Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 39 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

T9 boss :)) (mobile)
Din ce am înțeles e modificare legislativa . Electrica poate sa lase acolo stâlpii îi doare la patina.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GDPR

Daca la data semnarii contractului (aprilie 2014 parca) nu se stia de aceasta modificare, atunci e clar cine trebuie sa plateasca: statul. Ar fi interesant de aflat despre ce este modificare e vorba (lege, normativ, ordin ANRE, etc).

bogdix

@ciprebbe
Daca s-a incheiat contract intre Electrica si subantreprenor inseamna ca PT-ul de relocari e avizat de Electrica.
La faza asta, orice modificari impuse de Electrica ar trebui sa fie problema lor.

horatiu.cosma

Modificare a Legii 10 referitoare la durata garantiei lucrarii de la 2 la 5 ani pentru astfel de lucrari.

ciprebbe

Quote from: bogdix on December 25, 2016, 02:19:54 PM
@ciprebbe
Daca s-a incheiat contract intre Electrica si subantreprenor inseamna ca PT-ul de relocari e avizat de Electrica.
La faza asta, orice modificari impuse de Electrica ar trebui sa fie problema lor.

Doar ca Electrica nu are nici o problema, stalpii pot sta acolo din partea lor....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdix

^
Clasica mitocanie a detinatorilor de utilitati.

Eu incercam sa spun ca daca contractul dintre Electrica si societatea care va face lucrarea e deja semnat, Electrica nu pot sa isi schimbe pretentiile. Contractul ala e "legea partilor".
Daca si le schimba, sa suporte consecintele. Sa ii actioneze CNAiR in justitie pentru obstructionarea lucrarilor.

Dar, din experienta de pe alte contracte, s-ar putea sa nu fie asta problema. Sigur a platit Antreprenorul general 100% ? Si daca da, cand ?

horatiu.cosma

Porr a platit Electrica dupa semnarea contractului de eliberare amplasament in vara, imediat dupa a survenit modificarea legislativa in speta, Electrica a trimis un draft de contract spre societatea ce se va ocupa de relocare in conformitate cu noile cerinte din Lege, aruncand in aer costurile agreate intre Porr si societate.

bogdix

^
In acest caz, Porr are optiunea claimului. Sub-clauzele 20.1 + 13.7 (Modificari ale Legilor) din Fidic. Poate revendica banii in plus datorita modificarilor legislative. Are acest drept contractual. Nici nu e greu de "substantiat" acest claim.

Problema atunci e ca Porr va trebui sa deblocheze situatia prin actualizarea costului la noua valoare din "buzunar" urmand a-si recupera ulterior prin revendicare sumele respective. Asta fiindca am serioase indoieli ca Beneficiarul (CNAiR) ar semna un act aditional pt. diferenta de bani :)

horatiu.cosma


pbh

Cine este geniul din acest stand-up comedy? Daca isi scotea un ochi cu "batul".... nu ar fi fost socant!

GDPR

În data de 29 noiembrie 2016, Comisia Europeană a emis Decizia C(2016)7831 final, de aprobare a finanțării proiectului major "Construcția autostrăzii Sebeș-Turda". În baza Deciziei CE mai sus menționate AM POST a elaborat Nota de aprobare nr. 1760/DGPEAP/07.12.2016 a cererii de finanțare "Construcția autostrăzii Sebeș-Turda".

Proiectul "Construcția autostrăzii Sebeș-Turda" este un proiect denumit generic "proiect fazat", fiind derulat în cadrul a două perioade de programe consecutive:

Ø faza 1 reprezintă lucrări executate, având ca termen limită de efectuare a plăților data de 31 decembrie 2015 plus lucrările executate până la data de 30 iunie 2016 în cuantumul restului rămas de recuperat din avansurile acordate de către Beneficiar în cadrul contractelor de lucrări, cu rambursarea cheltuielilor eligibile aferente din POS-T 2007-2013;
Ø faza 2 reprezintă restul lucrărilor rămase de executat până la sfârșitul proiectului, cu rambursarea cheltuielilor eligibile din POIM 2014-2020.
În Decizia C(2016)7831 final/29.11.2016, valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare este de 495.669.611,86 lei, din care co-finanțarea FC este de 421.319.170 lei, iar 74.350.442 lei reprezintă contribuția la Bugetul de Stat.

Proiectul are drept obiectiv construcția a 70 km de autostradă între Sebeș și Turda, ce va asigura o legătură rapidă și în siguranță între zona de Nord-Vest a țării și zona de Sud a acesteia, între coridoarele Nădlac-București-Constanța și Borș-București fiind divizată în 4 loturi:

- Lot 1 de la km 0+000 la km 17+000
- Lot 2 de la km 17+000 la km 41+250
- Lot 3 de la km 41+250 la km 53+700
- Lot 4 de la km 53+700 la km 70+000
Urmare realizării acestui proiect se urmărește construcția a 70 km de autostradă, realizarea a 23 de poduri noi, 39 de pasaje noi, 4 viaducte, 4 zone de servicii, 4 zone de parcare, 1 centru de coordonare, 1 centru de întreținere și monitorizare, reducerea timpului de călătorie între orașele Sebeș și Turda cu 37 minute pentru vehiculele de pasageri și 33 minute  pentru vehiculele de trafic greu.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-28122016-1

alecu26

Mai avem mult pana la 100% pe fondurile din 2007-2013? Am înghesuit deja acolo cam toate fondurile posibile și imposibile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elion

#6477
Zona podului peste Mureş dintre Ciumbrud şi Sâncrai

au apărut marcaje pentru pile pe ambele maluri







viitor podeţ

în preajma DJ 107E





elion

#6478
Pod peste canal în spate la Metalurgica





Pod peste valea Aiudului



De lângă vale spre nodul Aiud

spre viaductul Gâmbaş

spre Sebeş

elion

#6479
DJ 142L Rădeşti-Leorinţ

spre Turda

spre Sebeş

pe malul Mureşului

zona pârâul Secădaşe spre Sebeş





spre Turda





zonă pod peste Mureş Ciumbrud-Sâncrai