News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[BH] Poduri si pasaje in Oradea

Started by Jack, October 30, 2017, 10:21:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


marinul

Încep lucrările la pasajul de sub bulevardul Magheru

Viceprimarul Florin Birta a anunțat în cadrul conferinței de presă de luni, 15 iulie, că săptămâna trecută, în cadrul ședinței Comisiei de monumente, aceasta a avizat lucrările pentru obiectivul de investiții ,,Soluție inovativă pentru creare undă verde pentru tramvai Pod Dacia - B-dul Magheru Oradea".
,,Am obținut în acest moment autorizația de construcție pentru pasaj, a fost depus proiectul tehnic de către firma care a câștigat licitația, urmează ca în cel mai scurt timp proiectul tehnic să fie finalizat, să fie verificat de către verificator și înaintat către inspecția în construcții. Estimarea noastră este că în jurul datei de 1 august vom începe lucrările la acest pasaj", a declarat viceprimarul.
Proiectul vizează realizarea unui pasaj pe sub B-dul Magheru, care va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, precum și extinderea Podului Dacia la 6 benzi.
Prin această soluție inovativă va crește frecvența de circulație a tramvaielor și va scădea timpul de parcurs al acestora, prin crearea unei benzi unice pentru tramvai.
Firma câștigătoare este asocierea formată din S.C Freyrom S.A (lider de asociere), S.C Prodcons Group S.R.L (asociat), S.C Integrated Road Solutions S.R.L (asociat) și S.C Electro Excel Green Consulting S.R.L (asociat), care a realizat și Podul Centenarului.
Valoarea estimată a contractului a fost de 18.500.000 lei fără TVA, iar valoarea contractului încheiat cu firma câștigătoare este de 14.511.433 lei fără TVA, aproximativ 3.100.000 de euro.
Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene prin Programul Operațional Regional 2014 - 2020, Obiectivul Specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
,,În funcție de cum va decide constructorul, vom avea restricții de circulație în zonă. Însă încercăm ca atunci când vom începe efectiv lucrările la pasaj, lucrări care vor dura aproximativ 12 luni, circulația mașinilor să nu fie oprită, vom încerca să nu blocăm accesul auto în zonă, chiar dacă circulația va fi mai îngreunată. Cel mai sigur vom opri circulația tramvaielor pe o perioadă de 60 de zile, dar OTL va asigura în acea perioada transportul călătorilor în acea zonă", a spus viceprimarul Florin Birta în cadrul conferinței de presă.

















Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro

marinul

#62
S-a semnat contractul de proiectare pentru realizarea coridorului de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu

Primăria Oradea a semnat contractul de proiectare pentru lucrarea ,,Elaborare proiect autorizație construire, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență achiziție execuție lucrări, asistență tehnică pe parcursul execuției lucrărilor pentru obiectivul de investiții: LOT 1 - CORIDOR DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ ÎN PIAȚA EMANUIL GOJDU DIN ORADEA - ETAPA I și LOT 2 - CORIDOR DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ ÎN PIAȚA EMANUIL GOJDU DIN ORADEA - ETAPA II" , Cod unic: 4230487/2019/5."
Valoarea estimată a achiziției a fost de 2.281.120,53  lei fără TVA,  - 1.705.923,76 lei fără TVA pentru lotul 1, respectiv 575.196,77 lei fără TVA  pentru lotul 2. În cadrul licitației organizate au participat pentru lotul 1:
1. Asocierea formată din EGIS ROMANIA SA -  lider de asociere și EGIS INTERNATIONAL SAS - asociat, respectiv
2. Asocierea formată din IP&CORATZA INGINERIE.RO SRL -  lider de asociere și IP INGEGNERIA SRL  și SGAI SRL - S          TUDIO DI GEOLOGIA APPLICATA E INGEGNERIA DI E.FORLANI & C - asociați
Pentru lotul II:
1. Asocierea formată din EGIS ROMANIA SA -  lider de asociere și EGIS INTERNATIONAL SAS - asociat
2. Asocierea formată din IP&CORATZA INGINERIE.RO SRL -  lider de asociere și IP INGEGNERIA SRL și SGAI SRL - S TUDIO DI GEOLOGIA APPLICATA E INGEGNERIA DI E.FORLANI & C - asociați.
Criteriul de atribuire aplicat a fost cel mai bun raport calitate-preț, iar în urma evaluării ofertelor câștigătoare pentru ambele loturi este asocierea formată din EGIS ROMANIA SA -  lider de asociere și EGIS INTERNATIONAL SAS - asociat, cu o valoare de 1.422.442,80 lei pentru lotul I și  531.129,08 lei pentru lotul II.
Contractul semnat de către Primăria Oradea prevede pentru ambele loturi întocmirea proiectului tehnic de execuție, a proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire, asistență în procedura de atribuire pentru contractul de lucrări,  întocmirea listelor de cantități și estimare de cost, descrierea proiectului.
Durata contractului este pentru lotul I 6 luni, iar pentru lotul II 4 luni.
"După finalizarea lucrărilor de proiectare se va demara procedura de licitație, în așa fel încât în primăvara anului viitor să putem începe lucările propriu-zise la această investiție", a spus primarul Ilie Bolojan.
Implementarea acestui proiect va rezolva deficiențele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piața Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai și autobuz din municipiul Oradea și promovează transportul nemotorizat.
Prin implementarea proiectului se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței E. Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele și benzi de încadrare.

oradea.ro


Poate a mai fost pus, gasiti aici un video cu poriectul 





marinul

#63
Un pasaj subteran va asigura accesul la drumul de legătură spre Autostrada Transilvania




Primarul Ilie Bolojan a prezentat în cadrul conferinței de presă de luni, 28 octombrie, soluția de trafic constând într-un pasaj subteran, care va asigura accesul la drumul de legătură spre viitoarea Autostradă Transilvania.
Pasajul va porni de pe str. Meșteșugarilor către șoseaua de centură și va subtraversa str. Densusianu și calea ferată Oradea-Arad. Totodată, acest pasaj va face legătura și cu noul drum spre Sîntandrei.
Drumul de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania va avea 19 km și va fi realizat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Primarul Ilie Bolojan a explicat cum s-a ajuns la varianta finală aleasă pentru soluția de trafic: "În această perioadă am definitivat soluția de trafic care va asigura accesul la drumul de legătură spre Autostradă Transilvania. Aveam trei variante de legătură în zona străzii Densusianu: prima pe lângă Crișul Repede, cu o subtraversare cât mai aproape de Podul Densusianu, soluție care a fost abandonată pentru că ar fi trebuit intrat în zona Crișului și nu am fi avut o ieșire bună înspre oraș, a doua variantă era pe str. Cazaban unde este girația mare, dar întrucât un pasaj subteran acolo ar fi afectat toate benzile de pe Cazaban, s-a optat pentru a treia variantă, respectiv pentru realizarea unui pasaj subteran de pe str. Meșteșugarilor pe sub Densusianu, pe sub linia de cale ferată ieșind înspre Sântandrei și legându-se cu drumul nou de legătură care a fost realizat acolo. În acest fel, atunci când se va veni de pe autostradă și se va intra în Oradea, va exista o coborâre suplimentară în zona respectivă, astfel încât se va putea intra în Ioșia - Calea Aradului - B-dul Decebal până pe Tudor Vladimirescu, foarte rapid, în 5 minute."
Realizarea acestui pasaj a fost încredințată deja unei companii de proiectare din Cluj Napoca.
Pasajul subteran va avea o lățime de cca 10 m dintr-o parte în alta, din care carosabilul reprezintă cca. 7,80 m, iar cele două trotuare de 1,10 m fiecare. În ceea ce privește înălțimea pasajului, aceasta va fi de cel puțin 5 m, tocmai pentru a putea prelua și traficul greu. Dintre cele patru benzi ale străzii Meșteșugarilor, cele din mijloc vor fi afectate pentru rampele pasajului iar cele laterale pentru accesul din și spre centură. Realizarea acestui pasaj nu presupune exproprieri.
Pista de biciclete va rămâne pe traseul vechi înspre Criș
Cu privire la stadiul proiectului, primarul Ilie Bolojan a precizat: "Cel mai probabil va mai dura două luni obținerea avizelor de la Compania de Drumuri și de la CFR, dar sperăm că cel mai târziu la 1 martie 2020 vom putea să aprobăm acest proiect, urmând ca lucrările să înceapă în anul 2021, în paralel cu lucrarea la drumul de legătură Oradea - Autostrada Transilvania".



Oradea.ro



marinul

Cateva poze facute de catre cei de la Bihon cu pasajul Magheru, nu am reusit sa dau copy/paste la text 






















Powered by API/PUM imgur uploader

Bihon

kitsune

^


70 de piloţi au fost foraţi, până miercuri, la pereţii tunelului Pasajului Magheru. Acesta este unicul şantier din Oradea care avansează vizibil, în ciuda temperaturilor de iarnă.

,,Sunt 70 de piloţi foraţi pe B-dul Magheru, în partea dinspre Aleea Ştrandului. Ritmul este de aproximativ 10 piloţi pe zi, în funcţie de condiţii", spune viceprimarul Florin Birta.

Lucrarea a cauzat şi neajunsuri în zonă, când spargerea unei conducte de canalizare a făcut ca pasajul Magheru să fie mai degrabă impacticabil pentru pietoni, din cauza mirosului insuportabil. Vicele spune că situaţia s-a remediat pe loc şi că avaria s-ar fi produs din cauza drejajelor neidentificate spre Pârâul Paris.

De cealaltă parte a bulevardului, în Parcul Traian, muncitorii angajaţi de companiile de utilităţi pregătesc terenul pentru mutarea forezelor şi pe această parte a tunelului subteran. Înainte de orice foraj, trebuie mutate toate reţelele din această zonă.

Piloţii se forează la o adâncime de 20 m de la nivelul solului şi vor constitui pereţii pasajului subteran. În cel mai jos punct al său, pasajul va avea adâncime de aproximativ şapte metri. Piloţii foraţi, în număr total de aproximativ 370, ar urma să devină pereţii şi sistemul de rezistenţă care să ţină malurile de pământ să nu se prăbuşească pe durata viitoarelor săpături.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kumar

Pun si eu cateva poze pe care le-am facut ieri, tot in aceiasi zona.










marinul

Bolojan pe facebook

"Lucrările la pasajul subteran de pe Bdul Magheru încep să prindă contur. În ultimele luni ale anului trecut s-a lucrat la relocarea utilităților de pe amplasamentul pasajului şi nu s-a văzut decât deranjul. Anul acesta lucrările au continuat în forță cu forarea piloților din beton armat care formează pereții pasajului. De o săptămână au început excavaţiile, dinspre hotelul Continental, la rampa pasajului subteran. Ieri s-a turnat prima placă de beton a acestei rampe. În fiecare zi şantierul progresează, constructorii lucrând până seara târziu. Le mulțumesc constructorilor, colegilor de la Direcția Tehnică și dlui viceprimar Birta pentru ritmul susţinut al lucrărilor. Orădenilor ce așteaptă în traficul greoi și celor ce locuiesc în zonă, suportând zgomotul și deranjul generat de lucrări, le cer scuze pentru inconvenientele create. La începutul verii, când lucrările vor fi gata, sper să constatați că a meritat deranjul. Podul Dacia lărgit și reabilitat și pasajul vor asigura o circulaţie fluentă în toate direcţiile. După finalizarea lucrărilor, vom începe lucrările la cele două pasaje din Centrul Civic."























Powered by API/PUM imgur uploader

link

marinul

Lucrările la Pasajul Magheru și la reconfigurarea Podului Dacia avansează

Una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea este lucrarea ,,Soluție inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai Pod Dacia - B-dul Magheru", lucrare care include realizarea Pasajului Magheru, dar și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia.
Scopul acestui proiect este acela de a fluidiza circulația în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).
Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).
În ceea ce privește stadiul fizic al lucrărilor, Podul Dacia este realizat în proporție de 60%, iar pasajul B-dul Magheru în proporție de 40%.
Lucrările la Pasajul B-dul Magheru, realizate în proporție de 40%
Pasajul B-dul Magheru se realizează pe sub B-dul Magheru, pe direcția străzilor Aleea Ștrandului și Parcul Traian. Rampa din Parcul Traian începe la limita dintre clădirile Poliției Județene și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m înainte de intersecția cu str. Libertății. Rampa de pe Aleea Ștrandului începe cu 20 m înaintea accesului în parcarea Hotelului Forum Continental.
Pasajul subteran va avea două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian și 88,35 m spre Aleea Ștrandului. Aceste rampe asigură tranziția de la suprafață la cota -4,33 m sub pasaj.
Lungimea pasajului care trece pe sub B-dul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m.
Până în prezent, la Pasajul Magheru s-au realizat următoarele lucrări: devieri de rețele în proporție de 85%, realizarea zidului de sprijin în lungime de 59 m dinspre Hotel Continental, piloți forați integral pe zona Aleea Ștrandului și parțial pe zona viitorului Pasaj Magheru, radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Aleea Ștrandului.
Acum se execută elevația zidurilor de sprijin la rampa Aleea Ștrandului și săpăturile pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei spre Parcul Traian.
Stadiul lucrărilor de lărgire și reabilitare a Podului Dacia este de 60%
La Podul Dacia se execută lărgirea de la 2 la 3 benzi de circulație pe sens, dar și lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalațiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod și amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.
Până în prezent au fost realizate următoarele lucrări: consolidare integrală cu lamele de carbon dedesuptul podului; consolidare parțială cu lamele de carbon deasupra podului; refacerea stratului suport consolă trotuare, Banda 1 aval și amonte Pod Dacia; hidroizolație trotuare și Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; dale de racordare trotuare pe capetele podului.
La ora actuală, lucrările la Podul Dacia sunt realizate într-un procent de 60%.
Acum se lucrează la montarea țevilor de termoficare în canalul tehnologic din trotuar și la finalizarea canalului tehnic pentru termoficare.














Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro

marinul

#69
Au sosit primele 28 de grinzi, din totalul de 51, care vor acoperi Pasajul subteran Magheru

Azi, 24 martie, au ajuns în teren cele 28 de grinzi, din totalul de 51, care vor acoperi pasajul subteran Magheru. Acestea sunt depozitate până la montare lângă localul Spoon.
Una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea este ,,Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia - B-dul Magheru", lucrare care include realizarea Pasajului Magheru, dar și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia.
Scopul acestui proiect este fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).
Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).
Stadiul lucrărilor la Pasajul Magheru a ajuns la 65%
La Pasajul Magheru, care în februarie era realizat în proporție de 40%, acum stadiul fizic a ajuns la 65%. Au fost realizate până acum următoarele lucrări: devieri de rețele - stadiu 95%; realizare zid sprijin zona Hotel Continental, L=59 m; piloți forați integral pe zona Aleea Ştrandului; elevația zidurilor de sprijin a rampei Aleea Ștrandului; radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Parcul Traian. Azi au fost aduse 28 de grinzi prefabricate din beton precomprimat de tip T întors, L=9,00 m și înălțimea de 0,42 m, care vor acoperi pasajul rutier subteran. În total vor fi 51 de grinzi.
Momentan se execută elevația zidurilor de sprijin la rampa din Parcul Traian, ultimii 38 de piloți din zonă și săpături lângă pasajul pietonal, pentru a permite refacerea hidroizolației acestuia.
Lucrările la Podul Dacia, la 70%
Dacă în februarie Podul Dacia era realizat în proporție de 60%, acum stadiul fizic este de 70%. Au fost realizate până acum următoarele lucrări: consolidare integrală cu lamele de carbon dedesubtul podului; consolidare parțială cu lamele de carbon deasupra podului; refacere strat suport consolă trotuare și Banda 1 aval + amonte Pod Dacia; hidroizolație trotuare și Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; montare dale de racordare trotuare pe capetele podului; echiparea canalelor tehnologice din zona trotuarelor și completarea la nivel cu beton ușor a canalelor tehnologice.
În prezent se execută decaparea asfaltului din zona șinelor de tramvai și montarea bordurilor.





























Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro

kumar

Azi a început montarea grinzilor care vor acoperi Pasajul Magheru. Din totalul de 51 de grinzi, au fost montate 16. Azi s-a încheiat şi forarea ultimilor 16 piloţi din cei 374. În ceea ce privește stadiul lucrărilor, s-a ajuns la un procent de realizare de 70%, stadiul fiind identic şi la lucrările de la Podul Dacia. Aici s-a finalizat decaparea asfaltului din zona șinelor de tramvai și s-au montat bordurile.
Termenul pentru finalizarea lucrărilor este septembrie 2020, însă dacă nu apar probleme, vor fi gata mai repede. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.









Bolojan pe facebook

rocklee

un video de pe canalul de youtube ...a celor de la bihoreanul.ro...
cu prima grinda de pe pasajul MAGHERU.. :o



kumar

Au fost finalizate săpăturile la pasajul subteran din Bulevardul Magheru din Oradea

Săpăturile la pasajul subteran din Bulevardul Magheru din Oradea au fost finalizate sâmbătă după-amiază.
De acum doar construiesc...
Începând de săptămâna viitoare, construcţia pasajului subteran va intra în linie dreaptă. "Constructorii au spart partea superioară a canalului Pârâului Paris, ale cărui dimensiuni vor fi reduse cu 40% pentru ca maşinile să poată intra în gabaritul pasajului, iar săptămâna viitoare vor trece la turnarea radierului şi a pereţilor pe porţiunea dinspre Parcul Traian", a declarat viceprimarul Florin Birta.
Tunelul care varsă apă în Crișul Repede avea o înălțime de 3 metri și se intersecta cu calea de rulare pe care mașinile vor trece prin pasaj.

Tot începând de luni, constructorii vor înlocui o reţea de termoficare mai veche, situată pe amplasamentul viitoarei benzi de ocolire a pasajului, pe sensul de mers dinspre Bulevardul Magheru spre Aleea Ştrandului, pentru a evita pe viitor intervenţiile în carosabil.

"Potrivit constructorului, în perioada 15 - 20 iunie vor fi montate deja toate grinzile deasupra tunelului, urmând ca acestea să se supra-betoneze, iar undeva la sfârşitul lunii pasajul să poată fi dat în folosinţă", a spus viceprimarul.

Lucrările de amenajare a pasajului subteran din Bulevardul Magheru şi de lărgire a carosabilului pasajului sunt realizate din fonduri europene, de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA, pentru suma de 14,5 milioane lei.

Termenul de predare a lucrării este luna septembrie 2020. Constructorii speră să finalizeze construcţia pasajului în luna iunie.







Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa

cristi767

Pasajul de mai sus este aproape de finalizare. La fel și lărgirea podului de peste Crișul Repede. Se lucrează la reamplasarea liniei de tramvai și la amenajarea viitoarelor benzi de circulație.





Poze via SSC

Complexul de subpasaje situat pe cealaltă parte a podului intră și el în linie dreaptă. E gândit în 2 etape pentru că sunt 5 zone în care traficul va coborî subteran.

QuotePentru etapa a II-a a proiectului, vineri, 24 iulie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici – faza proiect tehnic de execuție, iar pentru etapa I este în curs de finalizare proiectul tehnic, urmând ca luna viitoare să fie supus aprobării și acesta în cadrul ședinței de Consiliu Local.

Faza 1 se poate vedea mai jos în video. Este subpasajul de la început, care va avea deasupra un sens giratoriu mai mic și încă unul mai mare în stânga. (până pe la sec 30).



Mai multe detalii: https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/primii-pasi-pentru-pasajele-subterane-din-piata-cetate-si-centru-civic-2336485/