Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteUn Ford la fiecare minut, ţinta uzinei de la Craiova

,,Anul acesta este foarte important atât pentru Ford, cât și pentru România. Suntem pe cale de a finaliza întreaga investiție de 675  milioane de euro promisă", și-a început discursul, susținut în fața a doar o mână de jurnaliști, președintele Ford România, Jan Gijsen. Sesizând parcă neîncrederea în ochii asistenței, Gijsen a continuat: ,,Sunteți primii jurnaliști care au oportunitatea de a vedea toate echipamentele instalate și producția gata să înceapă. În anumite zone, puteți observa că deja producem, e adevărat, un volum foarte redus, pentru că suntem încă în faza de preproducție a motorului EcoBoost de 1 litru și a vehiculului B-Max".

După câteva zeci de minute în care șeful operațiunilor Ford din România ne-a prezentat evoluția investiției și a dezvăluit o țintă de ,,60.000 de unități B-Max pentru anul 2012 și peste 120.000 în 2013", cu mențiunea că totul depinde de evoluția pieței, Jan Gijsen ne-a permis accesul într-un univers ținut până acum departe de ochii curioși ai presei.

Conform lui Pete Wilson, șeful departamentului caroserii, de pe noua linie de asamblare au ieșit deja 19 modele preserie care sunt utilizate acum pentru teste, iar până la finalul lui februarie numărul acestora va urca la 60. Alte 36 de prototipuri au fost asamblate la finalul lui 2011. O parte dintre acestea se zăresc în spatele halei imense, însă suntem avertizați șugubăț de directorul de producție, Vic Startek, să nu ne apropiem: ,,Doar de la distanța asta e permis, deocamdată, altfel, personalul de pază «are ordin să vă împuște»". Cele câteva zeci de metri care ne despărțeau de modelele pre-serie ne-au permis însă să ob­servăm că între exponatul etalat deja la expoziția de la Geneva de anul trecut și varianta finală nu există diferențe semnificative. Ușile au acum sistem manual de deschidere, iar liniile de echipare se observă grație inserțiilor cromate din jurul grilei radiatorului.


Trecând rapid printre câțiva muncitori care încercau să pară dezinteresați de apariția unor necunoscuți în preajma liniei de montaj, am aflat că B-Max va fi construit din secțiuni sudate de roboți, oamenii având doar rolul de a le furniza piesele necesare. De altfel, în această zonă roboții par mai numeroși decât oamenii. ,,Sunt nu mai puțin de 370 de roboți aici. Toți de ultimă generație. În momentul atingerii capacității maxime de producție, în secție ar trebui să avem circa 440 de angajați", ne explică Pete Wilson, șeful departamentului presaj-caroserie. Mirați că numărul muncitorilor și cel al roboților va fi aproape egal, întrebăm curioși și dacă oamenii vor putea ține pasul cu mașinăriile. Suntem asigurați că totul corespunde standardelor Ford și că sistemul este funcțional. În cele opt ore de muncă ale unui schimb însă, lucrătorii au la dispoziție doar o pauză de masă de circa 20 de minute și încă două posibilități de a pleca de la bandă câte opt minute. Chiar și atunci, ei vor fi înlocuiți, temporar, de alte persoane, astfel încât linia de montaj să funcționeze încontinuu. Iar automatizarea uzinei din Craiova merge chiar mai departe.

La doar câteva zeci de metri distanță de zona de asamblare finală a vehiculelor, pășim în noua uzină de motoare. Aici totul pare rupt din reportajele despre ,,megauzine". Doar doi-trei muncitori se zăresc printre utilajele care au rolul de pregăti blocul motor, chiulasele și arborele cotit pentru asamblare. Totul, de la mașinării de sute de mii de euro până la vopseaua de pe podea, sclipește a nou. ,,Am investit deja 800 de milioane de lei doar în această facilitate. Tot ce vedeți este de ultimă oră și, trebuie să spun, sunt cele mai noi utilaje din toate uzinele Ford", ne mărturisește mândru  Ian Pearson, directorul uzinei de motoare. Deocamdată, se lucrează într-un singur schimb dar, până la finalul anului, va exista și cel de-al doilea. Pentru că noile motoare EcoBoost de 1 litru vor fi utilizate nu doar pentru B-Max, ci și pentru alte modele, care se produc la alte uzine din Europa. ,,Am păstrat o mare parte dintre oamenii care au lucrat  și la Daewoo", explică Pearson, în timp ce ne arată ecranele LCD având rolul de a prezenta în fiecare moment care a fost ținta de producție propusă pentru ziua respectivă prin comparație cu ce s-a realizat.

sursa: Capital

usernameteg

QuoteProducatorul suedez de componente Autoliv a achizitionat o facilitate de productie la Sfantu Gheorghe, in judetul Covasna, unde din a doua parte a lui 2012 va produce volane auto pentru constructori din Europa Centrala si de Est. Compania va angaja inca 600 de oameni pentru a patra sa unitate de productie din tara. Autoliv este cel mai mare producator mondial de sisteme de siguranta auto, are peste 47.000 de angajati pe plan mondial, din care 3.500 in Romania.
Ionel Fierbinteanu, managing director al Autoliv Romania, a precizat ca printre marcile auto la care vor ajunge volanele produse la noua fabrica se numara BMW si brand-uri din Grupul Volkswagen.

http://0-100.hotnews.ro/2012/02/01/autoliv-dezvolta-in-covasna-o-noua-fabrica-de-volane-auto-unde-va-angaja-600-de-oameni/


davyl

Quote from: Ionut on January 29, 2012, 08:39:34 AM
QuoteUn Ford la fiecare minut, ţinta uzinei de la Craiova

,,...între exponatul etalat deja la expoziția de la Geneva de anul trecut și varianta finală nu există diferențe semnificative[/b]. Ușile au acum sistem manual de deschidere, iar liniile de echipare se observă grație inserțiilor cromate din jurul grilei radiatorului.


sursa: Capital
Tare mult mi-ar placea sa pot merge la salonul auto de la Geneva si sa vad versiunea finala a lui B-Max, eventual sa pot culege date oficiale despre B-Max. Caci il vor lansa oficial la Geneva.

Anul trecut am fost in septembrie la salonul auto de la Frankfurt. Am putut vedea modelul de aproape ca era asezat pe un piedestal rotitor, dar nu aveai acces la el, sa poti verifica cat de comfortabil stai in masina.

Anul asta mi-as dori sa pot face asta la Geneva (mai ales ca sunt destul de fan cu saloanele auto)  :D.

Ionut

davyl, daca ajungi, sa ne aduci multe pozeee! :)

davyl

Quote from: Ionut on February 07, 2012, 11:12:26 AM
davyl, daca ajungi, sa ne aduci multe pozeee! :)
Daca ajung, cu siguranta!  :)

davyl



Ionut

Merci davyl pentru vesti! :cheers:
Chiar arata foarte bine, ma bucur ca Romania va produce astfel de modele. In curand vom produce si BMW si Mercedes.

Ce?! Poate visa omul, nu?

davyl

Quote from: Ionut on February 10, 2012, 04:28:13 PM
Merci davyl pentru vesti! :cheers:
Chiar arata foarte bine, ma bucur ca Romania va produce astfel de modele. In curand vom produce si BMW si Mercedes.

Ce?! Poate visa omul, nu?
De ce nu... Eu unul ma bucur enorm pentru Craiova (o data pt ca sunt craiovean si a doua oara ca sunt roman  :D)

Ionut

QuoteDe ce Ford B-Max este cea mai avansată maşină produsă în Europa de Est



Sistemul Ford de acces facil integrează montanţii centrali în portierele modelului B-MAX, creând o deschidere neîntrerupta de 1,5 metri pe fiecare parte a maşinii, reducând astfel dificultăţile cotidiene. În cazul majorităţii altor modele, deschiderile portierelor-spate oferă cam jumătate din acest spaţiu. Sistemul cu portiere-spate cu balamale al Opel Meriva oferă un spaţiu de acces maxim de 0,7 metri.

"Un astfel de sistem al portierelor a reprezentat visul oricărui proiectant de mulţi ani", a declarat Stefan Lamm, director design exterior, Ford Europa. "Am dezvoltat conceptul de la o idee de pe planşa de desen a unui designer la un produs versatil şi cu stil, prezent într-un stand de salon auto".

La construcţia elementelor cheie ale caroseriei şi portierelor au fost utilizate oţeluri speciale ultra-rezistente, care asigură o rezistenţă de până la cinci ori mai mare decât oţelul convenţional, moale, creând astfel o structură extraordinar de puternică şi rigidă, fără a adăuga greutate automobilului.

"Am construit caroseria în aşa fel încât să păstreze toate avantajele noului concept al portierelor, dar în acelaşi timp am conceput o structură rezistentă, rigidă şi uşoară", a declarat Darren Palmer, director pentru calitatea dezvoltării produselor în cadrul Ford Europa. "Crearea unei caroserii rezistente şi stabile facilitează manevrabilitatea. B-MAX este la fel de rigid precum cel mai recent model Fiesta şi va fi la fel de distractiv de condus."

Interiorul modelului B-MAX este dotat cu facilităţi care profită din plin de pe urma Sistemului de acces facil. Scaunele din spate şi scaunul din dreapta-faţă se rabatează complet plat creând o platformă de încărcare mare şi convenabilă, pe care încape orice, de la biciclete la obiecte de mobilier.

În România noul B-Max va fi disponibil începând cu luna iunie, cel mai probabil cu un preţ pornind de la 14.000 de euro.

sursa: ZF

Suna extraordinar de bine. Cred ca o sa ajung sa-mi iau unul, desi sunt fan declarat design Peugeot (OK si pe partea mecanica). :) Nu stiu de ce am impresia ca acest model va fi un huge success.

:D


Ionut

QuoteFord prezintă astăzi modelul B-Max la Barcelona

Ford a ales în acest an să prezinte noul B-Max, model care va fi fabricat la Craiova, la Congresul Mondial al Comunicațiilor Mobile. În avanpremieră, constructorul a postat un filmuleț de prezentare pe pagina de Facebook.

http://www.youtube.com/v/7sGkX1Am5A4

sursa: Adevarul

davyl


davyl

Desi mi-ar fi placut sa fiu la Geneva, motive obiective ma impiedica sa fiu acolo pentru a vedea lansarea noului B-Max. Insa cum netul azi e plin de articole cu B-Max, caci masina a fost lansata oficial azi 6 martie la Geneva, nu pun decat un link, din ziarul Gazeta de Sud din Craiova, orasul unde se face B-Max: http://www.gds.ro/Ultima%20ora/2012-03-06/Ford+B-Max+a+fost+lansat+la+Geneva.

Sa speram ca aceasta lansare va aduce prosperitate atat Craiovei cat si lui Ford, de ce nu...

Cele bune...

Ionut

Uh, pacat ca nu ai ajuns... :(
Oh well, data viitoare, sa speram ca Ford mai are de gand sa mai lanseze si alte modele la Craiova. :D

:cheers: