[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

S-a avansat destul de bine pe Bulevardul Sudului. Sunt curios ce se va întâmpla cu copăceii.


horyatm

Drumul Boilor înghețat în timp. Menționez că pe alte proiecte, cum ar fi lărgirea la 4 benzi din Moșnița Nouă se lucrează. Nu știu însă dacă se lucra și după curbă, nu am intrat cu mașina fiindcă drumul e foarte rău.


Cuneo

Linii de tramvai cu iarba, asfalt nou, piste de biciclete, retele de utilitati schimbate. A fost desemnat castigatorul licitatiei pentru modernizarea Bulevardului Stan Vidrighin din Timisoara, cu peste 18 milioane de euro

TIMISOARA. Planuita pe bani europeni, dar inca in asteptare pentru astfel de fonduri, o lucrare mare de infrastructura a ajuns la finalul licitatiei la Timisoara. Este vorba de reabilitarea bulevardului Stan Vidrighin, fosta Calea Buziasului.
In ultimele ei zile, administratia Robu lansa anuntul in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, in octombrie, pentru modernizarea arterei, una dintre cele mai circulate din oras. Valoarea contractului pentru proiectare si executie este de peste 18 milioane de euro, cu tot cu TVA.
La termenul limita al depunerii ofertelor, in 15 decembrie, un singur competitor s-a inscris in cursa pentru castigarea acestui contract. Este vorba de PORR Construct, avand mai multi subcontractori: C.S.V. INFRATECH, SWARCO TRAFFIC ROMANIA, – VIMATO, WIEBE ROMANIA, ELECTROECHIPAMENT INDUSTRIAL, SANEL, LONGHERSIN.
Lucrarea cuprinde amenajarea / modernizarea / innoirea, după caz, a:
• pistelor carosabile
• liniilor de tramvai (acestea vor fi inierbate)
• pistelor de biciclete
• aleilor pietonale
• aliniamentelor de locuri de parcare
• spațiilor verzi cu covor de iarba si sistem de irigare computerizat
• aliniamentelor de copaci
• retelelor de utilitati subterane
• sistemului de iluminat
• statiilor de tramvai (10 la numar)
,,Se va realiza: cale de rulare tramvai in platforma proprie amplasata central in carosabil, delimitata cu borduri si spatii verzi. Pe fiecare sens de circulatie, platforma liniei cale va avea o panta de 1,75% dinspre axul platformei spre margine, pana la firul exterior stanga/dreapta si o panta de 3,5%, dinspre firul exterior stanga/dreapta spre carosabil, aducandu-se astfel o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului, a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului si sigurantei circulatiei. Investitia vizeaza modernizarea intregii trame stradale, a liniilor de tramvai, inclusiv a retelelor edilitare stradale, subterane si supraterane. Serviciile si respectiv lucrarile supuse prezentei documentatii sunt:
– 1,81 km – Linie cale dubla tramvai
– 29.553,10 mp – Carosabil reabilitat
– 7.295,99 mp – Trotuare reabilitate
– 5.434,20 mp – Piste pentru biciclete
– 12.679,80 mp – Spatiu verde
– 10 buc – Statii tramvai,,, se arata in documentatia din Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Oferta PORR a trecut de evaluarea tehnica, fiind desemnat castigator, si ar trebui ca actuala administratie sa-i incredinteze contractul in conditiile in care depunerea de contestatii este improbabila, intrucat a fost singur competitor.
Ramane insa de vazut daca lucrarea va si demara, dat fiind faptul ca Dominic Fritz spunea nu demult ca nu va porni noi proiecte la Timisoara decat daca vor fi bani pentru ele.
Aceeasi firma a castigat si contractul de 17 milioane de euro pentru reabilitarea Bulevardului Cetatii, iar acum lucreaza la modernizarea Bulevardului Sudului. In trecut, tot la Timisoara, compania a realizat Pasajul Jiul si a modernizat strada Stefan cel Mare.
Termenul de realizare a lucrarilor de pe Bulevardul Stan Vidrighin este de 36 de luni, din care maxim 6 sunt dedicate actualizării proiectului si restul executiei propriu-zise. Studiul de Fezabilitate a fost intocmit inca din iarna trecuta de catre Societatea de Transport Public Timisoara.

https://www.opiniatimisoarei.ro/linii-de-tramvai-cu-iarba-asfalt-nou-piste-de-biciclete





Cuneo

Dominic Fritz, explicatii despre cum a 'deblocat' Drumul Boilor, la Timisoara: CNAIR sa proiecteze si sa construiasca sensul giratoriu de la intersectia cu Centura Sud

TIMISOARA. Dupa o intalnire la Bucuresti, acum cateva zile, cu ministrul Transporturilor Catalin Drula, coleg de partid, primarul Timisoarei anunta ca a deblocat situatia complicata de pe Drumul Boilor. N-a dezvaluit atunci si detalii legate de solutia gasita, insa acum vine cu o precizare, facand si un... spirit de gluma pe seama denumirii.
,,Am discutat si cu ministrul Transporturilor, Catalin Drula, am discutat despre aceasta drama la drumul Boilor, un nume foarte potrivit. Se contureaza o solutie ca CNAIR sa introduca sensul giratoriu in proiectul lor si sa finanteze si constructia. CNAIR lucreaza la aceasta solutie si sper sa fie fezabila dupa analiza de la CNAIR,,, a declarat Dominic Fritz.
Primarul Timisoarei nu a oferit si un orizont de timp pana la care se va putea trage o concluzie din analiza specialistilor de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care ar trebui sa refaca parte din proiect, iar aceasta nu va fi simplu de realizat in conditiile in care Centura Sud, cu care se intersecteaza Drumul Boilor, se construieste pe bani europeni, iar modificarile presupun o serie intreaga de demersuri, dincolo de alocarea de fonduri suplimentare.
Va reamintim, situatia este una complicata intrucat proiectul de amenajare pe Drumul Boilor e in linie dreapta, chiar s-a turnat asfalt in zona in care 'taie' traseul viitoarei sosele de Centura Sud, iar nicaieri nu a fost prevazuta realizarea unui sens giratoriu acolo unde se intalnesc cele doua drumuri. Mai mult, nimeni nu isi asuma cheltuiala cu o astfel de lucrare. Or asta ar insemna ca finalizarea soselei intre Mosnita Noua si Timisoara sa ramana blocata.

https://www.opiniatimisoarei.ro/dominic-fritz-explicatii

elphax

sa nu ne grabim cu bucuria, mai este pana se rezolva, e si vorba de ceva metri de teren acolo

horyatm


Cuneo

Ce finalizare? Văd că în partea dinspre Constantin Prezan (Lidia) nu s-a întâmplat mai nimic.

horyatm

Partea aceea, dacă nu mă înșel, face parte din proiectul de modernizare a străzii Mareșal Constantin Prezan.

Vlad94

#653
@horyatm are dreptate. Proiectul de extindere al Bulevardului Sudului incepe de la intersectia cu strada Oglinzilor.

horyatm

Am trimis niște întrebări la Primăria Ghiroda legat de lucrările la Str. Dunărea.


1)   Care este secțiunea care va fi modernizată pe Str. Dunărea? Doar porțiunea care se află în lucru sau și restul străzii?

2)   Care este stadiul oficial al lucrării?

3)   Care este termenul de finalizare pentru această lucrare?

4)   De ce ritmul de lucru este extrem de lent?


Iată că am primit răspuns.

Acum am eu întrebări legate de clarificările primite.

Când a fost dat ordinul de începere a lucrărilor?




Powered by API/PUM imgur uploader

mihaisimi

Salut forumisti, citesc de multa vreme forumul si m-am gandit sa contribui si eu cu cateva imagini cu lucrarile de pe strada Bogdanestilor, inclusiv organizarea de santier. Deocamdata au scos cam jumatate din infrastructura veche a liniei 5 tramvai.

In stilul obisnuit (GPS)


Sensul spre strada Cetatii (GPS)


Utilajele (GPS)


Utilajele (GPS)


Vechiul stalp doborat (GPS)


Vechiul stalp doborat (GPS)


Vechiul stalp doborat (GPS)


Traversele liniei 5 tramvai, o parte erau de lemn si putrezite rau (GPS)


Bucati din alimentarea liniei 5 tramvai (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

"Conform documentatiei, lucrarea de ,,Reabilitarea liniilor de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara, Traseu 5, Calea Bogdaneastilor" cuprinde reabilitarea liniei cale de tramvai, care va fi dubla si se va amplasa in axul strazii, in platforma proprie, largirea la 2 benzi pe sens a carosabilului, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete si de zone verzi, aducandu-se astfel o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului, a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului si sigurantei circulatiei. Se vor realiza 2,1 km linie cale dubla de tramvai – 0,2 km linie cale simpla de tramvai – 35.900 mp suprafata carosabila modernizata – 7 bucati statii de tramvai – 12.220 mp suprafata trotuare – 4000 m piste pentru biciclete"."

horyatm

Ar trebui un topic nou pentru Calea Bogdăneștilor.

Cuneo

Șantierul de pe Stan Vidrighin poate începe la toamnă. Primăria a semnat contractul cu Porr Construct

Doi ani și jumătate va lucra Porr Construct pe Calea Stan Vidrighin. Primăria Timișoara a semnat miercuri contractul cu firma care a câștigat licitația și încearcă să obțină finanțare nerambursabilă. Șantierul costă 16,6 milioane de euro. În șase luni ar trebui să fie gata proiectul tehnic.
Primarul Dominic Fritz și șeful Divizia Timișoara a Porr Construct au semnat, miercuri, contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a tramei stradale pe Calea Stan Vidrighin.
,,Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro (de fapt sunt puțin peste 16 mil. euro – n.r.), iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe", a declarat edilul-șef.
Investiția vizează toată șoseaua, pe 1,8 km, dar și schimbarea liniei cale dublă de tramvai, de la intersecția cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare până la sensul de la AEM. Va fi schimbată și rețeaua de contact și sunt prevăzute și lucrări edilitare, la instalațiile de gaz, rețea termică, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal.

Pistele de biciclete, pe trotuare, dar delimitate

Carosabilul va fi reabilitat pe 29.553,19 mp, trotuarele pe 7.295,99 mp, spațiul verde pe 12.679,80 mp, vor fi zece stații noi de tramvai și doar 5.434,20 mp de piste de biciclete.
Pistele de biciclete nu vor fi amenajate pe carosabil, dar constructorul dă asigurări că vor fi delimitate de trotuar, prin zona verde.
,,Noi vom întocmi proiectul tehnic în baza SF pus la dispoziție de către primărie și a propunerii noastre tehnice. Pistele de biciclete vor fi alăturate zonelor de trotuare și vor fi delimitate de niște zone verzi lângă structura rutieră. Deci, vor fi în zona trotuarelor, nu în zona drumului", a explicat Emanuel Reitmaier, de la Porr Construct.
Valoarea estimată a lucrării a fost de 91,6 milioane de lei cu tot cu TVA, iar Porr Construct s-a angajat că o face cu 81,47 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 16,6 milioane de euro. Lucrează cu alte opt firme: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
Durata contractului este de 36 de luni, din care șase sunt pentru întocmirea proiectului tehnic, calculate de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. 30 de luni sunt pentru execuția propriu-zisă.
Încă de pe vremea administrației Ciuhandu s-a vorbit despre modernizarea arterei de circulație. Primul studiu de fezabilitate a fost făcut de Iprotim, fiind aprobat de consiliul local în decembrie 2009. Calea Stan Vidrighin a revenit în atenția celor din primărie în ultimii ani, iar în februarie 2020 aleșii locali au fost puși să revoce vechiul SF și să aprobe altul nou, întocmit de SC Hentza Business SRL, care l-a donat primăriei.
Lucrarea ar trebui să înceapă cu bani din bugetul local, dar reprezentanții PMT speră să poată obține fonduri europene.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/santierul-de-pe-stan-vidrighin


Cuneo


Cuneo