News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[BH] Poduri si pasaje in Oradea

Started by Jack, October 30, 2017, 10:21:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

marinul

#30
Stadiul la inca 2 proiecte prezentate ieri de viceprimar

Stadiul lucrărilor la noul pod peste Peța de lângă Universitate

Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 17 octombrie 2018, o conferință de presă în teren, unde a prezentat stadiul lucrărilor la noul pod peste pârâul Peța, între Calea Armatei și strada Universității.
Ordinul de începere la partea de construcție a noului pod în locul celui vechi, care a fost demolat, s-a dat în data de 17 septembrie. Demolarea vechiului pod a fost necesară întrucât nu mai prezenta siguranţă în desfăşurarea traficului, fiind construit în anul 1940.
,,Ceea ce urmărim prin această reabilitare a podului este lățirea efectivă a podului, pentru că podul care a fost demolat nu era suficient de lat pentru a asigura atât accesul pietonilor cât și al mașinilor și bicicletelor. Mai mult, podul era într-o stare destul de degradată. De asemenea, în această zonă va veni linia de tramvai și, pentru a nu avea probleme din punct de vedere tehnic cu linia de tramvai și podul să fie destul de rezistent, s-a decis refacerea acestui pod", a precizat viceprimarul Florin Birta.
Noul pod va avea o lungime de 19,25 m și o deschidere de 18,59 m, lățimea carosabilului fiind proiectată la 2x3,50 m iar cea a trotuarelor la 2x2,40 m, care va include și câte o pistă de biciclete cu o lățime de 1 m.
Până în prezent a fost realizată estacada metalică pentru devierea rețelei de apă, s-au turnat fundațiile de beton de pe partea stângă și au fost procurate 21 grinzi prefabricate din beton armat.
În prezent se execută pregătirea incintei palplanșelor în vederea turnării fundației de beton a culeeii de pe partea dreaptă.
Aproximativ 45% din lucrare este gata în acest moment, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor fiind 29.11.2018.
,,Până acum am beneficiat din plin de această vreme frumoasă, de această toamnă prelungită, dar în funcție de ce vom avea de acum înainte sperăm să finalizăm în termen acest pod", a spus viceprimarul Florin Birta.
Construcția podului este realizată de asocierea de firme SC Drumuri Bihor SA (lider) - SC Proexco SRL - SC Trameco SA - SC General Standard Antreprenor General SRL. Prețul contractului este de 1.045.317,14 lei, durata de execuţie fiind de 4 luni.







http://www.oradea.ro/stiri-oradea/stadiul-lucrarilor-la-noul-pod-peste-pe-539-a-de-langa-universitate

marinul

Planuri pentru doua pasaje noi. Nimic oficial, doar idei momentan


Noi pasaje subterane în Oradea, pe Decebal și pe Republicii

Nici nu s-au apucat constructorii de rețeaua de pasaje subterane de sub Centrul Civic sau de cel de pe Magheru, că executivul avansează în spațiul public vestea că va mai căuta finanțare europeană și pentru alte soluții de mutare a traficului în subteran.

La finalul conferinței de presă de joi, primarul Ilie Bolojan le-a spus aleșilor că tunelele subterane sunt soluțiile la conflictele de trafic de pe Republicii, de la Magazinul Crișul și de la intersecția B-dului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu. Acestea ar urma să fie realizate, cel mai probabil, în exercițiul financiar viitor.

A continuat, apoi, revenind la mai vechiul conflict referitor la demolările de fronturi stradale de pe Sucevei și Avram Iancu. Despre cea din urmă spune că nu ar fi interzisă de Planul Urbanistic General. Documentul vorbește de o reconfigurare a străzii în cazul Avram Iancu și în mod explicit, de o lărgire, în cazul Sucevei.

http://www.bihon.ro/noi-pasaje-subterane-pe-decebal-si-pe-republicii/2134659



marinul

 
Un pod pietonal peste Crișul Repede, în zona Hotel Dacia – Hotel Hilton

Primarul Ilie Bolojan a susținut azi, 25 octombrie 2018, o conferință de presă în care a prezentat proiectul ,,Construire pod pietonal peste Crișul Repede - zona Hotel Dacia - Hotel Hilton".

Podul pietonal și ciclistic va oferi locuitorilor orașului un spațiu public de calitate, care să facă legătura dintre zonele de recreere ale municipiului - cetatea Oradea și Parcul Cetății, cu zona de servicii ospitaliere (Hotel Continental Forum, Hotel Double Tree by Hilton), Parcul Ion Brătianu, Grădina Ciuperca, Aquaparc Nymphaea. Zona propusă drept amplasament prezintă un potențial major din punct de vedere al conectivității de obiective turistice îmbinând cetatea, emblemă a orașului de pe malul stâng, cu zonele de agrement concentrate de pe malul drept, creând astfel o rută diversificată de turism cultural și agrement.
Podul va fi unul hobanat, în stil harpă, asimetric, cu o singură deschidere și un singur pilon de ancorare de 34,70 metri, înclinat, amplasat pe malul drept (Parcul Brătianu, Hotel Double Tree Hilton).
Podul va avea o lungime de 91 de metri și o lățime de 4,20 metri și va fi iluminat atât general cât și arhitectural.
Accesul va fi asigurat prin scări pentru urcare/coborâre pietoni, precum și rampe pentru bicicliști și persoane cu dizabilități, prevăzute cu platforme orizontale de odihnă.
Valoarea totală a investiţiei este de 10.978.253,38 lei + TVA, durata de realizare fiind de 18 luni, din care durata de execuție a lucrărilor este de 12 luni.
,,Dacă astăzi Consiliul Local va aproba indicatorii, în perioada următoare vom realiza licitația pentru proiectul tehnic. Cel mai probabil în această iarnă vom derula procedura de licitație, iar până în vara anului viitor vom avea acest proiect. Există posibilitatea să-l finanțăm din actuala perioadă de finanțare, dacă se vor mai redeschide unele axe. Din datele noastre reiese că în anul viitor se vor mai redeschide anumite axe, pentru că nu au fost acoperite de proiecte axele care au fost deschise anul acesta și îl vom depune pentru finanțare în această perioadă, situație în care lucrările ar putea să înceapă în toamna anului viitor și într-un an de zile să fie gata. O a două variantă, cea de finanțare în exercițiul financiar 2021-2028, este să depunem acest proiect pentru etapa următoare de finanțare. Este sigur finanțabil pentru că pe axa de mobilitate urbană, care va fi o axă și în continuare pe agenda proiectelor europene, este încadrabil sută la sută, deci nu are cum să nu fie finanțat. Asta ar însemna o amânare cu un an, un an și jumătate a acestui proiect", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Mai mult decât doar un pod utilitar, menit să asigure conexiunea între puncte importante ale orasului, podul pietonal prin arhitectura sa va deveni un reper al orașului, un spațiu social și de întâlnire.
Acest proiect va fi urmat de un proiect de regenerare urbană pe malul stâng al Crișului Repede, care va deschide o stradă nouă de la capătul acestui pod până la intrarea în Cetate, ceea ce va presupune stabilirea unui coridor de exproprieri și de regenerare urbană.







http://www.oradea.ro/stiri-oradea/un-pod-pietonal-peste-crisul-repede-in-zona-hotel-dacia-ndash-hotel-hilton






dumbravaandrei

Arhitectural e o adevarata bijuterie. Sper sa nu faca economie la iluminat...

marinul

Poze noi de la podul peste Crisul Repede. S-au scos punctele de sprijin de sub pod, este pe "barba" lui acum, s-au pus predalele urmeaza suprabetonarea










Ionut

Arată frumos. Sper sa il și ilumineze. Se va vedea fain noaptea.

Harry


Harry


aschiutza

Stie cineva la ce firma au fost construite elementele de la podul Centenarului?

marinul

#39
Quote from: marinul on September 03, 2018, 10:35:41 PM
Vad ca isi mentin termenu de 1 decembrie, saptamana viitoare aduc grinda

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/saptamana-viitoare-incepe-montarea-structurii-metalice-a-podului-centenarului

in postarea de mai sus sunt poze cu hala de unde au fost produse elementele, poate o recunoaste cineva 
pun cateva poze de vineri 16.11 ,intre timp pe podul respectiv s-a asternut asfaltul e aproape finalizat. se va inaugura in 29.11.





Nu imi dau seama daca iluminatul public va fi montat pe acei stalpi inalti

cristi767

#40
@aschiutza

Nu știu să îți spun firma, dar au fost construite la Pitești.

Harry

Lucrările la Podul Centenarului, noul pod construit peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede se află pe ultima sută de metri.

Începând din această seară, 28 noiembrie, se deschide circulația pietonală pe Podul Centenarului, urmând ca de la începutul săptămânii viitoare să se deschidă și circulația rutieră. Comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat modificările de circulație pe arterele adiacente noului pod, acestea urmând să intre în vigoare de săptămâna viitoare. Astfel, pe arterele de pe malul drept al Crișului se va circula după cum urmează:

-          Strada Academiei se va transforma în stradă cu dublu sens, prin desființarea locurilor de parcare pe ambele sensuri.

-          Strada Moscovei, între strada Academiei și strada Ady Endre se va transforma în stradă cu dublu sens.

-          Strada Roman Ciorogariu, între strada Academiei și strada Nicolae Iorga va deveni stradă cu dublu sens.

-          Strada Nicolae Iorga devine stradă cu dublu sens.

-        Strada Ady Endre, între Roman Ciorogariu și Szigligeti Ede se transformă în stradă cu sens unic și se va circula dinspre Roman Ciorogariu înspre Szigligeti Ede.

-          Strada Dunărea, între strada Cometei și strada Mihai Eminescu devine stradă cu dublu sens.

În ceea ce privește circulația pe arterele de pe malul stâng al Crișului:

-          Strada Principatelor Unite, de la Podul Centenarului până la strada Constructorilor se transformă în stradă cu dublu sens

-          La intersecția străzii Constructorilor cu Principatelor Unite se va amenaja un sens giratoriu marcat pe carosabil.

-         Pe strada Plevnei se va schimba sensul de circulație și se va circula dinspre Podul Centenarului înspre strada Tudor Vladimirescu, cu prioritate față de strada Simion Ștefan.

Lucrările la Podul Centenarului au început anul acesta, la sfârșitul lunii ianuarie. Construcția podului este realizată de asocierea de firme SC Freyrom SA (lider) - SC Procons Group SRL - SC Electro Excel Green Consulting SRL - SC Aquacons SRL. Prețul contractului este de 11.343.150,89 lei fără TVA, durata de execuţie fiind de 12 luni. Lungimea totală a podului este de 79,61 metri iar lățimea de 18 metri.


Harry

Începând de vineri, 30 noiembrie 2018, se deschide circulația rutieră și pietonală (trotuarul dinspre Universitate) pe noul pod peste pârâul Peța, între Calea Armatei și strada Universității. Astăzi s-a turnat stratul final de asfalt pe pod, în cursul zilei de mâine se vor realiza marcajele, iar ultimele amenajări la podul vor continua săptămâna viitoare. Tot începând de vineri, 30 noiembrie vor fi reluate și traseele OTL pe pod. 

Noul pod are o lungime de 19,25 m și o deschidere de 18,59 m, lățimea carosabilului fiind proiectată la 2x3,50 m iar cea a trotuarelor la 2x2,40 m, care va include și câte o pistă de biciclete cu o lățime de 1 m.

Ordinul de începere la partea de construcție a noului pod în locul celui vechi, care a fost demolat, s-a dat în data de 17 septembrie. Demolarea vechiului pod a fost necesară întrucât nu mai prezenta siguranţă în desfăşurarea traficului, fiind construit în anul 1940.

Construcția podului este realizată de asocierea de firme SC Drumuri Bihor SA (lider) - SC Proexco SRL - SC Trameco SA - SC General Standard Antreprenor General SRL. Prețul contractului este de 1.045.317,14 lei, fără TVA, durata de execuţie fiind de 4 luni.


marinul

#43
cum a banuit  Ionut, arata bine noaptea


Dominik

You're in Steelers Country