News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#870
Eu personal taieri de drumuri nu am mai vazut in infrastructura din Romania. La autostrazi se face pasaj si pentru un rahat de drum agricol. Poate au colegii exemple de vreun precedent?

Da, e clar ca de vina e primaria Mosnita Noua. E acelasi primar acum ca in 2019?

Textul CNAIR spune clar (in ultimul paragraf) ca au avut loc dezbateri publice pe SF. Care nu taia drumul si probabil "nimeni nu credea ca se va face"

In schimb in 2019 la proiectare cand era clar ca se face si era contract si constructor in teren, nu e nicio dezbatere publica! Se mentioneaza (paragraful 4) ca "s-a purtat corespondenta" intre CNAIR si UATuri. Cetatenii n-au avut nimic de zis, primarul probabil a dormit. Probabil se poate cere acea corespondenta pe legea 544.







Powered by API/PUM imgur uploader

pum89

Se poate vedea din planse daca au fost proiectate panouri fonoabsorbante? Vor fi case sub 100m fata de centura.

cristi5

#872
Am vorbit si la Urseni si cu colegii si fostii colegi din API. Sunt foarte curios sa vad avizul dat VOTS de primarul din Mosnita Noua in 2019.

Proiectul VOTS nu mai are rezerve de implementare. Drumul Boilor probabil a pus capac...

Asa ca eu cred ca singura sansa este renuntarea la giratia din camp si mutarea ei (cu proiect cu tot) la Calea Urseni.

Giratia din camp se poate face cand isi trage Girocul si CJ Timis drumuri acolo. Adica peste X ani.

@RobertH a corectat intersectiile, multumim!

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.703/21.272/0

RobertH

Acolo e DJ 595D in apropiere dar nu e absolut nimic la intersectia cu centura ( pasaj sau giratie ) dar e giratoriu mai sus in camp . Vor cumva sa mute DJ-ul pe altundeva sau care e treaba acolo ?

elphax

solutia e perfecta, deci avem o giratie in camp fara nici un rost si la Urseni e intersectie partiala
sa vedem cum facem sa o implementam :)

cristi5

@RobertH da Urseni (Mosnita Noua) si Giroc vor sa mute DJ595D prin acea giratie. Exista deja un "drum de exploatare", cred ca e vizibil din satelit.

cristi5

#876
Daca vreti sa va distrati cu primarul din Mosnita Noua. Fireste, de vina este ministrul de atunci. Din 2019 cred. Sau din 2020?
https://fb.watch/4InRUhfSu4/

Deci ideea primarului (si a proiectului actual) e ca venind de la Timisoara medvesenii trebuie sa mearga de pe Calea Urseni in giratia sudica, apoi la Urseni, total 4,4 km. 1,6 km in plus.

Pe sensul spre Timisoara, trebuie sa mearga pe drumul vechi (2,8km) apoi sa mearga spre nord in giratia din Mosnita Noua (1km) sa intoarca spre Calea Urseni (inca 1 km). 2 km in plus.  Hai sa ghicim cati vor intoarce fara sa mai mearga 1 km spre nord, nefiind separare de sens?

Ce nu ne arata este avizul. Nu-i nimic, il punem noi




Powered by API/PUM imgur uploader

Lau

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.757/21.321/0

Pe harta proiectelor, în poziția din link, mai apare un giratoriu în câmp, neracordat la nici un drum. Chiar așa este, sau este poziționat greșit pe harta și de fapt este situat undeva la intersecția cu Drumul Ghirodei?

Care este oare explicația ca proiectul prevede sens giratoriu la intersecția cu drumul Timișoara-Mosnita (un drum extrem de circulat) și pasaj denivelat și nod rutier la intersecția cu drumul dintre Giroc și malul Timisului (pe unde de abia trec câteva mașini pe zi vara)?

cristi5

#878
Am devenit fara sa vreau expert in acest proiect :) Problema e ca autoritatile locale, in hora cu CNAIR, fac proiectare in mod absolut netransparent dar nu neaparat ilogic. Fireste pana aflam logica suntem revoltati, iar unii cetateni sunt revoltati si dupa (vezi cazul Urseni)

Quote from: lau on April 07, 2021, 09:56:26 AM
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.757/21.321/0

Pe harta proiectelor, în poziția din link, mai apare un giratoriu în câmp, neracordat la nici un drum. Chiar așa este, sau este poziționat greșit pe harta și de fapt este situat undeva la intersecția cu Drumul Ghirodei?

Secretul este sa apesi pe Satellite in partea de sus. La fel ca la giratia dintre Giroc si Urseni.  Atunci vezi drumurile de pamant ("de exploatare") care duc spre giratie. CJ vrea sa le dea indicativ de DJ sau DC (cum vor face intre Giroc si Urseni cu mutarea DJ595D)  si, putem spera, sa le asfalteze.

Nu e prevazuta nicio intersectie cu strada Drumul Ghirodei pt ca strada va merge prin noul traseu, prin giratie. La fel cum in sud nu e prevazuta nicio intersectie cu DJ595D pt ca drumul existent va fi intrerupt de centura si DJul se muta mai la nord. E logic dar din cauza lipsei de transparenta, trebuie sa deducem.

Quote from: lau on April 07, 2021, 09:56:26 AM
Care este oare explicația ca proiectul prevede sens giratoriu la intersecția cu drumul Timișoara-Mosnita (un drum extrem de circulat)
La Timisoara-Mosnita este sens giratoriu *si* pasaj al centurii peste giratoriu. Se vede desenat pasajul, din pacate giratia pare ca il taie (@RobertH e ceva problema de layer?), nu e asa, giratia va fi sub pasaj.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.725/21.288/0

*plus* Mosnita Noua are mai la nord giratia drumul Boilor, pt care a insistat Robu. Plus giratia sudica spre Giroc (pt care a insistat primarul din Giroc din cate inteleg). Primarului din Mosnita Noua ii mai ramanea sa insiste pt giratia spre Urseni, dar n-a facut-o, sau nu suficient.

Quote from: lau on April 07, 2021, 09:56:26 AM
și pasaj denivelat și nod rutier la intersecția cu drumul dintre Giroc și malul Timisului (pe unde de abia trec câteva mașini pe zi vara)?

Aici zici?
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.681/21.246/0

Nu stiu, probabil pt ca nu mai sunt intersectii in zona aia si au facut-o pe asta mai "temeinic" pt dezvoltari viitoare.  Prin contrast, in zona de est (spre Mosnita, Urseni) unii zic ca sunt deja prea multe giratii. Dar de fapt este doar drumul Boilor si Giroc-Urseni (3,6 km intre ele) pt ca giratia spre Mosnita e denivelata...

----

Dar in general proiectul a fost facut pe repede inainte, pe un SF rudimentar (1+1 fara separare de sens, secolul 19) si acum vedem consecintele.

Este ironic ca politia nu da aviz de siguranta pentru o intersectie cruce la Urseni, ceea ce are sens dar in acelasi timp acest drum adauga 20 km de posibilitati de ciocnire frontala prin intrare pe contrasens.

RobertH

Giratoriu al doilea in camp nu e chiar in camp. Se va schimba si acolo traseul drumului de exploatare ca sa dea in giratie.

@cristi5 Lipsea tag-ul layer la pasaj. Proiectul asta tot a fost peticit pentru ca nu am avut niciodata planse calumea la el.

Explicatia de ce e giratoriu (si nod rutier) la drum foarte circulat e simpla. Cand au facut proiectarea in anu 120 BC era de o singura banda pe sens si probabil ca nici nu i-a interesat sa se gandeasca pe viitor.

Tot proiectul pare gandit acum 20 de ani si sa fie cat mai ieftin. E ridicol avand in vedere ce centura a primit Radauti sau Suceava .

cristi5

Daca nu v-ati plictisit de primarul din Mosnita Noua, inca un episod. De la minutul 15 (pana acolo vorbeste de A9)

https://www.facebook.com/watch/live/?v=3410201122417966

cristi5

Giratoria de sub pasajul (in curba) de la Mosnita Noua. Trecerile de pietoni cam aproape de giratie. Primarul se lauda ca a cerut subtraversare pietonala. Se pare ca nu a obtinut-o




Powered by API/PUM imgur uploader

iuli

Vorba aia, de cerut poate cere oricine, de primit primeste doar cine merita. Si aici e vorba daca primarul chiar s-a luptat sa primeasca tot ce a cerut. Ca nu e suficient sa trimiti un mail cu o cerere, uneori trebuie sa mai insisti pana sa o obtii, sa aduci argumente, plus valoare la proiect, solutii alternative, etc.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Timisoara2

#883
Luna aprilie a început pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud cu echipele antreprenorului Tirrena Scavi, dar și cu cei de la Transgaz, care au început să lucreze la relocarea rețelei din zona Ghiroda – Moșnița Nouă. O altă relocare a rețelei Delgaz are loc în zona viitoarei conexiuni a șoselei de centură cu strada Paul Morand din Timișoara.
▶ La viitorul pod peste Bega din zona Ghiroda se lucrează la montarea armăturii pentru culeea 1 și demolarea capetelor piloților pentru culeea 2. În aceeași zonă, se execută umpluturi la fundații de podețe.
▶ În zona comunei Moșnița Nouă, a început forarea piloților pentru pilele pasajului peste o linie de calea ferată, iar în zona comunei Giroc se lucrează la acoperirea unui sit arheologic, podețe, montare prefabricate, hidroizolații și la montarea armăturii radierului pentru pasajul centurii de sud peste str. Trandafirilor.

sursa: DRDP Timisoara Facebook












cristi5

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1886488474858484

De-a lungul anilor s-a întâmplat ca autostrăzile sau centurile rutiere construite de CNAIR să taie în două unele drumuri agricole, despărțind recolta de agricultori. Dar prin avizele emise în februarie 2020 la centura Timișoara Sud avem o premieră: întreruperea definitivă a unui drum de acces urban, barat, culmea, cu o centură de 10 metri lățime fără separare de sens, concept de secolul 19.

Un șofer pe nume Marian Dobre, circulând din Timișoara spre Urseni a observat la intersecția cu viitoarea centură (https://goo.gl/maps/rVCF3GuC8x7QPNLF9) construcția unui element ciudat la marginea intersecției: nu se potrivea nicicum cu o configurație de sens giratoriu. Omul a întrebat în dreapta și-n stânga și a așa a aflat că... drumul lui spre casă nu va mai exista (planșa mai jos). Așadar, deși avizul primarului (https://bit.ly/3tpfFLH) are mai mult de un an, cetățenii află abia în aceste zile că drumul lor e barat de centură. Deplasarea Urseni-Timișoara dus-întors va fi cu 3,6 km mai lungă și se va face pe rute diferite la dus și la întors... Localnicii se organizează ca să îndrepte lucrurile în ceasul al doisprezecelea. Puteți susține cauza lor aici: https://bit.ly/3n0lRrm

Acesta nu este un caz izolat, este doar remarcabil ca premieră și prin absurdul situației. Procesul de avizare a proiectelor de către primării și consilii județene este obscur: uneori primăriile insistă pe soluții aberante cum este cocoașa de la Focșani (milioane de șoferi pe an vor ocoli 4 km). Alteori primarilor li se fac promisiuni în schimbul avizului, care apoi sunt onorate sau nu. Dar faptul că procesul este complicat nu înseamnă că cetățenii trebuie să fie complet excluși. Pot fi observatori sau pot să vadă măcar rezultatul, nu să îl afle când e prea târziu.

Cerem Ministerului Transporturilor să promoveze legislație care să oblige beneficiarul (CNAIR, CFR) să publice planșe generale privind traseul și principalele puncte de interes: noduri, pasaje, parcări, atunci când ele sunt trimise la unitățile administrativ-teritoriale (UAT). Cu alte cuvinte, să le vadă toți cei interesați, nu doar clasa politică și autoritățile. Beneficiarul trebuie de asemenea obligat să anunțe în presa locală și mediile sociale ale cetățenilor respectivelor localități (exemplu: https://www.facebook.com/groups/urseni)  care sunt planșele relevante pentru zonă. Aceste planșe trebuie afișate fizic și online de către primării. Această legislație ar permite și societății civile să aibă un punct de vedere în legătură cu pregătirea proiectelor de infrastructură, care este de obicei rădăcina tuturor problemelor ulterioare.

Menționăm că API a câștigat în instanță de fiecare dată când a cerut informații de proiectare de la autorități care refuzau să ni le pună la dispoziție (https://bit.ly/3mZQRYn). Dar de multe ori până se termină procesul în instanță se termină proiectul de construit. Ce rost are să ținem la secret aceste informații publice?

Pe final câteva vorbe despre centura Timișoara Sud, lansată în 2017 pe baza unui studiu din 2011. Vorbim de  20 km de noi oportunități de ciocnire fatală pe contrasens; astfel de proiecte de drum național fără separare de sens ar trebui interzise prin lege. Firește că studiul fiind așa de vechi, au fost necesare multe schimbări care s-au făcut pe repede înainte, de exemplu la Drumul Boilor sau drumul spre Urseni, unde se vede că graba a stricat treaba.