Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Ciudat ce subtraversare fac acolo.....
Din poze e configuratia exacta a nodului


Posibil acces la terenul ce ramane prins in nod
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

Quote from: Granata06 on April 03, 2015, 09:08:02 AM
Se sudeaza armatura pasiva (armatura dintre rosturi). Apoi se realizeaza un cofrag pentru imbinarea rosturilor si se toarna beton. Acum grinda este un tot unitar insa netensionata. Dupa ce betonul ajunge la maturitatea necesara (isi atinge clasa de rezistenta necesara), se realizeaza operatiunea de tensionare a toroanelor prin intinderea lor. Prin acest procedeu se introduc eforturi de compresiune in grinda facand ca aceasta sa obtina o contrasageata de cativa cm.
Presupun ca toroanele sunt libere in momentul tensionarii, adica nu sunt incastrate in beton... nu? Daca-i asa, cum se protejeaza ulterior toroanele de coroziune? Si cu ce se fixeaza capetele toroanelor de capetele grinzii, a.i. sa nu aiba scapari in timp?

Hercule

Supratraversarile peste A3 se pot face in trafic?
Deșteaptă-te române!

ciprebbe

Se vor face sub trafic, nu inchide nimeni o autostrada pana se face o traversare. Doar la montarea grinzilor se va restrictiona.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

IlisescuV

Quote from: istvan78 on April 03, 2015, 01:03:53 PM
Presupun ca toroanele sunt libere in momentul tensionarii, adica nu sunt incastrate in beton... nu? Daca-i asa, cum se protejeaza ulterior toroanele de coroziune? Si cu ce se fixeaza capetele toroanelor de capetele grinzii, a.i. sa nu aiba scapari in timp?
Da toroanele sunt libere in niste canale din grinzi. In capete sunt niste elemente de prindere/inchidere care vor acoperi toroanele.
Vezi filmul urmator prntru mai multe detalii:

Asta e o grinda din o singura bucata dar procesul de posttensionare este identic.

nicolaem

e posibil sa fie facute dintr-un otel -carbon care nu prea se corodeaza.

istvan78


cezar-mario2012

"Oțel-carbon care nu corodeaza"- este impropriu zis, tot oțelul contine o anumita cantitate de carbon. Oțelul inoxidabil cuntine in plus crom, dar nu poate fi folosit la pretensionari. Există multe feluri de oțel,  de pilda oțel de scule-foarte casant, folosit la prelucrări prin aschiere (strunjire, frezare...), oțel arc-foarte elastic,  rezistent la compresie. Din ce am citit la pretensionare se floseste un otel zincat.

M-Power

Procentul mare de carbon in otel nu are legatura cu protectia la coroziune si nici nu face casa buna cu elasticitatea ci mai degraba il face mai dur dar mai casant. Intradevar zincarea e o solutie de protectie anticoroziva des intilnita in constructii.

nicolaem

intradevar zincarea e cea mai simpla. sau alte solutii prin care metalul e tinut cu ajutorul unui alt metal cu rol de anod, la un potential negativ (catod), astfel incat procesul de oxidare/corodare e impiedicat.

trifuhoria

Salutare, am facut ieri 4.04.2015 un drum Sebes cluj sebes, pe lot 1 si lot 2 nu am observat nicio miscare.
In schimb pe lot 3 si 4, se lucreaza la toate structurile, atat cat se poate vedea din DN.
Fiindca am fost singur in masina si era destul de aglomerat, de pe lot 3 am doar 1 poza, restul de pe renumitul lot 4:), inclusiv grinzile de la viaduct stejeris turda!!!
Am incercat si pe imageshark si pe post image si nu am reusit sa le upoloadez...asa ca le pun aici.
Sper sa fie vizibile pt toata lumea
https://plus.google.com/photos/110370146456997944167/albums/6133758924325074641?banner=pwa

Atila60

Bravo.FELICITARI din partea mea si multe multumiri.

horatiu.cosma

In poza 29 inteleg ca e supratraversare a autostrazii, dar in plan mai apropiat, ce e structura respectiva?

Ionut


Ionut