Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

aditd

Quote from: nicolaem on May 04, 2016, 02:33:19 PM
LA sebes nu se pot extinde foarte mult deoarece nu au forta de munca. deja le este f f greu sa gaseasca oameni.
Este adevarat ca au cumparat teren, dar momentan se vorbeste doar de extinderea fabricii de cutie de viteze

Buna si extinderea aia, ca fara vreo cateva zeci de milioane nu faci nimic.
Intrebarea ar fi: prin Hunedoara de ce nu merge nimeni? Am inteles ca e zona cu somaj, e mai aproape de granita, cu autostrada in curand.
Deci?

alecu26

La Sebeș chiar dacă nu mai este forță de muncă. ...se afla pana la urma la o intersecție de autostrăzi (în curand). La maxim jumate de ora se afla un bazin respectabil : Orăștie,  Simeria, alba iulia, Teiuș. Sub o ora avem deja Hunedoara, Deva, Sibiu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

aditd

"Mai dăm pe lângă, dar mai şi nimerim" (totusi e diferenta mare intre 500mil si 5 mil)

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Americanii+deschid+inca+o+fabrica+la+Oradea


Goldmund

#1053
Cand o greva generala din Franta a afectat uzinele Audi din Germania pentru ca majoritatea pieselor(livrate in sistemul "just in time") erau facute in Spania si nu mai puteau ajunge "la ora fixa" la destinatie, Polonia nu era nici in Schengen si nici in UE si nu avea nici autostrazi pana in Germania...Daca mai punem si reactiile unui Funar(fostul primar al Clujului) in anii 90 impotriva "investitorilor straini", avem deja majoritatea cauzelor de ce Moldova ramane saraca(plus birocratia uriasa din Romania).
Autostrazile nu sunt totul, insa fara ele, nu poate fi vorba de o industrie "just in time", niciodata. Dar turismul? Fara autostrazi pierdem milioane de turisti care ar veni (cel putin)din tarile invecinate la noi.
Regiunea pe unde trece A2 este o regiune mai mult rurala(mai putin Jud. Constanta, recunoscut de politici locale paguboase pentru mediul de afaceri) o populatie cu o densitate mica, cu nici o legatura (autostrada) cu Vestul, iar Calarasi s-a dezvoltat fortat pe timpul comunismului din cauza "celui mai mare combinat siderurgic din Europa" care nu a fost sa fie din motive obiective.

TibiV

http://www.zf.ro/auto/germanii-de-la-leoni-cauta-100-de-oameni-pentru-fabrica-de-cabluri-auto-din-bistrita-15310337

Quote
Germanii de la Leoni caută 100 de oameni pentru fabrica de cabluri auto din Bistriţa

Producătorul de cabluri pentru industria auto Leoni Wiring Systems Ro din Bistriţa, parte a grupului german Leoni cu vânzări globale de peste 4,5 mld. euro şi 74.000 de angajaţi, are disponibile în prezent 100 de locuri de muncă pentru muncitori necalificaţi, potrivit informaţiilor de pe site-ul AJOFM (Agenţia Judeţeană Pentru Ocuparea Forţei de Muncă) Bistriţa-Nasăud.

Compania caută muncitori necalificaţi, cu studii medii, pentru asamblarea şi montarea pieselor, potrivit ajofmbn.ro.

Leoni le oferă angajaţilor diferite traininguri de formare profesională pentru toate poziţiile din cadrul companiei, cum ar fi soft skills şi cursuri de limbi străine.

Joburile disponibile în prezent la fabrica de cabluri auto din Bistriţa sunt de ma­gazioner, ins­pector cali­tate sau ope­rator pro­ducţie, potrivit site-ului companiei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

aditd

#1055
Pentru ca am mai afirmat ca nu autostrazile sunt problema principala (desi ar fi mult mai bine sa existe) un alt articol cu o cauza mult mai acuta in Ro care duce la pierderi gen fabrica de motoare de la Sebes:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Educatie/Scolile+profesionale+la+cererea+investitorilor

Dar poate o luam in ordine: terminam toate autostrazile si dupa o sa fie forta de munca disponibila pentru recalificare  :D

nicolaem

bun deci avem si confirmarea oficiala. am pierdut investitia Daimler desi "nu am fost niciodata in calcul " zice ministrul.
Interesant cum au ajuns la cele 17 ore ca motiv. Gmaps zice 16h Sebes-Bremen, probabil peste 17 inconditii de trafic.

De ce a pierdut România o investiţie a gigantului Daimler

aditd

#1057
Am pierdut investitia Daimler desi "nu am fost niciodata in calcul " zice ministrul. ?!  :yikes:

In articol se zice: sub 17h pana in DE (pe maps zice 15.00h, chiar 13 h 52 min fără trafic) DAR defapt nu asta e si ca defapt nu sunt oameni. Adica desi infrastructura e problema cea mai grava, defapt nu e!

Nu cred ca la Daimler, dupa ceva studii (6 luni - 1an) abia in ultimul moment s-a prins cineva: nu prea facem sub 17h din Ro.

Si nu tine cu 17h:
Acum se fac sub 17h pana acolo (chiar cu tirul, chiar cu stat in vama, adevarat 2 soferi). Pana era gata fabrica 1an - 1an si ceva, mai terminam si noi din LD deci inca vreo 30 de min mai putin.

nirolf

QuoteCum arata industria romaneasca de componente auto si de ce nu castigam investitii mari nici in vestul tarii, deja legat prin autostrazi de Occident. Criza de muncitori calificati

Industria auto romaneasca a avut in 2015 o cifra totala de afaceri de peste 20 miliarde euro, la care companiile producatoare de componente au contribuit cu 71%. Sunt 600 de companii, de la unele cu cateva zeci de angajati, pana la cele mai mari, cu peste 15.000. Insa in ultimii ani Romania nu a mai atras investitii mari nici macar in vestul tarii, unde infrastructura jalnica a Romaniei nu este un dezavantaj. In articol puteti citi despre locuri unde este nevoie de forta de munca, dar si despre cele in care este nevoie de investitii si despre cat de mare este diferenta dinre vestul tarii si partea de est.

Articolul complet

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

Interesant ce spune Stroe cu "seful de proiect". Eventual apolitic si cu criterii clare de performanta. Poate fi chiar cineva recrutat din societatea civila :)

JohannDB

#1061
Apropo de programul just in time"...... ,
   Nu pot să mă pronunț asupra unor aspecte de planificare/transport/timp de deplasare.... Cert este că "cineva" nu are habar de cum se circulă pe mult lăudatele autostrăzi germane, cu reduceri de viteză la lucrări apărute "peste noapte", închideri de sectoare de autostradă ce impun ocoliri "costisitoare" ca durată și chiar combustibil.....Nu este raiul pe pământ, dar dacă este să motivezi o "anumită" decizie, găsești "n"-șpe motive de-a spune "pass" unora....

     De ce spun asta ?  Pentru că pe "renumitele" autostrăzi germane, plecând de la 15 km vest de Frankfurt a. Oder pe A12 (la ora 14:00 RO), ocolind Berlinul pe la est/nord/vest, către Postdam pe A10, apoi de pe A10 la ieșire pe A2 după Postdam până la Hanovra, după care pe A7 până la intrarea de la Walsrode pe A27, trecând pe lângă Bremen (că Bremen este subiectul) și până la Bremerhaven, mai la nord cu vreo 80 km, unde am ajuns la 01:45 noaptea și am bătut 665 km....  Aproape 12 ore în regim de "camion", fără a depăși 90km/h la viteză și cu două pauze de 45 de minute și program extins.... Și atunci unde mai pui traversarea Ungariei, a Austriei și după aceea să ajungi în nord/nord-vest la Bremen.... Numai Ungaria la regim de "tir" îți ia vreo 5-6 ore, că ai de "bătut 375 de km.... Mai este Austria....Ceva nu iese la socoteală cu Sebeș-Bremen 17 ore.....
   Părerea mea pe parcursul efectiv făcut...Restul...???

aditd

#1062
Recunosc nu conduc tiruri, dar cum am calculat:
Sebes-Bremen (poarta-n-poarta zic ca am nimerit poarta din DE) 1615 km 14h.37 - 14 fara trafic harta . Viteza ar fi 116km.
La mers cu 100 de km in 17h faci distanta - 2 soferi. Adevarat ca la limita si bazat pe maps.
La primul calcul am pus 100, pt ca eu depasesc tiruri care merg cu 100 pe drumuri europene. Din ce zici tu pare ca viteza maxima e 90 si atunci nu iese.

Dar asta intareste ce vroiam sa punctez:
Eu nu cred ca a fost criteriu real, ci un raspuns diplomat.
Cred ca cei care faceau studiu, daca 17h era criteriu, eliminau in primele cateva ore Ro ca posibilitate de investitie.

JohannDB

#1063
    Nu doresc s-o mai lungesc, deoarece dăm în "of top", însă o mică adăugire ar trebui; sistemul de limitare viteză la camion este la 90km/h și dacă depășești viteza mai mult de 20 de secunde, pornește o alarmă de "over speed" care dacă nu reduci  viteza în acest barem de timp, îți înscrie pe diagramă sau pe card aceste "vârfuri de viteză". La un control ulterior al poliției, dacă ai mai multe "vărfuri" decât marja acceptabilă, iese cu amendă.  Să vezi când ți se citește cardul cum arată graficul.... Plus că mai trebuie să scoți un bon de pe tahograf.
    Și, așa cum spui stimate coleg, s-a vrut a fi un răspuns "diplomat" la scoaterea din cărți.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele