News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

disney

Quote from: NGC20 on June 07, 2017, 12:21:44 PM
Niste pitigoi foarte vorbareti au ciripit ca vom avea 4 licitatii pentru tronsoane din DX12.

Se confirma de zice NGC. Vedeti aici.

NGC

Quote from: NGC20 on May 23, 2017, 11:39:30 PM
Quote from: ciprebbe on May 23, 2017, 07:54:50 PM
O plangere, ceva, nu se poate?
Ce sanctiuni prevede legea in astfel de situatii?

Legea 98/2016 zice asa.

QuoteCAPITOLUL VII
Contravenţii şi sancţiuni

ART. 224
(1) Următoarele fapte constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:
[...]
k) anularea unei proceduri de atribuire în alte cazuri decât cele prevăzute la art. 212 şi 213 sau crearea unor circumstanţe artificiale de anulare a procedurii de atribuire;

Sublinierile imi apartin.

Vedeti voi o alta incadtare decat art. 224 alin. 1 lit. k? Poate imi scapa.

Quote from: NGC20 on May 23, 2017, 11:58:08 PM
Ar mai putea fi eventual incadrat la art. 224 alin. 1 lit. b.

Quoteb) orice încălcare a prevederilor prezentei legi sau a actelor normative emise în aplicarea acesteia, având ca efect încălcarea dispoziţiilor art. 2;

Articolul 2 zice asa.

QuoteART. 2
(1) Scopul prezentei legi îl constituie asigurarea cadrului legal necesar pentru a realiza achiziţionarea de bunuri, servicii şi lucrări în condiţii de eficienţă economică şi socială.
(2) Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică şi a organizării concursurilor de soluţii sunt:
a) nediscriminarea;
b) tratamentul egal;
c) recunoaşterea reciprocă;
d) transparenţa;
e) proporţionalitatea;
f) asumarea răspunderii.

Quote from: TibiV on May 24, 2017, 02:23:44 AM
Quote from: NGC20 on May 23, 2017, 11:58:08 PM
Articolul 2 zice asa.

QuoteART. 2
(...)
f) asumarea răspunderii.

Glumesti, nu-i asa ?!...

Nu e gluma deloc.

Uite ce zice HG 395/2016 (normele metodologice de aplicare a Legii 98/2016).

QuoteART. 146
[...]
(2) Autoritatea contractantă nu are dreptul să adopte nicio măsură cu scopul de a întârzia nejustificat procesul de evaluare a ofertelor, sau de a crea circumstanţe artificiale de anulare a procedurii de atribuire, o asemenea abordare fiind considerată o încălcare a principiului asumării răspunderii prevăzut la art. 2 alin. (2) din Lege.

perfidus

Se prefigureaza cel putin o contraventie pe legea 98/2016 in acest caz. Circumstantele de anulare sunt complet artificiale, in sensul legii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

Quote from: disney on June 12, 2017, 08:23:37 PM
Quote from: NGC20 on June 07, 2017, 12:21:44 PM
Niste pitigoi foarte vorbareti au ciripit ca vom avea 4 licitatii pentru tronsoane din DX12.

Se confirma de zice NGC. Vedeti aici.

Adica vor fi 4 licitatii pe care ei le-au grupat in raspuns intr-un sigur text, "Proiectare şi Execuţie Drum Expres Craiova – Piteşti, Tronson I, Tronson 2 - Lotul I, Lotul 2. Tronson 3 şi Tronson 4".

Ce am zis eu in mesajul de mai jos?

Quote from: NGC20 on May 16, 2017, 11:22:27 PM
^^^ Ar mai fi de adaugat ca textul "avand in vedere necesitatea modificarii prevederilor caietului de sarcini, implicit a modificarii valorii estimate a contractului, autoritatea contractanta se afla în imposibilitatea de a adopta masuri corective fara ca acestea sa conduca la încalcarea prevederilor art. 12 coroborate cu prevederile art. 172 alin. 5 din Legea nr. 98/2016" este cusut cu ata alba si lasa sa se inteleaga ca ei doresc lansarea unei noi licitatii pentru SF.

Din pacate deocamdata vrabiutele spun ca nu exista intentia reala de a face acest lucru in 2017.

E clar acum? Nu se va revizui nici un SF la nivel de A, ci se va face DX.

rizzuh

Bun, astept cu popcorn-ul pregatit stirile de tipul "autostrada drum de mare viteza drum expres surpata intre Craiova si Pitesti". :lol:

Cate foraje avea studiul geotehnic din SF? Intreb si io... O:-)

Ionut


adiarc

^ :lol:...adica un nr insuficient si pt un km de autostrada ...darămite pt aprox 120 km....va fii jale...si ,din nou,nimeni nu va fii de vina...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Ce vrei ma, nu e suficient un foraj la fiecare 6 km?
Lasa ma ca merge si-asa. Stim noi din birou ce teren e pe-acolo. Nu se vede si din Google?

Studiile geo sunt pentru prosti.

yetiman

#593
A aparut si aici un comunicat CNAIR:

QuotePrimul pas spre realizarea Drumului Expres Craiova - Pitești

Documentația privind proiectarea și execuția primului tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești, a fost înaintată astăzi către ANAP, spre validare.

Tronsonul I este cuprins între km 0+000 – km 17+700 și va fi construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

Valoarea estimată, fără TVA,  este de 479.802.905,88 Lei.

Informații suplimentare:

Drumul expres Craiova - Pitești va avea o lungime de 121,185 km și va permite  deplasarea cu o viteză de 130 km/ h, similară celei aferente unei autostrăzi.

Acest drum expres va avea totodată, un profil de 4 benzi de circulație și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între acest drum expres și o autostradă este banda de urgență, care în cazul drumului expres este de 1,5 m.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.

S-au făcut toate eforturile pentru ca acest proiect să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar. În vederea scurtării timpului de execuție și pentru punerea în circulație a acestui drum expres cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.

Sublinierile imi apartin.
1. Dar se pune problema legii circulatiei: CNAIR poate sa zica si 200 km/h, daca legea prevede 100 km/h pe drumurile expres.
2. Ce economie ar aduce DOAR banda de urgenta mai ingusta? ? ? (5%-10% ? ? ?). Care e motivatia aceste alegeri? Ca eu unul nu o inteleg.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Vom vedea profilul transversal tip când pun pe SEAP.
Sunt 4 benzi, dar sunt late de 3.75 metri ca pe autostradă?

Allex

Pai au spus"principalul element" nu "singurul element". Ar mai fi si altele, mai secundare asa, cum ar fi latimea benzilor, asa cum ai spus tu, sau panta maxima, sau raza curbelor, etc. Chestii marunte.

Hai sa facem un concurs: Ghiciti cate amanari va/vor suferi licitatia/licitatiile pana la anulare. Asta in cazul in care vor trece de ANAP si vor ajunge in SEAP prea curand. :)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

#596
Quote from: yetiman on June 13, 2017, 08:55:57 PM
2. Ce economie ar aduce DOAR banda de urgenta mai ingusta? ? ? (5%-10% ? ? ?).

Despre economia totala adusa am scris deja aici, aici si aici.

Quote from: Ionut on June 13, 2017, 10:17:54 PM
Sunt 4 benzi, dar sunt late de 3.75 metri ca pe autostradă?

^^^

Conform normei tehnice din 27.01.1998, sunt 3,50 m.

Quote from: NGC20 on February 16, 2017, 08:35:47 AM
Aruncati o privire si in tabelul 1, pentru ca sa vedeti unde sunt incadrate drumurile expres (clasa tehnica 2).

danmihalake.files.wordpress.com/2009/02/norma-tehnica-din-27-01-1998-privind-proiectarea-construirea-si-modernizarea-drumurilor.pdf



perfidus

#597
Nu au ce profile sa puna in documentație altele decât cele din SF 2008. O bandă are 3,5m. Pe lângă problema studiului geo, mai este si cea a traseului ales, cu nenumărate relocari de utilitati (lea, gaze, petrol, telecom), treceri prin mijlocul localitatilor, pe la marginea unor situri protejate samd.

Era sa uit, cred ca am vazut in desene si o SUBtraversare a caii ferate 201 Piatra Olt-Rm Valcea .

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

#598
Pun si aici ce am scris mai demult la A7.

Quote from: NGC20 on December 09, 2016, 10:24:38 AM
Quote from: ovideatza on December 09, 2016, 09:48:46 AM
Exista normativ pentru drum expres in Romania?

AND 598/2013 - "Normativ privind proiectarea drumurilor expres pe reteaua rapida de comunicatii"

BTR 11-12/2013

www.cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/and%20546-2013%20AND%20589-2013.pdf

@Ionut: Se poate lua si pune undeva pe forum?

In SF pentru DX12 care a fost facut in 2007 s-a folosit un alt normativ mai vechi din 2007, unde viteza de proiectare pentru DX era 120.

TibiV

Doar sublinierile imi apartin...

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/tronsonul-2-al-drumului-expres-craiova-pite%C5%9Fti-fost

Quote
Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost trimis astăzi la ANAP

14 Iun 2017

Documentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti a fost înaintată astazi la ANAP spre validare. Acest nou Tronson este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550.

Cel de al doilea  Tronson, care urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Valoarea estimata a acestui nou Tronson este de 1,476,349,583.89 Lei făra TVA din care Lotul 1 - 671.388.626,66 Lei fără TVA şi Lotul 2 - 804.960.957,23 Lei fără TVA.

Documentaţia pentru primul Tronson al drumului expres Craiova – Pitești, cu o valoare estimată de 479.802.905,88 Lei fără TVA, a fost înaintată ieri către ANAP, spre validare.

Cuprins între km 0+000 şi 17+700, Tonsonul I ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj . Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.


Informații suplimentare:

Pe cei 121,185 km  ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.  Acest drum va avea  4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) şi  va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.

S-au făcut toate eforturile pentru ca  proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.

CNAIR S.A
Mama proștilor este mereu gravidă... :)