Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

BoGDaN

Sper sa vad standard ABS si 4 airbaguri. Sa nu se faca rabat la siguranta. Apoi pentru versiunile de top 6 airbaguri si ESP standard...dar visez prea mult :) :)

Ionut

Dupa mine orice masina noua TREBUIE sa aiba ESP. Eu mi-am luat masina in 2007 si am zis ca musai vreau ESP, am dat o groaza de bani pe optiune. Dar va zic ca merita, m-a salvat de 3 ori din situatii critice, de doua ori iarna si o data intr-o dimineata umeda de toamna pe o linie de tramvai (circulam regulamentar, era o strada unde nu ai cum sa mergi decat pe linia de tramvai).

Nu mai stiu pe unde am citit, n-am timp sa dau un search acum, ca din 2013 (sau 2014?) TOATE masinile comercializate in UE trebuie sa aiba ESP in STANDARD. Deci... inclusiv Dacia. :) Este un pas absolut necesar, comparabil cu trecerea de la franele normale la cele ABS. Va imaginati acum o masina fara airbag-uri si fara ABS?! Si cand te gandesti ca acum X ani nici macar centurile de siguranta nu erau in standard. Probabil aceste sisteme au salvat si salveaza zilnic sute, daca nu mii de vieti in lume.

BoGDaN

da asa stiu si eu ca ESP va deveni standard.
pe langa asta stiu ca tot standard toate camioanele vor trebui sa aiba o bara deformabila standard in spate pentru a limita impactul cu autoturismele (se stie ca daca ai nesansa sa lovesti in spate un tir poti muri decapitat)

davyl

Descoperit de BOSCH, sistemul ESP, a fost introdus pe scara larga inca din 2011 in UE la marea majoritate a modelelor vandute in spatiul european. Insa abia de la 1 ianuarie 2014, potrivit unei rezolutii a Parlamentului European, toate autovehiculele cu o masa mai mica de 4,5t, vor avea in dotare, OBLIGATORIU, ESP.

Deci, 2014.

Eu am o Skoda Roomster (model 2007) la care am cumparat atunci optional ESP-ul si pot spune ca tine ionut, ca m-a salvat din multe derapaje, mai ales pe zapada. Lucru interesant, am simtit cu ESP, cum "trage" efectiv de volan singur sistemul, ca sa corecteze traiectoria. Super senzatie la volan! :)

O alta chestie care ar trebui introdusa obligatoriu, este depasirea liniei continue (stanga sau dreapta) in caz de oboseala. Ca unul care are o masina cu asa ceva (un Volvo) pot spune cu mana pe inima ca masina asta ne-a salvat viata de vreo doua ori. Prima oara am adormit cateva secunde si m-a trezit, iar a doua oara, desi odihnit, am apreciat gresit spatiul si aproape ca intram in cineva de alaturi...

Deja sistemul City Safe (oprire automata pana la 50 km/h in oras - introdus de Volvo si preluat pe scara larga si de Ford, Volkswagen si altii) in nici 5 ani de la lansare, pe masinile care sunt echipate cu asa ceva, a redus numarul accidentarilor usoare in oras cu 50% (statistici asiguratori din UE).


laurashgeo

De multe ori m-am gandit cum functioneaza sistemul asta City Safe. In fiecare dimineata inainte de un semafor intru din drumul principal pe o bretea. Deci pe prima banda e coloana de masini de la semafor pana la breteaua mea iar eu ajung cam cu vreo 50km/h la fundul masinii care sta la semafor si virez dreapta. Daca as avea City Safe as musca din volan? :D

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

#186
QuoteCe dotări-surpriză se regăsesc acum pe noile Logan şi Sandero. Clienţii Dacia le aşteptau de opt ani

Printre "detaliile" noii generaţii se regăsesc şi surprize: modelele Dacia dispun în sfârşit de termometru pentru temperatura exterioară. Pentru majoritatea clienţilor de maşini "obişnuite" termometrul nu înseamnă mare lucru deoarece se presupune că orice maşină modernă dispune de unul. Acum după ce mulţi dintre clienţii Dacia şi-au montat unul aftermarket, constructorul a dispus ca noile generaţii ale Logan şi Sandero să dispună de unul din fabrică.

În aceeaşi categorie se poate încadra şi amortizorul pentru capota faţă, nemaifiind necesară "montarea" manuală a tijei dar şi pornirea automată a ştergătoarelor atunci când parbrizul este stropit cu lichid de spălare. Toate acestea par obişnuite în cazul maşinilor moderne, însă pe modelele Dacia abia acum se regăsesc.

Mai mult, aşa cum Duster a lansat ca echipare tapiţeria din piele, şi noile Sandero şi Logan o vor avea ca opţiune, contra sumei de aproape 2.700 de lei. Sistemul de navigaţie costă 1.362 de lei, la care se adaugă şi Harta Europei contra sumei de 454 lei. Tempomatul este disponibil numai în pachet cu senzori de parcare şi volan îmbrăcat în piele (1.816 lei), şi în plus, cu 454 lei se poate achiziţiona o cotieră pentru locurile din faţă - până acum aceasta erau disponibile doar ca accesoriu aftermarket.

Deschideti pozele intr-un tab nou sau salvati-le pe hard, sunt la dimensiuni mari.









sursa: ZF

Suna bine optionalele. :)

cezar-mario2012

Am si eu o intrebare ce parere aveti de noul motor de 0.9 cmc/90 CP. La vazut cineva pe o alta masina, cum trage, este comparabil cu 1.6 Mpi/90 CP? La dotarile standar este OK, dar nu are scaun reglabil pe inaltime nici optional, iar sistemul medianav+harta europei nu face bani: 400E, un GPS bun este cam 150-200E, la 300E i-ti iei tableta Acer de 9 in si cu GPS. In rest exteriolul arata bine dar la interior este schimabat doar bordul, panourile de la usi sunt aceleasi. Si s-au zgarcit la conturul indicatoarelor de bord si nu au pus nichel, ci crom satinat, si am inteles ca nici sateliti de comanda pe volan nu are in standard ci doar cu achizitia medianav.

Ionut

Eu votez cu motorul de 1 litru de pe noul Ford B-Max... despre Renault chiar nu stiu ce sa zic. :)

mirceaVRo

#189
Va salut !
Pacat de vechiul ARO ca "nu s-a reusit privatizarea" catre un concern ceva mai serios de genul toyota,nissan ,suzuki etc. , s-a vandut prea repede , pe un pret prea mic , pentru o ..."companie" prea falsa
O mica amintire
http://www.youtube.com/v/qW5Gg7ntGN8

sebba

da, mare pacat, inca un mare pacat!
nice movie, thanks! ca si comparatie, e vreun x5, x6, q7 sau "off-road" d-asta cu figuri ce e in stare sa faca asa ceva si sa ramana intreg?
Sailing away! S/Y Haimana

frunzaverde

Quote from: mirceaVRo on October 14, 2012, 11:36:27 AM
Va salut !
Pacat de vechiul ARO ca "nu s-a reusit privatizarea" catre un concern ceva mai serios de genul toyota,nissan ,suzuki etc. , s-a vandut prea repede , pe un pret prea mic , pentru o ..."companie" prea falsa
O mica amintire

Era mult prea mica fabrica ca sa fie dorita de cineva.
Capacitatea absolut maxima a ARO, in 3 ture, era de 20500 masini/an, cu o cifra realista de productie (in conditii de calitate buna) 15-17000 masini/an. O fabrica de masini, pentru a fi economic viabila, ar trebui sa poata produca mai mult de 100.000/an, preferabil peste 250.000/an (Dacia poate cam 400.000, Ford 350.000). ARO era mai mult o manufactura la scara mai mare decat o uzina moderna - si nici spatiu de extindere nu era.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dorinparau

Apropo de  Aro....daca vreti sa va mai "inraiti" umpic... deseara pe PRO TV la ora 18 la emisiunea "Romania te iubesc" va vi emisiune despre cei ce au distrus industia Aro. Precum si restul emisiunilor, probabil va fi una destul de interesanta.

BoGDaN

Concluzia emisiunii e cat se poate de limpede....mafia reload 2day.
Pacat de ARO. Si cand te gandesti ca Jiang Zemin in spiritul prieteniei romano-chineze a lucrat la Muscel iar capusarul este un escroc american in complicitate cu eternul bolnav de inima Constantin Nicolescu si PSD-isti de renume...
ARO nu era uzat. Cu o motorizare decenta si un management bun ARO avea viitor. Uitati-va la Land Rover Defender..
Furtul si incompetenta...eterna problema a societatii romanesti post-decembriste.  Asta vedem de 22 de ani..vedem astazi in infrastructura, vedem la Oltchim etc...

dorinparau

Iti da iseama ca doar cu putin interes, concretizat prin ceva investitii, puteam clar concura Land Rover , Jeep, Suzuki, si multe altele, riscand sa fie o marca mai romaneasca decat Dacia? Si numai prin faptul ca era o marca cu traditie prin vechime... Pacat...pacat de interesele personale a unora...