[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Metrorex suplimentează numărul de trenuri la orele de vârf

Metrorex a suplimentat numărul de trenuri la orele de vârf, între 07:00 şi 09:00 şi între 17:00 şi 19:00, cu câte două trenuri pe magistralele 1 şi 3 şi cu un tren pe magistrala 2. Astfel, pe magistrala 2 circulă 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de 3 minute, maximul posibil, din punct de vedere tehnic, în prezent, susţine Metrorex. Pe magistrala 1 circulă 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare), iar pe magistrala 3 circulă 15 trenuri (2 trenuri suplimentare). La orele de vârf, atât pe magistrala 1 cât şi pe magistrala 3 se circulă la un interval de 3 minute între Nicolae Grigorescu şi Eroilor şi de 6 minute pe restul distanţei.

De la 1 decembrie vor intra în vigoare noi grafice de circulaţie a trenurilor de metrou pe magistralele 1 şi 3, pentru diminuarea intervalelor de circulaţie, astfel: 2 minute între Nicolae Grigorescu şi Eroilor şi 5 minute pe restul distanţei.

B365

subway


Ionut

Or fi, dar poate ne explici si de ce sunt de prost gust.

Ionut

Metrorex va achiziţiona anul viitor 26 de trenuri noi

Metrorex intenţionează să achiziţioneze anul viitor 26 de trenuri pentru tronsonul Eroilor - Iancului de pe Magistrala 5, în condiţiile în care acesta va fi dat în folosinţă în semestrul doi din 2017. 'Pe noi ne interesează să achiziţionăm trenuri, să facem un acord cadru, pentru achiziţia a 26 de trenuri pentru zona Iancului - Drumul Taberei, pentru cele două tronsoane, adică pentru Eroilor- Drumul Taberei, 13 trenuri şi Eroilor-Iancului, 13 trenului. Mai avem o rezervă de circa 10 rame care ne-ar permite să acoperim pentru început punerea în funcţiune a acestei magistrale, bineînţeles în paralel continuând demersurile pentru achiziţia de trenuri. Dar la început vor circula doar 10 trenuri', a spus directorul general al Metrorex, Marin Aldea.

Acesta a subliniat că pentru tronsonul Drumul Taberei - Eroilor a fost luat în calcul transportul cu trenuri Bombardier, care se află în funcţiune pe Magistralele 1 şi 3, până când se va rezolva problema legată de achiziţia de trenuri.

'Am luat în calcul să echipăm trenuri Bombardier, trenuri pe care le avem în funcţiune pe Magistralele 1 şi 3, cu echipamente speciale care să fie compatibile cu sistemul de automatizare a traficului şi să putem funcţiona la început cu un număr de trenuri vechi, până rezolvăm problema legată de achiziţia de trenuri. Încercăm să facem achiziţia la anul. Am solicitat la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice, am făcut un demers şi am solicitat un punct de vedere cu privire la anularea licitaţiei pentru trenuri, în sensul de a realiza o nouă licitaţie, motivat de faptul că strategia de achiziţie a trenurilor s-a modificat. În 2013-2014, când am iniţiat acea achiziţie de 43 până la 51 de trenuri - era vorba de două tronsoane, Universitate-Drumul Taberei şi Universitate-Pantelimon. Acum această magistrală a fost structurată în trei secţiuni Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului şi Iancului - Pantelimon', a subliniat Aldea.

B365

Ionut

Licitaţia pentru trenuri de metrou CAF a fost anulată. Se va face alta la începutul lui 2017

"Ştiţi că în 2014 am declanşat o licitaţie pentru încheierea unui acord-cadru în vederea achiziţiei de 43 până la 51 de trenuri şi au fost nişte probleme în cadrul derulării acelei proceduri. La momentul actual suntem într-o altă fază, în sensul că strategia de achiziţie s-a schimbat, iar Magistrala 5 a fost structurată în trei secţiuni faţă de anul 2014. Ultima secţiune, Iancului - Pantelimon, se va realiza în perioada 2023 - 2028, aşa încât, la momentul actual, avem nevoie de 26 de trenuri de metrou. Noi am făcut o adresă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice pentru a ne lămuri dacă putem să anulăm acea licitaţie şi am primit un răspuns în sensul că acea licitaţie se poate anula şi putem declanşa o nouă procedură de achiziţie în contextul noii strategii", a explicat Marin Aldea.

Economica.net

strainu

E prima dată când văd denumirea BM1 folosită pentru ramele IVA. A mai apărut și înainte?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

dr4qul4

Da. acum cativa ani Alstom a reconditionat cateva trenuri BM1 special pt a fi folosite pe M4.
gasesti pe metrou usor detalii din astea mult prea tehnice.
Nu am inteles niciodata daca BM1 e mai vechi ca BM2 sau pur si simplu cifra vine de la magistrala si ele au aceea varsta.
Sau daca mai exista si alte trenuri IVA mai vechi (care se numesc doar IVA).

Oricum, pana la urma e vorba cam de acelasi lucru. iar cat timp sunt reconditionate, ele se pot folosi. nu sunt chiar atat de rele. Am mers si prin alte tari cu metrouri mult mai naspa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Gendan

^
BM: Bucharest Metro
BM1, primele trenuri, aka. IVA.
BM2 si BM21: Bombardierele
BM3: CAF.

Nu sunt sigur, poate cineva sa confirme?

TibiV

Daca se indura subway de noi (desi nu este specialitatea lui, sigur stie ce si cum...) atunci vom afla....

Dar in principiu este vorba de "generatiile" de metrou.
Bucharest Metrou 1 = (evident) IVA
samd...
(De la BM3 incolo apar problemele de denumire.... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#54
^
Confirm eu...e doar o codificare 'recenta' pentru a pune un pic istoria in ordine!
Toate cele bune si nu va impiedicati in 'codificari'!
:p

Ionut

Metrorex, licitaţie pentru achiziţia a 13 trenuri ce vor circula pe tronsonul Eroilor-Drumul Taberei

Legat de trenuri, că m-ați întrebat de trenuri, noi suntem în faza de a semna un act adițional la contractul pe care îl avem cu consultantul care va avea ca sarcini revizuirea caietului de sarcini și, în cel mai scurt timp, probabil până la sfârșitul acestui an, vom scoate la licitație un pachet de 13 trenuri care vor fi utilizate pe secțiunea Drumul Taberei — Eroilor, secțiune care este în execuție", a spus Marin Aldea.

B365

VictorC

Întrebare: Trenurile CAF și Trenurile Bombardier au ușile în aceleași locuri / aceleași poziții? Întreb în contextul discuțiilor despre posibilitatea montării de panouri și uși glisante pe peroane...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

IVA nu are cum să fie la fel, că are cabine care taie din spațiul pentru călători. În plus, dacă ar fi fost la fel, s-ar fi potrivit găurile de îmbarcare de la Piața Romană, ceea ce nu e cazul. Nu știu câți mai țin minte că în stația respectivă existau niște bariere metalice roșii care marcau spațiile dintre vagoane la IVA. Când au apărut BM2, alea nimereau în dreptul unor uși, așa că au fost scoase.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Va rog frumos faceti-mi niste intrebari pentru licitatia de trenuri pentru M5 (sa trimit la Metrorex). Intrebari legate de licitatia in sine, de caietul de sarcini (daca e gata ma gandesc sa il cer), de trenuri (specificatii etc). Ce credeti ca este foarte important in acest moment.