Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jailor

Quote from: stelian222 on October 01, 2012, 04:38:28 PM


Bun, si daca vreau ceva mai mult decat logan/accent/albea, dar nu am 17.000E ce fac? trebuie sa ma consolez cu gandul ca singura optiune este o "cutie" facuta doar  sa te duca din pct. A in B? O masina noua dupa o vreme (sa zicem 40.000km si 2ani) nu este tot un SH la fel ca restul?  Si mai rau sa mai aiba si deficiente precum Dacia (le stii si tu care sunt, le stiu si eu) pai imi bag gheara in gat de ciuda ca am dat o multime de bani pe ea.

E bine sa iti cumperi masina pe care ti-o permiti si ca pret si ca intretinere. Toata lumea vrea vila de lux dar daca isi permite doar apartament la bloc comunist asta e...
Am locuit o vreme in Franta si mai studiam forumurile lor auto. Acolo primele intrebari pe care si le puneau cand auzeau de un model erau:Cat consuma? Cat e intretinerea(revizii)? Ce retea de dealeri are (marci precum Kia nu aveau f multi dealeri si service-uri astfel incat te puteai deplasa in orasul vecin la 100-200 de km pt revizie)? si apoi incepeau intrebarile legate de performante.
Cat despre problemele Dacia...am masina de 2 ani si am cu ea 35.000 de km si nu am bagat in ea decat banii de revizii.

In plus...eu ti-am spus ca mi-am luat masina cu 1000 de euro nu cu 17000. Asta e o diferenta capitala intre masina noua si cea sh...la masina noua poti sa faci credit cu avans zero, deci practic nu trebuie sa ai o suma de bani mare  deja inainte sa o cumperi.



BoGDaN

cred ca vom discuta zeci de pagini si nu vom ajunge la concluzii... eu prefer varianta sh din germania pentru ca eu cunosc germana si am neamuri in Regensburg.
deocamdata nu am nici bani foarte multi sa imi iau o masina la 40-50000 de euro , si va spun sincer ca nu as da atatia bani. in al doilea rand nici nu mi-as lua ceva nou la 10000-13000 de euro. momentan am o masina pe care am dat 15000 de euro acum an jumatate . cand am achizitionat masina avea 74.000km si avea 2 ani iar valoarea ei noua este la 28.000-30.000 de euro.
Iar la anul fac la fel.
Spunea George Buhnici pe care-l apreciez pentru mentalitate, in legatura cu BMW F30: Nu si-ar lua masina noua, ci dupa 2 ani cand valoarea ei pe piata va scadea, sh din Germania. Consider practic si economic sistemul.
Daca mi-as lua Dacia? da normal, un Sandero nou, ca a doua masina!

jailor

Sigur...se poate discuta la nesfarsit, doar ca iti dai seama ca 74.000 de km in 2 ani e imens? A fost taxi? Un utilizator normal face 15-20.000 de km pe an.Ajunge sa faca 75.000 in 5 ani. Ca timp masina ta avea 2 ani dar e practic era folosita cat pt 5.

sebba

jailor, masina la 74000km din germania, dupa 2 ani, e extrem de putin
Sailing away! S/Y Haimana

BoGDaN

jailor un tdi in germania la 74000 nu este uzat. acum inteleg usoara doza de ironie dar consider ca am facut o alegere mult mai inteligenta ca a unora care dau 10000 pe o masina cu maxim 4 airbaguri, fara esp si fara siguranta de 5 stele. in plus consumul este de 4-5 in ciuda faptului ca are 1.6 tone.
daca ii pot verifica istoricul nu vad nicio problema.

Poti sa locuiesti in Regensburg si sa lucri in Nurnberg. Faci 200 km zilnic. Se aduna

jailor

Daca stau in Regensburg si lucrez in Nurnberg probabil merg pe autostrada. Tinand cont ca in Germania se da goneta probabil ca cei 200 de km ii fac cu 130-150 la ora constant. Motorul se uzeaza mai repede la turatii mari, deci mergand 74.000 de km cu 130 probabil il uzez la fel de tare ca atunci cand merg 100.000 cu 90 la ora.
In plus 74.000 de km nu inseamna putin pt ca la 60-80.000 trebuie sa ii schimbi distributia (vorbesc in general nu de cazuri particulare cum ar fi distributie pe lant&stuff). Asta inseamna la o masina scumpa multi bani(nu poate costa cat distributia de Logan la BMW).
O masina germana de 74.000 de km facuti in 2 ani este la fel de buna ca o masina germana cu 74.000 facuti in 5 ani, sau la fel de proasta. Ideea e ca atunci cand iti cumperi un sh de 2 ani te simti ok ca are doar 2 ani desi ea e in aceeasi stare ca una de 5 cu aceeasi km, dar daca ti-ai lua un sh de 5 ani parca te-ai gandi ca se apropie momentul in care trebuie sa bagi bani in ea. Multi km inseamna consumabile consumate. Ce te faci cu discurile de frana care se schimba normal la 90.000?! Daca mai ai si pe spate  ti se dubleaza suma de investit. Practic iti iei masina la 74.000, dai o suma de bani pe ea si intr-un an ii schimbi discurile si distributia (mninim 1500 de euro)...asta garantat, ce mai urmeaza apoi depinde de noroc. Daca iti iei masina germana, buna si ajungi sa pui pe ea piese de la dezmembrari sau turcisme facute prin garajuri sau pe vapor nu cred ca te mai simti asa minunat in ea.

sebba

man, te legi prea mult DOAR de anumite aspecte si pierzi din vedere motivul primordial ptr care se cumpara masini SH: raportul calitate/performante/PRET
subinteleg ca ti-ai luat vreo teapa vreodata cu masina 2nd si de atunci sufli si in iaurt

il rog pe ionut sa splituiasca topicul, deja a deraiat mult de la subiect
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Baieti, vreti sa facem topic de second hand? :) Se poate face un topic tot aici la rutier ceva de genul "Piata auto second hand in Romania". Daca mai aveti de comentat/discutat, puteti sa-l faceti chiar voi si sa continuati acolo. Atat timp cat se aduc argumente pro/contra si se respecta punctul de vedere al fiecaruia, puteti vorbi linistiti.

Marturisesc ca eu nu sunt un client de masini second hand, insa probabil sunt si membri care ar fi interesati de discutii. Se pot discuta diverse optiuni, fiecare poate veni cu experienta proprie etc etc etc. Atat timp cat discutiile respecta regulile forumului, poate fi chiar un topic util pentru multi colegi.

:cheers:

sebba

eu as face o categorie noua, ceva de genul "vand & cumpar" sau pe aproape...
topic putem face dar nu putem splitui topicul. cel putin mie imi pare ca asta cu industria auto nu si-a pastrat linia
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

N-as vrea sa facem topic/sectiune de vand/cumpar... sunt siteuri care fac asta foarte bine, de la autovit pana la okazii.ro. :D Poti face tu un topic nou, lasa splitul pentru ca e mai dificil (total aiurea ca forumul nu are optiunea de move post), discutiile pot ramane aici, nu sunt tocmai offtopic, s-a discutat despre industria auto, totusi. :)

jailor

#175
Quote from: sebba on October 02, 2012, 08:51:01 AM
man, te legi prea mult DOAR de anumite aspecte si pierzi din vedere motivul primordial ptr care se cumpara masini SH: raportul calitate/performante/PRET

Ai uitat aspectul cel mai important dupa ce ai intrat in posesia masinii si anume cost de intretinere. Costul de intretinere e mai mare la SH pentru ca o iei gata rulata. Eu cumparand noua masina am 60.000 de km pana schimb distributia si 90.000 pana schimb discurile(nu mai vorbesc de incarcat cu freon instalatia sau alte asemenea...pana si bateria e posibil sa o schimbi cum o iei). Eu merg 4-5 ani si incep de-abia sa bag bani in ea in timp ce tu luand-o la 50-60.000 cum o iei nici nu mergi 2 luni cu ea si incepi sa bagi bani. Pana bag eu prima data bani in ea tu ajungi sa bagi a doua oara. In plus fata de asta am 4 ani de garantie mecanica si 10 la tabla, tu o cumperi cand i-a iesit neamtului din garantie(practic producatorul nu isi mai asuma raspunderea pt stricaciuni...o sti el ceva).
Nu mi-am luat teapa cu SH, am doua masini luate de noi care impreuna au insumat 18.000 de euro. Sa dau 18.000 de euro pe doua masini decente(aer conditionat, geamuri electrice, airbag-uri...cele necesare) mi se pare mai ok decat sa dau 18.000 de euro pe o singura masina. Asa si eu si sotia avem masini si ne putem deplasa la nevoie independent unul de altul n conditii decente de confort si siguranta. daca as fi dat pe o masina 18.000 ar mai fi fost necesari 18.000 si pentru cealalta. De asta e tare, printre altele, Dacia...de banii de o Skoda sau un Opel iti cumperi 2 Loganuri.

BoGDaN

#176
wow bizare pareri ai jailor.
eu am masina acum la 165000 km si nu am schimbat nimic la ea in afara de 2 bucsi si un burduf. am confort, spatiu si siguranta. plus ca e bluemotion si consuma foarte putin. niciodata nu mi-as lua masina noua pentru ca nu se merita sa dai 30-40-50-60k euro noua si dupa un an sa coste cu 1/3 mai putin.
Dar nici sa imi iau ceva facut in Turcia, stramta si nesigura.
Masina mea de 160.000 este mult mai intretinuta si mult mai fiabila decat orice autoturism low cost. iar anul viitor intentionez sa o vand, fiindca este o marca buna nu o sa pierd foarte mult la ea - si sa imi cumpar noul model, tot sh si tot din germania.
Si cu asta basta discutiei!
In Ardeal se stie: Germania e mama!


si apoi Jailor eu cu 400 de lei fac toate schimburile. distributia 1200 lei. n-am probleme. am fost si inspirat si mi-am luat modelul cu motor CR (nu am sa spun marca model). Si lunar am drumuri in afara cu munca si nu m-a lasat. Am fost fan SH Germania de la prima mea masina si tot asa voi fi. Chiar  daca as avea sute de mii de euro in cont tot un CLS de 1an 2 vechime mi-as lua.
Un prieten de-al meu si-a luat Octavia 2, faza 2 noua cu 15200 euro. Dupa 5 luni a vanduto datorita unor probleme financiare grave cu 12200 de euro si 6200 km la bord. Cine a luato a facut o buna afacere!

Ionut

Guys, v-am facut topic pentru masini second hand aici. Va rog nu mai postati aici pe acest subiect si continuati direct acolo discutiile! Multumesc! :cheers:

BoGDaN

gata am incheiat!
Stie cineva noile dotari standard ale Loganului 2?

Ionut

Pai... e simplu:
http://www.dacia.ro/contact/afla-mai-multe.form

Bine, probabil te va suna cineva sa-ti vanda un Logan. :D Si eu sunt foarte curios de dotarile standard, insa cred ca este nevoie sa mai asteptam un pic. Tind sa cred ca nu vor fi schimbari majore de la Logan 1. Poate eventual un airbag in plus sau ceva de genul, in standard.