[TM] Canalul Bega

Started by MHN, January 08, 2013, 04:56:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Sper ca e ceva provizoriu. Chiar nu mi se par ok astfel de "chestii".

savagedanyro

E provizoriu.  E pentru a atrage atenția asupra multitudinii de deșeuri de plastic de pe râurile noastre
...live the moment...

iuli

Parerea mea e ca arata fix ca naiba, un kitcsh! Sper sa il demonteze cat mai repede!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Chagall

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Chagall

Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega
Mai multe poze gasiti aici.

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Chagall

#95
 :weird:



Mai multe poze gasiti aici.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Harry

Sincer sunt dezamagit de proiect....ma asteptam sa fie ceva facut cum trebuie de un birou de arhitectura de prestigiu....un masterplan ceva....

spre exemplu in Louisville



sau Brisbane



Columbus



sacramento


Chagall

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

MHN

QuoteAchizitie de inceput de an: cu un milion de euro, primaria cumpara primele sapte vaporetto

[...]

Conform primarului Nicolae Robu, ambarcațiunile vor fi cumpărate în cel mai scurt timp. ,,Licitația este în derulare. Pe 12 ianuarie se deschid ofertele, iar în cea de-a doua jumătate a anului sperăm că vor circula", a declarat, marți, edilul.

[...]

,,Specialiștii au stabilit toți parametrii, astfel încât să se poată naviga foarte bine pe Bega cu aceste mijloace de transport și să se poată face și manevrele de rigoare, inclusiv întoarcerile. Problema este rezolvată de specialiști, dar, sigur, oricine poate face comentarii", susține edilul. Conform acestuia, felul în care se va circula, dar și prețul biletelor vor fi anunțate după achiziționarea ambarcațiunilor. Cele șapte vaporașe vor costa bugetul local în jur de un milion de euro.
debanat.ro

Harry

Super! Ai idee exista posibilitatea de amenajare a unui cheu pt yachturi sau adancimea nu permite.

iuli

Adancimea nu permite, traficul si dimensiunile canalului nu permit, plus ca nu vad rostul pentru care ar fi yachturi pe Canalul Bega.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Sa fiu sincer, nu stiu daca administratia canalului (Capitania Portului Timisoara) a reusit sa adapteze un regulament de navigatie pe canal, pornind de la normativul national, insa iuli ar putea avea dreptate legat de gabarit - doar partial.
Cum de a putut naviga vaporul Pelican?! (a se vedea prima imagine din acest topic)

Totusi, acum vreo 2 ani au fost vazute salupe facand valuri pe canal. Banuiesc ca ilegal.
De urmarit daca vor aparea yachturi.

iuli

Chila (cred ca asa ii zice) la vapor precum Pelican e mai putin adanca decat la un iaht. Iahtul avand inaltime mai mare din cauza velelor va trebui sa aibe un echilibru si atunci chila e mai mare. Pelican fiind mai lat si putin inalt chila e mai mica, de aceea putea navigha pe Bega, chiar si inainte de decolmatare. In plus nu poti intoarce atat de usor un iaht decat in locurile de intoarcere ale vaporetto-urilor (oare asa se scrie?). Nu am mai mentionat de faptul ca podurile nu permit sa treaca niste veliere pe sub ele.

Cand am zis de trafic ma gandesc doar ca traficul regularizat inca nu a fost pus la punct. Iti dai seama ca daca vor fi curse de vaporetto nu vor putea sa umble toti cum le trece prin cap pe canal. Nici macar acele hidrobiciclete nu vor mai avea acces. Nu poti sa lasi pe oricine sa umble alandala prin calea unor vaporetto care in plus vor avea si un orar.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

QuoteMarinarii care vor conduce vaporetele de pe Bega se pregătesc deja la Galaţi

Timişorenii şi turiştii străini care vor vizita oraşul bănăţean vor putea călători din vară cu vaporetele pe Bega, pentru aceasta fiind necesară pregătirea viitorilor marinari care vor conduce ambarcaţiunile, care-şi vor face stagiul şi-şi vor lua permisul la Căpitănia Galaţi. 'Acestea nu sunt ambarcaţiuni de agrement, ci de transport pasageri şi trebuie să facă şcoala la Galaţi pentru obţinerea permisului de navigaţie. Sunt nave de categoria a II-a şi trebuie să-şi facă toate cursurile. Am vorbit cu câţiva dintre ei, i-am trimis la Galaţi să-şi completeze acolo stagiul şi să primească de acolo documentele', a declarat miercuri, pentru AGERPRES, dr. ing. Alexandru Bărboi, căpitan de port specialist, şeful Oficiului de Căpitănie Timişoara. Până acum, Bărboi a trimis la Galaţi trei persoane, dar sunt necesari minimum şapte angajaţi, cel puţin câte unul pentru fiecare vapor uşor care va circula pe Bega. Potrivit acestuia, Căpitănia Timişoara poate acorda brevete de navigaţie pentru categoriile C şi D, dar cele pentru categoriile A şi B necesită comisii speciale, examenul este computerizat şi supravegheat video.

'Pentru categoria agrement am acordat peste 1.000 de brevete, pentru candidaţi din Timiş, Arad, Hunedoara, Bihor. 90% dintre aceştia au bărci, unii le ţin pe Mureş, alţii în Deltă sau în străinătate, pentru că noi emitem Certificate internaţionale de conducător de ambarcaţiuni de agrement. Examenul costă 450 de lei şi are loc în prezenţa unei comisii formate din trei membri din Constanţa, Cernavodă, de fiecare dată este o altă comisie', a precizat Bărboi. Primarul Nicolae Robu a anunţat că ofertele din cadrul licitaţiei pentru achiziţionarea ambarcaţiunilor se deschid săptămâna viitoare.

'În cea de-a doua jumătate a anului 2015 ne vom plimba cu vaporeto, pentru că deja este în derulare licitaţia, săptămâna viitoare (pe 12 ianuarie, n.r.) se deschid ofertele la licitaţie (...). Atunci se va stabili şi preţul la competiţia între ofertanţi', a declarat primarul Nicolae Robu. Municipalitatea a lansat în toamna anului 2013 lucările de amenajare a malurilor Canalului Bega pe tronsonul timişorean, proiect în valoare de peste 25 de milioane de lei cu finanţare europeană, pentru a-l face navigabil. 'Amenajarea malurilor ajută foarte mult, într-o etapă următoare, la transformarea Canalului Bega într-unul navigabil. Aşa cum ne-am dorit, vom achiziţiona şapte ambarcaţiuni uşoare, de tip vaporeto, pentru agrement şi pentru transportul de persoane. Ne pregătim pentru introducerea transportului naval în municipiu, ca alternativă la cel actual şi crearea infrastructurii specifice transportului public pe Canalul Bega', a reiterat Robu. Sunt în curs de amenajare cele nouă staţii de îmbarcare/debarcare a pasagerilor, dar şi casele pentru vinderea biletelor.
ziuadevest.ro

Harry

^^Bad News. Astazi la Digi 24 au zis ca pica proiectul, nu au venit firme interesate de proiect. In plus se pare ca si documetnatia are probleme, proiectul in sine. Se cer vaporase de 20 m lungime cand latimea Begai ar fi de doar 14 m. Lucru care face imposibila intoarcerea vaporaselor.