[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Mai multe detalii pentru o poză mai largă, unde trenul lui Nicușor Dan e doar o piesă din puzzle.

Trasee propuse de MT:
    • Linia metropolitană S1 București (cale ferată dublă electrificată): Grădinari (P&R) – Domnești - Chiajna (P&R) – Giulești - București Nord (P&R) – Pajura - Băneasa (P&R) – Pipera - Petricani (P&R) – Andronache - Voluntari (P&R) – Pantelimon - Brănești (P&R);

    • Linia metropolitană S2 București (cale ferată neelectrificată): Moara Vlăsiei (P&R) / Snagov (P&R) – Dimieni - Balotești (P&R) - Mogoșoaia (P&R) – Giulești - Chiajna (P&R) - Militari (P&R) - Prelungirea Ghencea (P&R) - Bragadiru (P&R) - Măgurele (P&R) - Laser Măgurele - 

Jilava (P&R) – Vidra – Grădiștea - Comana (P&R);

    • Linia metropolitană S3 București (cale ferată neelectrificată): Ghergani (P&R) – Tărtășești- Săbăreni – Chitila – Pajura - Băneasa (P&R) – Pipera - Petricani (P&R) - Andronache- Voluntari (P&R) - Pantelimon - Cernica - Tânganu (P&R) - Fundeni- Plătărești (P&R);

    • Linia metropolitană S4 București Henri Coandă Expres (cale ferată neelectrificată): București Nord (P&R) - Mogoșoaia (P&R) - Aeroport Henri Coandă (P&R); 


    • Linia metropolitană S5 București (cale ferată dublă electrificată): București Nord (P&R) – Chitila - Buftea (P&R) - Periș (P&R); 


    • Linia metropolitană S6 București (cale ferată electrificată): București Nord (P&R) – Pajura– Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani (P&R) – Andronache – Voluntari (P&R) – Pantelimon Sud – București Obor (P&R). 


    • Linia metropolitană S0 București Linia Circulară (cale ferată parțial electrificată): Chiajna (P&R) – Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R) – Berceni – Popești (P&R) – Splai – Cățelu – Cernica (P&R) - Voluntari – Ștefănești – Tunari – Otopeni - Mogoșoaia (P&R) – Buciumeni – Chitila – Chiajna (P&R).

    • Bonus: Odată cu implementarea proiectului de electrificare şi modernizare a căii ferate Bucureşti Nord – Giurgiu, coroborat cu proiectul de modernizare deja realizat dintre Bucureşti şi Constanţa, aproximativ 70% din inelul feroviar al Municipiului Bucureşti va fi realizat la standarde europene. Astfel, într-o primă etapă se poate valorifica sustenabil calea ferată de centură a Bucureştiului pe ruta Jilava - Măgurele - Domneşti - Chiajna - Chitila - Băneasa - Pantelimon ce face parte din Coridorul Rin- Dunăre. Într-o a doua etapă se poate moderniza şi restul de 30% din calea ferată de centură între Jilava şi Pantelimon. 




Trasee propuse de ARF (Studiu de Sustenabilitate și Eficientizare a Rețelei Feroviare din România):
    • Cotroceni - Mogoșoaia - Obor
    • București Nord - Mogoșoaia - Progresu (adică semicercul nord & est)
    • Chitila - Titan
    • Cotroceni - Băneasa - Obor
    • Chitila - Progresu
    • București Nord - Jilava - Titan



TPBI - proiectele pregătite pentru PNNR/POR, complementare trenului metropolitan:
    • Flota pentru extinderea transportului metropolitan pe infrastructura feroviara
    • Tren Metropolitan București Ilfov TU01 - Gara Obor - Chiajna - Gara de Vest   
    • Tren Metropolitan București Ilfov TU02 - Gara de Nord/Basarb - Gara de Vest - Gara Progresul   
    • Tren Metropolitan București Ilfov TU03 - Gara de Vest - Stația Vasile Milea   
    • Tren Metropolitan București Ilfov TM04 - Gara de Nord - Chitila - Scroviștea   
    • Tren Metropolitan București Ilfov TM05 - Gara Obor - Brănești - Islaz   
    • Tren Metropolitan București Ilfov TM06 - Gara de Nord - Chiajna - Grădinari   
    • Tren Metropolitan Bucuresti Ilfov TM08 - Gara de Nord - Sabareni   

Ideea e că degeaba face MT planul dacă nodurile nu sunt multimodale. Și degeaba vrea TPBI trenuri și extinde rețeaua de tramvai dacă MT nu se apucă de modernizat Complexul Feroviar București. Asta a fost un imbold pentru apariția Grupului de Lucru București-Ilfov

Există o hartă fără carioci groase, dar la rezoluție slabă. Dar se pot observa un cumul de măsuri/extinderi propuse de TPBI pe restul infrastructurii de transport. Iar împingerea traficului spre radiale nu e viziune doar în transportul public, ci și rutier (detalii pe topicul Grupul de lucru București-Ilfov)

Interesant e că mai există o listă de la TPBI, cu propunere pentru PNNR, care are o altă împărțire:
    • TMBIf01 - Tren metropolitan GdN - Scroviștea (36km)
    • TMBIf02 - Tren metropolitan GdN - Băneasa - B Gara Obor (24km)
    • TMBIf03 - Tren metropolitan Gara de Vest - Chiajna/Chitila - Snagov/Moara Vlăsiei (54km)
    • TMBIf04 - Tren metropolitan Gara Obor - Pantelimon - Brănești - Islaz (-Fundulea) (22km)
    • TMBIf05 - Tren metropolitan Gara Titan Sud (Republica) - Tanganu (12km)
    • TMBIf06 - Tren metropolitan GdN - Gara de Vest - Jilava - Progresu (31km)
    • TMBIf07 - Tren metropolitan GdN Mogoșoaia - Voluntari - Jilava - Progresu (60km)
    • TMBIf08 - Tren metropolitan Gara de Vest - Chiajna - Domnești - Grădinari (19km)
    • TMBIf09 - Tren metropolitan GdN - Mogoșoaia - Voluntari - Jilava - Progresu (14km)
    • TMBIf10 - Utilizare linii industriale pentru servicii de tren urban și metropolitan (15km)

Hartă MT


Hartă ARF (unde au poziționat greșit gara Cotroceni - au confirmat că e vorba de zona unde e actuala gară Cotroceni)


Hartă TPBI  (la rezoluție slabă  :( abia se văd anumite rute de tren)


Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

Deja parcă mai intră din domeniul imaginar în domeniul realistic. Deci strada Liniei, bye bye?

oc7avian

Ca bulevard, bye bye. Însă feroviar, pe harta TPBI se vede cu zoom o dungă verde închis. Ciudat că n-au pus și bulină cu stația în zona Bd Vasile Milea

Iar cum în planul MT se dorește ERTMS/ETCS Nivel 1 sau 2, inclusiv GSM-R, înseamnă că și planul Nicușor Dan va dori asta ;) Iar cum planul Nicușor Dan vrea noduri multimodale la rețeaua feroviară, înseamnă că și planul MT cu radialele trebuie să ia în calcul asta.

Treptat lucrurile parcă se leagă, dar e clar că vorbim de ceva major. Și nu de ceva gata de azi pe mâine. Personal, deocamdată n-aș considera bătute în cuie rutele feroviare. Dar infrastructura fizică avută în vedere se conturează.

etravel

Quote from: frunzaverde on March 19, 2021, 10:37:46 PM
Vai ce porcarie...
Cum, vrei sa spui ca Scrovistea, Grădinari, Grădiștea si mai ales Săbăreni nu vor fi marile generatoare de trafic ale acestui proiect?  :lol:   
Ah, uitai Chiajna...

carutasul

prima hartă nu avea nici o noimă. A doua poate fi măcar discutată :)

dr4qul4

P&R la Gradinari? Pai si pana acolo cu ce vii? De ce ai intra pe amaratul ala de DJ paralel cu Argesul in loc sa intri in Bucuresti?
si P&R de la Ghergani sper ca va fi pazit.
SI inca ceva....facem astea fara pasaje rutiere la Petricani si Andronache?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

zicea @frunzaverde mai demult că de acolo se pot forma trenurile, ele în mod normal cred că ar putea merge doar până la Domnești. Deci probabil că ar merita P&R la Domnești, unde sunt destui "bucureșteni" care ar avea treabă în Pipera. Am avut o discuție mai demult, apropo de o stație la Pipera și dacă s-ar putea ajunge cu un tren din zona metropolitană...

vancouver

#367
Incredibil, pe harta ARF sa pozitionezi gresit o gara (Cotroceni)! Oamenii aia au luat bacul cu spaga? Toti?

Cea mai mare parte neelectrificata... oh my f. god! Halal eco. Bine ca se lupta ecologistul Nicusor pentru asa ceva!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

@dr4cul4: Studiul de fezabilitate va include o soluție sau o explicație pentru lipsa unei corectări. Pare că va exista o cerință explicită: Se va reanaliza numărul de pasaje la nivel cu calea ferată existente şi pe cât posibil se va evita menţinerea/înfiinţarea trecerilor la nivel pe traseul reabilitat, urmărindu-se înlocuirea trecerilor la nivel cu pasaje superioare sau inferioare.

@vancouver Cred că bucata aia era copy paste din trecut. Noi putem pune presiune pe electrificare (și nu am fi singurii). Și special am întrebat dacă plănuiau linia doar până la Preciziei/Păcii pentru că mi se părea ceva suspect acolo.

Gendan

Oh boy, it's this again.
Ok, o sa arunc deja cărțile, daca mă ard, îmi asum. Here it comes:

Trenurile metropolitane sau cum le zice de fapt vor fi varianta Nicușor Dan a "Daca nu terminam CoBra nu mai candidez".

E atât de mediatizat proiectul ăsta pe cât de inutil este. Și aș fi utilizatorul ideal pentru proiectul ăsta.

Locuiesc fix langa clădirea gării Cotroceni și lucrez fix langa gara Băneasa. Literalmente, as iesi din bloc, fac 2' până la tren și încă 2' din gara Băneasa in birou. Și acum vine întrebarea de un milion de puncte: what's wrong cu 41? Înafara de faptul că sunt tramvaiele vechi și hodorogite și ar fi mult mai cool sa avem linie nouă și tramvaie noi, ce e greșit la 41? Și întrebarea de doua milioane de puncte: cu 41 in cel mai fericit caz fac 35' până la birou. Uzual 40'. Asta fără să mă uit după ceas. Care sunt șansele să fac mai puțin cu trenul?

Nu știu un vecin să își dorească proiectul ăsta. Zona e super decent conectată, sa fim sinceri: cine nu folosește azi transportul public, nu va folosi nici trenurile astea. Ne dorim liniște sub forma unui parc, nu un tren inutil care mai mult va segrega sectorul.

- Ok Gendan, ești super NIMBY și te opui progresului.

Poate. Dar proiectul ăsta nu e progres. E in categoria Canalului Dunăre-Bucuresti. Inutil, dar suna bine.

vancouver

Sa analizam un pic.

Varianta propusa de MT:

In primul rand absolut inadmisibil ca pe harta nu este trecut si numarul la fiecare culoare. Sau in descriere, pe langa numar sa fie si culoarea. O sa adaug eu culoarea mai jos.
Tot inadmisibil sa scrii de 15 ori acelasi lucru, adica "Linie metropolitana" si "Bucuresti". La toate scrii acelasi lucru, nu poti sa treci un titlu. Linii metropolitane Bucuresti, doua puncte. Traim intr-o tara a imbecilitatii CRUNTE!

S1 Grădinari - M900 – București Nord (P&R) (rebrusare, deci aici se pierd 10 minute) - M800 - Pipera – Brănești - bunicica propunerea, daca ar pleca din Videle ar fi mai bine.

S2 Moara Vlăsiei - Snagov - Mogoșoaia – Giulești - Chiajna - Militari - Bragadiru - Măgurele - Laser Măgurele - 
Jilava – Vidra – Grădiștea - Comana - pacat ca oamenii din Moara Vlasiei si Snagov de obicei au treaba in Bucuresti; cea mai mare hiba, nu atinge nici macar o singura magistrala de metrou. O linie inutila.

S3 Ghergani - Chitila – Băneasa – Pipera - Cernica - Tânganu - Fundeni- Plătărești - 80% inutila (asta e bine, pentru ca deja e 20% utila, de ex. raportat la propunerile lui Nicusor, care erau 99% inutile).

S4 
București Nord - Aeroport Henri Coandă - WOW, asta da, chiar e utila  :lol: Pacat ca deja e facuta, dar poate o dublam pe tot traseul - dar nu e prevazut, ca ar fi scris dubla, si nu scrie in propunere, deci ramane ca acum!

S5 București Nord – Chitila - Buftea - Periș - mda, decat nica, buna si Anica. Asta pentru ce o trec in PNRR? Ca sa fie pe lista. Daca vrem asa ceva, poimaine (luni, 22.03) luam 2 rame electrice si ii dam drumul... Totul e pregatit!

S6 București Nord - Băneasa – Pipera – București Obor - idem.

S7 Chiajna - Militari - Bragadiru - Măgurele - Popești (P&R) – Cernica (P&R) - Voluntari – Ștefănești – Tunari – Otopeni - Mogoșoaia (P&R) – Buciumeni – Chitila – Chiajna. Absolut inutila. Locatii gen Militari sunt doar cu numele, ca pana-n Militari mai faci cel putin 30 de minute cu alte mijloace de unde te va lasa trenul asta. Idem Popesti, etc..

------------------------------------------------

Trasee propuse de ARF
    L1 Cotroceni - Mogoșoaia - Obor. O prostie. (in mare parte se suprapune cu linia L4, au aceleasi capete, asta e doar un ocol inutil prin camp)
    L2 București Nord - Mogoșoaia - Progresu (adică semicercul nord & est). O prostie totala. Pana la Mogosoaia deja este trenul de aeroport si in rest camp, camp, camp!
    L3 Chitila - Titan. Asta, daca se coreleaza cu trenurile de la Oltenita, care vin la Titan si cu trenurile care vin pe M1000 de la Ploiesti, atunci ar putea avea o minima utilitate. Dar o frecventa sub un tren pe ora nu vad posibil fara investitii fabuloase.
    L4 Cotroceni - Băneasa - Obor. Da, asta e bunicel. Cel mai bun de pana acum. Pacat ca foloseste M900+M800 si nu poate asigura o frecventa mai mica de 20 minute. Si ca orice legatura este mai rapida prin oras cu alte mijloace.
    L5 Chitila - Progresu. Merge doar prin camp, zone cu depozite sau cu case darapanate. Stupid! Daca se vor dezvolta vreodata case in lungul acestei linii, sigur vor fi slumuri, cartiere de oameni extrem de saraci. Nimeni nu vrea sa stea langa mizeria de DNCB. Plus ca DNCB rupe si posibilele legaturi pietonale cu aceasta linie.
    L6 București Nord - Jilava - Titan. Idem L5.

-------------------------

TPBI:

TU01 - Gara Obor - Chiajna - Gara de Vest   
TU02 - Gara de Nord/Basarb - Gara de Vest - Gara Progresul   
TU03 - Gara de Vest - Stația Vasile Milea   
TM04 - Gara de Nord - Chitila - Scroviștea   
TM05 - Gara Obor - Brănești - Islaz - nu inteleg ce impiedica sa dea drumul la linia asta de luni, 22.03 ..... (oricum iarasi ne lovim de M800, deci ori cvadruplam M800 pana la sa zicem Lehliu, ori o lasam balta)
TM06 - Gara de Nord - Chiajna - Grădinari - idem TM05, se poate da drumul de poimaine, ce asteapta, dar ... M900, frecventa cangi!
TM08 - Gara de Nord - Sabareni   

7 din 8 TM-uri pleaca din gara de Nord!  :lol: Deci se vor suprapune cu tot traficul feroviar de acolo, cu linia spre aeroport etc. Ne putem da seama ce frecventa brilianta putem obtine!

Bravo TBPI. Luati un tocator de hartii si bagati direct acolo!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

etravel

Quote from: vancouver on March 20, 2021, 05:34:15 PM
S2 Moara Vlăsiei - Snagov - Mogoșoaia – Giulești - Chiajna - Militari - Bragadiru - Măgurele - Laser Măgurele - 
Jilava – Vidra – Grădiștea - Comana - pacat ca oamenii din Moara Vlasiei si Snagov de obicei au treaba in Bucuresti; cea mai mare hiba, nu atinge nici macar o singura magistrala de metrou. O linie inutila.
Ar fi foarte utila linia Moara Vlasiei - Snagov - Mogosoaia - Bucuresti Nord Gr. A, sunt multi din zona cu servicii in Bucuresti. In teren exista deja linia Snagov - Bucuresti, nefolosita insa de mai multi ani.

vancouver

#372
Quote from: oc7avian on March 20, 2021, 05:00:45 PM
@vancouver Cred că bucata aia era copy paste din trecut. Noi putem pune presiune pe electrificare (și nu am fi singurii). Și special am întrebat dacă plănuiau linia doar până la Preciziei/Păcii pentru că mi se părea ceva suspect acolo.

@oc7avian, first of all, de apreciat efortul tau si al tuturor (chiar si al lui Nicusor Dan, scopul tuturor e sa facem ceva mai bun pentru tarisoara asta). Deci chiar daca poate critic cu duritate unele idei, nu critic intentia - care clar e buna.

prescurtare: S=TM=tren metropolitan.

Eu zic sa lamurim intai niste principii.

Problema:

1. Pentru a ajunge din localitati vecine in Bucuresti oamenii folosesc masina. Asa se creeaza blocaje in trafic dimineata, de ex. pe Maniu in Militari adica intrarea A1, pe DN1, pe Dn2, pe DN3, etc...
2. Chiar si acolo unde exista tren, cei mai multi folosesc masina, pentru ca trenul are o frecventa redusa sau este nevoie de mai multe schimbari. Exemplu aici sa zicem Buftea, omul vrea sa ajunga in Pipera => pe jos pana la gara Buftea (care NU este in centrul localitatii!), tren la Gara de Nord, M1 Victoriei, M2 Pipera. Daca pierde trenul la o anumita ora, trebuie sa astepte 30-50min pana vine altul. Valabil si la intoarcere. Cu masina ajunge mult mai repede si mai sigur, chiar daca sta 30 de min. in ambuteiaj.

=>

Principii de baza.

1. S = radiale. Numai asa se rezolva problema celor care stau in ambuteiaj si numai cei care stau in ambuteiaj vor renunta la masina ca sa ia trenul.

2. S = circula la intervale scurte (< 20 min). Altfel nimeni nu va renunta la masina, mai ales iarna cand e frig sau vara cand e extrem de cald. Fara un interval scurt S-urile vor fi un esec, vor fi goale si investitia inutila.

3. Consecinta din 2. => S nu foloseste linii comune cu trenurile conventionale.
Ci trebuie linie separata. Ex. nu se poate merge pe M800 intercalat cu marfare si trenurile de 160 catre Constanta si in acelasi timp pastra 15-20 min interval intre S-uri.

4. S = trec prin centrul metropolei. Daca ne uitam la toate S-urile din lume, marea majoritate ajung la distanta de mers pe jos de km zero al acelei metropole (putem lua exemplu München, un oras de talia Bucurestiului atat ca populatie, cat si ca suprafata. Toate, dar absolut toate trec pe la Marienplatz (echivalent Lipscani) si toate trec pe la gara ppala. Sunt 8 linii, care se duc in 13 directii in jurul orasului.

5. S = trec prin centrul localitatilor invecinate
sau exista autobuze gandite special sa aduca oamenii din aceste localitati la gara S. Degeaba denumim una din gari "Popesti-Leordeni", cand primele case din Popesti vor fi la 3 km de gara si trebuie mers prin camp. Iar blocurile din Popesti vor fi la 5km.

6. Durabil = future proof. O dezvoltare durabila inseamna crearea de noi centre (cartiere) in lungul unor noi linii radiale. De ex. o noua linie S facuta in camp si create clustere de dezvoltare in jurul garilor, zone care acum sunt agricole. Bucurestiul e extrem de dens si are nevoie de asa ceva. Se vede din explozia cartierelor Militari-Rosu si Popesti-Leordeni. Explozie haotica. Hai sa o facem ordonat. Planificat. Planificat nu inseamna comunist, ci inseamna cu cap.

7. Curat + civilizat.


Concluzie:
Propunerea lui Nicusor Dan de utilizare a liniei de centura este gresita, nu respecta nici unul din principiile enuntate.
Propunerile MT de utilizare a unor linii existente gen M800 / M900 / M1000 nu vor asigura atractivitatea, din cauza frecventei reduse.


MASTER PLAN METROU + TREN BUCURESTI-ILFOV

@@oc7avian: luati principiile de baza enuntate mai sus si incercati sa gasiti investitii care sa se plieze pe asa ceva. Trebuie un MASTER PLAN pentru Bucuresti. Asa cum avem pe autostrazi, ne trebuie si pe feroviar pentru Bucuresti si imprejurimi un MASTER PLAN. Care sa prevada un target, o tinta. De ex. includeti in PNRR studiul pentru acest Master Plan. Investitii serioase in feroviar nu se pot face in mai putin de 30 de ani din momentul aparitiei ideii.

Daca vreti o idee pe termen scurt si care merge pana in 2026 pentru PNRR: modernizarea garilor existente in jurul Buc. + realizarea garii Pipera pe M800 (eventual ceva futurist acolo) + desfiintarea trecerilor la nivel cu CF de langa Bucuresti, pentru reducerea riscului ca magistralele sa fie blocate de un accident. Exemplu pe M800 e inadmisibil sa avem trecere la Andronache si Pipera (la Pipera cu pasaj langa trecere !). Pe M1000 la Buftea iarasi inadmisibil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

Uitându-mă mai atent la propunerea TPBI, pare să nu reprezinte traseele trenurilor, ci mai degrabă ceva legat de infrastructură. De ce? TPBI e condus de Primarul General al Bucureștiului, deci Nicușor Dan. Ar fi absurd să aibă propuneri diferite.

Dacă mai cvadruplăm fire pe M800 + legăm M800 & M900 mai direct, se înclină balanța? Ies niște posibile trasee mai bune?

ERMS-ul impus tuturor aici ajută semnificativ la frecvență pentru ce vrem noi să obținem?

De ce Controceni - Băneasa - Pipera - Obor ar fi mai rapid prin oraș? Îmi sună corect doar dacă vreau să merg dintr-un capăt în altul dacă sunt călător?

Ideea e că dacă avem îmbunătățiri/propuneri de adus, putem să le înaintăm. Poate ne ascultă, poate nu. Dar ni s-a deschis ușa și am fost primiți la dialog înainte să se pornească Studiu de Fezabilitate.

PS: văd că între timp ai răspuns, dar sunt în tren și o să pierd semnalul. Las mesajul ăsta și revin când pot. Dar zic de acum că e perfect să avem critici :D eu sunt conștient că proiectul are hibe și l-am privit întotdeauna cu îndoială. Mă bucur că suntem consultați însă. Și eu mulțumesc pentru timpul vostru să analizați ce scriu aici

vancouver

Uitati-va la München:



Desi toate trenurile S trec prin München printr-un tunel comun, ele apoi se ramifica sub forma de tentacule in toate directiile.

Asta ne trebuie si la Bucuresti. Ca sa ajunga in centru nu trebuie sa avem 5 tunele prin Bucuresti. Nu, doar unul cu 2 fire. Ca un tunel de metrou, doar cu gabarit de CF. Pe care se strang toate S-urile.

Asa si numai asa vom convinge oameni din imprejurimi sa renunte la masina si sa vina pe tren in oras, la servici sau ocazional (vizite prieteni, obiective culturale, distractie, intalniri afaceri, mers la sediul unor insititutii, motive medicale, etc...).

Altfel vom continua sa avem o segregare puternica: cei mai cu bani in cartiere supraaglomerate, dar cu acces la metrou sau tramvai, iar in afara orasului oamenii ori f. bogati, cu vile, ori oamenii f. saraci, in cartiere de oameni saraci. Suburbii condamnate la subdezvoltare si cartiere condamnate la supraaglomerare. Asta se intampla acum. Ca sa iesim din blocajul asta, trebuie inceputa acea linie de cale ferata sub Bucuresti, care apoi sa se ramifice si sa asigura toate conexiunile pentru trenuri S.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.