Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

alecu26

Porr sigur au autorizatie. Nu cred ca au ajuns aici fara autorizatie.

In rest autorizatia trebuie obtinuta de Constructor pe baza PT-ului aprobat de catre CNADNR. In acelasi timp, ca sa poti obtine autorizatia trebuie sa ai posesia terenului.

Se obtin in general autorizatii partiale...pe unde e teren public, zonele de langa drumurile nationale...etc....care nu necesita expropiere.

Autorizatie efectiva de constructie ai nevoie când esti nevoit sa faci faza determinanta cu Inspectoratul de Stat in Constructii. In general asta poate fi evitat, si poti face o gramada de decoperta, chiar si fundatii si podete intregi.

La fel, daca de exemplu la programul de faze determinante iti spune ca se face faza determinanta la un pilot forat de la un pod (si nu se specifica ca e primul)....ai o gramada de timp si poti lucra. In plus...daca ISC-ul e bunavoitor, scapi doar cu o amenda când in sfarsit vei face faza determinanta, dar in schimb nu cred ca sunt posibile plati ale lucrarilor fara a ave fazele determinante trecute.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

IlisescuV

Pai bun si atuncea cum le-a dat ISC-ul avizul de faza determinanta la Imbecilo de exemplu? Astia au primit aproape toti banii.
Autorizatia de constructie poate cadea si in sarcina beneficiarului, nu cred ca este o lege in acest sens dar poate fi specificata in contract.
In cazul constructiilor de autostrazi ar trebui sa fie in atributiile CNADR desi proiectul nu il executa ei.

gdo

Eu personal stiu ca cei de la Pitzaroti nu au inceput lucrarile deoarece nu e definitivat ceva in faza  proiectare si anume au venit cu o propunere de modificare in proiectare care ar scurta distanta cu aproape un 1 km si implicit costurile si se analizeaza si aceasta varianta  de cei de la CNADNR. In momentul in care se va lua o decizie se va da drumul la lucrari. deci probabil asta e cauza pentru care nu s-a eliberat inca autorizatia de constructie.

rin tin tin

Scuze dar trebuie clarificat inca o data (asa cum este in toata lumea, si aici):

Quote from: alecu26 on April 22, 2015, 01:35:58 PM
Porr sigur au autorizatie. Nu cred ca au ajuns aici fara autorizatie.

In rest autorizatia trebuie obtinuta de Constructor BENEFICIAR pe baza PT-ului aprobat de catre CNADNR. In acelasi timp, ca sa poti obtine autorizatia trebuie sa ai posesia terenului.



NGC

Quote from: horatiu.cosma on April 22, 2015, 11:45:03 AM
Nu imi vine a crede ca nu au autorizatie pe nicio sectiune din lot si nici ca Porr lucreaza fara autorizatie. Oricum, ar trebui intrebat la CNADNR legat de acest lucru.
Quote from: ciprebbe on April 22, 2015, 12:16:17 PM
Nu au, nu mai trebuie intrebat. Chiar si cei de la TS au spus acelasi lucru.
MT nu a eliberat oficial inca nici o autorizatie de construire pe niciunul din loturile Sebes - Turda.

alecu26

deci avem cam degeaba ISC. Si e subordonata direct Primul Ministru.

Eu inteleg ca e interes national, etc, etc....ca in final singura culpa e a Beneficiarului care probabil nu a finalizat expropierile...dar prin lege, ISC poate amenda toate partile implicate in proiect: Beneficiar, Proiectant, Constructor, Verificatori, Consultanta...etc.

Eu zic ca merita intrebare la CNADNR: de ce nu exista autorizatie de constructie pe Loturile 3 si 4. Nu pot sa inteleg de ce nu sunt gata expropierile...se discuta inca de pe vremea lui Sova...de expropieri, case demolate, coridor...etc.

PS1: o prostie care s-a facut aici: nu s-a mai mers pe coridor clasic de 70 de metri latime cum s-a facut pe vremea lui Boagiu. S-a facut pe un coridor facut la sange de mic, in care obliga constructorul sa se incadreze...chiar daca schimba anumite solutii tehnice. Daca se facea pe un coridor generic, de 70 de metri, procedurile puteau fi incepute inca de când se avea axul proeictului definitivat....chiar inainte de definitivarea Proiectului Ilustrativ. Atat aveai nevoie...de ax.

PS2: Rin Tin Tin recunosc ca are dreptate...teoretic. Practic 95% din munca o face constructorul...dupa cum scrie la contract:



Mai sunt si alte referinte contractuale...dar nu are rost sa intru in detalii. Dar si daca constructorul a finalizat tot ce trebuia sa finalizeze pentru obtinerea autorizatiei, cum scrie mai sus, expropierea efectiva e apanajul Beneficiarului. Prin lege si constitutie doar el poate face asta, chiar daca documentatia e facuta de constructor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gdo

Zilele trecute m-a intrebat cineva pe forum daca la organizarea de santier participa doar Euroconstruct sau si Aktor. La aceea vreme erau prezenti doar cei de la Euroconstruct. Azi au sosit containere pe care scrie Aktor. In zona se lucreaza intens.
S-au turnat platformele pentru containere si s-au adus parte din piesle pentru statia de betoane.






Ionut

^ Inseamna ca au chef de munca. NGC20, stii daca au primit avans?

NGC

#2513
^^^ Toti constructorii de pe A10 au primit avansul.

Dar pentru lucrari la autostrazi inca nu s-a emis nici un ordin de plata in 2015.
Dau eu de veste daca apar ceva "miscari".  ;)

gdo

Eu cred ca din moment ce comisa de la Uniunea Europeana a fost in teren sa vada stadiul lucrarilor..cel putin pe loturile 3 si 4  sunt autorizatii emise....si cel mai probabil in scurt timp vom vedea miscare si pe loturile 1 si 2..

ciprebbe

#2515
Nu sunt finalizate exproprierile pe A10 pe nici un lot deci NU exista AC emisa !!!!
Nu poti emite autorizatie cat timp situatia juridica a terenului nu este clara.

"Serviciile de elaborare a documentaţiei de expropriere pe coridorul de 70 de km al autostrăzii Sebeş-Turda au fost atribuite recent de către CNADNR. Terenurile de expropriat sunt situate în Sebeş, Alba Iulia, Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Teiu, Aiud, Rădeşti, Mirăslău, Unirea din judeţul Alba respectiv Moldoveneşti, Mihai Viteazu şi Călăraşi din judeţul Cluj.
Valoarea contractului de prestări servicii câştigat de SC Prometer M&G SRL şi SC Black Light SRL este de 1,3 milioane de lei plus TVA . Durata contractului a fost stabilită la 18 luni de la data emiterii ordinului de lucru.
Obiectivul proiectului este "realizarea documentaţiilor tehnice în vederea finalizării lucrărilor necesare pentru dobândirea prin expropriere/transfer a imobilelor necesare construcţiei "Autostrada Sebeş Turda, km 0+000 – km 70+000" – Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4. (...) şi scoaterea din circuitul agricol/silvic a terenurilor necesare pentru realizarea lucrărilor."

Comunicatul de luna aceasta:
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%20ST1234%20terenuri.pdf
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

danutzu_1069

Ca sa se emita ordin de plata, trebuie sa existe factura.
Ca sa existe factura trebuie sa fie intocmit si aprobat Certificat Intermediar de Plata.
"in spatele CIP-ului" trebuie sa ai zeci si sute de acte doveditoare: facturi, certificate de calitate, rezultatele fazelor determinate etc,

NGC

#2517
Stai linistit, exista facturi restante de peste 100.000.000 RON, multe dintre ele aprobate pentru plata, dar nu s-au emis inca ordinele de plata.
Dar nu e deloc neobisnuita situatia asta la CNADNR.

TibiV

#2518
Cred.
E suficient să te uiți în execuţia bugetară la cheltuieli.
Aşa faci excedent, si firmele care iţi lucrează stau cu sabia insolvenţei deasupra capului.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin_simeriaveche

#2519
https://plus.google.com/photos/110387718326333629910/albums/6141045459561104225?banner=pwa

^^^ Ii drept ca e cu intarziere si nu aduce nimic nou dar am pus si eu niste poze cu lotul 4 de la inceputul vacantei
ultima poza cu panoul informativ este de pe lotul 2 A10