[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cuneo

FOTO. Bd. Sudului e aproape gata, după fix un an de șantier. E linie continuă, nu se poate face stânga



În luna iulie s-a împlinit un an de când se lucrează pe bd. Sudului. Șantierul este aproape gata, iar circulația a fost redeschisă după realizarea marcajelor. Sensurile de circulație sunt despărțite de o linie continuă, astfel că cei care vor să facă stânga trebuie să ocolească până la capătul șoselei ca să întoarcă. Reprezentanții PMT spun că așa a fost proiectul.
Lucrările pe bd. Sudului au început în iulie 2020, când primăria a predat amplasamentul constructorului. Ar fi trebuit să fie gata în zece luni de la semnarea ordinului de începere, dar luna aceasta se împlinește exact un an de la prima vizită a fostului primar Nicolae Robu pe șantier.
Șoseaua a fost lărgită de mult timp la patru benzi, iar stratul final de asfalt a fost așternut recent. Au fost plantați și copaci pe marginea drumului, iar din 7 până în 9 iulie a fost închisă din nou circulația.
Atenție, e linie continuă!
S-au făcut marcajele rutiere, cele două sensuri de mers fiind despărțite de o linie continuă, astfel că șoferii nu pot face stânga pentru a intra pe străzile din cartier, ci trebuie să meargă către capetele bulevardului să poată întoarce. Reprezentanții primăriei spun că așa a fost proiectul. Problema s-a discutat și în Comisia de circulație, unde, spune aceeași sursă, Poliția Rutieră s-a opus schimbării marcajelor, motivând că ar fi un risc prea mare de accidente. Numai că unii șoferi trec deja în voie peste linia continuă.
La intersecția cu str. Mareșal Constantin Prezan este în lucru un sens giratoriu, dar acesta ține de lucrarea de pe fosta str. Lidia și nu va fi gata prea curând. Șoferii întorc la intersecția cu str. Oglinzilor, de unde începe celălalt șantier, pentru str. Prezan.
Lucrările sunt aproape finalizate, ne-au mai spus oficialii PMT, dar se poate circula fără probleme pe bd. Sudului. Primarul Dominic Fritz merge luni să inaugureze noul bulevard, la ora 10.
O mare de asfalt
Bd. Sudului a fost lărgit la patru benzi pe o lungime de 538 de metri pătrați. Șoseaua arată acum ca o mare de asfalt, iar primăria a tăiat, în timpul șantierului, peste 170 de copaci, cu promisiunea că în locul lor se plantează 207 puieți. La scurt timp de la începerea lucrărilor, primăria se lăuda cu transplantarea a 30 de copaci, din zona parcului.
De asemenea, în decizia etapei de încadrare emisă de Agenția pentru Protecția Mediului la începutul lucrărilor scrie că urma să fie afectată o suprafață de 4.074 mp spațiu verde. Potrivit documentației PMT, la finalul lucrărilor, suprafața de spațiu verde ar trebui să fie de 1.624 metri pătrați.
Tot conform proiectului, carosabilul ar trebui să aibă 13 metri lățime, parcări pe ambele părți, dar și trotuare pavate, de 2-2,5 metri lățime.
,,La intersecții se vor proiecta amenajări speciale pentru racord la nivelul părții carosabile, iar trecerile de pietoni se vor marca prin pavaj tactil. Amenajare piste pentru bicicliști pe ambele părți ale străzii, care vor fi bidirecționale, vor avea o lățime de câte 1,50 metri și se vor amplasa între trotuar și zonele verzi proiectate", spuneau, la finalizarea licitației pentru execuție, oficialii primăriei.
De șantierul bd. Sudului s-au ocupat Porr Construct și subcontractanții Path's Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL. Valoarea lucrărilor este de 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/foto-bd-sudului


Vlad94

Salutare,
Ieri am fost pe viitoarea legătură între Timișoara și Moșnița Veche. Șantierul este abandonat.
Aici aveți link-ul.

Cuneo

Podul din zona Solventul are proiectanți. În șapte luni vom afla cât costă legătura dintre pasaj și Dâmbovița

Șapte firme vor pregăti studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru podul care va face legătura între Pasajul Solventul și zona Dâmbovița. Au șapte luni la dispoziție, pentru ca primăria să poată căuta și un constructor. În câteva săptămâni ar putea începe și șantierul la Pasajul Solventul, se așteaptă după autorizația de construire.

Primăria Timișoara finalizează licitația pornită în luna aprilie, pentru ,,servicii SF + PT, C9b Inelul IV Vest: str. Gării – Bd. Dâmbovița". S-au pus la bătaie 1,38 milioane de lei cu tot cu TVA și au fost depuse trei oferte, de la Pod Proiect (firma care a pregătit și proiectele pentru pasajele Jiul și Popa Șapcă) și de la două asocieri, una condusă de Peiesi și alta condusă de FIP Consulting, iar câștigătoare a fost declarată ultima.
FIP Consulting e din București și va lucra cu încă șase firme: Gauss, PFA Batovschi Corneliu Traian – Expert evaluator, Urban Proiect Grup, Novensa, Vireo Enviroconsult și Walhalla Invest Prodcomimpex. Liderul de asociere se ocupă și de strategia de smart city a Primăriei Reșița și a întocmit Planul de Mobilitate urbană din Brăila. La Timișoara va pregăti să pregătească documentația pentru noile investiții în 210 zile de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Dacă SF nu va fi aprobat în plen, atunci contractul va fi desființat, iar primăria nu va plăti nimic.
Pasajul Solventul va lega intersecția străzii Dunărea cu Calea Bogdăneștilor de strada Gării, iar de acolo este nevoie de o stradă care să facă legătura cu Bd. Dâmbovița, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua șosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m lărgire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc și va merge din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac.

Documentația va spune și cât ar putea să coste noua șosea de la Pasajul Solventul, cu tot cu podul peste Bega, până la Bd. Dâmbovița. În urmă cu cinci ani, aceasta se regăsea pe o listă de proiecte pregătite de primărie pentru finanțare de la UE, fiind estimată la 66 de milioane de lei, cu doi ani termen de execuție. Viitoarea stradă este inclusă și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara, care spune că Inelul IV Vest trebuie închis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord) și cu proiectul C9b, adică legătura cu Bd. Dâmbovița.

Șantierul la Pasajul Solventul ar putea începe la finalul toamnei
În ceea ce privește Pasajul Solventul, acolo ar fi trebuit să înceapă deja șantierul. Potrivit reprezentanților PMT, a fost finalizat în sfârșit proiectul și a fost depus pentru emiterea autorizației de construire.
,,Au obținut toate avizele, inclusiv de la CFR. Cel mai probabil, la sfârșitul lui septembrie, începutul lui octombrie iese autorizația și vor începe execuția propriu-zisă. Am avut două întâlniri cu ei în ultima săptămână. Începe, deci, șantierul. Relocarea utilităților începe anul ăsta. Cât vor executa anul ăsta rămâne de văzut", a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Contractul de proiectare și execuție pentru Solventul a fost semnat în urmă cu un an, mai exact în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Durata pentru proiectare era de doar șase luni. Reprezentanții primăriei anunțau încă din această primăvară că e nevoie de modificări în proiect, care s-au făcut, iar din august se stă după autorizația de construire. AICI vedeți principalele modificări!

De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei. Totul trebuie să fie gata în 26 luni.
Pasajul va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată, va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării, va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/podul-din-zona-solventul

BigZ

Reabilitarea linii de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Timisoara, traseul 4, Bulevardul Cetatii

















elphax

#680
acelasi bulevard Cetatii

un video postat de autoritati
https://www.facebook.com/dominicprimar/videos/181944070681477


si niste poze puse de colegii de pe forumul SPTP - o solutie diferita pentru terasament, vom avea gazon intre linii







Powered by API/PUM imgur uploader

elphax

#681
santierul vecin, Calea Bogdanestilor






Powered by API/PUM imgur uploader


si tot un video de la autoritati

https://www.facebook.com/dominicprimar/videos/1314305735670687/




TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax


elphax

#684
Scurt filmulet cu lucrarile de pe prima parte a strazii Lidia; lucrari incepute in 2020

https://www.youtube.com/watch?v=DwBSNoQo_yQ&ab_channel=Dronat

Cuneo


Cuneo


qew00

Trotuar mare si frumos pe langa Parcul Padurice, daca suntem 2 persoane, mergem in sir indian. Pista de biciclete este foarte faina, se poate merge eficient si in siguranta pe ea.
Un proiect superb. Seamana cu cel de pe strada Mures, cu pistele de biciclete si trotuarele de acolo.

elphax

au facut o mare tampenie acum 2 ani cand au acceptat proiectul (aproape la fel si pe Sudului )

trebuia facut cumva 2+1 : 2 benzi la intersectii si in rest 1, cu niste parcari  - ca oricum se va parca pe banda 1
si sa nu fi taiat absolut toti copacii de pe ambele parti
dar na, cand zice sefu ca vrea 2 benzi pe sens, faci 2 benzi pe sens !

Cuneo

Vom circula pe asfalt pe strada Maresal Constantin Prezan pana la AEM poate in ianuarie. Constructorul a primit de la Primaria Timisoara o prelungire cu 3 luni a termenului de finalizare a lucrarii

TIMISOARA. Iarna nu-i ca vara. Au aflat-o si reprezentantii administratiei Fritz care, desi spuneau ca vom putea circula pe inteaga strada Maresal Prezan, pana la Craciun, acum spera ca operatiunile de turnare a stratului de asfalt sa fie, totusi, finalizate in ianuarie.
,,La sfarsitul anului ar trebui sa avem asfalt pana la sensul giratoriu de la AEM. S-a lucrat la racordarea de utilitati pe magistralele de apa si canalizare, atat la sensul de la AEM, cat si la intersectia din zona Girocului, s-au incheiat toate racordarile. Nu s-a putut lucra la terasamente in ultimele saptamani, pe tronsonul de la strada Venus pana in sensul giratoriu din cauza ploilor, pentru ca e nevoie de un anumit grad de umiditate in sol, pentru a se face compactarea. A plouat foarte mult si acest grad de umiditate a fost depasit, dar, daca vremea va fi cat de cat buna in continuare, sper sa ajungem pana la sfarsitul anului, daca nu, macar in ianuarie, la stadiul de asfaltare. Acesta este angajamentul pe care si l-a luat constructorul,,, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau, viceprimarul Timisoarei.

Edilul a adaugat ca s-a si procedat la prelungirea termenului de finalizare.
,,Lucrarile sunt inca in termen. Contractul a fost prelungit cu 3 luni, asadar termenul este in iunie, prelungirea a fost legala, bazata pe adrese de la ANM, legate de vreme,,, a adaugat edilul pentru opiniatimisoarei.ro.

Valoarea contractului este de 41.740.503 lei cu TVA, iar potrivit viceprimarului, stadiul lucrarii a depasit 70%.

Va reamintim, reabilitarea strazii Maresal Prezan a inceput in vara anului 2020. Aceasta va fi largita la 4 benzi de circulatie, se inlocuiesc retelele de utilitati, se amenajeaza piste de biciclete si trotuare, precum si spatiile verzi, dar se va prelungi si traseul troleibuzelor, astfel ca vor fi montati stalpi pentru sustinerea firelor de contact.

https://www.opiniatimisoarei.ro/vom-circula-pe-asfalt-pe-strada-maresal-constantin-prezan