromis, pentru care insa constructorul trebuie sa ofere ceva in schimb.

Sincer sunt pentru a 3-a varianta, dar in acelasi timp trebuie luate masuri ca sa nu se mai intample pe viitor.


Probail aceste probleme vor disparea cand se va dezvolta o miscare puternica de protectie a mediului. Cand ecologistii vor lua mai multe voturi decat pot aduce o bucata de autostrada, atunci statul va pune piciorul in prag.
Societatea civila trebuie sa se implice. Daca nu avem de gand sa facem nimic atunci de ce ne suparam cand suntem condusi ca o tura de oi?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Anul asta e ultimul in care mai putem recupera ceva de pe POS-T. CNADNR e obligata sa stoarca tot ce poate, plus ca e lovita din toate partile, si asa cum ziceti si voi, constructorii profita. Dar de la anul trecem pe POIM, si presiunea finalizarii nu va mai fi asa ridicata. Eu vreau sa vad ca in cazul acestor optimizari CNADNR va lua o atitudine demna de o companie care se "joaca" cu miliarde de euro. Ca si constructor, daca ai primit ordin de incepere la 01.01.2016 si ai 24 de luni de proiectare + executie, e treaba ta ce solutie optimizata propui, e treaba ta daca nu se accepta si ai intarzieri, dar CNADNR-ul te va taxa zilnic incepand din 01.01.2018 daca nu termini.

pasadia

Cutter, eu ti-am raspuns aici. Insa discutia e inutila, cu atat mai mult cu cat singur recunosti ca CNADNR-ul nu e in stare sa schimbe regulile jocului iar constructorii nu sunt capabili sa aiba o voce.