Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

yetiman

#3255
Si acum lotul 4: (in sensul Unirea -> Turda)
Se montau grinzile la acest pod (este imediat dupa iesirea din Unirea)



Acest viaduct are deja toate grinzile ridicate:

Podul de langa Stejeris de pe DJ. (dimineata se turna beton, dupa-masa era gata si acoperit cu folie - se prognozeaza ploi torentiale in zona):

Viaductul mare. Se montau predalele. Se vede pe marginea terasamnetului pamantul vegetal:



Relocarea DN-ului. Nu s-a mai facut nimic:


La organizarea de santier de la Turda se ridica acest utilaj. Poate ne ajuta cineva sa ne spuna ce este. (eu banuiesc ca ar fi o statie de asfalt, dar nu ma pricep, si doar presupun - rog colegii care se pricep sa ma corecteze):
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mariansb

Astazi la ora 17 , mergand de la Alba Iulia spre Lancram am observat ca dupa iesirea din Lancram se lucra la autostrada, erau cateva utilaje in actiune. Poze nu am reusit sa fac, fiind luat prin surprindere:)
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

ovideatza


Quote from: dr4qul4 on August 05, 2015, 11:55:45 AM
@horatiu, UE nu a schimbat nici o regula. Doar ca CNADNR-ul a inteles ce a vrut. totusi, pe loturile 3 si 4, nu ar tb sa aiba nici un impact clarificarea UE.

ideea e urmatoarea si posibil sa influenteze loturile 1 si 2:

pentru ca UE sa deconteze avansul de 20% trebuie ca la 31.12.2015 lucrarile sa ajunga la stadiu fizic de 20% (in realitate chiar ceva mai mult, deoarece si constructorul ar mai fi emis facturi pt diverse lucrari).

numai ca mintile luminate din CNADNR au crezut ca "ne da UE avansul de 20%"  chiar daca lucrarile sunt la 10%.

De regula treaba sta mai grav de atat.
Daca avem 20% avans, din fiecare situatie se lucrari se storneaza cate 20%, astfel incat la finalul contractului avansul sa fie recuperat integral. Este un centralizator la situatiile de lucrari, Anexa 50, care se tine si evidentiaza printre altele recuperarea avansului acordat.

Desigur, avansul se poate recupera si accelerat, de exemplu cu un procent de 45% (sau oricare altul), depinde ce scrie in contractul client-executant.

In cazul nostru, recuperarea integrala a avansului intr-un timp scurt, de cateva luni, nu aduce mari beneficii constructorului:
- acesta are costuri majore cu garantarea avansului( scrisoare de garantie bancara sau de asigurare= ca un credit, costa si e dificil de realizat) pentru a-l obtine
- daca in 6 luni storneaza intreg avansul, posibil sa il incurce mai mult la cash-flow, pt ca dupa 6 luni se vede in postura de a executa un contract cu 20% mai mic cu 0 avans. Adica mare lucru nu a facut, doar a realizat 20% din contract si ajunge din nou in momentul 0 in care trebuie sa aiba bani pt executie.

AkaManah

Quote from: NGC20 on August 05, 2015, 03:03:12 PM
Pana in 7 August vin doua transporturi agabaritice dinspre Sibiu cel putin pana in zona Santimbru, dar nu e clar daca sunt grinzi si pentru cine sunt.
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/INFORMARE%20%20CNADNR%20SA%20ref%20%20transport%20agabaritic%2005%2008%202015.pdf

Am intalnit transporturile agabaritice pe directia Santimbru- Teius. Erau doua TIR-uri care transportau o cupola imensa sectionata in doua. Chiar si asa depaseau lungimea remorcii si latimea DN1. Eu eram bine de tot pe acostament si camioanele , mergand cu rotile pe acostament, inca ocupau 90% din latimea drumului. Nu cred ca transportul are legatura cu A10 sau cu calea ferata rapida.

cutter

Niște info, pe surse (luați-le așa, dacă orice nu se adeverește nu e vina mea):

Lotul 1:
- înțeleg că lotul 1 nu are declarație de proiectare aprobată. Pizzarotti a vrut să modifice nodul de la Sebeș ceea ce ar fi implicat și dărîmarea a o parte din ce s-a făcut în contractul Orăștie-Sibiu, motiv în sine pentru a nu li se aproba.
- de asemenea, se pare că revizuirea acordului de mediu pentru lotul 1 nu s-a făcut decît pentru organizarea de șantier. Adică dacă mai există modificări pe restul lotului acestea vor trebui revizuite separat.

Lotul 2:
- ar urma să iasă săptămîna viitoare autorizația de construire. Înțeleg că n-ar mai fi nici o altă piedică, deci s-ar putea apuca de treabă.

Lotul 3:
- impactul de mediu e necesar pentru că Tirrena vrea să renunțe cred la ecoducte și susține că spațiile libere de sub pasaje le pot înlocui ca rol.

Lotul 4:
- impact de mediu necesar pentru balta Stejeriș și pentru nodul Turda (ce tîmpenie!)

CNANDR vrea să adune toate memoriile și studiile de impact și să mai depună o singură revizuire. Ceea ce înseamnă că ne ducem spre iarnă probabil cu acordul de mediu revizuit.

ciprebbe

Quote from: cutter on August 06, 2015, 10:04:06 AM

Lotul 4:
- impact de mediu necesar pentru balta Stejeriș și pentru nodul Turda (ce tîmpenie!)


Deloc.
La Stejaris stim cu totii ce prostie au facut iar la Turda suntem in plin camp de HCH de la fostul combinat chimic. (nodul Turda va fi cu bataie lunga in timp zic eu din acest motiv)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia


alecu26

exact. cel putin pentru lacul Stejeris.

Foarte multi participanti de pe acest forum s-au exprimat ca ar trebui sa exista o limita in aceste desig&build. Adica daca gasesti un proiectant care azi semneaza si maine inchide firma, si un verificator de 99 de ani care oricum nu mai are mult de trait...propui solutii de proiectare mult subdimensionate?

Si tot referitor la lacul Stejeris...stiu multe firme care nu au avut tupeul sa-si asume la licitatie o asemenea modificare drastica de proiect...si au pierdut. In aceste conditii, si mai ales atata vreme cat exista o cerinta din partea celor de la mediu, daca nu o respecta....din punctul meu de vedere a modificare a conditiilor de concurenta de la faza de licitatie lucru foarte grav de altfel.

In plus, respectarea cerintelor din avizul de mediu, e conditie OBLIGATORIE in contract, nu este optionala...cum sunt de exemplu unele solutii tehnice.

Vom vedea. E pacat ca acest lucru nu s-a rezolvat mai demult, sau cumva sa se rezolve acum fara a impiedica evolutia santierului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Scuze, prin "tîmpenie" mă refeream la partea cu nodul Turda înainte să știu de problema cu HCH (mea culpa!).

Referitor la balta Stejeriș eu aș spera să-i pună să scoată digul și să refacă balta la loc.


mircea

Quote from: horatiu.cosma on August 06, 2015, 01:44:46 PM
http://ziarulunirea.ro/intarzierea-lucrarilor-la-autostrada-sebes-turda-franeaza-demersurile-de-atragere-a-investitorilor-in-municipiul-aiud-a-declarat-primarul-horatiu-josan-la-radio-unirea-fm-336493/

Cele ~10 minute în plus de la Aiud la Lancrăm pe DN în lipsa autostrăzii nu sunt un argument atât de puternic. Dacă veneau plângerile cu lipsa autostrăzii dinspre Moldova, era altă treabă. Dar când ai A1 la 35 de km, inevitabil va veni și A10 prin curtea ta, iar tu faci pe victima... Declarații politice, nimic mai mult. Sau poate mascarea incompetenței?!

horatiu.cosma

Aia 40 de km de la Aiud la Sebes pe A10 ii poti face in 30 de minute cu TIR-ul, dar pe DN se scot in medie 60 de minute, si foarte des chiar si 90. O companie mare care are zeci de astfel de tir-uri zilnic, dus-intors, se gandeste putin inainte de a investi in zona. Ai un accident pe traseu, pot ramane TIR-urile blocate ore intregi, si in zona respectiva nu e chiar o raritate. Astfel de plangeri nu vin dinspre Moldova fiindca nu investeste nimeni in zona. Scuze off-topic-ul.

AkaManah

Horatiu are dreptate. Eu, cu masina fac des 40-45 de minute (uneori si mai mult) Alba Iulia-Aiud. Acum, Mircea, ce zice primarul, teoretic, e adevarat dar, el a fost principala frana in calea investitiilor din oras si nu lipsa infastructurii de viteza. Chiar inainte sa demareze proiectul A10 a incercat de 5-6 ori sa treaca o suprafata de pamant din spatele defunctei IMA din proprietatea publica in cea privata. Clar afacere! Nu a reusit si acum imi pare rau pentru ca despagubirile sunt cam la 25% din cat se cerea pe m2 in "oferta" primarului. Pierdea un amic si ceva bani.

elion

Subtraversare DJ 107E (Aiud-Ciumbrud)