Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mash510void725

Vestea privind producerea unui nou model la fabrica de la Craiova este o veste extraordinara. Trebuie sa avem foarte mare grija de astfel de investitori deoarece ei genereaza dezvoltare pe toate palierele. Este necesara demararea procedurii de construire a autostrazii Craiova - Pitesti. Aceasta autostrada ar putea fi finantata din banii incasati de la UE pe exerciciul 2007-2013 pe proiecte care initial nu au fost realizate pe fonduri UE. Oltenia prinde viteza.

AFC

Asta este o veste excelenta. Poate miscam si noi dezvoltarea infrastructurii, nu mai conteaza cu ce incepem, A12 sau A6, numai sa inceapa ceva.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

ion59

Cum nu știu să se fi demarat nici un fel de procedură pentru vreo autostradă, nici pe A6 și nici pe A12, cred că ne facem iluzii degeaba. Dacă ar începe acum ceva, prima lopată va fi peste foarte mulți ani!

Ionut

Din spusele celor de la CNADNR, Craiova-Pitesti este in proces de dialog competitiv (faza dialog). Am pus si in semnatura. Discutam pe thread-ul acestei autostrazi, cautati-l bine. :lol:

TibiV

Quote from: nirolf on March 22, 2016, 11:50:48 AM
Ford EcoSport va fi produs la Craiova din toamna lui 2017, in urma unor investitii de 200 milioane euro

QuoteFord va produce modelul EcoSport in uzina din Craiova incepand cu toamna anului 2017, a anuntat marti, 22 martie, Jim Farley, presedinte si director general executiv (CEO) in cadrul Ford of Europe, intr-un eveniment organizat la Craiova, in fata presei si angajatilor. Compania americana va investi 200 milioane euro pentru a aduce in fabricatie EcoSport la Craiova, potrivit lui Farley.

,,Va fi mai aratos decat actualul model. Il vom imbunatati la multe capitole. (...) Anul viitor este potrivit pentru a muta productia lui EcoSport din India in Romania", a spus Jim Farley.

O selectie din declaratiile lui Farley, publicata astazi de Ford Romania (cu subtitrare):
https://www.youtube.com/v/OsIEGT6nKEg
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Poate vede si CNADNR, sau mai degraba Guvernul. Proiectele din zona, reabilitari de DN-uri, centuri neterminate de Iordache se scalda in mizerie din lipsa de finantare. Si noi visam la autostrada. :(.

NG20: chiar...ce plati avem facute in ultima vreme catre Secol si contractorii din zona? Procesul ala pentru un tronson din Craiova Alexandria (parca Straco versus Secol) s-a finalizat?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stefanudrea

Quote from: Ionut on March 22, 2016, 12:29:08 PM
Excelenta veste!
Daca e excelenta vestea faceti lobby pt A12 si A6! Ca sa fie de durata excelentul asta!

ion59

Sub aspectul construcției de autostrăzi, pun pariu că minim patru ani de aici încolo nu se va întâmpla nimic prin zonă. Nici A6, nici A12 și nici alte A-uri. Până la Alexandria este autostrada lui Dragnea, deci, din principiu nu este nevoie de ea, între Alexandria și Caracal, ne jucăm de-a judecata de vreo trei ani pentru o modernizare amărâtă de DN, începută de un escroc (și pe care justiția nu-l găsește vinovat cu nimic), poate centura Caracalului și ceva din centura Craiovei să se nască, în perioada asta. De legătura peste munți cu Europa, ce să zic. Dacă va porni PiSi, va fi mare minune. Alta traversare executată simultan cu PiSi, șanse zero. Apoi, mai sunt și alte urgențe, Moldova de exemplu, care trebuie și ea racordată.
Ford poate avea o șansă cu transportul feroviar. Dar și acolo lucrurile se mișcă în reluare. Părerea mea!

NGC

Quote from: alecu26 on March 23, 2016, 02:56:43 PM
ce plati avem facute in ultima vreme catre Secol si contractorii din zona?

Platile catre SECOL le gasesti in sinteza platilor. Poate mi-a scapat vreo una, dar nu prea cred.

Quote from: alecu26 on March 23, 2016, 02:56:43 PM
ce plati avem facute in ultima vreme catre Secol si contractorii din zona? Procesul ala pentru un tronson din Craiova Alexandria (parca Straco versus Secol) s-a finalizat?

Daca te referi la licitatia "Reabilitare DN6, Alexandria – Craiova, lot 2: km 132+435 – km 185+230-relicitare", ea este anulata din 26.05.2015.
Acolo oricum a fost mai distractiv, pentru ca STRACO a contestat mai intai la CNSC anularea licitatiei, iar SECOL a contestat contestatia lui STRACO si a dorit mentinerea anularii licitatiei. :lol:
Apoi STRACO a contestat la CAB, dar a pierdut si CNADNR a anulat licitatia.

Ionut

Avem threaduri de autostrazi. Folositi-le. :)

marisRO

Nu are legatura directa doar cu industria auto ci si cu infrastructura din RO

Economist roman: Ungurii se lupta sa aduca Tesla, intr-o tara in care exporturile aduc peste 90% din PIB. Daca Romania ar fi urmat modelul, azi ar fi fost departe!

Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Economie/196430/economist-roman-ungurii-se-lupta-sa-aduca-tesla-intr-o-tara-in-care-exporturile-aduc-peste-90-din-pib.html

"Romania este o piata dominata de importuri, iar balanta dintre nivelul exporturilor si cel al importurilor ar trebui sa fie echilibrata. Sunt tari cu o suprafata mult mai mica decat cea a Romaniei care fac exporturi uriase fata de tara noastra. Ungaria, de exemplu, si-a dublat exporturile in ultimii ani. 92% din PIB al Ungariei este reprezentat de exporturi. In Romania aceasta valoare este la jumatate. Ar trebui sa ne uitam cu atentie la vecinii unguri, o tara care se lupta sa aduca Tesla pentru dezvoltarea unei fabrici auto. Si va reusi. Ar fi un pas urias, care ar completa lista producatorilor auto care au fabrici in Ungaria. Si cehii au planuri mari", a declarat Dan Bucsa (foto), economist la UniCredit Research in Londra, prezent zilele trecute la Bucuresti.

"Este vorba despre perspectiva, dar si proactivitate. Nu este un moment in care investitorii vin imediat, practic nu se arunca. In Romania nu exista drumuri, este o realitate. Investitorilor le este dificil sa se deplaseze pe teritoriul Romaniei. Bosch, Audi, Mercedes si Siemens au activitate in Ungaria. Cand acesti investitori spun ce bine le merge in Ungaria, atunci si alti investitori isi doresc sa vina aici. (...) Romania ar trebuie sa se bucure la orice investitie, oricat de mica. Zona serviciilor, dupa transporturi, este de baza in Romania. Nu trebuie sa consideram Romania ultimul stat european doar pentru ca la noi se externalizeaza atat de multe activitati. Romania a inceput sa ia fata Indiei, pe acest segment. Recenziile celor care lucreaza in Marea Britanie, de exemplu, cu Romania sunt foarte bune", a adaugat Dan Bucsa.




esendy

@ marisRO te rog sa stergi postul pt ca unele  informatii prezentate sunt false https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Hungary

exporturile ungariei sunt aprox 40% dinPIB si ale romaniei aproximativ 28% (pot pune si alte surse daca e cazul)

Ionut

^ Discutia e mai potrivita pe thread-ul economic. :cheers: Multumesc!


NGC

Daca va intereseaza ce s-a intamplat in ultimii ani cu ARO Campulung, vedeti documentul de mai jos.

http://www.cdep.ro/interpel/2016/r2825B.pdf