Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cricric

Sper sa nu se miste aia cu curentu' la fel de repede ca in cazul relocarilor  :lol:

istvan78

Pentru asa ceva nu e suficient sa ai forta de munca multa, trebuie sa fie forta de munca cu o baza buna de competente deja.
Cei din zona Hunedoara-Deva-Orastie-Sebes- au si traditie industriala istorica, si experienta mai recenta. Deci chiar daca trebuie sa concurezi putin cu altii pentru angajati, merita, pentru ca poti porni macar cu o parte din angajat cu experienta relevanta. E si motivul pentru care in Timisoara inca se extind fabrici desi somajul oficial e sub 2% de foarte multi ani.

Putin dupa 2020 zona va fi la intersectia a doua coridoare importante de transport rutier (axa A1, si axa A3-A10-A1, in plus calea ferata modernizata catre vest). Din perspectiva industriala, nu va exista o alta zona in tara mai bine conectata la infrastructura de transport. De asemenea infrastructura energetica e perfect adecvata.

In plus, populatia fiind raspandita in multe orase mici/medii spre deosebire de o metropola, costul vietii in zona (locuinte, servicii) nu e probabil sa creasca fulminant asa cum s-a intamplat in Timisoara sau Cluj, si deci presiunea pentru cresterea salariilor in urmatoarii ani (chiar spre un deceniu) nu va fi mare.


nicolaem

#992
stati linisiti ca pt chestiuni atat de importante n-o sa intrebe niciodata Mercedes la Renel Alba, tocmai ca sa se desconspire.
Eventual intreaba direct la nivel guvernamental. Sa fim seriosi, trasul firelor de putere pana in fabrica is detalii care se rezolva dupa semnarea actelor.
Cred ca e doar o speculatie in presa locala, pornita de la declaratie CEO Daimler.

Sunt perfect deacord ca forta de munca e principala problema. Zona are multi oameni trecuti de 40-50 de ani care greu se mai reconvertesc profesional. Cat despre tineri ei lispesc cu desavarsire. Din surse sigure va zic ca STC abia isi gaseste oameni pt ce au deja in Cugir si Sebes. Au tot felul de parteneriate cu scoli profesionale locale ( Colegiul tehnic IDLazarescu din Cugir si Colegiul Tehnic Apulum din Alba).
Nu stiu exact care e situatia in zona HD unde pe hartie populatia oraselor adunate  pare mai mare.

Comparativ in Ungaria,Kecskemet are peste 100 de mii de locuitori.

istvan78

#993
Pentru un consumator mare (o uzina auto chiar mica/medie poate trage zeci de MW putere), racordarea la reteaua de distributie a energiei nu e un subiect trivial.
Cu mult inainte de a decide o investitie de agest gen, ceri un aviz tehnic de racordare de la operatorul retelei de distributie din zona. Prin acest aviz distribuitorul iti spune ca poate, tehnic, sa-ti asigure puterea necesara in zona de interes. Pe baza acestui aviz vei putea apoi sa ceri un contract de racordare si PT de racordare cand planifici si construiest fabrica. Asta-i valabil de altfel pentru orice racord nou.

nicolaem

Hai sa fim seriosi. Daca Dieter Zetsche impreauna cu Ciolos hotarasc ca va fi fabrica in locul X, atunci min energiei se va ocupa de o prelungire a retelei de la cea mai aproapiata LEA. Doar nu stau ei sa primeasca avizul de la inginerul de servici din Alba. Evident ca e important aspectul energetic la fel ca multe altele.

Gendan

Ce bun ar fi fost A8-ul in situatia asta, nu cred ca se mai certa nimeni pe locatie  :lol:

istvan78

Quote from: nicolaem on March 04, 2016, 02:32:53 PM
Hai sa fim seriosi. Daca Dieter Zetsche impreauna cu Ciolos hotarasc ca va fi fabrica in locul X, atunci min energiei se va ocupa de o prelungire a retelei de la cea mai aproapiata LEA. Doar nu stau ei sa primeasca avizul de la inginerul de servici din Alba. Evident ca e important aspectul energetic la fel ca multe altele.
Sa ma scuzi, dar asta e exact genul de mentalitate care tine Romania in inapoiere. Ca e un "voda" care taie si spanzura si toate cu persoana lui incep si cu persoana lui se termina.

Procesul NORMAL dupa lege e acela sa ceri avizul tehnic de la distribuitorul in cauza si el iti da sau nu avizul in conformitate cu cu legea in vigoare si nu dupa cum vrea Ciolos sau orice alt "voda" din stat.
In afara de asta, ministerul economiei nu se ocupa de nicio prelungire a retelei electrice, deoarece reteaua e in administrarea unei companii (Electica in Alba, sau??) . Si daca compania aceea e controlata majoritar de ME (cum e cazul Electrica, dar NU e cazul cu Enel, cu CEZ sau EOn), ea tot are un directorat care dupa lege e independent de ME, si tot lucreaza dupa legislatia in vigoare si dupa reglementarile ANRE, nu dupa voia personala a lui Ciolos, sau orice ar fi PM, presedinte, etc....

Deci parerea mea esta ca intr-un stat de drept chiar si Daimler incepe demersurile de asigurare a alimentarii cu energie electrica conform legii, prin obtinerea avizului tehnic de racordare de la operatorul retelei de distributie din zona vizata.



TibiV

#997
Daca face Daimler o uzina, fii sigur ca nu va fi alimentata de distribuitorul de energie din zona.
Tocmai din cauza puterii mari necesare, reteau normala de distributie s-ar praji...
Bine, o fabrica de autoturisme nu consuma cat ALRO Slatina sau Mittal din Galati, dar oricum consuma enorm.
Ia uite ce gasim la coltul de nord-est al uzinei Dacia Pitetsi/Mioveni...
https://www.google.ro/maps/dir/@44.9488668,24.9453619,18z/data=!3m1!1e3
Acelasi loc vazut din StreetView
https://goo.gl/maps/D3Cw2uPEyVn

O fabrica mare se racordeaza la reteaua de inalta tensiune, adica la Transelectrica.
Iar curentul il cumpara de la orice furnizor doreste, care furnizor il cumpara de producatorii de energie electrica.

Iar daca se ajunge la Transelectrica, care este "monopol natural", este clar ca un cuvant de spus are si statul roman, adica guvernul.
Ca nu iti poti permite ca Transelectrica sa zica "nu imi plac ochii astuia, nu am chef sa il racordez".
Cand este vorba despre investitii cu impact national, nu lasi decizia la nivelul cel mai de jos...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

istvan78

#998
Si la Transelectrica tot cu aviz tehnic de racordare se incepe...  :zen:
Si Transelectrica tot dupa legislatia in vigoare functioneaza, nu dupa bunul plac al lui Ciolos sau orice alta persoana... cam asta incerc sa accentuez: ca oricine ai fi, e normal sa urmezi procesul legal pentru a obtine racordarea la alimentare cu energie a unui nou obiectiv industrial, si acest proces incepe cu mult inainte de decizia finala de investitie, cu un aviz tehnic de la cel la care vrei sa te racordezi, FIZIC (da, nu e vorba neaparat de reteaua de distributie, si nu neparat de furnizor).

Quote from: TibiV on March 04, 2016, 03:48:09 PM
Ca nu iti poti permite ca Transelectrica sa zica "nu imi plac ochii astuia, nu am chef sa il racordez".
Cand este vorba despre investitii cu impact national, nu lasi decizia la nivelul cel mai de jos...

Pare ca nu intelegeti ca acel aviz nu se da dupa bunul plac al nimanui, fie de la Electrica, fie de la Transelectrica, fie de la ME, fie de la guvern, nu e vorba de o "decizie" a nimanui. Legea si reglementarile ANRE specifica clar in ce conditii (tehnice!) TREBUIE avizata cererea.
Cel ce evalueaza cererea nu face decat sa verifice ca conditiile de avizare sunt indeplinite conform legii. Fiind un domeniu tehnic cu multa istorie in spate, nu prea cred sa fie probleme de ambiguitate in aceste reglementari.

Cine are timp si rabdare, lectura placuta: http://www.transelectrica.ro/web/tel/modalitate-acces

Spicuire:
Quote
Etapele procesului de racordare la retelele electrice

a) etapa preliminară de documentare si informare a utilizatorului;

b) depunerea de către utilizator a cererii de racordare la operatorul de retea si a documentatiei aferente pentru obtinerea avizului tehnic de racordare;

c) stabilirea solutiei de racordare la reteaua electrică si emiterea de către operatorul de retea a avizului tehnic de racordare, ca ofertă de racordare;

d) încheierea contractului de racordare între operatorul de retea si utilizator;

e) realizarea lucrărilor de racordare la reteaua electrică si punerea în functiune a instalatiei de racordare;

f) punerea sub tensiune a instalatiei de utilizare pentru probe, etapă care nu este obligatorie pentru toate categoriile de utilizatori;

g) emiterea de către operatorul de retea a certificatului de racordare a locului de consum si/ sau de producere;

h) punerea sub tensiune finală a instalatiei de utilizare.

TibiV

Evident !...

Dar nu m-aş mira să pună clientul să plătească toate costurile realizării LEA...

Ideea este însă că problema se pune la alt nivel, nu se discută cu nea Gică care citește contoarele din oraş.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Ca o completare...pot fi doua variante:

- ei fac o mica cercetare, poate chiar si pe net, poate chiar si vizuala, sau prin ceva firma din zona, ca nu e asa mare lucru sa afli ce si cum ar fi disponibil.
- intr-o sedinta la nivel cat de cat guvernamental, se discuta problema si din 2 telefoane se ajunge la dispecereul din zona care poate sa-i spuna ce putere are dispobila in celula XYZ, sau ce ar trebui facut sa se aduca energie de la distanta mai mare.

In orice tara europeana, si cu atat mai putin in  Romania care are un excedent de energie, si in aceasta zona chiar sunt surse de energie mari si aproape, nu cred ca acesta este un criteriu in primele 20. Este probabil doar o casuta mica, mica pierduta intre alte sute care se bifeaza si restul e legenda locala.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Quote from: alecu26 on March 04, 2016, 04:22:42 PM
In orice tara europeana, si cu atat mai putin in  Romania care are un excedent de energie, si in aceasta zona chiar sunt surse de energie mari si aproape, nu cred ca acesta este un criteriu in primele 20. Este probabil doar o casuta mica, mica pierduta intre alte sute care se bifeaza si restul e legenda locala.

Neindoielnic, nu ma astept sa intampine probleme in zona aia, unde reteaua a fost construita pentru consumatori mari industriali ce au apus demult, dar: polemica a pornit de la faptul ca unii utilizatori au exprimat indoieli ca Daimler ar fi depus documentatie pentru obtinerea ATR, la "Renel" (inexistent, ar putea fi atat Electrica cat si Trnaselectrica), sustinand ca un asemenea investitor ar putea obtine racordarea direct de la Ciolos... :D Vezi aici:
Quote from: nicolaem on March 04, 2016, 01:58:40 PM
stati linisiti ca pt chestiuni atat de importante n-o sa intrebe niciodata Mercedes la Renel Alba, tocmai ca sa se desconspire.
Eventual intreaba direct la nivel guvernamental.

nicolaem

#1002
Nu m-ai inteles, nu am zis ca "racordarea o face Ciolos"

Istvan, tu ai dreptate, de la un punct in jos. Adica dupa ce o mare companie ia o decizie.

Tocmai pt a evita spagi cerute de factori locali, speculatii imobiliare in zona. Sunt miscari de care, cu cat concurenta afla mai tarziu cu atat mai bine.

Despre ce vorbim? e plina Valea Muresului de LEA de la Iernut pana la Mintia, chiar crezi ca la acest nivel incipient de discutii "se cere aviz" sa vedem daca avem suficenta putere instalata? Discutia are loc la guvern, acolo se afla in 30 de secunde daca e destula putere in orice zona a Romaniei.

Ok, perfect deacord, in momentul cand vei vedea terenul imprejmuit, si primele buldozere care indreapta terenul, fi sigur ca se va cere si aviz, conform legii, dar acel moment apare la vreo 2 ani dupa presupusa mea discutie intre Dieter si Ciolos.

Sunt mai mult decat convins ca Daimler nu a depus nici o documentatie la "Renel" in stadiul in care ei habar nu au in ce tara est europeana deschid o uzina.

pasadia

Quote from: Gendan on March 04, 2016, 02:36:19 PM
Ce bun ar fi fost A8-ul in situatia asta, nu cred ca se mai certa nimeni pe locatie  :lol:

Da, exact la Pascani o faceau, in locul fabricii de perdele. ;)

Pe bune ca e amuzanta toata povestea. Al catelea producator pe care il pierdem va fi? Parca au mai fost Tata, Tesla, ...

JohannDB

Quote from: TibiV on March 04, 2016, 04:13:41 PM
Evident !...

Dar nu m-aş mira să pună clientul să plătească toate costurile realizării LEA....................

Nu, nu este de mirare, există precedente / situații "deja vu".... Aduceți-vă aminte de campania de introducere a gazului metan în perioada anilor 93-98.... Oamenii/beneficiarii au plătit din banii lor porțiunea de țeavă de la "magistrala" din stradă până la placa de contoar (inclusiv) și după vreo doi ani s-au trezit că nu sunt proprietari pe această porțiune, care astfel a trecut în proprietatea societății de gaz; doar de la contoar la arzătorul din casă este omul "proprietar" pe "țavă" ..... Așa se poate întâmpla și cu o LEA !