Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Se auzea la un moment dat ca o sa intre serios dupa Paste, sa vedem daca va fi chiar asa.

ddfab

este adevarat. nu a mai fost sesizata nici o miscare pe loturile 1 si 2. la organizarea de santier a celor de la pizzarotti au evoluat, containerele pentru muncitori si specialisti sunt conectate la retelele utilitare, apa, canal, curent, deci asteapta locatarii... au realizat si o decopertare pentru amenajarea unui drum de acces(presupun), care leaga organizarea de santier de pe malul muresului, cu platforma unde se zice ca vreau sa toarne grinzi de beton, platforma care este lipita de marginea autostrazii, in zona drumului judetean dintre alba si drambar. in rest nu aveti nici o grija, cum misca ceva sunt pe ei.

trifuhoria

O sa mai fac un drum Sebes Cluj Sebes saptamana asta, dar pe timpul zilei. Daca apar alte surprize va tin la curent.

florin74

Se lucra intens pe lot 3 si lot 4, atat ieri cat si azi. TS se concentreaza pe zona Aiud, foarte slaba miscarea in zona nodului de la Decea si a podului peste CF si Mures, in schimb de acolo pana la Aiud era furnicar de masini si utilaje.

pe lot 4 : parcarea era goala :), se lucra puternic pana la traversarea DN-ului de la Turda (incepand cu Unirea), in schimb nici o miscarea de acolo pana la nod, inclusiv la nod.

De asemenea, PORR a inceput pretensionarea grinzilor.

Marius

Am aflat ieri un detaliu de la colegul Yetiman: grinzile de la Stejeris sunt de fapt segmente de 3 bucati imbinate pentru a forma o grinda intre doi piloni.
Ne-am pus urmatoare intrebare: ce tehnologie de imbinare e folosita pentru a echivala rezistenta unei grinzi monolit?

Quote from: Danny550394 on March 18, 2015, 05:57:16 PM
Daca nu stiti unde's grinzile  :D




alin_simeriaveche

Nu sunt specialist, dar nu scade rezistenta grinzii daca este formata din 3 segmente?

TibiV

Doar la incovoiere si forfecare... :D
La compresiune e OK.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Quote from: Marius on April 02, 2015, 10:57:07 PM
Am aflat ieri un detaliu de la colegul Yetiman: grinzile de la Stejeris sunt de fapt segmente de 3 bucati imbinate pentru a forma o grinda intre doi piloni.
Ne-am pus urmatoare intrebare: ce tehnologie de imbinare e folosita pentru a echivala rezistenta unei grinzi monolit?

S-a vazut asta de cand au aparut pozele cu primele grinzi.
Nu e nici o problema se vor realiza pe santier si stati linistiti ca nu sunt probleme de rezistenta la ele avantajul fiind ca sunt mai usor de transportat.
V-a scris ieri florin74 ca se incepe pretensionarea lor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Granata06

Tehnologia de imbinare a grinzilor este precomprimarea acestora prin operatiunea de postintindere a toroanelor din canalele aferente fiecarei grinda. Sunt printre primele grinzi la care se foloseste aceasta tehnologie in tara noastra, fiind proiectate dupa Eurocod.

Ionut

Poate descrie un inginer tehnologia asta? Sunt curios cum se procedeaza... se sudeaza pe santier armaturile si apoi se toarna peste imbinari beton?

Granata06

Se sudeaza armatura pasiva (armatura dintre rosturi). Apoi se realizeaza un cofrag pentru imbinarea rosturilor si se toarna beton. Acum grinda este un tot unitar insa netensionata. Dupa ce betonul ajunge la maturitatea necesara (isi atinge clasa de rezistenta necesara), se realizeaza operatiunea de tensionare a toroanelor prin intinderea lor. Prin acest procedeu se introduc eforturi de compresiune in grinda facand ca aceasta sa obtina o contrasageata de cativa cm.

Ionut

Interesant!

Intrebare "economica". Tot procesul asta pare complex si complicat. Care ar fi avantajele tehnicii? Presupun ca sunt mai usor de transportat segmentele si sunt si mai ieftine. Insa e multa munca de "imbinare" care inseamna bani in plus fata de instalarea unei grinzi dintr-un singur segment. Sunt si alte avantaje, de ordin tehnic/economic? Multumim de explicatii, e ceva nou, cel putin eu nu am mai auzit pe la noi prin tara de tehnica asta.

bridge

Pentru grinzile monobloc tot procedeul asta complex se executa in fabrica,exact la fel doar ca toroanele(armatura activa) se tensioneaza inainte de turnarea betonului dupa care se elibereaza inducand eforturile necesare in beton.Dezavantajul este la transportul de la fabrica(o grinda de 40m este mai greu de adus )

IlisescuV

Nu e chiar atat de complicat pe cat pare sa imbini acele segmente intre ele pe santier.
Practic ai nevoie doar de niste cofraje de mici dimensiuni, niste beton si cateva cricuri hidraulice pentru posttensionare.

Avantajele sunt la transport, grinda este mai scurta si mai usoara deci nu ai nevoie de camioane mari si de permise speciale de transport pentru ele.

De asemenea e mai simplu si mai ieftin sa produci o grinda mai mica decat una mare si e mai simplu sa o scoti din fabrica si sa o urci pe camionul ce o transporta.

Si inca ceva: nu cred ca o sa sudeze barele dintre sectiuni pentru ca ai nevoie de o anumita lungime de sudura pentru ca bara aceea sa se comporte ca una continua. De asemenea trebuie pregatita suprafata de sudura manual ceea ce mananca enorm de mult timp.
Iar ca sa le suprapui ai nevoie sa fie suprapuse pe o lungime de 60 de diametrii ceea ce nu prea vad cum o sa faca acolo spatiul ramas intre bucati fiind foarte mic.
O solutie ar fi sa foloseasca conectori cap in cap ca in video de mai jos:

alibaba

#2354
Cateva poze de azi dimineata de la nodul Turda, din directia Tg Mures-Cluj.

Se vede ca se lucreaza la structuri, nu intr-un ritm alert, pe partea dreapta, iar in ultima poza pe partea stanga cred ca e decopertata toata aria.