Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

archaeus

A dat harnicia in ei, zici ca sunt moroi care nu suporta lumina!

carutasul

pare că prind subcontractori pe un anume domeniu, şi acolo trag tare... de ei. În rest... unele din lucruri le rezolvau şi cu roaba până acum :)

cristi5

#20747
Pizza si Aktor au devenit calul de bataie al forumului. Mesterul care renoveaza baia si pe care-l atacam zilnic la hidroizolatie. Omul urat care ne-a intrat in casa si pe care il injuram in gand zi de zi. Si reciproc. Atmosfera incarcata.

De acord ca la Pizza si Aktor li se rupe de aglomeratia de pe DN. Dar nu mi se pare ca contributiile colegilor care-i critica dupa fiecare filmare si poza adauga ceva nou. Stim ca sunt lalaiti, am inteles deja cu totii.

As sugera sa venim cu idei concrete de a-i stimula. De a-i face de rusine, sau ce o fi nevoie. Cum incearca API azi pe Fb. Dar e clar ca e nevoie de multe alte idei.

Dar sa nu uitam MT/CNAIR. Cine a conceput si semmat contractul care permite astfel de lalaieli? Cine le-a dat toate scuzele pt intarzieri? Ba o hartie intarziata, ba o expropriere, ba o relocare? Cine le lalaie aditionalele?

Sigur ca sunt constructori cumsecade, care vor sa termine rapid proiectul, dar Pizza si Aktor nu sunt printre ei. Cu ei trebuie/trebuia scris un contract beton si facute toate temele, sa nu li se dea scuze.

Si cel putin Aktor are contracte de miliarde pe CF. Nu va pleca nicaieri. Solutia nu-i "sa-l dam afara din tara". Cum nu e nici pt Salini, nu se da dus dom'le.

carutasul

Problema la Aktor este că ştim că şi-au asumat o pierdere, nu ştim cât de mare, dar văd că mereu apar noi şi noi probleme despre care nu ştim dacă au fost calculate în acea pierdere. Probabil că dacă depăşesc pierderea asumată o să o ia de la capăt, intern, cu discuţiile... Soluţia era darea afară de pe lot, nu din ţară (poate era avantajoasă pentru toţi, că pierderea ar fi putut fi mai mică), dar dacă nu s-a făcut acum doi ani acum cred că e cumva tardiv.
Pizza e clar că depinde de subcontractori, probabil are nişte limitări de preţ. La ei cred că problema e că nu s-a discutat cu ei pentru o deschidere parţială, pentru că tot ce fac pare să arate că merg pe deschidere totală, când o fi. Presupun că se putea cumva discuta deschiderea parţială, are şi CNAIR pârghii...

voicul

Si Pizza nu si-a asumat pierderea cand a semnat pentru 2 benzi la Sebes, visand ca de fapt este doar 1?
M-as mira sa iasa cu profit pe acest santier.

carutasul

asta nu ştiu. Poate la anumite preţuri ale contractorilor ies mai bine, asta ar explica de ce se tot câcâie până găsesc contractori la preţurile stabilite...

Io

Aaaa, pai asa se explica, sint fotofobici si mitologici, nu ne-am prins noi. Lucreaza noaptea si il au maistru constructor pe Manole. Asa s-ar explica de ce cind ii filmeaza Alin nu e nici unul pe-acolo, ca inca n-a apus Soarele, si ce lucreaza noaptea se darima pina dimineata.
Pai n-au putut si ei lua kestia cu Drakula? Ca-i rezolvam repede cu niste tepuse ascutite inmuiate in mujdei de usturoi, inventam o pizza cu mujdei si noapte buna. La propriu!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ionut.damian

Cand Pizza a semnat contractul, pretul bitumului pentru asfalt era de 2 ori mai mare ca acum. Luand in considerare cantitatile necesare, economia este consistenta. De aceea, cred ca nu e cazul sa-i plangem de mila pe Pizza si Aktor.

vlad_gero

Quote from: miahi on September 09, 2020, 11:10:24 AM
Avand in vedere ca pe rutier pizzarotti nu mai are alte lucrari sau prospecte favorabile, cred ca lotul se va termina fix cand va expira termenul contractual. Probabil la 18 luni de la ultimele relocari de la Alba Iulia, final de 2021 . Din punctul lor de vedere nu au niciun motiv sa termine mai repede.

Eu cred ca toata activitatea la pizzaboy are legatura strict cu acest fapt, ca ar mai avea 18 luni la dispozitie sa lucreze.  De ce s-ar grabi si de ce ar angaja alti muncitori cand ei sunt pe ideea de a optimiza pe cat mai mult posibil.

horatiu.cosma

^
Nu mai au 18 luni, extensiile de timp pe FIDIC nu sunt așa de simpliste, gen ultimul blocaj+termenul contractual inițial de 18 luni, ci se fac niște calcule mai complexe, cât din termenul contractual e respectiva lucrare.

^^
Ajustările de prețuri pe INS nu sunt doar în favoarea constructorilor, ci și în defavoarea lor. În cazul de față, dacă scade prețul bitumului de la momentul ofertei, iau mai puțini bani.

alinuttt

Știe cineva, s-a mai avansat cu asfaltul/balastul pe Sebeș-Turda lot 2?

florin74

#20756
Sunt ocupati sa repare terasamentul pus in 2018... Care a fost varza. In zona dintre podurile peste Mures... In rest, se aude ca o productie in jur de 1500 tone stabilizat pe zi, maxim 1000 tone asfalt pe zi. Daca avem noroc o sa termine cu stabilizatul si primul strat de asfalt anul asta. Cred ca undeva la 17-18 km au stabilizat, si asfalt pe vreo 14 km.

paulmare

^ cum il repara ? recicleaza in situ si il recompacteaza ? sau fac altceva ?

florin74

Dau jos din el pana unde ies testele si ulterior il refac.

panzer

Ce concluzii poti sa tragi citind pe aici! Ma minunez.

Legat de Pizza si subcontractori: daca e de lucru in zona subcontractorii sunt mai scumpi. Economic asa este. Deci lotul acesta se va termina ultimul din Ardeal, nu? La cati fierari va fi nevoie pe A1 si A3, Pizza si Aktori nu vor termina niciodata subprabetonarea la toate structurile in lucru. Asa sa fie?

Legat de contracte si de intarzierea lor total nepermisa un lucru imi sare mie in evidenta: devierile de utilitati trebuiesc initiate de Contractor. Si daca nu trimite ce trebuie la Transelectrica (de ex) rezulta ca poate obtine oricat timp doreste. Dar initierea si derularea procedurilor pot fi incluse ca etapa in contract la fel ca si proiectarea de exemplu. Intarzierea poate duce la penalitati.

Pentru Pizza ideal ar fi sa ii facem de ras in limba italiana. La ei acasa. Nu avem nici un roman din Italia pe forum? Care sa traduca comunicatele API si sa le posteze prin Italia pe undeva? Sau sa le trimita la ziarele italiene? Sigur si aia au presa dornica un pic de scandal.