[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cuneo

Bulevardul Sudului, până la intersecția cu strada Lidia - STRABAG














horyatm

Str. Dunărea, Ghiroda, proiect început în 18.07.2019, termen de finalizare: 12 luni. După cum se vede s-a lucrat doar pe jumătate din porțiune, care oricum nu se conectează cu bucata din Timișoara (Aleea Ghirodei), iar pe jumătatea în care s-a lucrat șantierul e dezolant și nu am mai văzut muncitori din vară.


voicul

EPIC!

Primăria din Timișoara, notificată de municipalitatea din Viena că trebuie să-și repare un pod - VIDEO

Vienezii ne notifică să ne reparăm podurile. Se întâmplă la Timișoara unde, unui pod construit în urmă cu mai bine de 100 de ani i-a expirat garanția și necesită reparații. Vestea nu a venit de la Primăria Timișoara, ci de la municipalitatea din Viena. Podul a fost construit pe vremea Austro-Ungariei, iar autoritățile au ținut până în zilele noastre, în arhive digitalizate, aceste acte. Cum la noi nu există așa ceva, oamenii au uitat de existența unei garanții puse la bătaie de austrieci pentru acest pod.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-din-timisoara-notificata-de-municipalitatea-din-viena-ca-trebuie-sa-si-repare-un-pod-1498137

horyatm



Constructor: Strabag

Proiectul prevede și construirea unei piste de biciclete de-a lungul Canalului Bega. Deocamdată pista e finalizată doar de-al lungul străzii Egreta, însă se lucrează și la cealaltă porțiune înspre Centură.

schluppi

Legat de notificarea expirarii garantiei podului din Timisoara. Aceeasi notificare a primit-o Lugojul acum aproximativ 20 ani in legatura cu podul de fier din centru. Se pare ca simtul de raspundere a autoritatilor fost imperiale nu e un caz izolat.

cristi5

#665
Deloc izolat. Eu am auzit prima data povestea asta prin anii 90. Poate era vorba de podul CF peste Mures de la Aradul Nou.

istvan78

^ Da, la fel s-a intamplat si cu podul CF de la Arad.

Imperiul cotropitor ne-a lasat lucrari de infrastructura pe care le folosim si azi, in multe situatii fara sa stim.

Pt. divertisment, va povestesc patania din anii '90 cand s-a "modernizat" Blvd. Regele Carol I din Timisoara ("Tineretii" pe atunci). S-a escavat aproape pe toata latimea bulevardului pt. retelele edilitare si un escavator a spart o conducta de apa care nu exista in planuri. A luat aproape o zi pana regia de apa a reusit sa opreasca revarsarea apei din conducta, fiind necesara oprirea alimentarii cu apa potabila in jumate din oras, pentru ca nimeni nu intelegea ce au spart si de unde vine apa... Dupa drenarea gropii s-a descoperit o coducta de apa de pe vremea imperiului, zidita din caramida, care inca era sub presiune si transporta apa potabila prin oras (era curata pe interior). Eu am fost martor la evenimente, nu vorbesc din povestile altora. Drumul meu spre scoala trecea pe acolo.


Levente_Lucaci

Las si asta aici...
Pentru cei care nu sunt din zona,
E o scurtatura de la Mosnita la Timisoara, in oarecare masura paralel cu DJ 592


Cuneo

FOTO. Prima zi de lucrări pe bd. Cetății, al doilea șantier mare al administrației Fritz. Va dura 2,5 ani

A început, oficial, șantierul pentru modernizarea bd. Cetății. Au fost impuse restricții de circulație timp de trei luni, pe bucata care leagă Calea Bogdăneștilor de str. Gheorghe Lazăr, iar muncitorii de la Porr Construct s-au apucat deja de treabă. Lucrarea trebuie să fie gata în doi ani și jumătate.
Modernizarea bd. Cetății este al doilea șantier mare din oraș început de administrația Fritz, după Calea Bogdăneștilor. Începerea lucrărilor a fost anunțată încă de la sfârșitul săptămânii trecute, cu restricții de trafic. STPT a scos tramvaiele de pe linia 4 și 7 și le-a înlocuit cu autobuze, iar drumarii au început să decoperteze o bandă de circulație și au început să spargă asfaltul pe un trotuar. Pietonii, după cum se vede în imagini, merg pe unde apucă, chiar și printre utilaje.
AICI vedeți restricțiile de circulație impuse!
Contractul pentru ,,Reabilitare linii de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4, bulevardul Cetății" a fost semnat încă din luna septembrie a anului trecut. Șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectul tehnic, iar execuția propriu-zisă a lucrărilor ține 30 de luni.
Se va lucra inclusiv pe linia de tramvai de pe Cetății, de la intersecția cu Calea Bogdăneștilor până la cea cu Calea Torontalului, plus bucla de întoarcere.
,,În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare. Obiectivele sunt reducerea emisiilor de poluanţi și a prafului, scăderea nivelului de zgomot şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei", a informat PMT.
Linia nouă cale dublă de tramvai se va întinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la câte două benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafață de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spațiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp și vor fi amenajate zece stații de tramvai.
,,Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent", arată aceeași sursă.
Lucrările sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro.
Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2020, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Teoretic, șantierul ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate. Reprezentanții primăriei vor să obțină fonduri europene, astfel că proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.
Și pe Calea Bogdăneștilor, primul șantier mare deschis de administrația Fritz, se lucrează cam din luna aprilie. În acest caz, contractul de execuție a fost semnat în iulie 2020. Pe Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. Durata contractului este de 31 de luni, iar lucrările costă 116 milioane de lei, din care aproape 90 sunt bani europeni.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/foto-prima-zi-de-lucrari-pe-bd-cetatii


elphax

Evident ca titlurile sunt politicianiste si articolul nu surprinde corect 100%:
- proiectul a fost demarat de mult , de primarul anterior, pe repede-inainte cum s-au facut toate in Timisoara in ultimii ani. Dar este un proiect "mostenit"
- proiectarea s-a inceput in iarna, dar actuala administratie a intervenit de nenumarate ori la Porr si au facut modificari substantiale in felul in care s-a facut proiectul si cum va arata bulevardul la final.
Trama stradala era deja cu 2 benzi pe sens, dar pe mai bine de jumatate de bulevard unde nu exista parcari, banda 1 era practic parcare. Poate vor fi si mai multe parcari la final.
Cica au mai salvat si ceva copaci, cum au incercat sa faca si pe Bogdanestilor.

Cuneo

Bulevardul Sudului















Sens giratoriu bulevardul Sudului str. Constantin Prezan (Lidia)



Strada Constantin Prezan


















mircea

Primăria Timișoara trimite SDM să lărgească Buziașului, prin încredințare directă. Fritz: E legal, am întrebat ANAP

Primăria Timișoara nu mai caută o firmă care să lărgească la patru benzi Calea Buziașului. Lucrarea va fi încredințată direct către SDM, cu aviz de la ANAP, susține primarul Dominic Fritz, deși este estimată la o valoare destul de mare, peste 6 milioane de euro. Se va face oricum pe etape, așa cum s-a votat deja în consiliul local. Este prima lucrare atât de mare din Timișoara care se va face fără licitație, dacă își va da girul și Consiliul Local Timișoara.
Cei aproape doi kilometri din Calea Buziașului, de la AEM până la ieșirea din oraș, așteaptă de mult timp șantierul. Primăria Timișoara are un studiu de fezabilitate pregătit încă din anul 2017 și aprobat prin octombrie 2019 în consiliul local, iar licitația pentru execuție a fost promisă în mai multe rânduri, mai ales că în curând ar trebui să fie gata și șantierul deschis de CJ Timiș pe drumul spre Moșnița. Nu se mai face deloc licitație, a anunțat, marți, primarul Dominic Fritz, pentru că specialiștii din PMT au decis să îi trimită direct pe cei de la SDM, societatea Consiliului Local Timișoara, să lărgească șoseaua.

,,Mă bucur foarte mult că o să reușim, cred că pentru prima oară, inclusiv după ce am primit confirmarea de la Agenția Națională de Achiziții Publice, că este totul în regulă, vom face acel proiect de investiții cu propria noastră societate, cu SDM, printr-o încredințare directă ce va fi votată în consiliul local. Asta înseamnă că merge mult mai repede, pentru că nu trebuie să facem o licitație, deci lucrăm cu propria noastră societate pentru a finaliza această legătură cu Moșnița și suntem încrezători că cel puțin partea de carosabil o vom finaliza până când și CJ a finalizat lucrările, așa că acolo fluxul de trafic va fi mult mai bun", a explicat Fritz.

Primarul Timișoarei spune că încă se așteaptă oferta de la SDM, care va fi inclusă în proiectul de hotărâre ce va ajunge în atenția consilierilor locali.

,,Am făcut o adresă la Agenția Națională de Achiziții Publice să ne asigurăm că totul este legal. Și chiar și pentru investiții putem să facem o încredințare directă societăților din subordinea noastră, adică o societate care aparține sută la sută CL poate face aceste lucrări. Încă așteptăm oferta de la SDM, va fi inclusă în hotărârea CL. Acum o să votăm și după aceea SDM se poate apuca de lucrări și în toamnă cel puțin partea de carosabil trebuie să fie gata și e clar că până la sfârșitul anului proiectul trebuie să fie finalizat", a completat Dominic Fritz.

Conform documentației existente, lucrarea era estimată la 30,7 de milioane de lei cu tot cu TVA, iar durata de execuție este de 24 de luni.

În luna mai, consilierii locali au decis că se va lucra pe etape pe Calea Buziașului: mai întâi de la intersecția cu str. Magnoliei până la limita administrativă, unde vor fi câte două benzi pe sens, adică patru în total, iar apoi de la intersecția cu str. Matei Milo până la limita administrativă, urmând să fie amenajate pe toată bucata șase benzi de circulație, câte trei pe sens.

Prima etapă costă 6,7 milioane de lei cu tot cu TVA, conform estimărilor, și ar trebui să fie gata în opt luni, iar cea de-a doua etapă costă 23,9 milioane de lei cu TVA și ar trebui să fie gata în 16 luni. Detalii, AICI!

Rămâne de văzut dacă și consilierii locali vor fi de acord cu încredințarea directă și cum va lucra exact Societatea de Drumuri Municipale.

sursa : https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/primaria-timisoara-trimite-sdm-sa-largeasca-buziasului-prin-incredintare-directa-fritz-e-legal-am-intrebat-anap-1461142/

horyatm

Bulevardul Sudului



E cam gata lucrarea. E cam aiurea cu întorsul, cel puțin temporar, până termină și sensul giratoriu. Becurile LED sunt super, se vede de parcă e zi! Cred că nu peste mult timp se vor pune calmatoare la trecerile de pieton. În schimb bucata din Bd. Sudului după Rebreanu e horror, nu se vede absolut nimic. Dacă vreți, am filmat și acea bucată și o pot publica, dar bănuiesc că știți cu toții cum e...

Cuneo

Mai este în lucru porțiunea Strabag, între străzile Oglinzilor și Lidia.